DISKUZE K ČLÁNKU Vettel a Ferrari v Sepangu porazili Mercedes!
MALAJSIE - ZÁVOD: Sebastian Vettel využil rozdílnou strategii při výjezdu safety-car a následně předvedl jízdu rychlou prakticky stejně jako Mercedes!
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Vettel a Ferrari v Sepangu porazili Mercedes!
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001644
(Hlasovalo 24 lidí)
29.03.2015 11:06
Parááááda! Připouštím, že jsem Vettela nemusel,… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
odin
14:22 29.03.2015 77.240.96.XXXNechte toho vy dva.
Mercedes jezdí se stejně legálním vozem, jako jezdil RedBull čtyři roky. Zrovna s tebou jsem se o tom Miku přel u mnoha článků. U RedBulláků ti to nevadilo. Co nevadilo, ty jsi je ještě obhajoval a žádné pochybení neviděl. A u Merglu máš najednou jiný názor? Fanboyovský přístup, jak vyšitý. A to jsi se pohoršoval, když ti to Nasir v minulosti předhodil.
Pokrok Ferrari ti nic neříká? Stále budeš obhajovat ty své nesmysly-výmysly, které jsi tu předváděl v diskuzi s XR? Ferrari se podařilo postavit slušný motor i slušné šasi. Vítězství Vettela bylo jistě z velké části dílem shody příznivých okolností, ale jejich tempo je srovnatelné s Mercedesem, alespoň v takto teplých podmínkách. Allisonovým autům nějak teplé podmínky svědčí. A náskok Merglu není takový, jaký ty uvádíš. Jsou vepředu, ale nikoliv tak dramaticky.
erdedy, RedBully nechávali vyhrávat i s nepovolenými úpravami a nevzali jim nic (i když kolikrát klidně mohli). Jenom "upřesňovali" pravidla.-
erdedy
14:51 29.03.2015 178.41.36.XXXJa mam vedomost (v ich dobach) len o dvoch konkr. pripadoch u RedBullu - raz diery pri zadnych kolach (to tam potom na mieste "lupienkovou" pilkou museli prerezat aby z toho vznikol "vyrez") a druhy pripad bol nastavovanie tvrdosti pruzenia nepovolenym resp. "bez" nastroja.
Co sa tyka nejakych uprav pravidiel v/po sezone, ak pamätas, raz sme tu mali taky "zoznam" - co sa kedy komu zakazalo. V kazdom pripade, RedBullu (ale aj Lotusu a dalsim) sa sahalo do auta väcsinou "okamzite".-
odin
15:34 29.03.2015 77.240.96.XXXPamatuješ si dobře. Ale ne vše. S dírami v podlaze jezdil RBR několik závodů beztrestně a až na protest soupeřů je doupravovali. Vím to, protože jsem si nedávno dal práci a shlédl všechny starty sezóny 2012 a tam se o tom komentátoři zmiňovali.
Zákazy jsou problém, který těžko v této diskusi vyřešíme. (Bylo by to fakt dlouhý). Přijeď na sraz a dáme o tom řeč. Podle mne není zákaz jako zákaz. Na něčem tým chvíli dokáže těžit, a něco FIA ihned smázne. Rovný přístup FIA k zákazům v případě různých týmů F1 ani nehledám. Protože není. Mě jen rozčiluje, že si na ně stěžují lidé, kteří to samé před nedávnem dosti tvrdě hájili. Ať už ze strany fanoušků, či zástupců týmů.
Úplně odbočím: Bianchi také mohl být zdráv, kdyby Vettela nepotřebovali vyhlásit mistrem světa. Protože v Brazílii evidentně předjížděl pod žlutými vlajkami. Pro mne jasná úmyslná chyba komisařů. A pak se hledala výmluva na zelenou vlajku v dálce. Ale zelená platí až od toho místa, kde se s ní mává. Byl jsem proti změně výsledků od zeleného stolu, ale také si do smrti budu pamatovat, že SV vyhrál jeden z titulů kntroverzně. To jsou ta rozhodnutí FIA, někomu umožní získ, někomu ne. A my se pak hádáme, co kdy mělo být zakázáno a co ne.-
rock
20:37 29.03.2015 82.117.159.XXXŘíkám to strašně nerad, protože fandím Alonsovi, ale v té Brazílii bylo mezi posledními dvěma žlutými světly jedno stanoviště komisařů, kde se mávalo zelenou (možná chybně, ale přece). A Vettel předjel za tou zelenou vlajkou, před posledním žlutým světlem. Legálně, nekontroverzně.
Určitě existuje i nějakej kvalitnější (HD) záběr, já narazil na todle
https://www.youtube.com/watch?v=aBlvS4e2qno-
odin
21:09 29.03.2015 77.240.96.XXXJá vím, že se to říkalo. Dokonce jsem v té době tady diskutoval i s Petrem, který mne o tomtéž ujišťoval taky. Přidal i fotku (pdodobné kvality). Já sice nikde nic zeleného nevidím, na druhou stranu nevidím ani nic žlutého. A tak se řídím světélkem na volantu ve voze SV.
Dneska je to už jedno. Já jsem to uvedl jen jako příklad, jak v F1 pracují komisaři FIA. (Stejně tak to bývá se zákazy). Na jedné straně penalizace za nesmysly a na duhé straně přehlíží "závodění" pod žlutými. Aby nakonec vymysleli díky své zbabělosti a neochotě trestat dle stávajících pravidel, nějaký super safetycar.
A ještě k té zelené vlajce v Brazílii. Podobné zelené vlajky (mnohem zřetelnější) jsem viděl v Monaku a Schumacher za předjíždění na zelených dostal pentli a nestačil říci ani "švec". Holt někdy se chyba komisařů toleruje a někdy se za ni trestá. Záleží na tom, čeho chtějí dosáhnou mocní.-
erdedy
21:34 29.03.2015 178.41.36.XXXTa kontrolka v aute len oznamuje, ze je "niekde" na okruhu zlta (nie nutne na tom mieste kde sa nachadzam).
U MSC, to je trochu zlozitejsie - sice boli zelene ale tam je este pravidlo o dojazde do ciela bez predbiehania (posledne kolo + zaroven odchadza SC "prec"). Problem vsak je, ze nejaky pako rozhodol/nechal znamenie "track clear" a preto MSC sa v danom momente vlastne zachoval "spravne"... Tu by si FIA mala trochu sypat popol, to je fakt.
S tym zrazom, uvidime. Zatial to nejde ale jednou...-
odin
22:07 29.03.2015 77.240.96.XXXJá vím, že žádný z příkladů není úplně stejný a tudíž lze "obhajovat" odlišné výroky komisařů. Také nechci zpochybňovat názory rocka, ani tvé erdedy. Naopak, oba vás řadím mezi seriózní část zdejší "klientely".
Jenom mi připadá, (jak to napsat a neurazit?)
Zkusím to takto:
Pamatuji doby, kdy pořadatelská služba, bezpečnostní a záchranné sbory, ale i komisaři v F1 pracovali na hodně amatérské úrovni. A zatímco bezpečnost s pořadatelskou službou se rapidně zlepšily, práce komisařů za nimi pokulhává. Minimálně se jim stávají stejné chyby, jako před čtyřiceti lety.
-
-
Nasir
22:13 29.03.2015 213.216.61.XXXOdine, mám dojem, že super safety car už jsme viděli ve Valencii 2010. Tam, co se nejdřív rozdělili jezdci na čele, a pak se rozdávaly jezdcům tresty za nedovolenou rychlou jízdu v SC fázi. No, tresty.... jestli si to nepamatuješ, podívej se na to zdůvodnění a "tresty" a bude ti to jasné.
A co se Schumiho a Brazílie týče - vybavím si hlavně , co (ne)provedl s Vettelem a Kobayashim...
-
-
-
Nasir
21:57 29.03.2015 213.216.61.XXXK tomu není zákaz jako zákaz - určitě si vzpomínáš na tu epizodku s nelegálními náboji kol, kde bylo zajímavé, jak to zhodnotili samotní komisaři. Protože RB se nějak hájil, ale komisaři jim to hodili na hlavu, že to není pravda. Vyjádření toho komisaře bylo i tady na f1news, taky se o tom debatovalo. A teď si zkus představit, že by to provedl třeba Manor nebo Sauber. Myslíš, že by jim to prošlo s tvrzením, že šlo prostě o jiný výklad pravidel?
-
-
-
Mike17
14:37 29.03.2015 93.99.87.XXXOdine, nevím co máš zase s dvojím metrem, ale tvou DRUHOU VĚTU ti klidně podepíšu na papíře.
A já se tě normálně a slušně zeptal (dokonce jsem ti napsal že za tím nemáš nic záludného hledat), čím si vysvětluješ takový rozdíl proti Austrálii. Nemusíš hned vyskakovat o nesmyslech a výmyslech. A ani teď netuším, co máš vlastně namysli.-
odin
15:11 29.03.2015 77.240.96.XXXMiku, každý trochu rozumný člověk, který sleduje F1 nějaký pátek ví, že rozdíly ve SKUTEČNÉM výkonu aut nejsou prezentovány rozdílem po konkrétním závodě. Srovnávat výsledky z Austrálie s výsledky z Malajsie je bohapustý nesmysl. A srovnávat Q z AUS s Q z MAL je stejný nesmysl. Bohužel ty se takovýchto srovnání s oblibou dopouštíš a pak se čertíš, když ti to někdo předhodí.
Já jsem přesvědčen, (stejně jako jsem byl po Austrálii), že Mergl má stále náskok na Ferrari. Jenom není takový, jaký jsi uváděl ty po prvním závodě a ani Fer. nestáhlo tolik, jak uvádíš ty po druhém závodě.
Mně tu s oblibou obviňuješ ze spekulanství (což beru, protože občas opravdu na základě indicií spekuluji), ty zase děláš ukvapené závěry. Nezlob se na mě, ale sgtáhnutí ztráty 1,4 sec/kolo je pouze tvůj výmysl.
A co mám na mysli? Mně se zdály dost vypovídající simulace závodního tempa v trénincích, kde Kimi byl na úrovni Seba a celkově na tom bylo Ferrari srovnatelně s Mercedesem. A když jsem si to dal do souvislosti s nejlepšími časy zajetýmy v týchž trénincích, vycházel mi Mergl o cca 0,5sec/kolo rychlejší v "kvalifikační rychlosti jednoho kola" a zhruba stejně rychlý v "závodním tempu".
Ale to je jen můj "spekulativní pohled".
To, že to vše dopadlo jinak je zaviněno "okolnostmi", pro někoho příznivějšími, pro jiné nepříznivějšími, které já také zohledňuji při posuzování kvalit pilotů, aut atd. a které většina nechce vidět.-
-
odin
16:19 29.03.2015 77.240.96.XXXMiku, zase jsi to zjednodušil, upravil si dle svého a vložil mi to do úst. Jak jinak.
Především, nejsem přesvědčen, že v Austrálii byl SKUTEČNÝ rozdíl 1,4sec/kolo. S tím tu operuješ ty. Už tam podle mne bylo Ferrari Merglu mnohem blíž než jak to dopadlo. A stejně tak nejsem přesvědčen, že v Malajsii bylo Ferrari před Mercedesy.
Prostě je ještě příliš brzy na konkrétní čísla. Allison staví auta šetrná k pneu v teplém prostředí a to dnes bylo. Proto se zdálo, že Ferrari stáhlo skokově náskok Mergu. Ale podle mne tomu tak není. Jsou jim jistě nejblíže, ale o kolik? Nevím. Vím jen, že tu operuješ s extrémistickými názory. Jednou ultra náskok a sezóna je rozhodnutá po prvním závodě. A podruhé zázračné stažení ultra náskoku, které nemá v historii obdoby, tudíž cosi nelegálního u Mercedesu. Ani jedno není pravda.
Prostě extrémistickým názorům se dá oponovat zase jen extrémisticky. Pak ti připadají "ostřejší" argumenty jako invektivy a obvinění. S čím kdo zachází s tím také schází. Upusť od extrémismu a můžeme se bavit normálně.-
Mike17
16:32 29.03.2015 93.99.87.XXXFakt netuším jak ti položit prostou otázku A POUZE MNE ZAJÍMÁ TVŮJ NÁZOR, aniž bys neodpověděl dlouhým textem z většiny tvořeným invektivami.
Kvalifikační náskok v Austrálii 1,430s v Malajsii 0,074s. Rozdíl 1,356s. Proč?
Šetrnost gum asi vynech, ptám se na KVALIFIKACI.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek