DISKUZE K ČLÁNKU GP Velké Británie 1976: Musel být Hunt opravdu diskvalifikován?

Pokračujeme v historických statích týkajících se roku 1976, který patřil mezi ty nejdramatičtější a nejdiskutovanější. Poté, co James Hunt unikl diskvalifikaci ve Španělsku na něj čekaly další nástrahy na domácí půdě v Brands Hatch. Zítra, tedy 18. července, uplyne od této události přesně 40 let.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: GP Velké Británie 1976: Musel být Hunt opravdu diskvalifikován?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 14, poslední 20.07.2016 10:19 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepan (Hlasovali 3 lidé) 17.07.2016 18:25
Hezké čtení. Už se těším na tu benzínovou frašku. »
» odin (Hlasovali 2 lidé) 18.07.2016 08:25
Rok 1976 byl (alespoň pro mne) nejzajímavějším a… »
» rock (Hlasovali 2 lidé) 18.07.2016 13:10
No, ony alespoň některý z těch trestů pro Hunta… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • tom11

    tom11

    77.48.94.XXX
    a teď si, pánové, představme, že by v té době již byl internet a my se tady dohadovali, co je správně. zda měl při restartu startovat, zda měl být diskvalifikován, zda měl závod pokračovat...... to by byla výživná diskuse!!!! 03

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • odin

    odin

    77.240.103.XXX
    Rok 1976 byl (alespoň pro mne) nejzajímavějším a nejúspěšnějším sportovním rokem týmů, kterým jsem fandil. V F1 získal svůj jediný titul James Hunt, na fotbalovém ME získala ČSSR také titul a i naši hokejisté byli v Katowicích zlatí (MS i ME) a návdavkem ještě přidali druhá místa z OH a nově vzniknuvšího Kanadského poháru. Ten rok byl prostě nabitý sportovními událostmi a úspěchy pro ČSSR a radost mi udělal i James Hunt po taktéž dramatickém vývoji událostí.
    Bylo to snad poprvé, kdy se v F1 tak mohutně diskvalifikovalo a zaměření komisařů bylo jen na jediného pilota. (Alespoň tak jsem to tehdá vnímal). Do té doby k ničemu tak masivnímu proti jedinému pilotovi, nedošlo. Jo a ještě dostal trest spolu s Massem a Watsonem za použití nepovoleného paliva v kvalifikaci, odsunutím na konec startovního pole.
    Mnozí se snaží Huntův titul zpochybňovat nehodou Laudy. Pro mne je oprávněným mistrem světa. Lauda si nehodu způsobil sám a díky tomu vynechal DVA!!! závody. Huntovi dva závody svým způsobem "škrtli" komisaři (Anglii a vlastně i Itálii). Hunt zvítězil šestkrát, Lauda jen pětkrát. Tak že z mého pohledu téměř fifty-fifty a Hunt lehce lepší.
    Roberte opět vynikající čtení pro lidi, co to pamatují a možná by to měla být povinná četba pro ty, co to nepamatují. Ale to se dostaneme na tenký led. Jelikož někteří datují počátek F1 dnem, kdy se o ni začali zajímat. Historie je pak pro ně opovržení hodný pravěk.

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • rock

      rock

      37.188.138.XXX
      No, ony alespoň některý z těch trestů pro Hunta byly silně oprávněný. Neumím rozseknout, jak Silverstone, ale to, že uznali Huntovi Španělsko, považuji vůči Laudovi za krádež za bílýho dne. A ještě víc se u mne Hunt shodil tím, jak nadával na všechny okolo (funkcionáře, možná i Ferrari), že mu zničili auto (přinutili tým předělat zavěšení), ale chybu u sebe, respektive u svýho týmu za nelegální konstrukci, ho hledat nenapadlo.

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.103.XXX
        Rocku, v roce 1976 se nejelo na Silverstone, ale v Brands Hatch (myslím, že to zmínil i RoBertino v článku). A taky tě trochu podezírám, že jsi ovlivněn filmem Rivalové. Nic ve zlým. Nechci tě chytat za slovíčka (Silverstone-Brands Hatch)03
        Já si příliš nevybavuji, že bych v tom roce někde četl nadávky Hunta všude okolo sebe. Zato je známý záběr, jak Hunt s úsměvem v Belgii lepí na svůj zadní spojler nápis "Caution wide vehicle".
        Ale možná mi tehdá něco uteklo. Ono těch informací nebylo mnoho a více-méně jsme byli odkázáni na to, co nám zprostředkují naše média (TV a tisk).
        Spíše bych řekl, že do všeho dění silně zasahovala politika a Ferrarácké nátlaky.
        Už jsme o tom jednou diskuzi vedli. Já nemám problém uznat nelegálnost auta o 1,8cm širšího a oprávněnost trestu diskvalifikace. Ale pak chci, aby ve stejném sportu panovala stejná přísnost na všechny nelegální konstrukce a činy. Myslím, že tehdá jsem dával za příklad díry v podlaze u RBR. Principiálně stejný prohřešek proti pravidlům. A co se týče nelegálního benzínu při GP Itálie, tak opět mám podobnost v sezóně 1995 u Benettonu. prostě se v F1 trestá pouze někdy a pouze někdo...To mi nikdo nevymluví.
        Hunt byl svůj a pro ostřejší slovo, nebo dokonce ránu nikdy nešel daleko. Takže nejspíše pár odsouzeníhodných slov po diskvalifikaci padlo. Ale, že by se tím nějak shazoval? To snad ne? Vnímám to jinak. Možná proto, že jsem mu fandil. Laudu jsem sice obdivoval za preciznost a za odhodlání vrátit se po zranění co nejdříve na závodní dráhu. Ale tehdejším idolem byl Hunt. 03

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      83.208.82.XXX
      Odine, díky. Jak jsi určitě vytušil, o benzínové frašce určitě napíšu podrobněji. S tou oprávněností - bude to vždycky tenký led, protože lze spekulovat o tom, že se Lauda vrátil na trať příliš brzo. Sice získal 7 bodů a tím pádem se bránil až do konce šampionátu, ale možná neměl jet v Itálii a bylo by to pak lepší v Japonsku. Ale to jsou kdyby. Španělsko a Anglie byly jasné přestupky proti pravidlům, o Itálii si můžeme popovídat, protože to bylo taky hodně zajímavé a vůbec ne jednoznačné. Ale to je prostě věc názoru, nikdo to nezmění a proto bude Hunt v roce 1976 vždycky mistrem světa.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.103.XXX
        Nemyslím si, že by Lauda byl v Japonsku lepší. Já jsem Laudu vnímal jako perfekcionalistu co, ale neumí jezdit na mokru. Jeho nehoda v Německu (na mokré/osychající trati) a odstoupení v Japonsku za siného deště, stejně jako jeho porážka Huntem v Holandsku o rok dříve (též za deště, kdy Hunt měl o "parník" horší auto), mi můj názor potvrzuje.
        Co se týče přestupků proti pravidlům. Ano máš pravdu. Na druhou stranu, sám dobře víš, jak to tehdá chodilo a v jakých podmínkách se závodilo. O to více mi vadí události od té doby doposud. Za podobné přestupky tresty nepadaly, nebo se raději ani nevyšetřovaly.
        Ano, je to věc názoru a názor má každý ovlivněný mírou fandovství k tomu, kterému pilotovi, či stáji.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          sice ročník 76 nepamatuju, ale je třeba si uvědomit, že politikářského mafiána z ferrariho udělal především britský tisk. Ferrarimu šlo vždy jen o čistý sport a o dodržování pravidel. Pokud jezdil mcl s autem o 2cm širším než povolovala pravidla (a měla konkurence) tak měli jasnou výhodu a diskvalifikace byla naprosto na místě a je jedno kdo ji inicializoval, ale návrat vítězství byla prasárna, která dala fair play pořádnou facku.
          Laudův návrat byl bezesporu uspěchaný, neumím si představit, co ten chlap musel zažívat v zatáčkách, když mu odstředivá síla mačkala helmu na popáleniny a někde sem od něj četl, že po té havárce už měl vždyky mnohem větší strach, proto to japonsko vzdal....

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.103.XXX
            McL měl auto, které odporovalo tehdejším pravidlům. Ano měl ho o 1,8cm širší. Trest nezpochybňuji. Jenom volám po trestech za podobné přestupky, od té doby doposud. Za auta jezdící a vítězící též v rozporu s pravidly.
            A o výhodě by se dalo s úspěchem pochybovat. Od té doby ušla F1 dost velkou cestu a designeři se snaží o co nejuzší vozy. Tak že těžko byla větší šíře auta výhodou. Přirovnám to spíše k Engeho diskvalifikaci za pozitivní test na marihuanu. Také to podle mne výhoda nebyla (spíše naopak), ale provinil se proti pravidlům...
            Co se týče Laudova návratu, tak vcelku s tebou souhlasím. Asi uspěchaný byl, ale to tehdá nikdo nevěděl. A nevěděl to ani Lauda. Prostě, Niki chtěl závodit a ne se nečinně koukat, jak mu Hunt stahuje jeho obří náskok.
            Laudu jsem moc rád neměl, avšak od sezóny 1976 jsem si ho vážil a vždy se ho zastávám proti zdejším planě žvanícím diskutérům.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              178.255.168.XXX
              no, že nešlo o výhodu se dá úspěšně vyvrátit jenom tím, že pro mcl byl problém to auto podle pravidel postavit a v době, kdy aero přítlak byl v podstatě v plenkách, tak mít 2cm pro mechanický přítlak + lepší nastavení geometrie náprav bylo určitě solidní výhodou. Určitě to ale nebylo tak, že by to z podprůměrného auta udělalo auto vítězné, ale oproti laudovu ferrari výhodu měli. Proto mě štve, že ta diskvalifikace byla stažena.
              A tvůj názor na obcházení pravidel plně sdílím. Ono je největší svinstvo to, že pokud nepodá někdo protest, tak to vlastně FIA ani neřeší a to je podle mě nejvíc špatně...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • kik

              kik

              78.45.89.XXX
              Také jsem "computer" Nikiho moc nemusel, můj favorit byl Clay R., který jezdil srdcem. Je pravdou, že asi nebýt té nehody na Ringu, tak by se asi "playboy" Hunt mistrem nestal. Podle mě nebyl problém v Laudově návratu - i když asi byl rychlejší než být měl - ale spíš v tom, že Lauda přehodnotil priority a uznal, že podmínky v Japonsku byly tzv. "za hranou". A i já si ho pak začal více vážit.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • RoBertino

                RoBertino

                83.208.82.XXX
                Vidíš, Kiku, a právě Regazzoni Laudu hodně kritizoval, jednak za příliš časný návrat a pak za jeho vystoupení v Japonsku. Je to zajímavá pasáž z jeho knihy È questione di cuore (Věc srdce), kdy Rega tvrdí, že když si Lauda poprvé po nehodě sedl do auta, jel v podmínkách mnohem horších než ve Fuji. Dál to komentovat nechci, protože bychom se pouštěli na pole velkých spekulací. Ale faktem je, a to si myslím také, že by Lauda v plné formě titul vybojoval. Okolnosti ale napsaly jiný příběh.

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
  • api

    api

    88.212.37.XXX
    Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Hezké čtení. Už se těším na tu benzínovou frašku.

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama