DISKUZE K ČLÁNKU KOMENTÁŘ: Kam se ubírá Ferrari? Malá sonda pod hřívu vzpínajícího se koníka

Ferrari je jediným týmem, který zasáhl do všech ročníků oficiálního mistrovství světa F1. V několika závodech chyběl, ale nestalo se, že bychom ho postrádali v hodnocení Poháru konstruktérů, neobešla se bez něj ani jedna sezóna.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: KOMENTÁŘ: Kam se ubírá Ferrari? Malá sonda pod hřívu vzpínajícího se koníka

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 15, poslední 03.08.2016 15:10 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jumpman (Hlasovali 4 lidé) 02.08.2016 20:58
sorry, ale braun přišel za schumacherem z… »
» RoBertino (Hlasovali 3 lidé) 02.08.2016 21:11
V tom bude drobně zakopaný pes, že nemáme více… »
» RoBertino (Hlasovali 2 lidé) 02.08.2016 21:14
Tak tak, Kiku, ba dokonce v roce 1973 vůbec… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • mi88ki

    mi88ki

    165.72.200.XXX
    Pěkný článek teda až na jednu zavádějící větu.

    "Těch sezón bez jediného zlatého věnce už bylo nemálo a v některých se ona spásná výhra zachraňovala ne zrovna důstojnými prostředky (vzpomeňme na GP USA 2005)"

    To byla ostuda Michelinu, že nedokázal svým týmům připravit pevné gumy, které by vydržely jet po ovále, tak ostuda F1 to byla, ale ne Ferrari a týmům na gumách Bridgestone, ty na startu byly.
    Týmy Michelinu vydíraly Bridgestony, tak aby v zájmu zachování důstojné účasti v závodě se změnila trať, především onen nájezd na ovál, což velmi strukturálně "měkké" Michelinky nevydržely. Bridgestone teams to ale odmítli, což se nedivím, protože někdo by pak mohl požadovat, aby se třeba na cílovce v Monze udělala šikana, že to jejich motory nevydrží.
    Pamatuji si jak se vedly hádky, když Michelinky se za jízdy dotýkaly tratě větší plochou, protože tak Michelini obcházeli pravidlo o styčné ploše s tratí. Prostě něco podobného jako praskající gumy Pirrelek na redbull ringu, což je ještě větší ostuda, protože dnešního dovozce, nic nenutí, aby šel do extrému ve výkonnosti a může gumu bezpečně předimenzovat.

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Easy

    Easy

    46.135.32.XXX
    U Ferrari je potíž v tom, že v technickém týmu nemají nyní žádnou vůdčí osobnost s tvůrčím potenciálem. Do všeho se pořád se.. Marchionne jako typický manažer. Proč ještě Ferrari nemá náhradu za Lucu di Montezemola? S příchodem Allisona svitla naděje, ale ta opět zhasla. Ferrari dle mého také neprospělo to urputné "šetření" a omezení testování v sezóně. Vlastní okruh ve Fioranu, o Mugellu nemluvě a mohou si tak leda hrát na simulátorech. Ano, Mercedes dokáže dominovat v nové době, ale Ferrari mělo po dlouhá léta, ne-li desetiletí pracovní a vývojové procedury spojené s jejich vybudovaným zázemím, které teď nemohou využívat.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      178.255.168.XXX
      no však ty "šetřící" opatření se zákazem testů a podobných nesmyslů byl cílený způsob jak zlikvidovat ferrari v době jejich dominance

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Easy

        Easy

        46.135.32.XXX
        No a v článku je zmíněno, že Ferrari delší doby dominance nezažilo... A mnozí mají pocit, že Michael vyhrával jen díky super autu.

        Jestli se někomu v minulosti nelíbila dominance Ferrari, tak co asi vymyslí na Mercedes?

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          no, je zvláštní, že na mercedes se zatím nevalí vůbec nic, na ferrari se vymýšlely pravidla už po jejich prvním titulu v roce 2000 a každý rok se přitvrzovalo víc a víc až to došlo ke slavnému zákazu přezouvání a ferrari bylo konečně poraženo, na red bull se stále vymýšlely úpravy zátěžových testů a různých zákazů foukání difuzoru, ale na mercedes se sáhnout nesmí. Vrtá mi hlavou proč asi, zvlášť ve světle informací, o "nadstandartní" komunikaci mezi mercedesm a FIA v období zavádění turba a následné motorářské dominanci mercedesu...

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Cooper

            Cooper

            188.120.212.XXX
            Naprostej souhlas. Taky mi nejde do hlavy jak je možný že Mercedesu nikdo nehází klacky pod nohy... jediný vysvětlení je v konspiračních teoriich a to takovejch že to má mergl prostě zaplacený...slyšel jsem ty teorie hned v první sezóně dominance mercedesu ale nějak jsem tomu nevěřil říkal jsem si že je to jen závist... ale vzhledem k tomu jaký je "ticho po pěšině" si taky začínám myslet že to trochu "smrdí" ( podezřelé je už to že Ham odešel ze silnějšího týmu do slabšího na co ho asi lauda utáhnul :-D )

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • kik

    kik

    78.45.89.XXX
    Já býval velkým fanouškem Ferrari hlavně v 70. a 80. letech (tedy Ickx, Regazzoni a Villeneuve st.) a tak si dobře pamatuju, že v např. v roce 1973 Ickx dokonce startoval na McLarenu protože Ferrari prostě bylo totálně na dně. A hned v dalším roce Rega do posledního závodu bojoval o titul.
    Ferrari má prostě zase jedno relativně horší období, ale to vše se může změnit během velice krátké doby. Schumacher, ačkoliv jsem ho nesnášel, byl vynikající v tom, že jednak rozuměl technice a hlavně uměl říct co je špatně a co by se mělo změnit. K tomu byl ochotný trávit spoustu hodin s mechaniky při řešení problémů. Plusem navíc bylo že při jeho příchodu tam byl už Brawn, který tam začal dělat pořádek. Vettel je možná vynikající pilot, ale stále mu do Schumachera něco chybí - taková ta zapálenost a asi i cit pro detail. Raikkonen je takový studený, prostě seveřan - možná tuší co je špatně, ale nevím, jestli je to schopen dobře vysvětlit.
    Prostě uvidíme jak to dopadne - možná bude stačit jeden závod a situace se změní pro Ferrari zase k lepšímu.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      178.255.168.XXX
      sorry, ale braun přišel za schumacherem z bennetonu stejně jako rory byrne a to byl ten pravý impuls k úspěchu v dalším období. Vettel může být i lepší něž schumacher, ale nevšiml sem si, že by newey přišel do ferrari....

      + 4 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • RoBertino

        RoBertino

        83.208.82.XXX
        V tom bude drobně zakopaný pes, že nemáme více takových Neweyů. Když si vzpomenu na tu letitou "chásku" - Tony Southgate, Maurice Phlilippe, Gordon Murray, Colin Chapman, Mauro Forghieri, Gordon Coppuck, Ralph Bellamy, Derek Gardner, Robin Herd... Vlastně všichni dokázali postavit auto, které vyhrálo...

        + 3 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          tak je faktem, že mercedes dnes v podstatě tvoří tým, který byl u ferrari v období 2000 - 2006 a red bull má neweyho a ferrari má holt smolíka. Na alisonovi je vidět, jak je pro ferrari omezující jejich základna v maranelu, dalšího špičkového odborníka budou lovit dost těžko. A co jsem četl, tak newey nebyl úplně proti myšlence, jít do ferrari, ale byl zásadně proti práci v itálii....

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • Easy

        Easy

        46.135.32.XXX
        Tak tak. Vzpomínám si na historku, kdy přišel Schumi poprvé na testovací okruh ve sjednanou dobu a nikde nikdo... A udělal tam pěkný bugr. Vettel mi přijde v některých rysech podobný Schumimu, zejména pokud jde o zájem o technické detaily.

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          to sice být může a může být i rychlejší než schumi, ale sám to auto fakt nepostaví ani nevymyslí zlepšení, to musí udělat konstruktér a jelikož ferrari po odchodu alisona fakt nemá žádnou "otevřenou" hlavu, tak si myslím, že v příští sezoně bude následovat ještě větší trápení než letos...

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Easy

            Easy

            46.135.32.XXX
            To je to, co jsem už psal.. Ferrari chybí konstruktérský vůdce.

            Pokud jde o Vettela, reagoval jsem na příspěvek výše a sice: "... ale stále mu do Schumachera něco chybí - taková ta zapálenost a asi i cit pro detail."

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      83.208.82.XXX
      Tak tak, Kiku, ba dokonce v roce 1973 vůbec nejeli do Holandska a Německa, tak na tom byli bídně. Jenže ono se často říkalo, že u Ferrariho po absolutním propadu vždycky vylétne tlak nahoru, což byly případy let 1969 a 1970, 1973 a 1974 a nakonec i ob jeden rok 1980 a 1982. Přejme tedy koníkovi pořádná kopýtka, ať konečně přestane klopýtat.

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    77.48.94.XXX
    nejsem nějakým velkým fanouškem Ferrari, ale tuto stáj uznávám jako dlouhodobého nositele tradic F1. současný stav není ideální, ale v minulosti se dokázali vyhrabat i z podstatně větších ...... problémů, tak doufám, že nebude trvat dlouho a souboje na úplném čele budou o rudou barvu obohaceny.

    jinak perfektní článek a srovnání Ferrari s naší fotbalovou repre mě fakt dostalo11

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama