DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes s převahou vyhrává ve Španělsku, Ferrari nevyšlo téměř nic
Na okruhu Circuit de Catalunya s novým povrchem očekávali piloti a diváci možný déšť, pravděpodobnost byla až osmdesátiprocentní. Jenže nakonec z toho vyšel v podstatě poklidný závod, v němž po strategické stránce zcela propadl tým Ferrari.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Mercedes s převahou vyhrává ve Španělsku, Ferrari nevyšlo téměř nic
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
Golden
19:28 13.05.2018 89.177.216.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze. -
HellHogr
19:17 13.05.2018 89.24.50.XXXPoslechněte si Fernanda, ti co tu tvrdě kritizují McLaren, on seděl v tom autě a říkal vzhledem k průběhu, že je spokojenej, taky nechápu co se tu lidem nelíbí? kdo ví jak funguej F1 musí vědět, že nefuguje nic jako kouzelná hůlka, co najednou stáhen vše, udělali pkrok na kterým budou stavět, v Monaku budou před Haasem i Renaultem, že Haas občas zajede a pak ne už jsme letos viděli, Australie x Baharajn x Čína x Baku, takže z dnešního výkonu Magnussena, který schválně nechal roztoči Grosjeana bych si nic nedělal-
spinelesssheep
19:36 13.05.2018 85.70.184.XXXAle to se bavíš o Haasu a Renaultu a já si taky myslím, že McLaren nakonec bude 4 nejsilnější, jenže podívej se na tu propast na ostatní, ta mě deptá. -
airwar1939
19:37 13.05.2018 176.74.141.XXXBylo by fajn přestat přemalovávat exrementy na růžovo. Alonso je TOP pilot na úrovni Hamiltona, Vettela či Riciarda. To že dokáže TOP pilot zajíždět i s průměrným vozem slušné výsledky je normální. O skutečné výkonnosti vozu to ale říká málo. To jaká je skutečná výkonnost vozu ukazuje spíše Vandorne, který stěží svádí vyrovnané souboje se Sauberem, TR či FI.
Ano Alonso je možná spokojený... ale co to znamená? Pokud je po sedmém místě v domácí velké ceně spokojený s výsledkem, tak to podle mě nevěští nic dobrého, když už o ničem jiném, tak o motivovanosti Alonsa.
PS: o jaké kouzelné hůlce to píšeš? Myslíš o té, po jejichž mávnutí se loňské údajně nejlepší šasi propadlo do středu pole?-
HellHogr
19:46 13.05.2018 89.24.50.XXX1. McLaren musel výrzaně upravovat šasi kvůli pozdní výměně PJ 2. McLaren představený v Barceloně chtěl mít už v Austrálii - takže tohle je ten letošní základ, na kterým budou stavět 3. Stoffel i s penclí 5s a defektem prvním kole dokázal potom bojovat s Perézem, který skončil 9. Jen bych upřesnil tu kouzelnou hůlku, kdy McLaren loni netvrdil, že má nejlepší šasi, ale že má šasi výkonnostně blízko top 3 týmům, McLaren dokáše ten balík zlepšovat a vylepšovat a řekl to jasně i před Barcelonou, že očekávají určité pokroky, ale musí to přicházet každý závod, takže si ty svý brýle dej pryč nebo dělej co chceš, ale ber fakta jak jsou, že někdo překrucuje realitu, tak jedině ty, když pomijíš výměnu PJ a spomalení vývoje kvůli tomu-
Golden
19:56 13.05.2018 89.177.216.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
airwar1939
21:16 13.05.2018 176.74.141.XXXNo tak Sauber má oproti konci roku jednoznačně největší výkonnostní progres, v posledních třech závodech už neztráci na střed pole nijak zásadní čas, a v posledních dvou je schopen jet ve středu pole a bodovat.
A to byl přitom předloni na pokraji bankrotu a letos musel také zabudovávat do šasi výrazně odlišnou PU oproti loňské PU model Ferrari 2016.-
Golden
21:26 13.05.2018 89.177.216.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
-
-
-
airwar1939
20:42 13.05.2018 176.74.141.XXX1. O přechodu McLarenu na motor Renault se rozhodlo na přelomu srpna a září, McLaren měl na zástavbu nové PU tedy něco kolem sedmi měsíců. To že to zvládnul s 2,5 krát větším rozpočtem hůře než TR je jeho chyba.
2. To že nestihnul takto velký tým připravit nový vůz už na první velkou cenu, je opět jen chyba McLarenu. I jiné týmy měnili PU a nový vůz připravit zvládli.
Předloni (rok 2016) McLaren tvrdil že se dostal s šasi na pozici tři v poli, loni (rok 2017) tvrdil, že by z jiným motorem vyhrával závody a bojoval o titul. V letech 2010-2014 měl McLaren nejlepší motor v poli, o titul dokázal bojovat jen v jedné z pěti sezon, v ostatních na něj reálně neměl, v letech 2013 a 2014 se i s motorem Mercedes propadl do středu pole, kde je dodnes.
O jakém překrucování reality prosím tě hovoříš? Chceš tvrdit, že McLaren je výkonnostně na dostřel TOP týmům? Chceš tvrdit, že bez problémů postupuje do Q3 a v závodech je konkurenceschopný? Nebo chceš tvrdit, že v závodním režimu nedostává co kolo 1,5 sekundy?
Faktem je že rozpočet McLarnu je 250 milionů, a rozpočet HASSu, TR či FI stěží 100 milionů, ale na trati ten rozdíl není vidět.-
Golden
20:55 13.05.2018 89.177.216.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze. -
HellHogr
21:26 13.05.2018 89.24.50.XXXO přechodu na PJ se rozhodlo týden po GP italie, a přestavba začala koncem září a crahs testy byly v lednu to máš 3/4 měsíce, takže nevím, kde bereš 7 měíců 2. McLaren to sice nestihl, přesto je 5 v PK 1 bod za továrním Renaultem 3. Máš pocit, že STR-Honda to zvládli a jezdí pravidelně na bodech? 4. McLaren loni jasně řekl, že mít lepší motor, mohou bojovat o podia, protože měli podobnou úroveň RB, ne, že mají lepší 5. Ano chci tvrdit, že McLaren dělá pokroky a pomalu se zvedá, 1,5s byla ztráta v Q a mimochodem máš pocit, že Ferrari ztrácí 0,7s na Mercedes jako tomu bylo dnes? Barceloan byla jasně zkrselná, že tomu nechceš věřit je tvoje hloupost ano není to vidět a proto jsou v PK před nima, bože bože-
jon
21:39 13.05.2018 194.228.59.XXXJedna věc je oficiální termín. Druhá věc je to, že data od Renaultu už měli na začátku minulé sezóny a bokem si dělali CFD simulace a testovač nakroutil stovky hodin na simulátoru. Takže ono to nebylo úplně tak, že by McLaren za 3 měsíce dokázal zázrak.
Když to vezmeme opačně, podívej se na STR. Měli před sebou stejný úkol a jsou s motorem, který loni byl o vteřinu pomalejší o cca sekundu pomalejší než McLaren. Samozřejmě v rukou Alonsa, Štafle neřeším, toho je Gasly schopen porážet.
Ale i tak není asi úplně fér porovnávat STR a McLaren. Pro stáj velikosti a možností McLarenu je benchmark RB, za kterým těžce zaostává a tento víkend se to ještě zhoršilo. Na tom asi nejde úplně hledat pozitiva, promiň ...-
Golden
21:52 13.05.2018 89.177.216.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze. -
HellHogr
22:02 13.05.2018 89.24.50.XXXMůžeš mi říct, kde si vzal, že McLaren měl data Renaultu od začátku sezony? do června nevěděli, jestli není možnost jezdit s Mercedesem, takže tohle je fakt úlet co si napsal, ano McLaren dělá zázraky v takovém čase aniž by si u Pirelli vybrečel změnu pneu-
jon
23:29 13.05.2018 194.228.59.XXXTo jsou věci, o kterých se nikde nepíše. Osobně znám člověka, který jim pomáhal se simulacemi. Mercedes ve hře nikdy pořádně nebyl. Tam by museli skutečně začít až po oficiálním podpisu a to by byla cesta napůl do neznáma. Renault jim dal vše potřebné, aby se mohli v klidu rozhodnout a měli důkaz místo slibů pro akcionáře.
Ono to vypadá jednoduše, ale jednalo se o garantovaných 100 milionů mínus bez záruky, že se zahojí v PK. Byť to po sportovní stránce a image McLarenu dává význam, pořád jde o obrovské prachy, které teď chybí a to nešlo jen tak uvařit z vody, že Renault je +- o vteřinu rychlejší. Začátkem loňské sezóny to bylo dokonce o více než vteřinu. Na vteřinu to stáhli někde v půlce sezóny. Žel ke konci sezóny už to bylo méně. Ale ruku na srdce, Honda už 2x podělala koncept přes zimu a v kombinaci s McLarenem to prostě dále nešlo. Ani jedna strana nebyla schopna dát svoji část takovou, aby to pořádně fungovalo.
Z mého pohledu je fajn, že se jim povedlo se zlepšit, ale vadilo mi a už jednou provždy vadit bude fakt, že McLaren se snažil dělat minimalizovanou šasí, ve které ten motor nemohl nikdy fungovat. A tlačili Hondu do nesmyslu. Respektive ať jsem fér, Honda si měla dupnout a udělat to pořádně a nechat McLaren, ať se přizpůsobí a předvede, co umí. Ale nemuseli pak pořád dokola mlžit, že mají nejlepší šasí a motor stojí za starou Belu. Celý ten balík stál za starou Belu. Letos je to vidět o to více, že je přímé srovnání na platformě, které se musí přizpůsobit. Ale je sympatické, že drží krok s Renaultem, který má samozřejmě nepsanou výhodu tovární stáje. Jsou schopni díky tomu hodně věcí opisovat od zákazníků. Mají přes své inženýry přístup k zajímavým datům, které se motorů přímo netýkají.
-
-
-
airwar1939
06:36 14.05.2018 176.74.141.XXXJá o koze, ty o voze. O přechodu na Renault se mluvilo loni, už od začátku prázdnin, po té co padla možnost přechodu na Mercedes. Tudíž na tom McLaren technicky nepochybně pracoval už od začátku prázdnin, zatím co se řešili obchodní náležitosti.
Ve Formuli 1 máš boháté týmy a chudé týmy, McLaren patří k těm s velkými finančními a lidskými zdroji, to že je i po přechodu na Renault poslední z těchto týmů s obrovskou ztrátou na silnou trojku já za úspěch nepovažuji.
Toroo Rosso je stáj s rospočtem stěží 100 milionů, tedy 2,5 menším než McLaren a další TOP týmy, letos ke všemu přešli na nejslabší PU v poli, to že drží v PK tuším osmé místo a dokáží se v závodním režimu pohybovat na úrovni slabšího McLarenu považuji já za úspěch.
Ano každý okruh je jiný, a proto je třeba se na to dívat komplexněji, máme za sebou pět závodů, a to je čtvrtina sezony. Ve dvou z pěti závodů měl McLAren v cíli ztrátu větší než dvě minuty na vítěze, další tři značně ovlivnil SC, ale i v nich ztrácel na TOP tým závody při závodní jízdě 1,5-2 sekundy na kolo... to já opět za úspěch nepovažuji.
Celkově je asi rozdíl v našem pohledu v tom, že já si myslím že stáj úrovně a potenciálu McLarenu by měla být součástí silné čtyřky a bojovat o vítězství a tituly. Ty je řadíš maximálně do středu pole, takže pak pochopitelně prožíváš nadšení když Fernando dokáže pravidelně bodovat.
-
-
-
Jindrich K.
21:02 13.05.2018 89.103.114.XXXNo každopádně McLaren tvrdil, že ve Španělsku se ukáže McLaren 2018 ... tak se ukázal a nebýt toho, že se zas pár lidí vysekalo a toho, že Alonso je kouzelník, byl by McLaren bez bodu. Představ si, že by tam místo Alonsa seděl někdo jiný ...
-
-
-
Golden
19:53 13.05.2018 89.177.216.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek