DISKUZE K ČLÁNKU GP TOSKÁNSKA: Dvojí přerušení a 8 zničených vozů lemovalo Hamiltonův triumf, obě Ferrari na bodech

Měla to být oslava velkého jubilea týmu Ferrari a místo toho se spíš vzpomínalo na legendární hru nazvanou Destruction Derby. Během prvních sedmi kol se poroučelo z trati po dvou kolizích hned šest monopostů.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: GP TOSKÁNSKA: Dvojí přerušení a 8 zničených vozů lemovalo Hamiltonův triumf, obě Ferrari na bodech

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 171, poslední 20.09.2020 12:35 Vložte komentář

Nejlepší názory

» spinelesssheep (Hlasovalo 7 lidí) 13.09.2020 18:40
Renault s Ricciardem občas předvedou parádní… »
» spinelesssheep (Hlasovalo 7 lidí) 13.09.2020 18:44
Vettel hrůza no, ale zase při 1000. závodě pro… »
» -Tony- (Hlasovalo 7 lidí) 13.09.2020 22:21
Před chvíli jsem se dodíval ze záznamu a je mi… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • odin

    odin

    77.240.103.XXX
    Tak nevím, zda ta přerušení závodů jsou záměr komisařů, aby se závody trošku dramatizovaly, nebo zda bylo opravdu nutné přestat závodit kvůli odklízení aut mimo závodní dráhu. 17
    Hamilton předvedl suverénní výkon a Bottas na něho neměl jak zaútočit. Navíc nebyl schopen Lewise jakkoliv ohrozit a naopak se musel vypořádat s Ricciardem. (Jsem citlivý na TR, ale tady nic nebylo, co by Bottase ze strany týmu eliminovalo).
    Radost mi udělal Kimi, který dovezl letos své první body a dokonce v reálu porazil obě Ferrari s horším autem. 11
    Riccimu jsem přál bednu, ale Albon s RedBullem, byli nad jeho síly.
    Všichni na stupních vítězů z Monzy dnes nedojeli a tudíž nebodovali. A Max nebodoval už duhý závod v řadě. Že by Honda nebyla zas tak super? A nebo tu pohonnou jednotku v jeho autě provozují na hraně její životnosti, aby bylo vidět rozdíl mezi ním a Albonem?

    + 4 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • tom11

      tom11

      185.99.177.XXX
      s těmi zastaveními závodu a následnými restarty je to podle mě docela na diskusi. pro přerušení hovoří fakt, že zbytečně neubývají kola ze závodu, která by byla jinak nudně odjeta za SC. naopak zase ty letmé starty jsou podle mého zajímavější - podívejme se zrovna dneska, jak jeden takový dopadl. a jen tak mimochodem - podle mého za tu nehodu při něm může z velké části Bottas, který místo aby jel cílovou rovinku naplno, tak stále "zahříval gumy" a naostro vystartoval až na čáře dovolující předjíždějí. s tím, ti vzadu vůbec nepočítali a takto to dopadlo. vedoucí jezdec má právo volit tempo, to ano. ale bylo to dost nečekané a ti vzadu na to prostě tvrdě doplatili. co, Oldo, jak to vidíš ty?

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • RoBertino

        RoBertino

        185.63.99.XXX
        Já do toho vstoupím. Problém, třeba malý, ale problém, je v tom, že Bottas neudělal nic proti pravidlům. A i když to zní dost přezíravě, co se děje za ním ho nemusí zajímat. Já myslím, že hodně zásadní bylo Latifiho uhnutí a Giovinazzi najednou viděl, že Magnussen je blízko a pomalý. A už to jelo. Co se týče přerušení - poprvé byla cílová rovinka dost zaneřáděná a jezdit přes trosky v plné rychlosti, to by dopadlo fatálně. Podruhé to vypadalo, že bariéra je pocuchaná natolik, že se prostě musí spravit.
        Tolik za mě. 01

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • daaviid23

          daaviid23

          91.245.26.XXX
          Souhlasím že červené vlajky byly na místě. Pokud by byl jen SC, tak by jsme 1/2 závodu odjeli v pomalém režimu.

          + 4 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • tom11

          tom11

          185.99.177.XXX
          však netvrdím, že to bylo proti pravidlům. jen to bylo zcela neočekávané, hlavně pro ty vzadu, kteří to na začátku rovinky rozjeli naplno. a co se týká těch červených vlajek, tak dnes opravdu asi oprávněně. ale jak píšu - obě řešení mají své + i -. souhlasím s Daaviidem23, že dneska by bez zastavení závodu byla polovina odjeta za SC a my bychom přišli o spoustu zajímavých kol.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • Duncan66

        Duncan66

        86.49.247.XXX
        Vinik je podle me Latifi, ktery si nechal odstup od pred sebou jedouciho Magnusena a jednoduse zrychlili, kdyz ti pred nim jeste nejeli na plno. Strhnul tim za sebou jedouciho Giovinaziho a Sainze a ti nemeli sanci se vyhnout kolizi, kdyz Latifi uhnul a pred nimi se vynoril pomalu jedouci Magnusen.
        Bottas si urcuje rychlost, zcela podle pravidel. Jel stejne rychle jako SC a to podle pravidel staci. Ostatni se jednoduse musi prizpusobit. To Latifi neudelal, risknul to a mel by za to draze zaplatit poradne mastnou penalizaci.

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.103.XXX
        No já to nějak nechápu. Do F1 před léty inplantovali vymoženost zvanou safety car. A teď, když by ho měli používat, tak zastavují závody. Nemám problém ani se Safety carem, ani se zastavením závodů. Ale příjde mi zbytečné vyvěsit červené vlajky, když je trať naprosto čistá a můžou jezdit za Safety carem. Kde se to sterilizování F1 zastaví???
        A co se týče Bottase, tak bych mu zahřívací tempo nevyčítal. I jiní piloti různě taktizují a skoro zastavují a pak se rozjíždějí a zase brzdí. I nějaké kontakty byly tímto v minulosti způsobeny. 03

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • RoBertino

          RoBertino

          185.63.99.XXX
          Odine, jenže v prvním případě trať rozhodně čistá nebyla - rozmlácená čtyři auta a na cílové rovince, kde se jezdí naplno a ještě předjíždí. Druhé přerušení - tam šlo o to, že bariéra byla nejspíš natolik poškozená, že kdyby tam vletěl někdo další, mohlo by to mít fatální následky. To by si nikdo nelajsnul.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.103.XXX
            Měl jsem na mysli druhé přerušení. Tam bych řekl, že za Safety carem by snad to tempo měli všichni zvládnout, aby nevyletěli z tratě...
            Ono mě to bapadá jaksi v souvislostech s Monzou, kde se také podle mne přehnaně úzkostlivě posílal Safety car. 03

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • tom11

              tom11

              185.99.177.XXX
              kdybychom to vzali zcela technicky, tak když byla cílová rovinka plná karbonové drti, mohl SC startovní pole protáhnout několikrát přes boxy, aby měli maršálové dost času a klidu na úklid. při Strollově karambolu to bylo na SC úplně v pohodě, ale jak píšu na začátku - dnes bychom díky SC přišli o spoustu závodních kol na úkor těch nudných za SC. takže to asi bylo i správné rozhodnutí. jen ta dlouho omílaná konzistence v rozhodování mi v tom trošku falíruje. ale pokud je tohle nový trend, tak to asi pro závody jako takové špatně nebude.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      185.149.130.XXX
      Tak když má víc poruch dvojka, tak je to protože mu dávají horší motor.
      Když má víc poruch jednička, tak je to důkaz toho, že dvojce dávají menší výkon.
      Prostě jako vždy. Ať to dopadne jakkoliv, vždycky je to důkaz protěžování jedničky.

      Dám ti dva náměty na přemýšlení. První je, jestli by nižší výkon nebyl vidět na telemetrii, kterou mají oba jezdci k dispozici a tedy by si toho dvojka mohla těžko nevšimnout.
      Druhý je ten, jestli porucha elektroniky zrovna svědčí o tvé teorii. 03

      + 1 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.103.XXX
        To byla pouze řečnická otázka. Ale můžeš to tu všem vysvětlit, proč Maxík letos už třikrát nedojel. Připomenu, že zatím z devíti závodů, což je celá třetina. Zatímco loni nebodoval jen dvakrát z jedenadvaceti závodů. Docela nepoměr. Ale asi Honda vyrobila větší šunt...
        A co vidí druhý pilot na telemetrii je buřt. Stejně si nijak nepomůže. Nebo snad myslíš, že když bude Vettel vědět na elemetrii o horším nastavení, dokáže vše změnit a jezdit lépe? 13

        + 3 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          vettel nemá horší nastavení, ale zkrátka tomu autu nevěří a není ochoten riskovat a tím pádem ztrácí rychlost.
          Za mě zajímavej závod, ikdyž mi bylo líto leclerka jak ho dávalo jedno auto na DRS za druhým

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.103.XXX
            Zajímavý závod - bezpochyby. Podle mne i díky SC a novým startům, kdy se opět smázly rozestupy a všichni dostali novou šanci. Navíc, po startu šlo docela dobře předjet, tak že se pole promíchalo.

            A co se týká Vettela, připustíš, že jeho postavení (nepreferovaného pilota) souvisí s jeho výkonností? A i s tím, že autu nevěří? Podle mne se u Ferrari nikdy moc nedělalo pro dvojky týmu. A v případě Vettela (odcházejícího pilota) je to ještě evidentnější. 03

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              178.255.168.XXX
              tak když člověk nevidí co přesně se děje uvnitř týmu, tak těžko může soudit, ale určitě to tak navenek vypadá, ikdyž na příští sezonu asi nemají před vettelem co skrývat. Spíš to vypadá, že ten tým je v totálním rozkladu a ani netuší, kde by ten problém mohl být, protože není vidět ani minimální snaha o řešení pomocí nějakých nových dílů, jenom se motají v kruhu

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • odin

                odin

                77.240.103.XXX
                Ano souhlasím, že nevíme co se děje uvnitř týmu a asi se to hned tak nedozvíme. Usuzuji pouze z indicií (jako konečně vždy). V dnešní F1 podléhá utajení kompletně všechno. A ne povrch vylézá pouze to, co někdo záměrně chce, aby vylezlo (ale pak to může být i podvrh) a nebo průšvihy, které chtě, nechtě musí FIA řešit (pokud nepodléhají zvláštnímu utajení). 18
                Jestli mají, či nemají před Vettelm co skrývat bych nechal otevřené. Já si myslím, že na příští sezónu asi toho moc netají. Ale podle mne Ferrari příští sezónu odepsalo už na začátku té letošní a cílí na rok 2022. A tam mají co skrývat tutově. 03 Navíc Ferrai jezdilo vždycky na jednotku a dvojku, tak že mne ten propastný propad Seba nijak nepřekvapuje. Jenom tvrdím, že není ntak špatným pilotem, jak se zdá z letošní sezóny, ale zárověň, není tak dobrým pilotem, jak by se zdálo ze sezón předešlých. 03

                + 3 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          Vysvětlit je to jednoduché. Prostě vždycky má jeden z pilotů víc poruch. Je to i v jiných stájích. Jen mne fascinuje, že jsi doteď zastával zcela opačný postoj. Více poruch pro tebe nebyla známka vyššího výkonu, ale naopak známka poškozování dvojky. Stačí si vzpomenout na rok 2013 u RB, nebo 2018 u Ferrari, nebo 2018 u RB. Tam tedy dvojky měly vyšší výkon a proto měli víc poruch? Pro mne by to vysvětlovalo, proč byl Kimi Sebovi víc vyrovnaným soupeřem. Ale ne, za mne je to blbost.
          A co u Ferrari? Teď argumentuješ, jak je to vidět na Vettelovi, že je dvojkou. Ale podle tvé logiky dostává asi auto s vyšším výkonem, když má víc poruch.

          Možná sis toho nevšiml, ale ona ta Honda neklekla jen Maxovi. Evidentně je míň spolehlivá, než byla loni. Včerejší DNF se na Hondu asi moc hodit nedá. Porucha elektroniky se nedá vysvětlit ani vyšším výkonem (nebo že by měl vyšší napětí v drátech a snažili se tak získat výkon? 12). Jen si zase vytváříš konspirační teorie. Jak je vidět, dokážeš se dobře přizpůsobit a jakýkkoliv stav k tomu dokážeš použít. Známka inteligence. Ale pak už je celkem těžké ti něco vyvracet, když je konspirace doslova vše. 03

          + 0 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.103.XXX
            Miku, proč ty se vždycky, když jsi v koncích, uchýlíš k psaní pitomostí? Pokud konspiruji, tak to většinou napíšu. Sleduji F1 padesát let a moje úvahy vycházejí z padesátiletých zkušeností. Ne Miku, to, co tvrdí Horner, potažmo Marko, nebo Wolff, či jiní šéfové týmů, většinou není čistá pravda. F1 se nějak vyvíjela a vyvíjí se dále. A je dobré ten vývoj zachytit a analizovat. A teď nemluvím o technice, ale o strategiích a o vnitrotýmových srategiích. I v sedmdesátých letech byli občas určeni piloti č.1 a č.2. ale většinou šlo o "džentlmenskou dohodu". Až postupem času se tyto věci staly součástí smluv a později i jistého poliikaření a podrazů, jak ze strany týmu, tak ze strany pilotů.
            Leclerc zajíždí letos Seba rozdílem třídy a možná i několika tříd. Což loni nebylo. Loni (když byl, alespoň v počátku č.2) svedl se Sebem vcelku vyrvnaný souboj a (podle mne) vítězství větším rozdílem si podělal v Brazílii, když Vettelovi neuhnul. Teď jde o to, kdo celkově tímto ztratil více? (Asi to ukáže až budoucnost). Ale ve vztahu k Ferrari určitě ztratil více Vettel. A letošní sezóna to dokazuje. To ty a tobě podobné naivky si myslí, že je v F1 všechno fér, že oba piloti jezdí s nejvyšší podporou týmu a mají stejnou techniku a rozdíly tvoří jejich umění. A pokud tomu tak není, tak se to děje jen v týmech, kterým nefandíte. (Obrovský výsměch)18 18 18 14
            Tak laskavě přestaň podsouvat blbosti, kterým nevěříš ani ty. Kapišto?

            + 3 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.103.XXX
              A ještě dovětek.
              Miku, co je to problém s elektronikou? Uvědomuješ si vůbec, že celá pohonná jednotka Hondy je řízena elektronicky? A že za to řízení odpovídá Honda?
              Verstappen hlásil ztrátu výkonu, což si já překládám jako selhání pohonné jednotky. A že bylo způsobeno poruchou v elektronice, je docela možné. Pokud to RedBull nefalšuje a nesvádí na elektroniku (z nějakých důvodů, aby soupeřům nevyžvanili problémy, se kterými se potýkají). 03
              Nicméně stále čekám na tvé vysvětlení, zda je na vině Honda, nebo tým. A chápu, že ani jednu odpověď nechceš napsat a třetí varianta není.
              Smutné... 03 03 18 18 18

              + 3 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama