DISKUZE K ČLÁNKU GP Evropy 1994: Navrátilec Schumacher vyhrál s půlminutovým náskokem
Retrospektivní ohlednutí za Grand Prix Evropy 1994 ve španělském Jerezu.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: GP Evropy 1994: Navrátilec Schumacher vyhrál s půlminutovým náskokem
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
odin
23:15 23.06.2012 77.240.96.XXXNezávislá firma ZJISTILA namontovaný nelegální software v schumacherově voze. Proč tu stále tvrdíš, že nezjistila žádné porušení předpisů? FIA rozhoduje zda šlo, či nešlo o přestupek, nikoliv počítačová firma. A jestliže se tím nezaobírala, zametla to pod koberec. A že nešel software odstranit? Tak tomu můžeš věřit opět pouze ty. Odstranit softwer je pro odborníky z řad F1 stejně složité, jako pro nás odinstalovat program z počítače. Problém je jediný. Jestliže si odinstaluji např. antivir z počítače, za pár týdnů mi počítač nemusí vůbec fungovat. Stejné to je s oním softwarem v autě Šumiho. Po jeho odstranění by Schumacher přestal vítězit. Proto tvrdili, že je to komplikované a ohrozí to funkci ostatních programů. Což je hloupost. Pamatuji si to velmi dobře. O Šumiho nelegálním autě se spekulovalo téměř od začátku sezóny a až v její polovině začali s kontrolami. A nevím o tom, že by i v jiných autech byl nalezen nelegální softwar. V žádné z ročenek jsem o tom nenašel ani zmíňku. I když ty anglické nevlastním. -
api
13:23 23.06.2012 88.212.37.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze. -
-
api
13:03 23.06.2012 88.212.37.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
odin
13:55 23.06.2012 77.240.96.XXXBohužel se FIA odmítla hlouběji zaobírat schumiho Benettonem B194 a vše raději zametla pod koberec. Ale indície, že Schumacher jezdil v nelegálním autě tu jsou. A nejsou vycucané z prstů, nýbrž jsou to fakta. Na rozdíl od spekulací fans vyšumělého o počtu bodů, které by letos měl mít. Měl by ses trošku více zajímat o dění okolo tvé ikony. Nakopíruji ti sem pár informací:
Na jakém voze to vlastně Schumacher vítězil? Po kolizi s Häkkinenem v Aidě strávil Senna nějaký čas důkladným pozorováním Němcova Benettonu a vozu jeho týmového kolegy Jose Verstappena. Udiveně pak jen konstatoval, že Nizozemcův monopost se na trati choval jako úplně jiné auto. "Nemůžu vám k tomu mnoho říct," odpovídal opatrně na dotěrné otázky novinářů při prezentaci. "Těžko se hovoří o něčem, co nejste schopni dokázat."
V červenci 1994, dva měsíce po Sennově smrti, se automobilová federace rozhodla prověřit elektronické systémy týmů Benetton a McLaren. Po mnoha prodlevách, které stájím vynesly pokutu 100 000 dolarů, dostala konečně specializovaná firma LDRA v britském Liverpoolu software použitý v obou vozech při Velké ceně San Marina 1994.
Výsledky analýzy z Benettonu B194 se daly přirovnat k náloži dynamitu: Lidé z LDRA objevili skrytý program, který Schumacherovi potenciálně umožňoval využívat takzvanou kontrolu prokluzu, po zimních změnách pravidel prohlášenou za nelegální. S její pomocí mohl jezdec při výjezdu ze zatáček naplno sešlápnout plynový pedál a počítač už sám rozhodl, kolik plynu vzhledem k zařazenému stupni a otáčkám motoru použít, aby zadní kola přenesla na vozovku maximální možný výkon bez nežádoucího prokluzování kol.
Nalézt zmiňovanou rutinu však nebylo zdaleka snadné a dokonce i softwareovým expertům LDRA to chvíli trvalo. Program byl totiž neviditelný. Museli jste vyvolat hlavní menu, najet kurzorem až za spodní řádek obrazovky na zdánlivě prázdnou linku a zmáčknout jednu specifickou klávesu. Z ničeho nic, bez jakékoliv zprávy na monitoru, byl program pro kontrolu prokluzu aktivován. Počítačovým detektivům se rovněž podařilo odhalit způsob, jak bylo možné systém cestou na startovní rošt uvést do chodu. Jednalo se o sekvenci příkazů spouštěných pohyby plynového pedálu, spojky a páček pro řazení převodových stupňů umístěných pod volantem.
Benetton nemohl existenci programu popřít, trval nicméně na tom, že od zákazu kontroly prokluzu nebyl použit. Rutina v software zůstala, jelikož její odstranění by podle slov představitelů stáje bylo příliš komplikované a navíc by mohlo ohrozit bezchybnou funkčnost dalších částí programu. Aby ji jezdec nemohl náhodně aktivovat, byla raději skryta sérií maskovacích kroků.
Ať již byla pravda jakákoliv, neexistovala metoda, jak podezření...-
api
15:12 23.06.2012 88.212.37.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
anonym
19:41 23.06.2012 77.240.96.XXXPokud FIA dále nezkoumala výsledky šetření spec. firmy LDRA, tak svým způsobem vše pod koberec zametla, to je jednoznačné. A každý se musí ptát, "proč měl Schumacher ve voze zakázaný software, když jej prý nepoužíval?" A za další, Verstappen ve voze tento software neměl, čili MĚL JINÉ, HORŠÍ AUTO!!! To pro ty, kteří neustále spekulují a vymlouvají se a při tom o tom vědí prd. A k těm tvým plkům o Lehtovi. Nenapadlo tě, že nemusel vědět o "tajných možnostech" Schumiho auta? Navíc si nejsem zrovna jistý, zda opravdu jel v Schumacherově autě. Minimálně postavou si příliš oba podobní nejsou. -
-
api
19:55 23.06.2012 88.212.37.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
odin
21:50 23.06.2012 77.240.96.XXXJsi směšný chlapečku. Piloti, kteří jezdili se Schumacherem (nebo proti němu), jako byli A.Senna a Jos Verstappen vyřkli na schumacherův Benetton B194 jistý názor. Tento názor nevznikl díky jejich komplexům (jak se tu snažíš tvrdit), ale díky osobním zkušenostem. Oni tam na rozdíl od tebe byli a účastnili se závodů. To ty si tu cucáš z prstů ty své nesmysly. A tak jediná pravda, kterou jsi napsal je, že jsem reagoval jako "neregistrovaný", což je nejspíše jasné každému (nikoliv jen tobě). Ale bylo to způsobeno tím, že jsem opustil tuto diskuzi a pak jsem se vrátil a znovu jsem se nezaregistroval. Někdy se registrovat nemusím, někdy jo, nechápu logiku stránek. Určitě to ale není, že bych si na tebe potřeboval pozvat imaginárního neregistrovaného pomocníka. To si příliš fandíš.-
Dejvw
07:49 24.06.2012 90.179.236.XXXPromiň,ale argumentace typu,že na oko se chovají monoposty stejné stáje jinak je úsměvná.Je každému jasné,že to ovlivňuje řada faktorů a nejvíc jezdec samotný+odlišné nastavení.Každé vítězné auto je stavěné na hranici pravidel a pokud nebyli potrestáni,tak se dá považovat za legální.Jinak by se dal spochybnit vlastně každý mistrovský titul,poslední sezónu taktéž.-
odin
09:20 24.06.2012 77.240.96.XXXS tím cos' napsal souhlasím. Mám jen problém s prokázanou existencí zakázaných prvků v Schumacherově voze a nečinnosti FIA v tomto případě. Je to jako u dopingu. Benetton měl nahlásit před sezónou, že z nějakých důvodů nemůže odstranit software a pokud to neučinil, jednal nelegálně a měl být vyloučen. Každé dodatečné vysvětlování beru jako výmluvy. Navíc moje argumentace je na základě prohlášení Jose Verstappena, jenž prohlásil, že Schumacher jezdil v odlišném autě a když s tím šel za Briattorem, ten mu řekl, "mlč o tom".
Bohužel to nebylo poslední kontraverzní chování FIA v této sezóně ve vztahu k Benettonu, potažmo Schumacherovi.-
apii
09:38 24.06.2012 88.212.37.XXXty si proste nemôžeš pomocť a musíš dalej lhát.... Ross Brawn potvrdil, že prítomnosť softveru nahlásili ako aj FIA tak aj softverovej firme, ktorá autá skúmala. dalej FIA povolila mať zakazaný softver v aute až do GP Belgicka všetkym timom za predpokladu že ho nebudu použivať.-
odin
12:59 24.06.2012 77.240.96.XXXNapsal jsem "před sezónou" a za další, jak FIA kontrolovala že software týmy nepoužívají? To je jednoduše směšné, povolit něco, co nelze (a ani se o to nepokusít), skontrolovat. Neustále se tu snažíš zatáhnout do tohoto sporu nějaké další týmy. Které? Pokud vím, tak jediní, kdo podváděli byli Benetton a McLaren. U ostatních nikdo na nic zakázaného nepřišel. Tak jaképak "povolila všetkým tímom"? Jestliže něco zakážu, pak se to objeví u jediného týmu a tak to povolím za předpokladu, že to nebudou používat do půlky sezóny, je velice pochybné jednání FIA, o které se tu otírám už od začátku.
-
-
-
api
11:42 24.06.2012 88.212.37.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek