DISKUZE K ČLÁNKU Hamilton vyhrál v Singapuru a vede šampionát!
SINGAPUR - ZÁVOD: Lewis Hamilton ztratil vedení jen při poslední zastávce, ale Vettela předjel. Rosberg neodstartoval.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Hamilton vyhrál v Singapuru a vede šampionát!
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000026
(Hlasovalo 16 lidí)
21.09.2014 21:07
Ferrari a špatné rozhodnutí? Mně tedy nepřijde,… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
Rostislav M.
15:11 22.09.2014 109.107.201.XXXOno tam bylo vidět, že je Lewis o mnoho rychlejší...tedy to se dalo čekat. Nové pneu, motor a chuť být první a tím i převzít vedení v šampionátu....to byla jistě hutná motivace.
-
-
uzivatel000026
21:07 21.09.2014 88.101.107.XXXFerrari a špatné rozhodnutí? Mně tedy nepřijde, že by se u Ferrari rozhodli špatně. Když vyjel safety-car, měli přecejen o něco starší pneumatiky než ostatní. Proto radši přezuli a doufali, že Red Bull ke konci závodu buď ještě jednou zastaví nebo bude mít pneumatiky už tak odrovnané, že půjde předjet. Kdyby nezastavili, tak by sice Alonso zůstal před Red Bully, ale možná by to byl právě on, koho by na konci snadno předjeli, a možná nejen Vettel s Ricciardem. Nebo by jim gumy zcela odešly, jak se obával i Hamilton. Prostě jim to neklaplo, ale neřekl bych, že se v té situaci rozhodli špatně. Spíš jim prostě tentokrát safety-car vyjel v blbou dobu. Ta výměna nebyla snahou něco získat (nebylo co), ale snaha zmenšit škodu, kterou safety-car napáchá...-
odin
07:17 22.09.2014 77.240.96.XXXPředevším si musíš uvědomit, že Ferrari v době výjezdu SC ještě nepoužilo žlutou sadu pneu a tudíž by museli ještě jednou stavět (ve zbývající fázi závodu). SC srovnal časové rozdíly a tak Ferrari nic jiného nezbývalo, než přezout během SC.
Oba se shodneme na tom, že SC vyjel pro Ferrari ve špatnou dobu. Alonso měl poměrně čerstvé superměkké gumy a byl na druhém místě. U RedBullu, ale stratégové odvedli lepší práci (nemohu si pomoci), když na třetí stint nasadili měkké pneumatiky, čímž vyhověli regulím a navíc v případě, že by závod nebyl poznamenán SC, měli by poslední stint k dispozici rychlejší superměkkou směs. Zatímco piloti Ferrari by museli jet na pomalejších měkkých. RBR podle mne "zabil dvě mouchy jednou ranou", na rozdíl od Ferrari.
Ferrari nucenou výměnou pneu při SC fázi jednoznačně ztratili vydobité pozice. A do konce závodu nebyli schopni získat nic. Naopak Kimi ještě ztrácel.-
uzivatel000026
08:09 22.09.2014 84.242.112.XXXNo vidíš, to je nakonec taky pravda, že vlastně zastavit museli. Takže tím spíš tu kritiku Ferrari nechápu. Kdo si při jejich zastávce myslel, že to Alonso skvěle vychytal, byl vedle - Alonso měl pech a v tu chvíli už to věděl.-
Chasnik
10:13 22.09.2014 78.24.10.XXXV tu chvíli ještě měl naději, že ostatním ty žluté gumy nevydrží, z radiové komunikace vyplynulo (nevím, jestli u Ferrari nebo u někoho jiného), že se předpokládá, že RBR bude ještě jednou stavět na krátký "červený" stint.
Fakt, že dlouhá SC fáze pomohla pošetřit pneumatiky a pomalý závod byl zkrácen o 1 kolo, pomohl těm, kteří se rozhodli již do boxu nezajíždět a dojet až do konce na měkké sadě. Otázka je, jak by závod vypadal, kdyby SC zajel do boxů třeba o 3 kola dříve a závod se jel v plné délce. Dopadly by RedBully stejně jako třeba Bottas? To už samozřejmě teď nezjistíme, každopádně v době Alonsova pitu nebylo ještě vše ztraceno a naděje na 2. místo tam byla.
Uznávám ale, že ze strategického hlediska byl mix pneu u RBR vyřešen rozumněji.
-
-
-
pomfir
19:28 21.09.2014 89.103.28.XXXNico dělá závody od začátku sezony Ten Nico kluk jeden se asi ted rozhodl, že bude dělat závody zajímavější krapet obráceně.
Dříve to byla bitva s Hamiltonem a nyní to bude bbý = mylný průjezd šikany a dnes technika.
Nrozumím, jak může nefungovat cosi na čem vyhrál kvyaifikaci, a to nefungovat i přesto, že měli dostatek času na přípravu + zkoušky.
Divné věci se to kolem Nica dějí od začátku sezony.
No dnes asi mají radost ti Hamiltona (plačky) fandové.
To se mu to jelo, když mu nikdo nedýchal na záda.
Ten kousek s prvenstvím Vetela byla jen epizoda, u které bylo jasné že má jen jepičí trvání.
Tím odstoupením Nica, ztratil závod na dramatičnosti = dokoukal jsem jej jenom z povinnosti. Navíc s utrpením jsem musel poslouchat plky toho komentátora = asi pravého potomka K.H. Máchy!?
Nač nám básně, když se jedná o realitu, kterou má komentovat a né vyprávět jakési vlastní dojmy a průjmy!?
Obdobou bez reklam, je př. přenos Markízy.
Halt jeden a týž majitel a síla peněz vyhrává.
See ... mě forma TV př. přenosů. Kam se jen ztratila ta profesionalita u komentátorů!?
Tímhle + častými reklamami se pro mě stává př. přenos F1 v české TV naprosto nezažívným a odporným. Z toho důvodu to raději přepnu a často na slováky anebo fotbal a je to.
Závěrem shrnu = závod odstoupením Nica pro mě ztratil náboj + plky komentátora poslouchat už odmítám ... -
Chasnik
19:25 21.09.2014 217.117.213.XXXPo kvaldě zklidnění Nebylo to tak strhující, jako včerejší kvalifikace, ale nudný ten závod rozhodně nebyl. Sice se víc závodilo vzadu než v čele, ale nejen souboje o první místo dělají závody, takže celkově hodnotím závod kladně. Výrazný byl na konci J.E.V., palec dolů mají rozhodně pořadatelé, tak dlouhá SC fáze kvůli jednomu rozflákanýmu křídlu, to jsem nějak nepobral. -
anonym
17:42 21.09.2014 213.220.242.XXXStřed pole Tenhle závod celkem prokaučoval Lotus. Relativně slušná šance na to získat nějaký bod, ale pokažená zastávka Maldonada, kdy mu nasadili špatnou sadu gum, je stála drahocenný čas. Naopak jejich letošní největší soupeř jim poodskočil po výborném finiši JEVa, který za dnešní závod získal tolik bodů, co má Lotus za celou sezonu. -
JaroB
17:11 21.09.2014 88.212.40.XXXLEWIS veľká gratulácia a nádherná jazda Najmä po SC...to aké časy jazdil po celý stint ...až som obával SC ako Lewis...keby vyšiel v tú najnevhodnejšiu chvíľu bola by mu celá snaha nanič...verím, že tiež mal veľké obavy /bolo počuť na hlase/...ale veď ide o titul ...GO Lewis
Inak Venge pekný záver ...to bolo to o čom diskutoval aj Vetel s inžinierom...či prezuť a byť na konci o 5s na kolo rýchlejší alebo ostať a dotrápiť sa...najviac na to doplatil Bottas/chudák/ ktorého nechali odjazdiť polku závodu na jednej sade...a pritom prvé stinty prezúvali po 11 kolách ...ťažký fail od williku...keby natiahli prvé stinty na 15 kol mal by o 8 kol čerstvejšie gumy a vydržal by...takto :/
Ferrari...no tie ich rozhodnutia...je vidieť, že tam nemajú nikoho kto by vedel predvídať poriadne dopredu...keby ich nechali na gumách ako Lewisa boli by po výjazde Alik 2 a Kimi 3...aj keby ich RB počas toho stintu predbehli nič by sa nestalo ...a prezuli by na supermäkké tak ako TR tak by sa vrátil Alik aj na pódium ...takto ich zabetónovali -
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek