DISKUZE K ČLÁNKU Odešel skutečný veterán - Robert Manzon, poslední z účastníků prvního šampionátu F1

Začátek letošního roku je pro francouzské přiznivce motoristického sportu smutný: po Beltoiseovi se vydal na nebeský okruh poslední pamětník premiérového šampionátu v roce 1950 – Francouz Robert Manzon. Účastník 28 Grand Prix, jehož závodní osud je spjat se stájí Gordini, kterou jen jednou opustil, prožíval své poslední roky ve své vile v Cassis.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Odešel skutečný veterán - Robert Manzon, poslední z účastníků prvního šampionátu F1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 21, poslední 21.01.2015 11:52 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Jake HorseRadisher (Hlasovalo 14 lidí) 19.01.2015 22:26
To ano, ale kdo říká, že bych chtěl žít(narodit… »
» Pavel A. (Hlasovalo 14 lidí) 20.01.2015 10:13
Já jsme naopak rád, že jsem tu dobu prožil … »
» Jake HorseRadisher (Hlasovalo 13 lidí) 19.01.2015 20:11
??? Ten článek se mi nějak nelíbí, jeho… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • rock

    37.188.130.XXX
    pro autora... ... 01

    + 13 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • RoBertino

    83.208.82.XXX
    Vzpomínky Kiku, Acharde, Jiný Honzo, Ligiere, Kubyku a všichni další "veteráni". Když se často probírám archivem, tak si říkám, stejně jako při vzpomínkách na školu, že jsme měli obrovské štěstí na formuli možná ne tak dokonalou, možná ne tak propíranou ze všech stran, možná proto poněkud tajemnou a tím pádem mnohem radostněji objevovanou. Byla v tom i rivalita, kdo má v sešitech nalepených více zajímavých věcí, pídili jsme se po různých věcech a byli nadšení, když jsme mohli přidat další perlu do našeho pokladu. Tohle dnešní generace neznají, mají to všechno jak na talíři a kolikrát ani nejsou schopné rozlišit, co jsou jen spekulace a co skutečnost. Jsme zahlcení spoustou informací a já osobně čas od času mívám problém s tím rozlišit, která ještě má informační hodnotu a která je jen ohřívání polívčičky. Proto se rád vydávám do starých časů, třeba i k Manzonovi a hledán něco navíc, co by lidem ukázalo, že F1 není - slovy nejmenovaného jedince - jen současná sezóna a nic dalšího není třeba znát. A za sebe musím říci, že je nesmírně příjemný pocit vědět, že nejsem tak docela sám, koho to zajímá.

    + 19 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jiný Honza

      194.48.241.XXX
      Jak historie zajímá dnešní čtenáře je vidět na mínusech, které jsem dostal, když jsem připomněl název filmu o kterém se zmínil Kapor... 14

      + 11 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Jake HorseRadisher

    Jake HorseRadisher

    78.102.112.XXX
    ??? Ten článek se mi nějak nelíbí, jeho životopis je tu nějak brzy, na to že dnes zemřel...JAKO KDYBY NĚKDO ČEKAL NA JEHO SMRT 12 ... ne samozřejmě vtipkuji, jen jsem překvapen tak rychlým životopisným článkem 03

    + 13 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      83.208.82.XXX
      Veteráni Mám za to, že všichni ti, co psali historii F1, si zaslouží pozornost. A právě ti, kteří měli ten úděl, že nežili v době digitální smršti, by měli být představováni o to víc. Domnívám se, že to není otázka rychlosti, ale spíš potřeby připomenout i skutečné veterány.

      + 20 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Jake HorseRadisher

        Jake HorseRadisher

        78.102.112.XXX
        S tím nemůžu více než souhlasit, já osobně tyhle články miluju, a kolikrát u čtení (k vidění toho bohužel moc není) historie F1 strávím několik hodin, jednou jsem dokonce do 4 do rána četl o Sennovi, Prostovi a většina významných jezdců konce 8o.let (druhý den, jsem toho v práci značně litoval 12 )

        Jen jsem si v předchozím komentáři dělal legraci, že ten životopisný článek vyšel nějak rychle, jak kdyby už jste ho měli nachystaný a čekali než umře... ale myslel jsem to jako VTIP 03

        Občas mne štve, že nejsem o něco, popravdě o dost starší a nezažil jsem krásky jako Lotus 72 naživo...

        + 13 / − 7

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          176.74.136.XXX
          V tomhle státě bys je stejně naživo nezažil ;-) Ani v TV více méně... Ale diky Robertino za clanek!

          + 11 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Jake HorseRadisher

            Jake HorseRadisher

            78.102.112.XXX
            To ano, ale kdo říká, že bych chtěl žít(narodit se) v ČSSR...
            Každopádně prostě ta doba měla něco do sebe, jezdci sedali do auta s vědomím, že z něj nemusí vystoupit... Jednoduché a krásné stroje, žádné PC, mobily atd...

            + 14 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Ligier

              Ligier

              176.74.136.XXX
              No jo ale tehdys více mene i venku viděl jen jednu GP naživo a neco v TV, par casopisu noviny... Všechno melo svoje...

              + 9 / − 5

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Pavel A.

                Pavel A.

                94.199.40.XXX
                Dneska máme všechno pod nosem a na internetu najdeme, co potřebujeme. Tenkrát to bylo dobrodružství, shánět údaje. Výsledky zámořských závodů byly v novinách až v úterý a to pouze stupně vítězů... Na druhé straně, kdo opravdu chtěl, dohledal toho hodně a není pravda, že by se o tomto "kapitalistickém" sportu nepsalo. Už např. v roce 1967 vyšel článek o favoritech šampionátu F1 - [odkaz na stránku]

                + 12 / − 5

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Ligier

                  Ligier

                  46.135.10.XXX
                  Souhlas, i,když nejsem rad, ze si některý tyhe,věci pamatuju...no ze jsem je zažil. Ale treba když byla dodatecna diskvalifikace sehnat kdo se posunul na body bylo tezke, v novinách dali vždy jen prvních šest..apod. Par clanku v Stadionu, Motoru, Světu Motoru, par fotek. Kdyt vycházely plakáty jednou za rok týmy a jezdci F1 kupoval sem dvakrát, jednou na zed, jednou na rozstrihhani na fotky do vedeného rucne alba všech bodujicich jezdců historie a alba o tymech :) A kua pro decko to bylo drahé...

                  + 11 / − 4

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Pavel A.

                    Pavel A.

                    94.199.40.XXX
                    Já jsme naopak rád, že jsem tu dobu prožil (myslím závody F1, nikoli reálný socialismus). Vidět závodit Gillese Villeneuva, Nikiho Laudu, Nelsona Piqueta, Alaina Prosta, Ayrtova Sennu... Jasně, že se dnes můžeme kouknout na záznam, ale vidět to přímo, těšit se na další souboj a nevědět, jak to dopadne... Buď jsem už moc starej, nebo F1 není co byla, ale to vzrušení dneska už neprožávám...

                    + 14 / − 4

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Ligier

                      Ligier

                      88.103.97.XXX
                      No myslím sme moc staří... Prostě to člověk vnímá jinak...

                      + 10 / − 5

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • rock

                        37.188.130.XXX
                        Chlapi nestárnou. Chlapi získávají zkušenosti.

                        + 13 / − 5

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                    • anonym

                      37.188.129.XXX
                      To není jen stářím, i já už něco pamatuji. Bude to tím, že vzrušení dnes vyvolá maximálně opožděná informace o penalizaci jezdce, který opustil trať všemi koly. Dříve se jezdec za podobný kousek potrestal většinou okamžitě sám v ten moment, kdy se "nevešel". Dnes tam mají půl kilometru zóny, to není srovnatelné vzrušení a odvaha...

                      + 15 / − 4

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                    • kik

                      165.72.200.XXX
                      Ja bych rekl ze dneska trpime necim jako preinformovanosti. Ve novinach ty vysledky obcas byly, Svete motoru byly celkem pravidelne (i kdyz obcas nekde skryte), v Motoru byvalo vzdy v jednom cisle shrnuti nekolika zavodu (vcetne podrobnych vysledku). Chodivalo se do trafiky hlidat co vyslo noveho (jednu rocenku jsem si napr. kupoval v Banske Bystrici, kde jsem zrovna pobyval par dnu o prazdninach), neco mi prinesl tata... Dneska vime o kazdem - s prominutim - prdu co kdo nekde utrousil ale tak nejak ty zavody vetsinou nejsou ke koukani...
                      Jenom my jsme sice zestarli fyzicky ale ne dusevne. A to je to hlavni.

                      + 12 / − 4

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                  • jiný Honza

                    194.48.241.XXX
                    Jo, jo, dodnes je můj bývalý pokoj u rodičů na chalupě vyzdoben plakáty a fotkami... Tatry na Dakaru, piloti F1, zajímavé je, že jediná větší fotka, která vyšla jen čb, byl Gilles Villneuve - krátce před svou smrtí. Taky ji tam mám. Vedle Lendla a Petra Nováka (obojí s originálním autogramem).

                    + 12 / − 5

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • RoBertino

                      83.208.82.XXX
                      Honzo, tohle znám moc dobře. Jak já byl závistivá osoba, když jsem ve čtrnácti letech viděl v jednom autoservisu v dílně plakát Pescarola na BRM - velikost A1 a ti syčáci ho nechtěli dát 04 . Právě proto, že takových pokladů bylo málo, jsme si jich asi víc vážili. A i proto třeba mnoho z nich přetrvalo do dneška.

                      + 12 / − 6

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama