DISKUZE K ČLÁNKU Když se řekne "tankování"
Od roku 2017 se můžeme dočkat situace, kdy se na vůz v boxech vrhne nejen armáda mechaniků k výměně kol, ale i tankovací četa. Budeme svědky utržených hadic, požárů nebo dalších kuriozit, kterých jsme se v bohaté historii F1 dočkali?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Když se řekne "tankování"
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
RoBertino
01:47 23.05.2015 83.208.82.XXXJistě, těch případů bylo ještě víc, auta tlačili třeba Alain Prost (McLaren) nebo Andrea de Cesaris (Jordan), a přišlo by se na mnoho dalších podobných událostí; případ Kena Tyrrella je zajímavý sám o sobě nejen olověnými kuličkami, ale čachrováním s vodou a oktanovým číslem paliva, i soudní spor a jeho argumenty patří do bohaté historie F1.
-
-
Vlado
23:16 20.05.2015 109.81.68.XXXTankovani? Ne, dekuji.. Vzpominam si na zavody s tankovanim:
pilot co startoval 6. dokazakal dojet 2. aniz by nekoho predjel, pac mel prece dobrou strategii, ne? Takze poradi se sice celkem michalo, ale na trati se nic nedelo. Bezne bylo, ze rychlejsi pilot dojel evidentne pomalejsiho, ale na pokus o prejdeti se vykaslal, cekal na pit stop a spolehal na strategii. Po takovych zavodech se fakt nekomu styska? Divate se na zavody kvuli strategii nebo kvuli soubojum na trati?
Diky šizeným pneumatikam tam sice nejaka strategie zustala, ale uz to neni takova hruza jako s tankovanim. Podle me by meli nutit piloty, aby se predjizdeli na trati a aby bylo rizeni obtiznejsi, takze by casteji chybovali. -
Kapor
18:16 20.05.2015 194.160.178.XXXKaždé tankovanie, je nebezpečné... ...a to v F1 obzvlášť, lebo v autách je zdroj vysokého napatia, ktorý už sem tam potrápil nejedného mechanika v Boxoch a môže byť zdrojom požiaru aj pri takkovaní, ak sa to tankovanie neurobí tak, ako má. 100kg paliva nie je tak moc, aby sa muselo dotankovávať a autá budú potom sice ľahšie nastaviteľné v užšom rozmedzí, čo síce zvýši stabilitu a zvýši rýchlosť, ale všetko to bude na úkor bezpečnosti nielen pilotov, ale aj obsluhy v boxoch. Nevidím v tom žiadnu logiku to znovu zavieť.
-
mi88ki
11:58 21.05.2015 165.72.200.XXXLogika je v tom, že jezdci nyní zastavují v boxech jen pro nové gumy, takže každá zastávka navíc je ze strategického hlediska trestem. Když ale pojedeš s menším množstvím paliva, tak se ti zastávka navíc může vyplatit. Takže to dává variabilitu závodním strategiím pro závod. -
uzivatel001674
19:40 20.05.2015 85.70.74.XXXNějaké drobnější požáry v boxech mají z hlediska bezpečnosti pramalý vliv. Když se tankovalo, tak všichni chodili v ohnivzdorném a každé plameny byly zažehnány během pár vteřin.Popáleniny utrpěla hrstka mechaniků, ale ty zlomené nohy a ruce kvůli tomu, že pilot nedobrzdil nebo odjel dříve než měl a někoho srazil, můžeš přehazovat vidlemi.
Pokud by pitstopy měly být opravdu bezpečné, tak by vypadaly asi tak, že pilot přijede, zastaví a teprve potom se mechanici přiblíží k autu, udělají co je třeba, vyklidí boxové stání a až pak se může pilot rozjet.
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek