DISKUZE K ČLÁNKU Historie motorů F1 - padesátá léta
Formule 1 stojí na prahu dalších změn v koncepci pohonných jednotek, jakým vývojem prošly motory vozů F1 si připomeneme v našem mini seriálu. V první části zmapujeme první desetiletí mistrovství světa formule 1.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Historie motorů F1 - padesátá léta
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000374
(Hlasovalo 8 lidí)
15.07.2011 17:41
V podstatě máte pravdu, jednalo se o vůz Alfa… »
» uzivatel000756
(Hlasovalo 8 lidí)
16.07.2011 16:47
Díky za článek. Dovolím si přidat výkony těch… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
uzivatel000756
16:47 16.07.2011 XXXDíky za článek. Dovolím si přidat výkony těch nejdůležitějších F1 motorů 50 let:
1950-1951
Alfa Romeo 159 - 1.5 l kompresorem přeplňovaný řadový osmiválec, 297kW (404 koní)
Ferrari 375 - 4.5 l, V 12, 280kW (380 koní), v tomhle krasavci se Alonso proháněl v neděli před startem
1952-1953 (formule 2)
Ferrari 500 - 2.0 l řadový čtyřválec, 140kW (190 koní)
Simca Gordini - 2.0 l řadový čtyřválec, 129kW (175 koní)
1954-1960
Mercedes-Benz W 196 - 2.5 l řadový osmiválec, 221kW (300 koní)
Lancia/Ferrari D 50 - 2.5 l, V 8, 206kW (280 koní)
Maserati 250F/M - 2.5 l řadový šestiválec, 200kW (275 koní)
Vanwall - 2.5 l řadový čtyřválec, 210kW (285 koní)
Ferrari 246 Dino - 2.4 l, V 6, 213kW (290 koní)
Cooper s motorem Coventry-Climax - 2.5 l řadový čtyřválec, 176kW (239 koní) -
uzivatel000682
10:32 15.07.2011 XXXNemalo byť namiesto Alfa 308 Corsa napísané Alfa Romeo Tipo 316? Píše sa tam o V16 motore, ale jediný šestnásťvalec u Alfy bol práve 316: [odkaz na stránku]-
uzivatel000374
17:41 15.07.2011 XXXV podstatě máte pravdu, jednalo se o vůz Alfa Romeo Tipo 316. Vůz Alfa 308 Corsa bylo v zásadě pouze šasi, do kterého se montoval motor V12 (pak nesla označeni Tipo 312) nebo V16 a pak nesla označeni Tipo 316), ale jinak jde o totožný vůz s různými motory. Alespoň tak mi to bylo vysvětleno v muzeu Alfy Romeo...
-
-
airwar
07:14 15.07.2011 XXXV článku to není zmíněbo, proto bych upřesnil jednu věc ohledně motorů v letech 1946-1953. V poválečném období se nepředpokládal žádný razantní rozvoj automobilového sportu a tudíž byla snaha nastavit pravidla tak aby se mohli uplatnit předválečné závodní vozy. Kategorie Formule 1 pak vycházela z prědválečné malé formule, a nejúspěšnější vůz v letech 1950 a 1951 Alfa Romeo 1959 Alfeta byl v podstatě 12 let starý reinkarnovaný typ 158.
To proč v letech 1951 a 1952 nebyl šampionát vypsán pro vozy Formule 1, bylo způsobeno tím že většina takovýchto předválečných veteránů v závodech v letech 1946-1951 vpodstatě dosloužila a automobilkám se nechtělo investovat peníze do vývoje nových vozů pro tuto kategorii, zvláště když nižší kategorie Formule 2 byla výrazně cenově dostupnější a pravidla pro roka 1953-1960 byly blízké právě kategirii Formule 2.
Tehdy FIA zareagovala neuvěřitelně flexibilně a vahlásila v letech 1952-1953 šamopionát pro vozy Formule 2, mistr světa z let 1952-1953 Alberto Ascary je pak mistrem světa Formule 2, a nikoli Formule 1 jak se dost často mylně uvádí.
Vozy Formule 1 závodily i v letech 1952 a 1953, ale vzhledem k odstoupení Alfy Romeo a maseraty nemělo startovní pole nikdy víc než 8 vozů a tudíž tyto vozy startovali jako doplněk méně významných nemistrovských závodů. -
wrt
06:15 15.07.2011 XXXa teraz sú všetci potentovaní, keď majú vyvinúť nový motor. Mali by sa povoliť 4 valce aj 6 valce radové aj do V s kompresorom. S perspektívou, že sa bude každoročne priťahovať spotreba a životnosť. Ako v Indy. Kto by si zvolil zlú koncepciu, tak by ju rýchlo opustil. -
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek