DISKUZE K ČLÁNKU Ron Dennis a další významné osobnosti vzpomínají na Ayrtona Sennu

V roce 2004, deset let po smrti trojnásobného šampiona z Brazílie, poskytl jeho bývalý týmový šéf médiím svou osobní vzpomínku na tohoto jezdce a společná léta u McLarenu. Britský Autosport doplnil původní rozhovor o několik dalších vzpomínek.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ron Dennis a další významné osobnosti vzpomínají na Ayrtona Sennu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 48, poslední 08.03.2012 16:52 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovalo 7 lidí) 06.01.2012 11:48
Máš pravdu, ale místa od 3-tího dál by měly v… »
» Mike17 (Hlasovalo 6 lidí) 06.01.2012 10:38
To, že to chceš ty ještě neznamená, že to chtějí… »
» odin (Hlasovalo 6 lidí) 08.03.2012 16:52
Na rozdíl od tebe, já nejsem přesvědčen, že by… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • api

    api

    XXX
    Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

    + 2 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • kogo

    XXX
    ayrton senna byl nejlepší jezdec žádný Vettel ho neohrozil a jezdil za hranou

    + 3 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • sony

    XXX
    senna byl absolutně bezohledný,po prvním vítězném závodě za lotus děkoval mechanikům,pak za neůspěchy mohli oni,u lotusu mluvil jen se šéfem k ostatní si vzah nenašel,proto si tak dobře rozuměl s Ronnem,v roce 88 dost těžil že s Prostem společně připravovali auto, od VC Portugalska kdy začali si auta nastavovat každý zvlášt najednou se dominance ztratila,vítězil Prost a Senna dojíždel kolem 5místa,ale náskok při započítávání bodů z jedenácti závodů byl tak velký že stačilo vítězství ve VC Japonska aby vyhrál,a v roce 89 byl Prost trpěliví i přes vyhrocené vztahy,Senna měl jen jeden problém a ten se jmenoval Prost,toho chtěl porazit za každou cenu i po skončení sezony 93 a jejich společný poslední závod na motokárách tak šlo Sennovi jen o to porazit Prosta i když ani jeden nevedl,a Ronn zapoměl připomenout jak se jim Senna smál po sezoně 93 že je ve vítězném týmu a oni měli před sebou nejistou budoucnost s motorem Peugeot jak Ronn byl celý zklamaný co pro něj tým udělal.Senna ztratil svého nepřítele a toho zničilo.byl dobrý jezdec ale ne nejlepší to se nedá nikdy srovnat,každý závodí v jiné době

    + 5 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • odin63

      XXX
      Vidím to podobně jako ty. Prost byl komplexnější a inteligentnější pilot než Senna.Bohužel také patřil k pilotům, kteří ještě zažili "staré časy", kdy úmrtí v kokpitu nebylo nic neobvyklého. A proto Sennovi mnohokrát ustoupil v souboji, takže se na první pohled mohlo zdát, že na Sennu nemá. Ale opak je pravdou. Prost na Sennu neměl jen v bezohlednosti a ochotě dávat svůj (i druhých) život v šanc. "Legenda o Sennovi" těží a žije především z jeho smrti. Když čtu různé články a reakce o Sennovi, tak se divím, co polopravd a lží se dovídám. A nejspíše ti dotyční ani lhát nemají v úmyslu, jen čas a nostalgie obrousily skutečnost a vše špatné. Zůstaly jen vzpomínky na vítězství a tak v duchu filmu Senna, se člověk dovídá, že to byl závodnický Bůh nejčistších vlastností a ryzího charakteru, kterému všichni pouze škodili a podráželi jeho snahu získávat tituly mistra světa. A ze všech nejvíc Prost, jemuž se to povedlo 4x.

      + 4 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000907

    uzivatel000907

    XXX
    Jen k té knize Senna vs Prost. Moc jsem se na ni těšil a i jsem si ji užil, ale těch chyb co tam je to je hrůza. Pomalu na každé straně je minimálně překlep, ale to ještě budiž, že třeba Alonso je Alfonso apod. to bych ještě ustál, ale že Mansell byl v roce 1990 šampionem, že Senna v Monaku porazil prosta v kvalifikaci o více než Minutu, že Lauda havaroval na okruhu v Norimberku atd atd to je dost hrozivé, zvláště když se vydavatelství zaštiťuje specializací se na F1n 05

    + 3 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • AleSi

    XXX
    Nedávno u nás vyšla kniha v češtině s názvem Senna vs Prost, která se velmi dobře čte a zaobírá se i detaily mimo téma Senna vs Prost - a to jen proto, aby čtenář lépe pochopil psychologické pozadí obou závodníků. Lze říci, že po dokumentu Senna je tato kniha takovým Prostovým očistcem. :)

    + 3 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • EMERSONV1

    XXX
    Přečtené 03

    + 3 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • rock

    XXX
    Jj, jsem si vědom. V důsledku vlastně téměř totéž, jako Bernieho legendární "medailový systém" hodnocení ...

    + 4 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000440

      uzivatel000440

      XXX
      Ano, je to něco podobného, akorát na rozdíl od Bernieho systému medailí se tohle uchytilo už v úplných začátcích, podle toho systému se jel i první ročník, 1950. A drželo se to celkem dlouho, myslím že to střídavě platilo a neplatilo. Přesně si to nepamatuji, musel bych se podívat do knížek. Naposledy se tak jelo myslím v roce 1990, pak to zrušili.

      + 2 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Anonym

      XXX
      Berniho "medailový systém" je geniálně jednoduchý a naprosto ideální. To jen lidi, kteří neumějí přemýšlet v širších souvislostech a papouškují názory jiných, nedokáži pochopit, jak přínosné a spravedlivé by to bylo pro tento sport.
      V minulosti o titulech tzv. sběračů bodů často rozhodovalo, kdo kolikrát nedojel kvůli tech. problémům, incidentem s jiným vozem, který ani nemusel být ve stejném kole závodu.
      Podle mě by měl být nejúspěšnějším jezdcem sezóny ten, který výhral v sezóně nejvíce závodů, tečka. Bodový systém, kde jedno nedojetí se musí kompenzovat třeba až čtyřmi vítězstvími nad rivalem je prostě pouze soutěž spolehlivosti.
      Po letech si člověk spíš řekne, jo tenkrát vyhrál XY pět závodů, než tenkrát posbíral x bodů tam a x bodů támhle a protože rival nedojel tam a tam, získal titul. Proč myslíte, že ve většině sportů je populární play-off ? Odpovím za vás, protože lidi chtějí vidět vítěze a ne lepšího sběrače bodů v dlouhodobé soutěži.

      + 4 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        XXX
        To, že to chceš ty ještě neznamená, že to chtějí všichni. Mě zajímá, i kdo dojede druhý, třetí, čtvrtý atd. Ne jen vítěz. O co by pak závodili všichni co nemají na vítězství? To by pak jezdily třeba 3-4 stáje, protože zbytek by neměl proč jezdit.
        Kromě toho by Vettel slavil titul už po Monze, takhle to aspoň teoreticky bylo zajímavé delší dobu.
        To jsou ty širší souvislosti, které nevidím??? 03

        + 6 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • odin63

        XXX
        V drtivé většině případů se mistr světa podle bodového systému shoduje i s mistrem světa dle tzv. medailového systému. I když pár výjímek by se určitě našlo.Nejčerstvější asi r.2008, kdy by bral titul Massa namísto Hamiltona, jehož paradoxně spousta lidí považuje právě za představitele stylu "buď vítězství a nebo nic". Na další příklady bys musel zapátrat hluboko v historii (konec 80-tých let).Ale našel by se i paradox 1981, kdy by titul bral Prost s třemi vítězstvími a dvěmi druhými místy, přesto že skončil až pátý a dojel pouze 6x a 9x nedojel.Nevím, co je lepší.Každopádně Prost by si medailovým systémem dost polepšil. A to byl považován spíše za toho sběrače bodů. Tak si myslím, že kdyby platil medailový systém, byl bys první, kdo by tu proti tomu brojil, protože nejvíce titulů by měli tzv. sběrači bodů na úkor těch, co se ženou za vítězstvím. Totiž právě tito piloti většinou nedojeli vinou svých chyb a kolizí, nikoliv kvůli defektům.

        + 5 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • rock

    XXX
    Vidím to podobně, ale samozřejmě každá doba potřebuje svoje legendy. A je v zásadě jedno, jestli je to Clark v 60., Hunt v 70. nebo Senna v 80.
    btw fandil jsem Prostovi 04 a považuji ho za nej závodníka osmdesátých ...

    + 2 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000293

    uzivatel000293

    XXX
    Teprve jsem se přihlásil, takže Mc jsem vlastně Mansell, jen jsem musel přemoct lenost.

    K tomu níže, ani nevydilo, že to bylo černobílé (TV) já u toho seděl jako u svatého obrázku a pan Pecháček, toho slyším v hlavě pořád. Nostalgie je hrozná mrcha 04

    + 3 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • api

    api

    XXX
    Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

    + 4 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • api

    api

    XXX
    Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

    + 3 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama