DISKUZE K ČLÁNKU Piloti vybírají nejúžasnější okamžiky z historie F1

Oficiální šampionát formule 1, táhnoucí se od roku 1950, skrývá obrovské množství příběhů, na které nestačí žádná encyklopedie ani obří kniha. Ty publikace, které se takovými jmény honosí, nezachytí většinou víc než zlomek bohaté historie tohoto motorsportu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Piloti vybírají nejúžasnější okamžiky z historie F1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 20, poslední 08.10.2015 15:55 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Odokar (Hlasovalo 26 lidí) 29.09.2015 12:18
Fangio, Nürburgring 1957, stíhací jízda za… »
» RoBertino (Hlasovalo 22 lidí) 29.09.2015 12:41
Tehdy bylo opravdu strašně mizerné počasí, piloti… »
» Pavel A. (Hlasovalo 20 lidí) 29.09.2015 14:52
Vzhledem k tomu, že se o historii zajímám, je to… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • uzivatel001864

    uzivatel001864

    90.179.130.XXX
    VC Brazílie 2006, Schumiho ,,poslední" závod, ve kterém se propadl na poslední místo a vyškrábal se pak na čtvrté, dojezd VC Brazílie 2008 a jak si Mark Webber sundal ve VC Brazílie 2013 helmu ještě ve Formuli a objel bez ní celý okruh a samozřejmě VC Kanady 2011 a Vettelova chyba :) Bohužel jsem ročník 1995, takže o nejlepší éru Formule 1 jsem přišel :/

    + 9 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • kik

    kik

    165.72.200.XXX
    Dijon 1979 (Arnoux vs. Villeneuve), Monza 1971 (jediné Gethinovo vítězství a neustálé předjíždění mezi prvními 5 vozy), Nürburgring 1957 (Fangiova stíhací jízda), Donington 1993 (Sennův famózní závod v dešti), již vzpomenuté Monaco a překvapivé Patreseho prvenství a pak posledni vítězství stájí BRM (Beltoise v roce 1972) a Ligier (Panis v roce 1996) na této trati, Clarkova stíhačka v Monze atd..
    Ono toho je daleko více, kdo pamatuje starý Nürburgring či původní Spa, tak tam by se toho také našlo hodně.

    + 11 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Beast1186

    Beast1186

    37.188.228.XXX
    Jasně, že Dijon 1979. A vlastně všechny souboje Gillese bych hodnotil nejvýše. Je to těžké vybrat nejlepší závod, či souboj, ale určitě nic z posledních let mi moc v paměti neuvízlo.

    + 10 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • odin

    odin

    77.240.103.XXX
    Když jsem si přečetl nadpis článku, hned jsem věděl, že je od RoBertina a že si to musím přečíst v klidu, až budu mít dostatek času. Pěkný článek, zajímavé téma ke kterému lze diskutovat. 01
    Navíc, když jsem si přečetl i všechny příspěvky, zaujal mne fakt, že, až na jedinou výjimku (pro mne nepochopitelnou) "rock", jsou všechny příspěvky bez mínusek. 01 Tedy docela pozitivní téma.
    No a můj pohled? Mám to podobně, jako tom11. Též mám rád, když bezejmení překvapí.
    A tak: Hunt s Heskethem v Holadnsku 1975, Brambilla v Rakousku v témže roce. Sennova stíhačka v Monaku 1984, nebo Vettel v Monze 2008. Vždycky pršelo a tito piloti prokázali, že s lepšími auty by patřili ke špičce. Některým se podařilo získat sedačku v TOP týmech a mé tušení prokázat, jiným nikoliv.
    A ještě dodatek, který sem zcela určitě nepatří: Ericsson vzpomenul Ronnieho Petersona. Můj nejsmutnější okamžik byl, když jsem se dozvěděl o jeho smrti... ale to třeba bude téma pro příští článek... 03

    + 12 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr P.

    Petr P.

    89.203.220.XXX
    Já vím, že těch závodů je spoustu,ale za mě vybírám Maďarsko 89.Celý víkend,předkvalifikace,tréninky ,Senna s Prostem v boxech McLarenu,Berger s Mansellem ve Ferrari...Byla to první GP co jsem navštívil a bylo to něco super.A když v neděli Mansell vyhrál...To pro mě jako pro fandu F1 a hlavně Ferrari....To prostě ani nejde popsat.Ale jak říkal můj kamarád,srali jsme magi v kostkách.Omlouvám se za ten vulgarismus ale to k tomu patří...

    + 16 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001099

    uzivatel001099

    77.92.218.XXX
    Můžu hodnotit pouze to co jsem v té době viděl alespoň v televizi. Vypíchnout nejlepší je hrozně těžké ale za mě: Villeneuve vs. Arnoux - Dijon 1979 a na stejné úrovni závěr GP Španělska 1981 v Jaramě kdy pět vozů projelo cílem v rozmezí 1,24 s. a zvítězil Villeneuve na tehdy tragickém Ferrari 11 Ještě teď když si na to vspomenu se mně spotí záda a běhá mi po nich mráz 12

    + 15 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    77.48.94.XXX
    pro mě jsou nej okamžiky všechny nečekané úspěchy "bezejmenných". první vítězství Jordanu s Damonem Hillem v ´98, kterému jsem to tehdy hrozně moc přál, později třeba vítězství Vettela na TR v Monze a v poslední době konec konců i bodované umístění Bianchiho Marussii vloni v Monaku.
    samozřejmě skvělé souboje si člověk taky zapamatuje a vzpomíná na ně, ale mě se prostě líbí, když někdo, od koho se to nečeká pozitivně překvapí.

    jo, k tomu perfektně pasuje i ten Rockův níže zmiňovaný Brown z ´09. konec konců kdo jiný se v F1 může honosit 100% úspěšností - kolik účastí, tolik titulů 11

    + 17 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Bigben

    Bigben

    90.181.141.XXX
    Trochu mě mrzí , že nikdoz jezdců
    nevzpoměl jméno Gilles Villeneuve.

    + 13 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • rock

    rock

    37.188.236.XXX
    Famózních závodů nebo manévrů byla spousta.
    Já bych zmínil úplně odlišný příběh z úplně nedávné doby: Vyhrát oba tituly se stájí koupenou za dolar, s motory sehnanými na poslední chvíli a úplně jinými, než na jaké bylo šasi vyvíjeno, to je joke, co se poved jednou a znovu už to asi těžko někdo zopakuje...
    Takže za mne tažení Brawnu 2009.

    + 15 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pavel A.

    Pavel A.

    94.199.40.XXX
    Vzhledem k tomu, že se o historii zajímám, je to opravdu těžké.
    Nejvíce ale vzpomínám na jízdy Gillese Villeneuva, ať šlo o jeho jízdu na třech kolech v Holandsku, nehodu v Imole, nebo vítězství v Monaku a Španělsku. Asi největším zážitkem byl souboj Gillese Villeneuva s Rene Arnouxem ve Francii 1979.

    + 20 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • rock

    rock

    37.188.236.XXX
    ad Hamiltonův koment:
    Výběr a fotka OK, akorát na té fotce jsou jenom dva mistři; Ayrton a Nigel to v té době měli ještě před sebou...

    edit:
    tipl bych, že foto je z r. 1986, to byl v poli jenom jeden další exšampión - Rosberg.
    Dneska je na roštu (ex)šampion každý čtvrtý...

    + 13 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      83.208.82.XXX
      Ano, Rocku, tehdy - 1986 - byli mistři světa pouze Piquet a Prost, na Sennu a Mansella to ještě čekalo, v tomto případě šlo o Hamiltonův citát. A v roce 1986 byl ve startovním poli vedle Rosberga ještě jeden exmistr - Alan Jones. I když jeho působení v Beatrice Haas Lola bylo spíš hodně smutnou derniérou.

      + 14 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        rock

        37.188.236.XXX
        No jo, Jonese jsem zasklil.
        Teď jsem na to koukal: při dnešním bodování by měl víc bodů, než letos šampióni Alonso s Buttonem dohromady 17. Ale letošní sezóna ještě neskončila, že...

        P.S.: Já rejpal do Hamiltona. Do redakce bych si nikdy nedovolil 14

        + 12 / − 6

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000820

    uzivatel000820

    79.98.72.XXX
    Těch momentů je tolik, ale co se mi hodně zarylo do paměti:
    Senna Monako 88 a samozřejmě Suzuka, hned dvakrát po sobě, 89 a 90. Schumacher vs. Hill Spa 95 nebo o dva roky později opět Schumacher už ve Ferrari, opět v dešti jedoucí na třech kolech. Hakkinen vs. Schumacher opět ve Spa 2000.

    Pokud se podívám do současné generace, tak klasikou se určitě stane Valencie 2012 a památné Alonsovo vítezství nebo crash RedBullů v GP Turecka 2010.

    + 10 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • MrWashek

    MrWashek

    89.24.200.XXX
    Kanada 2011.

    + 12 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001465

    uzivatel001465

    160.217.136.XXX
    Pro mě to je, ač k tomu neexistují záznamy (nebo jsem je nenašel), páteční trénink na velkou cenu USA ve Watkins Glenu v roce 1979 a Gilles Villeneuve... Cituji wikipedii:

    During the extremely wet Friday practice session for the season-ending United States Grand Prix, Villeneuve set a time variously reported to be either 9 or 11 seconds faster than any other driver. His teammate Jody Scheckter, who was second fastest, recalled that "I scared myself rigid that day. I thought I had to be quickest. Then I saw Gilles's time and — I still don't really understand how it was possible. Eleven seconds!"

    To je prostě... :-D

    Robertino, zkoušel jsem k tomuto dohledat něco víc, ale nepovedlo se mi to. Nemáš ve svých "katalozích" něco navíc? :-)

    + 17 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      83.208.82.XXX
      Tehdy bylo opravdu strašně mizerné počasí, piloti po několika okruzích odstavili své monoposty a jednali o tom, jestli by kvůli extrémnímu dešti nebylo lepší trénink odvolat. Rušilo je jediné, hřmot dvanáctiválce Ferrari Gillese Villeneuva, který se proháněl po trati. Všichni byli přesvědčeni, že se v tom dešti jezdit nedá, ale on dokazoval opak. Když konečně vylezl ze svého vozu a přišel za ostatními, všichni vstali a začali mu tleskat... Regazzoni tehdy prohlásil, že býval občas hodně velký blázen, ale tohle by nikdy nedokázal. A Villeneuve na otázku, jaké to je venku, prohodil: "Trošku to tam klouže, ale jinak se v tom jezdit dá."

      + 22 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Odokar

    Odokar

    62.77.71.XXX
    Fangio, Nürburgring 1957, stíhací jízda za vítězstvím po pokažené zastávce v boxech, 9 rekordů kola v posledních 10 kolech závodu, to vše v autě které se dá popsat jako sud benzínu na kolech, na okruhu který neodpouští chyby, vrchol umění, odvahy a kuráže.

    + 26 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama