DISKUZE K ČLÁNKU Šlechtici ve Formuli 1. Nejúspěšnějším byl hrabě von Trips

Příslušníci urozeného původu si mohli v dávné minulosti dopřát dosyta zálib a hrátek, které plebejcům byly odepřeny. Časy se sice změnily a aristokracie v prostředí novodobých aktivit nemá cestu vždy zajištěnou, ale rozhodně usnadněnou. Což platí i pro F1.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Šlechtici ve Formuli 1. Nejúspěšnějším byl hrabě von Trips

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 15, poslední 11.02.2021 17:26 Vložte komentář

Nejlepší názory

» RoBertino (Hlasoval 1 člověk) 08.02.2021 18:06
Ano, Lawrence Rewentlow, jak uvádím v publikaci… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • kik

    kik

    165.225.72.XXX
    Mě tam chybí Ricky von Opel který jednak stál za vznikem stáje Ensign a jednak si - pokud mě paměť neklame - pak koupil místo v týmu Brabham. Myslím že párkrát bodoval ale celkem to zase až tak slavné nebylo.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      Uvedu na pravou míru - Rikky von Opel byl skutečně lichtenštejnský aristokrat a částkou 120 000 liber vyzval Morrise Nunna, aby se z pro něj úspěšné F3 posunul hned o dvě kategorie výš. Tam už to tak slavné nebylo - Rikky se sice kvalifikoval do všech závodů, ale nejlépe byl třináctý v Silverstone. O rok později sice znovu začal v Ensignu, ale technická ztráta se mu zdála tak velká, že před GP Španělska učinil Bernie Ecclestoneovi nabídku, která se neodmítá - Malý Napoleon vyhodil z týmu Richarda Robartse, který si mimochodem tvrdě zaplatil celý rok, a v týmu tak začal působit von Opel. Jenže i přes devátá místa ve Švédsku a Holandsku (dnes by to měl za 4 body, tehdy nula-nula-nic) Bernie usoudil, že peníze opravdu nejsou všechno. Rikky dostal od GP Anglie padáka a za něj nastoupil podstatně kvalitnější Carlos Pace. Ještě dodám, že von Opel měl dědické vazby na automobilku Opel, ale ani to mu k udržení v F1 nepomohlo.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    01
    Jak jinak...krásnej článek o tématu které asi zaujme jen malý okruh fanoušků.
    Malá poznámka, nezapomnělo se na Elia De Angelise?

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      Nemyslím - jeho otec byl bohatý podnikatel-architekt, ale urozené předky nejspíš neměl. Jenže, co my víme o 19. století v Itálii???

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • juras

        juras

        88.103.92.XXX
        Předložka u italských příjmení "De" je považována za shodnou např. jako u německých jmen "Von".
        Jedná se tedy o označení které užívali šlechtici.
        Abych pravdu řekl, nemůžu si už vzpomenout kde jsem četl že Elio De Angelis pochazel že šlechtického rodu...
        Myslím že ani on, ani jeho otec již nebyli přímými pokračovateli rodu, ale šlechtické předky měli.
        Elio byl výborným pianistou...dokonce tuším vystudovaným...mohl se tím klidně živit...a byl by býval nejspíš dodnes tady.
        On...a ještě Steffan Bellof...jsou dva osudy dvou výborných pilotů F1 kteří opustili tenhle svět dřív než dosáhli opravdových úspěchů.
        Elio byl...ačkoliv to třeba tak při pohledu na statistiky...velmi talentovaný. Ale byl příliš hodný...neměl ostré lokty a nebyl dost průbojný. Ale byl velmi sympatický a oblíbený...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • juras

          juras

          88.103.92.XXX
          Musím dodat že ta zmínka o Eliovi a Steffanovi je z mého pohledu...a o polovině 80. týče let minulého století.
          Těch podobné smutných osudu pilotů F1 kteří odešli předčasně a byli talentovaní je mnohem víc.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • RoBertino

            RoBertino

            185.63.97.XXX
            Stejně jako pro Kika platí vysvětlení - vybral jsem pětici, čímž netvrdím, že nějaký ten další aristokrat neexistuje. Na smutné konce některých mistrů se určitě dostane, pokud jsme o nich nepsali.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • juras

              juras

              88.103.92.XXX
              OK, já jsem si vzpomněl na Elia...
              Ale máš pravdu že jestli měl předky šlechtice, jeho rodina se šlechtickým titulem nedonosila. Na rozdíl od Tebou jmenované pětice.
              Elio De Angelis je rozhodně pěkně téma na nějaký samostatný "vzpomínkový" článek.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
        • RoBertino

          RoBertino

          185.63.97.XXX
          Jeho vynikající klavírní schopnosti dokonce zavdaly k nejednomu dohadu, zda slavná autorská dvojice Guido a Maurizio de Angelisové (velké množství filmové hudby- Sandokan, ikonický hit I Don't Mind About Tomorrow z kultovního italského dokumentu Formula Uno: Febbre della Velocitá, popřípadě Dune Buggy z komedie Jestli se rozzlobíme, budeme zlí!) není s Eliem nějak příbuzensky spjata. On se vždy usmál a prohlásil, že jsou to takoví hodní strýčkové.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Pavel A.

    Pavel A.

    88.101.171.XXX
    Já jsem se tímto tématem taky zabýval (ale na rozdíl od tebe jsem líný psát). Zajímavou postavou (nikoli závodní kariérou, ale svým životem) je třeba Lance Graf von Haugwitz-Hardenberg-Reventlow. A nesmíme zapomenout ani na otce a syna Stuckovi, nebo Nikiho Laudu. A do hraběcí rodiny se narodila i Maria Teresa de Filippis...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      Ano, Lawrence Rewentlow, jak uvádím v publikaci F1 bez šance (díl 1) měl urozeného otce, jímž byl dánský hrabě Kurt Heinrich Eberhard Erdmann Georg von Haukwitz-Hardenberg-Rewentlow, ale zajímavé je, že k závodění ho přivedl otčím, ruský princ Igor Nikolajevič Trubeckoj. Jeho snaha proniknout do F1 s vozem Scarab se čte skoro jako detektivka, která bohužel skončila zřícením Lanceho Cessny dne 24. 7. 1972...

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    77.48.94.XXX
    moc pěknej článek 01 ten musím pochválit.

    přece se nebudu učita ta hrozná jména. stačí, že si dodnes pamatuju Surio Mario Martinez Juarez Fernando 18 18 18

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      Ještě přihoď Hádži Halef Omar ben Hádži Abú'l Abbás ibn Hádží Dávúd al Gossarah a budeš vzat na milost. Protože jestli jsi nekoukal na mayovky, tak jsi vyřízená existence 11

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama