DISKUZE K ČLÁNKU Historie motorů F1 - padesátá léta

Formule 1 stojí na prahu dalších změn v koncepci pohonných jednotek, jakým vývojem prošly motory vozů F1 si připomeneme v našem mini seriálu. V první části zmapujeme první desetiletí mistrovství světa formule 1.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Historie motorů F1 - padesátá léta

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 16.07.2011 16:47 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000374 (Hlasovalo 8 lidí) 15.07.2011 17:41
V podstatě máte pravdu, jednalo se o vůz Alfa… »
» uzivatel000756 (Hlasovalo 8 lidí) 16.07.2011 16:47
Díky za článek. Dovolím si přidat výkony těch… »
» erdedy (Hlasovalo 7 lidí) 15.07.2011 09:07
perfektny clanok! 01 01 01 Uz sa tesim na… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • uzivatel000756

    uzivatel000756

    XXX
    Díky za článek. Dovolím si přidat výkony těch nejdůležitějších F1 motorů 50 let:
    1950-1951
    Alfa Romeo 159 - 1.5 l kompresorem přeplňovaný řadový osmiválec, 297kW (404 koní)
    Ferrari 375 - 4.5 l, V 12, 280kW (380 koní), v tomhle krasavci se Alonso proháněl v neděli před startem

    1952-1953 (formule 2)
    Ferrari 500 - 2.0 l řadový čtyřválec, 140kW (190 koní)
    Simca Gordini - 2.0 l řadový čtyřválec, 129kW (175 koní)

    1954-1960
    Mercedes-Benz W 196 - 2.5 l řadový osmiválec, 221kW (300 koní)
    Lancia/Ferrari D 50 - 2.5 l, V 8, 206kW (280 koní)
    Maserati 250F/M - 2.5 l řadový šestiválec, 200kW (275 koní)
    Vanwall - 2.5 l řadový čtyřválec, 210kW (285 koní)
    Ferrari 246 Dino - 2.4 l, V 6, 213kW (290 koní)
    Cooper s motorem Coventry-Climax - 2.5 l řadový čtyřválec, 176kW (239 koní)

    + 8 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000682

    uzivatel000682

    XXX
    Nemalo byť namiesto Alfa 308 Corsa napísané Alfa Romeo Tipo 316? Píše sa tam o V16 motore, ale jediný šestnásťvalec u Alfy bol práve 316: [odkaz na stránku]

    + 6 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000374

      uzivatel000374

      XXX
      V podstatě máte pravdu, jednalo se o vůz Alfa Romeo Tipo 316. Vůz Alfa 308 Corsa bylo v zásadě pouze šasi, do kterého se montoval motor V12 (pak nesla označeni Tipo 312) nebo V16 a pak nesla označeni Tipo 316), ale jinak jde o totožný vůz s různými motory. Alespoň tak mi to bylo vysvětleno v muzeu Alfy Romeo...

      + 8 / − 7

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    XXX
    perfektny clanok! 01 01 01
    Uz sa tesim na pokracovanie 11

    + 7 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • airwar

    XXX
    V článku to není zmíněbo, proto bych upřesnil jednu věc ohledně motorů v letech 1946-1953. V poválečném období se nepředpokládal žádný razantní rozvoj automobilového sportu a tudíž byla snaha nastavit pravidla tak aby se mohli uplatnit předválečné závodní vozy. Kategorie Formule 1 pak vycházela z prědválečné malé formule, a nejúspěšnější vůz v letech 1950 a 1951 Alfa Romeo 1959 Alfeta byl v podstatě 12 let starý reinkarnovaný typ 158.

    To proč v letech 1951 a 1952 nebyl šampionát vypsán pro vozy Formule 1, bylo způsobeno tím že většina takovýchto předválečných veteránů v závodech v letech 1946-1951 vpodstatě dosloužila a automobilkám se nechtělo investovat peníze do vývoje nových vozů pro tuto kategorii, zvláště když nižší kategorie Formule 2 byla výrazně cenově dostupnější a pravidla pro roka 1953-1960 byly blízké právě kategirii Formule 2.

    Tehdy FIA zareagovala neuvěřitelně flexibilně a vahlásila v letech 1952-1953 šamopionát pro vozy Formule 2, mistr světa z let 1952-1953 Alberto Ascary je pak mistrem světa Formule 2, a nikoli Formule 1 jak se dost často mylně uvádí.

    Vozy Formule 1 závodily i v letech 1952 a 1953, ale vzhledem k odstoupení Alfy Romeo a maseraty nemělo startovní pole nikdy víc než 8 vozů a tudíž tyto vozy startovali jako doplněk méně významných nemistrovských závodů.

    + 6 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • wrt

    XXX
    a teraz sú všetci potentovaní, keď majú vyvinúť nový motor. Mali by sa povoliť 4 valce aj 6 valce radové aj do V s kompresorom. S perspektívou, že sa bude každoročne priťahovať spotreba a životnosť. Ako v Indy. Kto by si zvolil zlú koncepciu, tak by ju rýchlo opustil.

    + 6 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • flip

    XXX
    Skvělý článek! Kam se hrabe jeden konkurenční nejmenovaný tragický novácký web...díky autorovi!!!

    + 12 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama