DISKUZE K ČLÁNKU GP MAĎARSKA: Hamilton na pohodu, ujal se vedení v klasifikaci
Řízením pandemie si maďarská Grand Prix okusila také jednou pocit figurovat v úvodních závodech šampionátu. Ovšem podle toho, co se dělo na trati, to spíš vypadalo na silně pokročilý status. Neboť poměr sil se nijak výrazně nezměnil.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: GP MAĎARSKA: Hamilton na pohodu, ujal se vedení v klasifikaci
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
HellHogr
13:33 20.07.2020 86.49.253.XXX
Včera po závodě se Hamilton opřel do FIA a jezdců, že dělají málo v boji s rasismem, dnes se na instagramu pustil Andrettiho a Stewarta protože oba prohlásili, že ten problém vytváří Hamilton svými prohlášeními. Hamilton může vytvářet čísla díky dominantnímu autu, ale mimo monopost je úplně mimo a nechá se lehce manipulovat až hnus
jon
08:35 20.07.2020 90.176.154.XXX
Albon si v kvaldě stěžoval na motor a podle mě to celé spustil Gaslyho problém. Honda potom radši omezila výkon, aby nenastal stejný problém u ostatních vozů. Přes noc to analyzovali a do závodu už šli OK. Teda až na Gaslyho, ale ten měl ten motor podle mě už na odpis po tom problému v kvaldě, tak to riskli, aby se případně o tom problému dozvěděli víc.
jon
08:28 20.07.2020 90.176.154.XXX
Nezkontroluje a proto je to skutečně porušení pravidla parc fermé. Ale na druhou stranu chápu, proč do toho nešťourali a přimhouřili oči. Takhle alespoň někdo vyzval Bottase.
Asi by do toho býval rýpl Renault, ale ti mají plnou hlavu jiných protestů.
Asi by do toho býval rýpl Renault, ale ti mají plnou hlavu jiných protestů.
Miroslav D.
01:43 20.07.2020 194.228.59.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
jon
00:14 20.07.2020 90.176.154.XXX
Rádo se stalo. Samotného mě to zajímalo. Je pravda, že ofiko pod FIA jsem jezdil jen motokáry a tam je to dost jednoduché. Gumy na sucho jsou jedny na kvaldu a finálové jízdy. Když se rozprší, ředitel závodu vydá povolení použít předepsané mokré gumy a přehodíš to. Je tam pak docela hoňka kolem otečení sání, změna geometrie a převodu, výměna trisek v karburátoru a výměna hledí na přilbě.
jon
00:11 20.07.2020 90.176.154.XXX
Záleží na SC a mokrý závod se nevyhlašuje, pouze je trať prohlášena za morkou. Ono je to trochu hlubší téma.
1) Ředitel závodu prohlásí trať za mokrou a tím pádem uvolňuje pravidlo parc fermé a umožňuje změnu pneumatik za mokrou a padá tím i nutnost nasazení sady, na které se zajel nejrychlejší čas v Q2.
2) Pneumatiky do mokrých podmínek mohou být použity v závodě, ale není to nařízené, pokud jde o pevný start. Pokud by se některá stáj (nebo pilot) rozhodla nevyužít možnosti výměny za mokré gumy, nemohou je potom v závodě použít, protože nebyly nasazeny v P1, P2 a ve specifických případech v P3. Navíc by se v takovém případě na dotyčné(ho) vztahovalo pravidlo o nutnosti 2 směsí v závodě, stejně jako na suchu.
3) Jediná výjimka, kdy musí být nasazeny mokré gumy (tudíž ani intermediátky), je start za SC. Takový start je nařízen pouze když je na trati hodně vody a pevný start by nebyl bezpečný.
Koukni do pravidel, je to tam docela srozumitelně popsáno.
1) Ředitel závodu prohlásí trať za mokrou a tím pádem uvolňuje pravidlo parc fermé a umožňuje změnu pneumatik za mokrou a padá tím i nutnost nasazení sady, na které se zajel nejrychlejší čas v Q2.
2) Pneumatiky do mokrých podmínek mohou být použity v závodě, ale není to nařízené, pokud jde o pevný start. Pokud by se některá stáj (nebo pilot) rozhodla nevyužít možnosti výměny za mokré gumy, nemohou je potom v závodě použít, protože nebyly nasazeny v P1, P2 a ve specifických případech v P3. Navíc by se v takovém případě na dotyčné(ho) vztahovalo pravidlo o nutnosti 2 směsí v závodě, stejně jako na suchu.
3) Jediná výjimka, kdy musí být nasazeny mokré gumy (tudíž ani intermediátky), je start za SC. Takový start je nařízen pouze když je na trati hodně vody a pevný start by nebyl bezpečný.
Koukni do pravidel, je to tam docela srozumitelně popsáno.
jon
23:44 19.07.2020 90.176.154.XXX
Máš naprostou pravdu. Já to bral spíš tak, že ta pravidla existovala odjakživa, ale od Julesovi nehody to kolikrát hodně tahají za vlasy. Na druhou stranu to tak chtějí i sami stáje a promotér. SC dokáže pomíchat startovní pole, tak není divu, že ho v době vlády Mercedesu povolávají častěji, než by se možná slušelo.
Avšak teď si tak vybavuji, že v pár závodech z posledních let, kdy se bojovalo na trati kolo na kolo v posledních kolech SC nevyjížděl. Tak ono to možná bude i kvůli dramatičnosti. Ale to samozřejmě nikdo neřekne, protože by to dost znevážilo institut FIA.
Avšak teď si tak vybavuji, že v pár závodech z posledních let, kdy se bojovalo na trati kolo na kolo v posledních kolech SC nevyjížděl. Tak ono to možná bude i kvůli dramatičnosti. Ale to samozřejmě nikdo neřekne, protože by to dost znevážilo institut FIA.
Duncan66
19:57 19.07.2020 86.49.247.XXX
No koukal jsem ted ve vyluce na starsi zavody a vzdycky to tak opravdu nebylo. Drive a neni zase tolik let zpatky bylo napr. bezne, ze auto odstavene na cilovce u boxove zidky neznamenalo vyjezd SC, zvlast, kdyz do konce chybelo napr. 20% kol, dneska je to na 99,99% vyjezd SC a je jedno na jake trati a za jakychkoli podminek, jako treba Kimi v Rakousku. Mas rechte, ze od Bianchiho v tomto hodne pritvrdili, ale na muj vkus je toho az moc, treba vyjezd SC v Rakousku, co Magnusen skoncil 100 metru od trate a za minutu mohl byt jeho monopost bezpecne odklizen.
Aktuálně
Poslední závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (22:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek