DISKUZE K ČLÁNKU Socialistická formule 1

Zmínka o chystané Velké ceně Ruska vyvolala vzpomínky na postoj socialistického tábora ke sportovnímu odvětví, které nebylo ignorováno, ale jinak byl postoj k němu jasně dán, takže by se spíš dalo říci, že Formule 1 tu byla "královsky trpěna." Materiálů bylo poměrně dost, praxe ale byla více než pouhým přeludem.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Socialistická formule 1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 42, poslední 12.08.2013 09:54 Vložte komentář

Nejlepší názory

» rogi (Hlasovalo 20 lidí) 06.08.2013 10:47
Kapor Ty nesmysly jste opsal z nějakého… »
» rogi (Hlasovalo 16 lidí) 06.08.2013 11:24
Nejsem chlapec, je mi 58 a dobu si dobře… »
» hixaxon (Hlasovalo 12 lidí) 06.08.2013 18:28
Nejlepší komentář od tebe. Snad lepší než start… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Ani dnes nie je v Čechách dôvod na plač,... ...lebo existuje upravená verzia motora Tatry T631 V6, ktorá sa používala pre autokros a má vŕtanie presne také aké súčastné motory F1, t.j. 85 mm a zdvih stačí znížiť z pôsodných 77 mm na 53, pridať Twins scroll Turbo, s pseudoadiabatickou úpravou, čím by vznikol ideálny motor pre F1, lebo teplý zvduch s výfukovými plynmi by teoreticky pokryl deficit toho, čo dával atmosferický V8 F1. Preto je len na Čechoch, aby ukázali, že ak im voľakedy nedali možnosť vstúpiť do F1 s Tatrov 607/2, čo bolo zo strategického hľadiska výroby nákladných áut, ktoré sa vyrábali rakticky pre celé RVHP, preto ani nedošlo k podpore členovia vtedajšieho UV KSČ do F1 vstúpiť. Teraz tá možnosť je, stačí založiť Český tím F1, s českým monopostom, kde bude adiabatický motor Tatra V6 Turbo s MGUK a samozrejme obsadený českými jazdcami, Pepom Králom a Charouzom juniorom, čo je úplne realizovateľné od r. 2015. Dúfam preto, že Češi nebudú len plakať a chytia sa šance: Okruh na to majú v Brne, aby na ňom po úprave vedeli usporiadať niekedy aj závody F1, lebo po odchode Bernieho sa určite znížia nielen poplatky, ale aj rozpočtočtový strop tímov a výdelky na konci roku sa budú rozdeľovať spravodlivo, rozhodovať bude technika a fortieľ tímu, čo Čechom v žiadnom prípade nechýba, preto to, že sa raz do F1 dostane Český tím, verím ! Ak bude potreba motor Tatra V6 upraviť na pseudoadiabatický, Slováci pomôžu a určite tu potom nik nenapíše takú sprostosť, že boli a sú navyše. Títo pisatelia, čo to napísali by si to mali raz a navždy uvedomiť ! 11

    + 10 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Paradox je ten,.. ...že už vtedy na Tatre 607//2, bol motor uložený v strede, za sedačkou jazdca a pred zadnou nápravou monopostu, čím bol v koncepcii uloženia rovnaký, ako to majú dnešné F1 a v tom je nepochybne fortieľ tejto značky, že vedela vyrobiť na vysokej úrovni okrem limuín aj takéto závodné autá. 01

    + 16 / − 11

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pavel A.

    Pavel A.

    88.103.60.XXX
    F1 a Československo Perfektní článek, zavzpomínal jsem si na mládí...

    Jen bych doplnil, že v roce 1954 existoval u nás vůz Tatra T607-2, odpovídající předpisům F1, ale pokud vím, o jeho nasazení do závodů F1 se neuvažovalo

    [odkaz na stránku]

    + 11 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Kapor

      194.160.178.XXX
      Boli vyrobené dva kusy,... ...jeden s objemom tuším 1850 a druhý 2350 cm3 a boli neobvyklé práve tým, že motory boli chladené vzduchom, pričom sa dali na efekt Coanda využiť nielen výfukové plyny, ale aj teplý vzduch z dvoch axiálnych ventilátorov, poháňaných remenicami od kľukového hriadeľa, ale zrejme v tej dobe keď debutovali na závode veľkej ceny ČSSR 24. septembra 1950, sa tento efekt ešte v závodnej technike nevyužíval. 01 Pekná spomienka.

      + 15 / − 8

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Lotusolog

    194.228.11.XXX
    Král byl borec skvělý článek, oceňuji....Král byl borec, dodnes na něj dostávám dotazy ze světa a to i od lidí ze zákulisí F1. Melkus byl taky skvělý, viděl jsem jeho auta na různých závodech, opravdu krásné a nadčasové....škoda té politické doby....

    + 8 / − 10

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Kapor

      194.160.178.XXX
      Presne to treba zdôrazniť,.. ...V. Král aj Melkus boli ľudia, ktorí ak by mali tie prostriedky a okolo seba tím ako má Adrian Newey, neboli by o nič menej úspešní ! 01

      + 16 / − 10

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000627

    uzivatel000627

    92.245.210.XXX
    "cesta k vlastní česk(oslovensk)é formuli" Prečo Slovensko v zátvorke?Do roku 89 to bolo Československo tak to tam má aj byť tak napísané 10

    + 11 / − 12

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      193.22.205.XXX
      Slovensko bylo vždycky trochu navíc...

      + 12 / − 16

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Kapor

      194.160.178.XXX
      Česoslovensko, písané spolu,... ...bolo písané a myslené vždy nesprávne, lebo aj na poštových známkach z doby vzniku spoločného štátu, je to písané Česko-Slovensko (niečo o tom viem, som nnumizmatik), ktoré vzniklo z vôle dvoch autonómnych národov Čechov a Slovákov na sklonku rozpadu Rakúsko-Uhorskej monarchie a túžbe oboch národov po slobode a na čas žiť v spoločnom štáte, nakoľko sa jednalo o silnejší subjekt voči ostatným neprajníkom a vonkajšiemu nepriateľovi, ktorým bolo voči Slovensku Maďarsko a Čechom zase Nemecko, až dovtedy, kým sa oba národy neosamostatnia a zaujmú postavenie v novej spoločnej Európe, členstvom v Európskej únii, kde má každý svoju hviezdičku a stoličku a oba národy sú s tým nesmierne spokojné. 01

      + 19 / − 8

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • RoBertino

        83.208.82.XXX
        To nebylo myšleno vůbec nijak přezíravě nebo zle - snad jen že tehdy některé projekty byly opravdu ryze české (ale i naopak) a schovalo se to pod jeden kabát. Něco jako písničky dvojice Lennon & McCartney, nemálo jich napsal jen jeden, ale podepsaní jsou tam oba.

        + 14 / − 9

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Kapor

          194.160.178.XXX
          Ja viem, že si to nemyslel zle,... ... a s tebou plne súhlasím, lebo Češi sú veľmi inteligentný národ a je veľmi dobre, že sme práve s nimi tvorili dejiny jedno obdobie v našich dejinách a každý sa zaslúžil o dosiahnuté výsledky svojim dielom, ktoré sa niekedy omylom prisudzovali niekomu inému. Je to už riziko spolupráce a na tom, či ten zručnejší je natoľko inteligentný, že sa nad to dokáže povzniesť.

          + 17 / − 8

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Kapor

            194.160.178.XXX
            Inak Češi a Slováci najviac získali tým, že sa ako roky porobované národy spojily,.. ...v jeden celok, proti tým, ktorí ich ohrozovali. Najväčší podiel na tom mal prof. G. Masaryk a jeho žiak z univerzity Štefánik, ktorí patrili neskôr k Československej elite. V spoločnom štáte sme dospeli a zdokonalili sa natoľko, aby sme dnes vedeli samostatne existovať bez toho, aby sme sa vedeli, keď nastal čas aj bratsky rozdeliť bez toho, aby sme mali na rukách krv, ako národy bývalej Juhoslávie, čo je na tom to najpodstatnejšie.
            Inak v Brne, alebo Orechovej podtôni, by už dávno mohla byť trať F1, keby sme boli spoločné peniaze ešte za éry ČSFR na vodné dielo Gabčíkovo, použili nie na stavbu vodného diela, ale na stavbu motodromu, ako to urobilo Maďarsko, že svoj podiel zo spoločnej sumy na stavbu Naďmaroš, použilo na stavbu Hungaroringu a na to netreba do budúcnosti zabúdať. 02 Kadárovi ale ani tento ťah nepomohol ostať pri moci. 11

            + 15 / − 9

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • Janko

        78.157.160.XXX
        Lojzko, ty vies vsetko zistujem.. vystodovane univerzity, odbornik na aerodynamiku aj mumiz-matik - to chodis po Fatre a pocitas mumie ci ako? Odborne znalosti za vzdy zidu, obzvlast aerodynamika s tymi mumiami v Maranelle 11

        + 19 / − 16

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Kapor

          194.160.178.XXX
          Ja som to jasne povedal, že okrem mincí,.. ...je to na aj na známkach z I. ČSR, ty ... týchto stránok. Tak si to uvedom ! 18
          Příspěvek byl redakčně upraven.

          + 17 / − 10

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • cheytac

        cheytac

        85.119.90.XXX
        Nic proti, ale numizmatika se zabývá mincemi, to se známkami se jmenuje filatelie 18

        + 12 / − 13

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Kapor

          194.160.178.XXX
          Áno jasne som to napísal,... ...že okrem mincí aj na známkach z I.ČSR a o tom Filatelie. 18 11

          + 14 / − 12

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Janko

            109.81.245.XXX
            Áno, si nudista (NUmismatik a filateliSTA dokopy) 11

            + 12 / − 13

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Kapor

              194.160.178.XXX
              Ty si asi totálne retardovaný,.. ...alebo ti uškodili tie vysoké teploty. Ja som hovoril jasne, že som numizmatik a Filatélia je disciplína, ktorá sa zaoberá znmkami a nálepkami. Ak si to nevedel, tak ti to oznamujem. 18

              + 13 / − 12

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
        • XR

          78.157.160.XXX
          Očekávej od něj záplavu hrubých nadávek (které doufám redakce smaže).

          + 12 / − 15

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama