DISKUZE K ČLÁNKU Šidítka nejsou podle Brawna pro F1 žádným řešením
Prošel ve Formuli 1 několika týmy a vydobyl si patřičný věhlas, díky němuž se stal součástí nové struktury Liberty Media na poli sportovním a technickém. Nyní má tedy Ross Brawn možnost dokázat, že je skutečně odpovědným léčitelem F1.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Šidítka nejsou podle Brawna pro F1 žádným řešením
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mike17
15:24 28.01.2017 93.99.87.XXXAle já to četl. A ty? Psal jsem, že počet předjetí mimo DRS zóny (tady v následných zatáčkách, či jiných rovinkách) je větší, než v nich. A je jich dost. Tedy, netuším, co ti chybí. Nebo jsou souboje na brzy nebo v zatáčkách nějak jiné, než kdysi? Proč? V čem? Bez čudlíku by ani ty většinou neproběhly!!!
Problém byl, že už byly závody, kdy se předjelo třeba jen 5x za závod někde na konci pole a vepředu nebyl nikdo nikoho schopný předjet. To je nějaké napětí nebo zábava? V tom Abu Dhabi každému soudnému došlo po výměně Alonsa, že má po titulu. Jo fandové asi doufali do posledního kola, ale reálně věděli, že nemá šanci o 2s pomalejšího Petrova předjet! Promiň, ale nějak nevidím zábavu v tom, že po startu budu vědět, že tak dojedou i do cíle a možná se něco změní přes boxy. Že někdo s šancí na titul nebude moct bojovat, protože nebude mít šanci předjet Manor (jo, ten asi ne, když končí). Ano na některých tratí to jde líp a rozdílné gumy zajistily lepší podmínky. Ale koukni se na poslední závody. Vždyť Hamilton mohl jezdit pomaleji než Manor a stačilo jet naplno na 2 rovinkách a mohl si kouřit cigárko. Nikdo ho nemohl předjet, pokud by neměl čerstvé měkčí gumy. Nuda, nuda, šeď, šeď.
Co se týká mokra, měli s tím problém i v roce 1976. Od té doby mnohokrát. Jo, asi s tím teď dělají větší problémy, než by možná museli. Ale kdyby piloti za mokra viděli dál, jak na 10 metrů, mohlo by se závodit i v bazénu. Zakrytá kola=vidět před sebe=žádný SC. Za trochu jiný vzhled by to možná stálo ne?
-
-
-
-
-
-
dannak
11:12 26.01.2017 10.131.17.XXXA myslis tedy, ze je lepsi nechat auta vytvaret obrovske viry a uplavy a v reakci na to zavest umely prvek, nebo zmanit pravidla tak, aby formulky takove viry nevytvarely ? Tj, ponechat pricinu beze zmeny nebo ji koncepcne eliminovat ?
Nerikam, ze podil aerodynamiky ma byt zanedbatelny, ale kdyz je prilis velky, tak narozdil od dalsich komponent urcujicich vykon - zaveseni, motor, pilot - nejen ze ovlivnuje vykonnost vlastniho auta, ale negativne ovlivnuje to za nim jedouci.
Tohle je IMHO potreba resit, nastavit pravidla tak, aby aerodynamici mohli sice zvysovat pritlak, ale tak, aby tim co nejmin ovlivnovaly pronasledujici auta. Bez toho si neustale budeme stezovat, ze se auta muzou pronasledovat max par kol a vzdat to kvuli pneumatikam.
Ostatne, jejich nizsi zivotnost je sama o sobe dalsim umelym prvkem, vynucenym schopnosti dojet na startovni sade.
Proc neupravit pravidla napr. vracenim trankovani a jednou povinnou vymenou pneu, ale dat tymum volnou ruku pri vyberu ?-
MeVo
11:19 26.01.2017 89.103.133.XXXpřesně tak, zavedení DRS je prostě splachnutí celé problematiky do záhodu, neřeší podstatu poblému.Chceme vidět přece souboje s následným předjetím, pokud se zadaří, ale né snadné předjíždění na rovinkách.Todle by se mělo řešit jinak jak píšeš.Já v tomto Rossovy docela věřím protože mám z něho dojem, že je to člověk se smyslem pro férovost a sport a ve sporutu tydle umělé pomucky nemají co dělat.
Po dlouhé době začínám mět pocit že se F1 bude obracet k lepším tak snad to tak bude. -
-
rock
17:03 26.01.2017 37.188.229.XXX"nastavit pravidla tak, aby aerodynamici mohli sice zvysovat pritlak, ale tak, aby tim co nejmin ovlivnovaly pronasledujici auta."
Trošku se bojím, že to dost dobře nejde; že dokud budou auta využívat aerodynamický grip, tak na něm budou více či méně závislé. A vzduch za autem bude vždycky aerodynamicky špinavější než před ním. Podle mne by byla jediná cesta eliminovat aerodynamický grip. Nějakou moderní formu "doutníků" z 60. let.
-
-
-
Mike17
19:38 26.01.2017 93.99.87.XXXNa to, abys mohl svádět souboje v zatáčkách, musíš mít jeden základní předpoklad. Dostat se před zatáčkou aspoň trochu vedle soupeře. Bez DRS je to dnes celkem nereálná záležitost. Těch prostých objetí na rovinkách není zas tak moc (a budu za něj raději, než za celozávodním vozením se za sebou). Naopak DRS nijak nebrání v soubojích v zatáčkách. Spíš díky němu jich přibylo.
Může to vyřešit nějak Brawn? Možná, uvidíme. Buď může vrátit aerodynamiku do 80-tých let (což se mi zdá ještě umělejší prvek než drs) nebo nějak zajistit, aby mohly vozy vyjet ze zatáčky za sebou. Jak? Netuším. Každopádně opět to bude uměle nastavené.
Výhoda DRS je jednoznačně v tom, že pokud bude předjetí moc lehké, zóna se může zkrátit, nebo v opačném případě prodloužit. Jak to uděláš s jednoduše vlivem aerodynamiky si taky nedokážu moc představit. Jestli někdo musí nebo nemusí zmáčknout čudlík, je nejmenší problém v F1.
A abych připomněl historii před drs. Ano byly závody, kdy se někdo 10 kol připravoval na útok. A byly závody, kdy se někdo skoro celý závod připravoval na útok, ale marně. Proto se drs zavedlo. Už v roce 2011, po naprosto tragické sezoně 2010 (z hlediska předjíždění) a neméně špatných sezonách předchozích. Poslední závod bez DRS je naprosto vypovídající.
-
-
-
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek