DISKUZE K ČLÁNKU FOTO: Počátky stáje Williams ve Formuli 1

V dnešní fotogalerii můžete nahlédnout do krásného období F1 - konce 70. let, kdy se do soutěžení zapojila stáj Franka Williamse a inženýra Patricka Heada.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FOTO: Počátky stáje Williams ve Formuli 1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 35, poslední 25.01.2015 20:33 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovalo 18 lidí) 17.01.2014 21:43
Peterson měl č. 6, Andretti č. 5 - čísla jsou… »
» Petr (Hlasovalo 16 lidí) 17.01.2014 22:36
Fotka č. 10 Ještě připomenu, žena fotce č. 10 se… »
» Petr (Hlasovalo 16 lidí) 18.01.2014 13:19
Ano, ten shýbající se kudrnáč s tmavými brýlemi… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • RoBertino

    83.208.82.XXX
    Jak to bylo s Williamsem? U tohoto týmu jsou začátky, nebo vlastně téměř celá první desetiletka velice komplikované. Když se podíváte na zašlé startovní listiny, tak většina soukromníků, kteří si koupili nějaký ten starší monopost F1 a vymetali s ním kdejaký závod, byla pod hlavičkou nějakého týmu (někdy kvůli sponzorům, jindy kvůli dobrému pocitu). Frank na tom byl vždycky bídně s financemi, takže občas volil tehdy obvyklou cestu - koupil auto nebo někoho přemluvil, aby mu ho postavil, a velkoryse mu nechal jméno jeho tvůrce - případně sponzora. To byl případ Gianpaola Dallary, který pro něj v roce 1970 postavil de Tomaso. Pak si koupil March, do toho přišla kratičká epizoda s vozem Politoys (opět sponzor a jediný start v GP Anglie 1972), následoval pokus o spojení s italskou značkou ISO-Rivolta, která se také položila. V roce 1975 měl tak Williams poprvé svůj vůz, o který se nemusel s nikým dělit - a pro změnu téměř zkrachoval on. Zachránil ho Walter Wolf, který mu poskytl velice slušnou sumu na reorganizaci týmu, takže Williams mohl koupit podstatnou část Heskethovy stáje a zbytky zaniklého Hillova týmu. Jenže spojení Wolf-Williams nedělalo dobrotu, především zklamal Ickx, takže už po půl roce Wolf založil vlastní tým a Williams mu na konci roku odprodal podíl ze společného působení. Za to koupil onen starší March, angažoval Neveho a vydal se pro peníze k Arabům.
    Je to hodně zestručněné, každá ta eskapáda by znamenala téměř samostatný článek. Je celkem pochopitelné, že k něčemu se Williams třeba hlásit nechce (to je věc názoru), ale zůstává důležitý fakt, že například v oficiálních pramenech sezóny 1969 je jasně uvedeno, že Courage startoval na voze Brabham stáje Frank Williams Racing Cars, stejné jméno používal až do roku 1971, poté to byl Team Williams Motul, v éře ISO opět fungoval Frank Williams Racing Cars. Takže je nutné dělat zásadní rozdíl mezi existencí stáje Williams a stáje Williams s vlastním vozem.

    + 9 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    193.86.205.XXX
    paráda tyhle články si vždycky hrozně rád přečtu. zavzpomínám na časy, když jsme s tátou seděli před obrazovkou mlhavé černobílé telky a hltali každé slovo skvělého páně Pecháčkova komentáře01. To v tom případě, že to běželo na ČT, jinak ARD, ZDF, BR.............11. A mamka se ségrou se v tom čase chovali zcela neslyšně, aby nám nic z té vzácné chvilky neuniklo03.
    opravdu díky moc

    + 12 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    78.157.160.XXX
    Fotka č. 10 Ještě připomenu, žena fotce č. 10 se s kusem kapotáže sklání mladý Ross Brawn. Měl jsem mu možnost tuto fotku ukázat a krátce se s ním o ní pobavit, zasmál se své tehdejší váze (sepsal jsem tady o tom kdysi i článek).

    + 16 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Chasnik

      217.117.213.XXX
      Petře,to myslíš toho kudrnáče? Tak v něm bych R.B. fakt nehledal :) Jinak pěkný exkurz do historie slavné značky 01 Ten Jones byl fakt kus chlapa, dneska by v F1 kvůli váze neměl šanci...

      + 14 / − 7

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Prokop S.

    Prokop S.

    89.102.94.XXX
    auto fotka 14.. krásné auto 21

    + 12 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    213.192.19.XXX
    Ta fotka Petersona v Monze pravděpodobně nebude z roku 1978 když měl na startu tu nehodu...

    + 12 / − 14

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      Asi máš pravdu. Ronie Peterson se tehdy zabil v Lotusu 79. Je to myslím ten typ z fotky č. 17 v kterém je Mario Andretti,

      + 9 / − 13

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      78.157.160.XXX
      Ověřoval jsem to u Williamsu. Je to opravdu Ronnie Peterson (mj. před Alanem Jonesem) v zahřívacím kole před startem Velké ceny Itálie. K oné nehodě došlo až v první zatáčce závodu.

      + 14 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        Já se nechci hádat, ale tady je video z té nehody. Peterson a Andretti měli identické vozy a vypadají kapánek jinak než ten vůz na fotce.
        [odkaz na stránku]

        + 8 / − 13

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          78.157.160.XXX
          Peterson měl č. 6, Andretti č. 5 - čísla jsou vidět na nose. O rok dříve to být nemohlo (to jezdil za Tyrell s trojkou), o rok později pochopitelně také ne.
          Auta ti nesedí nejspíše proto, že Peterson v tréninku svůj Lotus 79 rozbil a nedal se opravit. Lotus sice s sebou měl náhradní šasi 79, ale to bylo postaveno pro Andrettiho a vysoký Peterson se do něj nevešel, proto šel do závodu se starší 78.

          + 18 / − 10

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Pepan

            Pepan

            89.24.157.XXX
            Díky za vysvětlení. Přeji hezký večer.01

            + 15 / − 8

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • anonym

            46.254.70.XXX
            přesně tak to bylo....

            + 10 / − 9

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Ligier

            Ligier

            109.80.112.XXX
            Jj moc se to neuvadi, ze se zabil na typu 78. I kdyz vetsinu roku jezdili s 79. Tu fotku ze zavadeciho kola vidim poprve. Tehdy bylo bezne se par prvnich zavodu jely tymy s rok starym autem nebo ze behem roku nasadily i lonsly model, klasicky Mc Laren M23 a 26 r. 1977 nebo tady Lotus ci o rok pozdeji prave Williams - zacinal s FW06

            + 13 / − 9

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • Ligier

    Ligier

    109.80.112.XXX
    Je to zvláštní, že Williams se odvolává na historii až od roku 1977, když i číslování aut odkazuje na delší historii - FW 04 jezdil např. v roce 1975 Jacques Laffite [odkaz na stránku] ... Pravda pak se spojil Frank s Wolfem ( [odkaz na stránku] ) a fakticky svoji stáj zrušil, aby se po rozchodu začala psát nová zlatá éra téhle stáje, kdo by roce 1979 tušil, že bude jednou ne klasických stájí, když tehdy v poli byly jiné legendy (Lotus, Brabham, Tyrrell) a řada stájí s o pár let delší či obdobnou tradicí (Ensign, Shadow, Ligier a další). Když Laffite roku 1983 přestoupil do Williamsu, automaticky se říkalo, že za tuto stíj jezdil...

    + 11 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      46.254.70.XXX
      Williams je v F1 od roku 1969,kdy nasazoval Brabham s pilotem -jeho velkým přítelem -Piercem Couragem,pak v 70 roce Dallaru na kterém se v Zaandwoothu Courage zabil...potom měl vozy Politoys a v 73 roce ISO Marlboro ....si dělá autor srandu,když začne 77 rokem...

      + 10 / − 14

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Ligier

        Ligier

        109.80.112.XXX
        Nedela si ji autor, tym to tak uvadi. Jinak mas samozrejme pravdu. Ja poukazoval na to, ze i cislovani modelu aut melo navaznost na Williams jezdici v roce 75, 74 a driv. I kdyz myyslim, ze Williams byl v nazvu poprve r. 1975 max o rok driv...

        + 10 / − 10

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Karel

        78.157.160.XXX
        Tak anonymové ví vždy všechno nejlépe. Máš v tom trochu hokej - pleteš si začátky Franka Williamse a stáje Williams v F1. 02

        + 15 / − 11

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Startovní pole pro příští ročník má svou definitivní podobu

Startovní pole pro rok 2025. Převážná část týmů se změnami

Horner a Pérez se dohodli - Mexiko opět nebude mít v F1 svého zástupce

Očekávané je skutkem. Pérez končí, jeho nástupce je znám. Pouhý den po oznámení odchodu Mexičana

Signifikantní záběr hlavních hrdinů letošního ročníku

Sezóna F1 v číslech, souvislostech i názorech - shrnutí ročníku tentokrát vzácně vyrovnaného

Gilles Villeneuve byl pro Waltera Wolfa ikonou

Walter Wolf po letech prozradil, proč Villeneuve nejezdil za Wolf

Mistr světa Max Verstappen

"Norris opravdu nahnal Verstappenovi strach," říká se Rosberg

Fanoušci týmu Ferrari - Tifosi

Vánoční výzva pro naše čtenáře, debatéry a vůbec všechny, co chodí rádi na www.F1NEWS.cz

Jediné představení „ventilátoru“ na trati - Grand Prix Švédska 1978

Legendární „ventilátor“ Brabhamu většina fanoušků F1 zná. Ale víte o jeho konkurentovi?

Guanyu Zhou je jedním z několika pilotů, které příští rok už ve startovním poli neuvidíme (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Gratulace vítězům, odhodlání do roku 2025

Vyhráli sice „jen“ Pohár konstruktérů, ale McLaren a oba jeho piloti patřili k nejvýraznějším v letošním roce (ilustrační foto)

Zázraky se nekonaly, penalizacemi a kolizemi provázený závod vyhrál Norris, slaví i McLaren

Checo Pérez se tentokrát vyvaroval chyb, ale zase doplatil na zmatky kolem traťových limitů (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: je znát, že sezóna se chýlí ke konci

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama