DISKUZE K ČLÁNKU Výroční 70. GP - Mercedes zaváhal, Verstappen se dočkal satisfakce + VIDEO

Letošní sezóna nám připraví nejednu anomálii a termíny Grand Prix se nám poněkud rozrostou. Navzdory tomu, že už absolvujeme 71. ročník F1, sešla se equipa královny motoristického sportu na Silverstone, aby oslavila 70. narozeniny.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Výroční 70. GP - Mercedes zaváhal, Verstappen se dočkal satisfakce + VIDEO

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 180, poslední 19.08.2020 16:48 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Jezdcem dne honoruji Hulka, který může ještě soutěžit s Vettelem o titul nejlépe zaříznutý jezdec.

    + 2 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • daaviid23

      daaviid23

      91.245.26.XXX
      Většinou když oponuji proti tomuhle názoru, tak obhajuješ svoje oblíbence proti mým. Ale tady obhajuješ mého oblíbence a stejně budu oponovat.

      Na jedné straně vztah Ferrari - Vettel je na bodu mrazu, totální rozpad spolupráce a nulová podpora pro Vettela.
      Na druhé straně ale Vettel podal letos v Anglii oba závody tragický výkon nehodný vícenásobného šampiona. I přes všechny okolnosti je tohle prostě těžko omluvitelné.

      + 4 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        185.99.177.XXX
        máš pravdu. dělat oslavné donuty v prvním kole je od něj velmi nezodpovědné 18

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • spinelesssheep

        spinelesssheep

        88.103.4.XXX
        01

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        46.47.176.XXX
        Že Ferrari bojuje proti Vettelovi je evidentní. A nejspíše se nejedná pouze o týmovou podporu, ale taky o techniku kterou Vettel dostává. Nebo nedostává.
        V takovém případě může Vettel podávat sebelepší výkony a stejně bude před světem vypadat jako ňouma. A ty viditelné chyby? Jsou logické z přemíry snahy v mizerné technice.

        + 3 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.103.XXX
          Ferrari nebojuje proti Vettelovi. Ferrari jenom vyměnilo preferované piloty a z Vettela se stala "dvojka". Tedy pilot bez preferencí, dokud je jednička na trati. Tak to u Ferrari je už více než 25 let. A že Vettel předvádí tragikomické výkony nehodné srovnání s jakýmkoliv pilotem č.2, který za Ferrari jezdil, je jenom důkaz jeho "kvality". Vždyť podobné chyby dělal i jako preferovaná jednička s nejlepším autem. Máš krátkou paměť. 03

          + 3 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jon

            jon

            90.176.154.XXX
            Udělám ďáblovi advokáta, ale něco důležitého dodám.
            Vzhledem ke konci spolupráce a stále ještě možném odchodu ke konkurenci (i třeba do pozice rezervního pilota na příští sezónu) Vettel již nyní určitě nemá informace o novinkách a ani neví, co testuje. To je pro něj veliký problém, protože si setup a vyvážení musí dělat v trénincích.
            Nijak tím nevyvracím to, že se propadl z pozice jedničky a tím se pro něj též mnohé změnilo. Ani tím nechci obhajovat ty trapné hodiny a studených gumách po startu. To souvisí s jeho starty v poli, které neuměl ani v dobách největší slávy u RB. Chci tím tedy pouze vysvětlit jeho náhlý propad formy ve srovnání s LeClercem. Ale i kdyby nadobro ve Ferrari pokračoval a dostávalo se mu informací, tak by podle mě letos nestíhal. Ale mohl by pomoci Ferrari se trochu odrazit s tou šasí. Po stránce vývoje to bude pořád špička. Jen je potřeba přimhouřit oči, když vyjede na trať. 12

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.103.XXX
              Chodí mi reakce na e-mail a hned po přečtení první věty jsem věděl, že to píšeš ty. 03
              Nemám moc, co bych zpochybnil, ale zároveň nepotřebuji nic vysvětlovat. Respektive; vše, co jsi napsal si plně uvědomuji a vím, že to souvisí. (A mezi námi, můj koment nebyl úplně určen tobě, ani lidem s alespoň základním povědomím, jak to v závodech chodí. Nýbrž té zbylé většině, která si myslí, že to, co vidí je pravda).
              Chtěl jsem jenom poukázat na to, jak obrovský rozdíl udělá preference týmu. Před nedávnem jsem zde vedl spor o výkonnosti Vettela a Kimiho u Ferrari. A moje argumenty se opíraly o preferování jednoho na úkor druhého. A hle najednou onen lídr na kterém sála samotná existence týmu, je na druhé koleji a jeho výsledky jsou žalostnější, než kohokoliv jiného. Já vím, že to má těžké a že u Ferrari s tím, co má k dispozici + s jejich strategiemi (pro jedničku týmu) se bude hodně těžko prosazovat. Teď to vidí i sám Vettel a právem se pozastavuje nad jeho volbou pneumatik i strategií pitstopů. Ale když jsem to zde kritizoval v případě, kdy tohle servírovali Kimimu, měli mě ortodoxní Vettelisté a Ferraristé za podivína, který si neustále stěžuje a omlouvá bídné výsledky svého koně. Ne, podle mne preference a nepreference týmem klidně udělá 0,3 sec. na kolo. U Ferrari se od dob Schumachera osvědčilo, že dvojka pomáhá jedničce k lepšímu umístění a končí za lídrem. Občas dvojka zatrucuje a skončí lépe, ale hned dostane ťafku, aby věděla, kde je její místo. A to od prvního závodu každé sezóny. U Merglu alespoň nechají vyhrát i toho horšího. A když mu výjde sezóna a jedničce se nedaří, nechají získat titul dvojku. U Ferrari to nikdy nehrozilo.
              Ještě jedna poznámka. Píšeš, že starty neuměl ani v době největší slávy u RBR. Je zajímavé, že tam během sezóny starty zlepšil natolik, že mu pak už nedělaly žádný problém. Ale nepreferovaný Webber své starty nezlepšil nikdy. Čím to asi tak bude? (A to mám takový pocit, že v té době mohly ještě týmy se starty pomáhat z boxové zídky). 17
              Závěrem, nevěřím, že Vettel přes corona přestávku úplně zapomněl jezdit a je o tolik horším pilotem než LeClerc, jak se zdá z bodových rozdílů. Ale stejně tak nebyl o tolik lepším pilotem, než Webber, nebo Kimi. 03

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • jon

                jon

                90.176.154.XXX
                Děkuji za obsáhlou reakci, vidíme to ve většině naprosto stejně, ale to pro nás dva není až taková novinka. 12
                Co se týká Kimiho a jeho pozici dvojky - naprostý souhlas. Jediné, co ho uchránilo před ještě horší pozicí byl fakt, že šel místo LeClerca do Alfy. Tím nehrozilo, že nějaká větší knowhow odnese ke konkurenci. Nicméně často byl "obětován" jako Bottas v posledním závodě. Sice to někdy může vypadat od televize více nefér, než to je (nemáme celou komunikaci jezdec - závodní inženýr), ale když mají oba vozy podobný problém, jedničku vždy nechají na trati a dvojku povolají do boxů, aby měli možnost zjistit, co se přesně děje. Málokdy se stane, že by to dvojce zlepšilo závod.
                Jen bych se trochu pozastavil u těch startů, protože jsem měl na mysli něco jiného. Vettelovi starty jsou od té doby standardně dobré. Dovolím si říct, že jeho startovní reakce a předstartovní příprava je téměř vždy jedna z nejlepších. Jeho problémy nastávají, když nestartuje z prvních řad a má kolem sebe spoustu jiných vozů. On se musí dostat ideálně na čistý vzduch nebo mezi pár vozů. I když i těch pár vozů může někdy znamenat vyřazení tří dalších vozů v první zatáčce, ale jak vím od jednoho kamaráda, který je tifosi až za hrob, tak tehdá v Singáči to celé způsobil Max. Asi tím, že si dovolil odstartovat do závodu. 12 12
                Trochu bych se pozastavil ještě u toho Mercedesu. Ano, dvojka má možnost vyhrát, ale záleží dost na cestovním pasu dané dvojky. Ten Finský tam sice od dob Miky má své místo, ale aby tam byly možnosti otevřenější, chce to i ten Německý. Nechci tím rozhodně říct, že by měl Nico nějaké výhody. Jen měl díky tomu vůbec možnost. Ta přišla po vleklých technických problémech Lewise, ale technický problém v posledním závodě vyřadil Nica z boje o titul v roce 2014. Rok 2015 byla krasojízda Lewise, ale v roce 2016 dělal Nico od začátku sezóny až do konce maximum a pro ten titul si šel. A má ho zasloužený, ne že ne. 04
                Co se týká toho srovnání s Webberem a Kimim. V době, kdy byli vedle sebe lepším byl. Jenže to byli oba v pokročilé fázi kariéry. Stejně jako zažil Vettel vedle Ricciho a nyní LeClerca. Ale jak píšeš, není to rozdíl jako byl například mezi Lewisem a Kovalainenem, Riccim a Kuvajtem, Maxem a Albonem a mohl bych pokračovat dále. To jsou příklady, kde se jednalo či jedná o skutečné rozdíly třídy. Což Tebou zmíněné dvojice mezi sebou rozhodně neměly. 04

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • odin

                  odin

                  77.240.103.XXX
                  No vidíš, já jsem si po odkliknutí mé reakce lámal hlavu, jestli mám ještě dodávat a dodatečně upravovat koment ohledně Kimiho a jeho přestupu k spřízněné Alfě. Ty jsi to napsal za mne. 11
                  Spolu se těžko pohádáme. A když, tak o nejjemnější nuance v dění okolo F1, protože se oba snažíme vnímat svět formule 1 obšírněji, než většina diskutujících. 03
                  Zase mi příjde, že nemám co k oponentůře. Vidím to stejně.
                  Nicovi titul přeji, má ho zaslouženě. Ale kdyby jezdil u Ferrari s preferovanou jedničkou, tak titul nikdy nezíská. Na to dám krk. 03 Ano zajisté německý pas sehrál tehdá podstatnou roli, minimálně stejnou, jako Lewisova "smůla".
                  Starty. Ono je obecně známé, že start z předních pozic je jednodužší, než se boxovat o místo v prvních zatáčkách uprostřed pole. Tam je to mnohdy o štěstí, protože někdo do tebe bouchne ze zadu a hodí tě na dalšího vedle tebe a je karambol. Zlikviduješ auto soupeři i sobě a ještě dostaneš pentli od těch povedených komisařů. 18 Proto jsou kvalifikace, kde mají možnost vyjet si lepší umistění. Jenže zase podle mne narážíme na preference jednoho pilota na úkor druhého, který se pak boxuje z onoho středu pole, zatímco preferovaný startuje z druhé lajny.
                  Podle mne je LeClerc srovnatelný pilot s Vettelem i Kimim, jenom je mladý průbojný a hladový po výsledcích. Navíc je "dítětem" Ferrari. Tak že si mohl dovolit občas neposlechnou a Vettela patřičně vydráždit a pak porazit. Jakožto jejich budoucnost mu to bylo promíjeno. Řekl bych, že Vettelovi se dostalo jeho medicíny, kterou používal ve svých mladších letech u RBR v honbě za tituly. Seb letos vypadá jak nýmand. To Webber tehdá hrál důstojnější roli, než kterou hraje Seb dnes. A stejně tak Kimi vedle něho nejezdil až tak špatně, i když ho to dost nebavilo.
                  Prostě a jednoduše řečeno. Letos poprvé vidíme Vettela jezdit tak zvaně za svoje, v roli nepreferovaného pilota. A na každý bod který si vyjede má plné právo, protože je jen jeho zásluhou. Tak jsem zvědav kolik jich nastřádá. A můžeme srovnávat (samozřejmně po přepočtech dle počtu závodů 14).

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • jon

                    jon

                    90.176.154.XXX
                    Máš pravdu v tom, že to vidíme hodně stejně, ale jsem rád, že si čas od času něco povíme, protože to přinese právě ty nuance, které má člověk na jazyku, ale neumí ty malé věci kolikrát správně pojmenovat.
                    Já jsem dlouho přemýšlel, jak důstojně a neurážlivě shrnout do ideálně jednoho slova Vettelovo aktuální angažmá a jeho výkony. A u zmínky o Markovi jsi mě nakopl. To slovo je: "NEDŮSTOJNÉ".
                    Mark vedle něho zase neměl tolik co ztratit. Až v RB měl možnost plně ukázat, co v něm je. Ale už byl buď za zenitem nebo to nikdy nebyl takový rychlík. Můžeme pouze spekulovat. Každopádně Ricci mu dal okamžitě ochutnat své polívčičky a ukázal, kde bude jeho slabina. Vettel mi trochu připomíná spoustu dominantních sportovců, kteří jsou k neporažení do té doby, dokud je někdo porazí. Od té doby to už není ono a přestanou si věřit.
                    Kimiho pak sice "zvládl", ale často na úkor Kimiho výsledků. Máš recht, že jednička byla jasně daná. Nepředpokládám, že by si výkonnost neověřovali na simulátorech, ale pokud to Kimiho nebavilo a neměl motivaci, tak se tam těžko mohl vybičovat k nějakým zázrakům. Ale právě díky jeho osobnosti se těší takové popularitě, byť o ní nejspíše ani nestojí. 12
                    Ještě si tak říkám, jak jsem nastínil tu kolísavost Vettela od té doby, co mu Ricci vyprášil kožich. Když to vezmu u jiných pilotů, tak to většinu spíše nakoplo. Z těch, co pamatuji živě - Senna, Prost, Schumacher, Damon Hill, Alonso, Lewis, Button a i Kimi vždy vítal silnou konkurenci. Byť u něho mi přišlo, že se po zisku titulu trochu změnil po tom, co si dosáhl stanoveného cíle. A po těch všech patáliích, které ho potenciálně připravily o boje v sezónách předtím, se asi nechtěl rouhat a spokojil se s tím, že to konečně dopadlo a uvidí se. Což by pro něj nebylo netypické. 12
                    Závěrem trochu vtipně k letošnímu Vettelovi. Dokud nastřádá více bodů než jezdeckých chyb, budeme jeho letošní výkon považovat za nesmírně vydařený. 12

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • odin

                      odin

                      77.240.103.XXX
                      Ano, nedůstojné je výstižné označení, jak chování Vettela, tak i jeho výkonnosti. Až je mi ho trochu líto. Ale Vettelistům to naopak přeji a doufám, že jim spadnou růžové brýle a začnou vnímat výkonnost Seba, krapet realističtěji.(A to i jeho výkonnost v rolích jasné a nezpochybnitelné jedničky. Respektive výkonnost jeho dvojek a rozdílů mezi nimi).
                      Kimi: Tam mi příjde, že on pokud cítí podporu a šanci na boj o posty nejvyšší, je motivovaný, pracovitý, oddaný a také dost rychlý. Pokud ale něco ze zmíněného necítí, je laxní a jezdí jen proto, aby dostal zaplaceno. Navíc se mi zdá, že u mnoha sportovců (Kimiho nevyjímaje), se změní priority po založení rodiny. (Ale může ty být jen moje doměnka-nikomu ji nevnucuji).
                      A ještě jednou Vettel: Nevím, zda udělal dobře, když se cpe do Aston Martinu. Asi si napraví trochu reputaci, ale na boj o titul to nevidím ani náhodou a vedle mazánka Strolla to také nebude mít kdovíjak lehké. Navíc když ho tu a tam porazí platič, může ještě ztratit ze své noblesy. 17

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • jon

                        jon

                        90.176.154.XXX
                        První odstavec - 100% souhlas a nemám co dodat. 04
                        Co se týká Kimiho, máš nejspíše pravdu s tou rodinou. Je pravda, že i přestal chlastat první ligu a celkově působí takovým harmoničtějším dojmem. A dokonce se i čas od času usmívá. A dává přes vysílačku slušnou sodu inženýrům, to dřív také tolik nedělal. 12
                        Potenciální angažmá Vettela v Aston Martinu je podle mě čistě o penězích. Buď sám neví, co chce nebo to je čistý kalkul. Zaplaceno tam určitě dostane slušně a dostane se blízko k Totovi, kterého se určitě bude snažit přesvědčit, že by mohl být tím vyvoleným Němcem, který by mohl nahradit Bottase. Jenže jak správně podotýkáš, to by musel Trolla vyprášit jak koberec z hotelového foyer. Jenže on jde Troll výkonnostně docela nahoru a papá tam bude angažovat pilota Vettelova formátu jen proto, aby se mladej přiučil od někoho, kdo má ještě větší zkušenosti, než Péro. Tak trochu se nám může zopakovat situace z McLarenu 2007. Jasně, Troll není Lewis, ale Vettelova dnešní forma má určitě daleko do Alonsa v roce 2007. 04

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • odin

                          odin

                          77.240.103.XXX
                          Zakončení tvých komentů nemá chybu. Dost se bavím. 03 18
                          Ještě ke Kimimu, nechtěl bych, aby můj předešlý mázor vyzněl, že je na peníze. Jenom jsem chtěl říci, že když necítí podporu a šance, tak normálně chodí do práce, jako každý z nás. Odpracuje si co je po něm požadováno, aby dostal zaplaceno a šlus. Přidaná hodnota schází...
                          Vettel, asi jsi na to kápnul. Navázání kamarádských vztahů s jedním z investorů do firmy je velká motivace. Navíc, když Toto zastává významnou funkci u dominantního týmu. 18 Jenom se obávám, že už je trošku pozdě. Podle mne měna pravidel zamíchá s rozložením sil dost podstatně. To už bych víc sázel na matláky z Ferrari. Tak trochu tuším, že všichni půjdou Mercedesu po krku a udělají vše pro to, aby po změně pravidel už dominantním nebyl ani náhodou... Je potřeba střídat 18 18 14

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama