DISKUZE K ČLÁNKU Šidítka nejsou podle Brawna pro F1 žádným řešením

Prošel ve Formuli 1 několika týmy a vydobyl si patřičný věhlas, díky němuž se stal součástí nové struktury Liberty Media na poli sportovním a technickém. Nyní má tedy Ross Brawn možnost dokázat, že je skutečně odpovědným léčitelem F1.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Šidítka nejsou podle Brawna pro F1 žádným řešením

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 29, poslední 28.01.2017 15:24 Vložte komentář

Nejlepší názory

» MeVo (Hlasovali 4 lidé) 26.01.2017 07:21
Ja zase doufám že DRS brzo diky nemu zmizí… »
» Situs (Hlasovali 3 lidé) 25.01.2017 14:38
Myslím že vize toho pána bude velkým, správným a… »
» Easy (Hlasovali 2 lidé) 25.01.2017 15:56
Ross 01 »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                    • Mike17

                      Mike17

                      93.99.87.XXX
                      Ale já to četl. A ty? Psal jsem, že počet předjetí mimo DRS zóny (tady v následných zatáčkách, či jiných rovinkách) je větší, než v nich. A je jich dost. Tedy, netuším, co ti chybí. Nebo jsou souboje na brzy nebo v zatáčkách nějak jiné, než kdysi? Proč? V čem? Bez čudlíku by ani ty většinou neproběhly!!!
                      Problém byl, že už byly závody, kdy se předjelo třeba jen 5x za závod někde na konci pole a vepředu nebyl nikdo nikoho schopný předjet. To je nějaké napětí nebo zábava? V tom Abu Dhabi každému soudnému došlo po výměně Alonsa, že má po titulu. Jo fandové asi doufali do posledního kola, ale reálně věděli, že nemá šanci o 2s pomalejšího Petrova předjet! Promiň, ale nějak nevidím zábavu v tom, že po startu budu vědět, že tak dojedou i do cíle a možná se něco změní přes boxy. Že někdo s šancí na titul nebude moct bojovat, protože nebude mít šanci předjet Manor (jo, ten asi ne, když končí). Ano na některých tratí to jde líp a rozdílné gumy zajistily lepší podmínky. Ale koukni se na poslední závody. Vždyť Hamilton mohl jezdit pomaleji než Manor a stačilo jet naplno na 2 rovinkách a mohl si kouřit cigárko. Nikdo ho nemohl předjet, pokud by neměl čerstvé měkčí gumy. Nuda, nuda, šeď, šeď.
                      Co se týká mokra, měli s tím problém i v roce 1976. Od té doby mnohokrát. Jo, asi s tím teď dělají větší problémy, než by možná museli. Ale kdyby piloti za mokra viděli dál, jak na 10 metrů, mohlo by se závodit i v bazénu. Zakrytá kola=vidět před sebe=žádný SC. Za trochu jiný vzhled by to možná stálo ne?

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
          • dannak

            dannak

            10.131.17.XXX
            A myslis tedy, ze je lepsi nechat auta vytvaret obrovske viry a uplavy a v reakci na to zavest umely prvek, nebo zmanit pravidla tak, aby formulky takove viry nevytvarely ? Tj, ponechat pricinu beze zmeny nebo ji koncepcne eliminovat ?
            Nerikam, ze podil aerodynamiky ma byt zanedbatelny, ale kdyz je prilis velky, tak narozdil od dalsich komponent urcujicich vykon - zaveseni, motor, pilot - nejen ze ovlivnuje vykonnost vlastniho auta, ale negativne ovlivnuje to za nim jedouci.
            Tohle je IMHO potreba resit, nastavit pravidla tak, aby aerodynamici mohli sice zvysovat pritlak, ale tak, aby tim co nejmin ovlivnovaly pronasledujici auta. Bez toho si neustale budeme stezovat, ze se auta muzou pronasledovat max par kol a vzdat to kvuli pneumatikam.
            Ostatne, jejich nizsi zivotnost je sama o sobe dalsim umelym prvkem, vynucenym schopnosti dojet na startovni sade.
            Proc neupravit pravidla napr. vracenim trankovani a jednou povinnou vymenou pneu, ale dat tymum volnou ruku pri vyberu ?

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • MeVo

              MeVo

              89.103.133.XXX
              přesně tak, zavedení DRS je prostě splachnutí celé problematiky do záhodu, neřeší podstatu poblému.Chceme vidět přece souboje s následným předjetím, pokud se zadaří, ale né snadné předjíždění na rovinkách.Todle by se mělo řešit jinak jak píšeš.Já v tomto Rossovy docela věřím protože mám z něho dojem, že je to člověk se smyslem pro férovost a sport a ve sporutu tydle umělé pomucky nemají co dělat.
              Po dlouhé době začínám mět pocit že se F1 bude obracet k lepším tak snad to tak bude.

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                93.99.87.XXX
                Podívej se nejdřív na statistiky, kolik bylo předjetí na drs a kolik mimo drs. A dojde ti, že většina se odehrává mimo zóny a bez drs by neproběhla.

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • MeVo

                  MeVo

                  89.103.133.XXX
                  Blbost, já nepotřebuju vidět statistiky, mě stačí co vidím na vlastní oči. Tobě by mělo hlavně dojít že je to umělá kravina která do F1 lepatří

                  + 0 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    93.99.87.XXX
                    Problém je v tom, že vlastní oči vidí jen to, co jejich majitel vidět chce. Stejně jako to, co se považuje za umělé. Statistiky jsou objektivní. Vo tom to je. 03

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
            • rock

              rock

              37.188.229.XXX
              "nastavit pravidla tak, aby aerodynamici mohli sice zvysovat pritlak, ale tak, aby tim co nejmin ovlivnovaly pronasledujici auta."

              Trošku se bojím, že to dost dobře nejde; že dokud budou auta využívat aerodynamický grip, tak na něm budou více či méně závislé. A vzduch za autem bude vždycky aerodynamicky špinavější než před ním. Podle mne by byla jediná cesta eliminovat aerodynamický grip. Nějakou moderní formu "doutníků" z 60. let.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            93.99.87.XXX
            Obrácené pořadí nebrat. nechci vidět kvaldy, kdy se každý snaží nejet moc rychle. Jinak souhlas. 03

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Na to, abys mohl svádět souboje v zatáčkách, musíš mít jeden základní předpoklad. Dostat se před zatáčkou aspoň trochu vedle soupeře. Bez DRS je to dnes celkem nereálná záležitost. Těch prostých objetí na rovinkách není zas tak moc (a budu za něj raději, než za celozávodním vozením se za sebou). Naopak DRS nijak nebrání v soubojích v zatáčkách. Spíš díky němu jich přibylo.
          Může to vyřešit nějak Brawn? Možná, uvidíme. Buď může vrátit aerodynamiku do 80-tých let (což se mi zdá ještě umělejší prvek než drs) nebo nějak zajistit, aby mohly vozy vyjet ze zatáčky za sebou. Jak? Netuším. Každopádně opět to bude uměle nastavené.
          Výhoda DRS je jednoznačně v tom, že pokud bude předjetí moc lehké, zóna se může zkrátit, nebo v opačném případě prodloužit. Jak to uděláš s jednoduše vlivem aerodynamiky si taky nedokážu moc představit. Jestli někdo musí nebo nemusí zmáčknout čudlík, je nejmenší problém v F1.
          A abych připomněl historii před drs. Ano byly závody, kdy se někdo 10 kol připravoval na útok. A byly závody, kdy se někdo skoro celý závod připravoval na útok, ale marně. Proto se drs zavedlo. Už v roce 2011, po naprosto tragické sezoně 2010 (z hlediska předjíždění) a neméně špatných sezonách předchozích. Poslední závod bez DRS je naprosto vypovídající. 03

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama