DISKUZE K ČLÁNKU VC Monaka: Absolutní triumf Ferrari, Wehrleinova nehoda zdramatizovala závěr

GP Monaka - závod aneb jako dokáže jedna nehoda zdramatizovat celý závod.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: VC Monaka: Absolutní triumf Ferrari, Wehrleinova nehoda zdramatizovala závěr

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 121, poslední 01.06.2017 10:16 Vložte komentář

Nejlepší názory

» hixaxon (Hlasovali 5 lidé) 28.05.2017 16:09
Pohled na upřímný rozhovor s Kimim je možná ještě… »
» Easy (Hlasovali 3 lidé) 28.05.2017 15:54
FORZA FERRARI ! 21 Jenom v koutku duše doufám… »
» Duncan66 (Hlasovali 3 lidé) 28.05.2017 16:03
Pohled na to, jak se Kimi "raduje" z… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

myron

myron

95.173.192.XXX
Ale on tam přece záměr týmu je, ale rozhodně ne některému z týmových jezdců záměrně kazit závod či jinak škodit. Vše by se totiž dříve nebo později obrátilo proti týmu.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.128.XXX
S tím souhlasím. Já ani nepopírám TR včera, ani u RB v dobách Vettela. Jen se podívej na Malajsii 2013 (stačí poslední stint), v čem je Odin schopný vidět záměr týmu. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
myron

myron

95.173.192.XXX
Pánové, pánové, pánové.
Zkuste při svých hodnoceních TR vypustit sympatie k tomu kterému týmu či pilotovi a vžijte se do role šéfa stáje. Pak vám logicky vyjde, že všemi způsoby zvýhodníte toho svého pilota, který má reálnou šanci získat jezdecký titul. To je veškerý smysl týmové režie- i když se mi to nelíbí. V kolotoči je příliš mnoho prachů na to, aby spolu stájoví kolegové závodili a jeden či oba tituly ohrozili.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
myron

myron

95.173.192.XXX
To neposoudíme ani jeden z nás na koho Ferrari jede, ale stále u nich zůstává prioritou získat oba tituly, takže veškeré sympatie jdou přirozeně stranou a vše je podřízeno tomuto cíli.
A abys mně snad nepodezříval ze sympatií k Vettelovi: doteď jsem nevydýchal, že jezdí v červené.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.128.XXX
Kolikrát tu hášku "Vettel je rychlejší než ty" Kimi slyšel, když byl v pořadí? Stačí číslo. 0? Kolikrát to slyšel Webber, když měl ještě šanci na titul? 0?
Ne netvrdím, že u RB TR nebyla. A ani netvrdím, že to včera Ferko nemělo vypočítané (fakt nevím, možná jo, možná ne). Ale až bude Kimi Vettelovi rozdjíždět kvalifikace, neustále ho pouštět před sebe a přepouštět lepší startovní pozice, dej mi vědět. Začneme to srovnávat. 03

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.128.XXX
Odin poněkud nechápe, že se TR volí pro pilota, který je rychlejší a je na tom bodově lépe.
V tomto případě pro pilota, který měl před závodem o 55 bodů víc a v KAŽDÉM z letošních závodů vykazoval mnohem vyšší rychlost. U Mercedesů mu to nevadí, ale tady jde o Kimiho. To je ta prasárna. 03

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.128.XXX
Hmmm, zase TR v Malajsii 2013, kterou jsi postřehl jen ty a nikomu jinému nedává smysl a doteď to nepostřehl ani Webber. Ona totiž smysl nedává, naprosto
A je hezké, jak tu argumentuješ Kimiho plnou nádrží. On Vettel startoval s prázdnou? Stačilo, kdyby si Kimi najel na Bottase 10s (to je polovina, co dokázal Vettel za kratší dobu) a Ferrari by žádný argument s hrozícím undercuttem použít nemohlo. Stejně tak na konci mohl Kimi dokázat, že on je ten, co měl vyhrát a viset Vettelovi na křídle. A ne brzdit zbytek pole kdesi daleko za ním. Projel si to sám, bez ohledu na to, že se to vedení Ferrari hodilo do karet. 04

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.128.XXX
Promiň, co si to zase cucáš z prstu???
V prvním případě srovnávám časy Kimiho, před jeho pitstopem (měl čistý vzduch) s časy Vettela mezi oběma pitstopy.
Ve druhém náskok Kimiho na Bottase v prvním stintu (kdy nikoho nepředjížděl) a náskokem Vettela na Bottase ve druhém stintu do SC. Jestli měl Bottas provoz, pak je předjížděl vozy, co musel předjet i Vettel (vyjel po pitstopu nějaké 2-3s před ním). Co řešíš?
Jestli končíš diskusi, pak jen proto, že čísla mluví naprosto jasně a nemáš jak to okecat. 13

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Adi

Adi

176.74.140.XXX
Vettel by Kimiho zdolal jak overcutem, tak undercutem. Je prostě lepší jezdec a ve správnou chvíli umí zabrat víc než Kimi. A že se to Ferrari hodilo, to je přirozené. Je hezké, jak vidíš jednoznačně chování Ferrari, ale přitom úplně zapomínáš na Maxe, kterýmu úplně to samé udělal Ricci. máš snad pocit, že Ricci je jednička v RB, či vede nad Maxem o 50b?! Někdy netřeba za každou cenu hledat taktiku, účelovky, či zadání proti Kimimu, někdy stačí pouze příjmout fakt, že Kimi na Vettela v Monacu neměl.

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
rock

rock

37.188.129.XXX
Hmm. Nebýt v Monaku vysokorychlostní HD kamery a splašenej Pérez (kterej jel jak zamlada v McLarenu, t.j. s krví podlitýma očima), tak moc není na co koukat.

Říkám to nerad, ale Indy500 nabídla v přímým srovnání úplně jinej level zábavy.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Easy

Easy

46.135.114.XXX
No když už byla kvalda mezi Kimim a Sebem vyrovnaná, tak v závodním tempu to Sebovi jelo lépe. Dalo by se říct, že kdyby těch cca 0.05s rozhodlo kvaldu ve prospěch Vettela, věřím tomu, že by si vybudoval větší odstup. Nyní nehodnotím schopnosti obou jezdců Ferrari. Někdy se lépe chytí jeden, jindy druhý. V Monaku to zjevně lépe sedlo Sebovi a přece charakteristiku tratě, která prakticky předjíždění neumožňuje, nebudeme zneužívat k tomu, aby se uzamknulo pořadí ze startu. Když už tady nefunguje DRS, zafungovala strategie. Kdyby Kimi dojel těsně za Sebem bez vlivu SC, neřeknu ani popel. Takže jen pro upřesnění. 03

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

92.62.237.XXX
mě nejde o vettela, a v dobách red bullu i ferrari ta dominance nebyla tak razantní a navíc fixovaná pravidly jako výhoda mercedesu. A dojemný souboj mezi piloty mercedesu? To byla fraška pro diváky a hlavně FIA aby výhodu mercedesu neutnuli hned po první sezoně.
Souboje prost-senna si pamatuju moc dobře a i tam to nebylo úplně košér, denis evidentně držel na sennu a ikdyž nepřišel příkaz z boxů (který by stejně ani jeden neposlechli) tak měl senna výhodu v materiálu. A další věc, v době dominance mcl nebyla spolehlivost na takové úrovni co je dnes, tam pořád byla vysoká pravděpodobnost, že něco selže a ikdyž má favorit nejrychlejší auto, do cíle dojet nemusí, to dneska není, naopak, pokud někomu něco selže, tak je to ohromný problém
A pokud se podíváš na ten včerejší závod nezaujatým pohledem, tak musíš uznat, že pokud by byl kimi rychlejší, tak vyhrál, protože tvoje důvody jsou poměrně úsměvné - plnou nádrž měli všichni, naopak kimi na čistém vzduchu měl výhodu maximálního přítlaku a naopak jeho gumy měli mít menší degradaci než vettelovi, kterej ho sledoval ve "špinavém" vzduchu a neměl optimální aerodynamiku. Dovedu pochopit, že je kimi zklamán, ale nemyslím, že jeho strategie byla od začátku postavena na výhodu pro vettela, to bys mohl říct, že ricciho strategie byla taky postavená tak, aby porazil PF, přitom ten má u red bullu nevídané výhody, takže je to už z principu nesmyl, zkrátka tahle taktika byla rychlejší, ale na začátku závodu to nikdo neočekával.
A ještě jedna věc, ferrari se použitím TR nikdy netajilo, takže pokud by to byl úmysl, dostat vettela před kimiho, tak to normálně přiznají, zvlášť poté, co mercedes TR použil ve prospěch hamiltona již 2x...

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
No to to trvalo. Konečně píšeš normálně a reálně.
Jen malé upřesnění. Já bych nechtěl necht dojet závod tak, jak dopadla kvalda. Ale po prvním kole se to tak rýsovalo. Jde o Monako, kde se těžko předjíždí a letošní auta předjíždění umožňují ještě méně, než v minulosti. Podle mne by to tak bylo spravedlivé.
Nebo ty jsi snad viděl dominantní převahu Vettela nad ostatními? Já opět ne.
Prvního a druhého prohodil tým přes boxy a předjetí třetího čtvrtým se událo též v boxech. Tak si nic nenalhávejme. 03
Jinak k tomu, co jsi teď napsal, nemám žádné výhrady.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Easy

Easy

178.209.132.XXX
Ok, Seb jel rychleji protože tak chtěl, Kimi byl pomalejší protože tak chtěl. Fajn.
Kdyby jel do boxů první Seb (měl na Kimiho ztrátu asi vteřinu), není vyloučené, že by nutně po výjezdu z boxů byl těsně za někým dalším. Stejně by pak mohl dopadnout Kimi a protože se Sebovi nedokázal v úvodní fázi závodu na čistém vzduchu nijak vzdálit, ten mini rozestup by mohl sehrát roli v jejich prohození ať už by do boxů jel první ten či onen. Kimimu jsem úspěch přál, leč ani jednou během závodu nepředvedl dominantní výkon, který by mu bez debat zajistil výhru. Skoro mám dojem, že bys radši chtěl nechat závod dojet tak, jak dopadla kvalda (a ani tam Kimi neměl dominantní převahu - z těch tří prvních měl na pole position kdokoli).

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Nic ti nepodsouvám. Jen jsem se zeptal.
Pokud chceš, abych respektoval tvoje názory, respektuj ty moje a odpovězmi. Myslíš si, že by podle tebe rychlejší Vettel předjel dnes Kimiho na trati bez TR? Já ne
Myslíš si, že kdyby pořadí pitstopů u Ferrari bylo opačné, že by Vettel v provozu za ostatními byl tak rychlý, jako na čistém vzduchu a i tak zvítězil? Já opět tvrdím, že ne. Čili, pomalost Kimiho a rychlost Seba byly vynuceny strategií Ferrari. Nic víc, nic míň.
Pokud máš rozdílné odpovědi na moje otázky, stačí uvést argumenty proč.
A o hecnutí Kimiho si spekuluj jak chceš. Jisté je, že s těmito auty se těžko předjíždí na tratích, kde to lze a téměř nemyslitelně na tratích jako je Monako. Tak že pro Kimiho bylo úplně jedno, zda dojede DRUHÝ s pěti koly ztráty, nebo se ztrátou 0,001sec.
Ferrari ho chtělo na druhém místě a to splnil.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
A o co se chceš se mnou přít?
Vždyť to tu už přes rok píšu, že Ferrari jede na Vettela a používá k tomu všechny možné kroky.

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001890

uzivatel001890

213.226.252.XXX
Ale Satovi to taky přejuúúú je super a my ho taky známe 01 11

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Ale vždyť to není pravda. V dobách dominance RedBullů si také Vettel dělal co chce, a když ne, tak vyvolali aféru a změnili konstrukci gum. Pak už bylo vše vpořádku a Vettel vítězil stejně pravidelně, jako oba piloti Mercedesu. Tam jsme se alespoň mohli těšit na boj mezi oběma piloty. V případě RedBullů, Ferrari, Williamsu tomu tak v minulosti nebylo. Naposledy spolu bojovali Prost a Senna v McLarenu. To bys mohl pamatovat, když tak dlouho F1 sleduješ.
A TR v třetím závodě? Malajsie 2013 a vítězství Vettela, byla TR už v druhém závodě. Prasárna? Tam šlo o Vettela tak nejspíše to nebyla ani prasárna, ani TR, viděno tvým "nezaujatým" pohledem. 13
Chápu, že ti nezbývá než zpochybnit dnešní TR. Zajímavé je, že předešlé tři roky, které ti tak vadí, k TR Merglů zas tak často nedocházelo. Mercedes alespoň nechával oba své piloty závodit.
Jak měl Kimi Vettelovi ujet na začátku s plnou nádrží? To si jako měl zničit pneu, aby ho tam Ferrari nechalo vydusit, tak jak to už předvedli? Jak by měl Kimi Sebovi ujet, aby to měl jisté, že mu přes boxy nevymění pozici? 10sec. 20sec. 30sec.??? Myslíš, že je to v Monaku reálné během třetiny závodu?
Strategie Kimiho byla naprd. Cituji právě Kimiho:Těžko se to hodnotí. Nevím, proč jsme zajeli, když tam byl provoz. Ale pochopitelně jsou důvody ke všemu, co děláme.

Zdroj: [odkaz na stránku]
Letos mi přijde, že Kimi trpí ztrátou motivace, nikoliv konzistence. A ani se mu nedivím.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Easy

Easy

178.209.132.XXX
Hergot, už mě vážně štveš. Absolutně odmítám podsouvání tvrzení, která jsem nikdy nepsal. Nejsem padlej na hlavu, že je v F1 vždy všechno fér a bez skvrn. Neměj mě prosím za hlupáka a obecně řečeno by Ti víc slušelo respektovat názory ostatních.
V dnešním závodě měl Kimi šanci ukázat rychlost od prvního kola. Nevšiml jsem si, že by Sebovi nějak ujížděl. Jakmile bylo pořadí opačné, Seb sázel mnohem rychlejší kola. Livetiming mluví jasně a nijak to neokecáš. A že by se Kimi po pitstopech hecnul jak malé děcko a jel schválně pomaleji, protože neměl motivaci? Tím by si opravdu posílil kredit závodníka...

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
hixaxon

hixaxon

86.49.126.XXX
Honda si dělá skvělou reklamu, hlavně když se dřív říkalo, jak super spolehlivé má motory.

Vím, jsou to jabka a hrušky, ale Hondu bych si asi aktuálně nekoupil.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Charles Leclerc prožil na Red Bull Ringu hořký okamžik

Kterak Leclerc propásl v Rakousku při kvalifikaci na sprint solidní příležitost

Charles Leclerc měl v kvalifikaci na sprint nehoráznou smůlu

GP RAKOUSKA: Kvalifikaci pro sprint pro sebe uzmul Verstappen, Leclerc nestihl zajet čas

Max Verstappen v Bahrajnu

Verstappen v prvním tréninku způsobil červené vlajky a pak zajel nejrychlejší čas

Lewis Hamilton měl podle některých zpráv čelit sabotáži

Hamilton obětí sabotáže vlastního týmu? Policie vydala oficiální prohlášení

Fernando Alonso se pokouší pozvednout týmovou morálku

Alonso burcuje: Méně slibujme, předveďme více!

Nico Hülkenberg si pochvaloval výkon, ale s umístěním pochopitelně spokojen nebyl (Ilustrační foto)

GP ŠPANĚLSKA: Prohlášení po závodě - Verstappen září, Norris lituje, Hamilton je spokojen

Lewis Hamilton sice nevyhrál, ale připomněl své lepší dny

GP ŠPANĚLSKA: Verstappen na pro něj úspěšné trati vítězí, hrdinou dne opět Norris

Valtteri Bottas je jedním z těch, kdo si po kvalifikaci nemálo důvěřuje (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci GP Španělska: Všichni hovoří o minimálních rozdílech

Hvězda Landa Norrise stále stoupá - ve Španělsku získal druhé pole-position (ilustrační snímek)

KVALIFIKACE GP ŠPANĚLSKA: Smíšené pocity u McLarenu, Norris triumfuje, Piastri zahodil šanci

Carlos Sainz v tuenlu v závodě v Monaku

Třetí trénink byl mimořádně vyrovnaný. Nejrychlejší Sainz

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama