DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes zaváhal, Ricciardo zvítězil! Napětí a těžká nehoda v závěru
KANADA - ZÁVOD; Daniel Ricciardo využil slabé chvilky Mercedesu a skvěle zvítězil před Rosbergem a Vettelem.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Mercedes zaváhal, Ricciardo zvítězil! Napětí a těžká nehoda v závěru
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001512
(Hlasovalo 16 lidí)
08.06.2014 22:05
největší smolař sezony???? to jako... SRSLY?! … »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
Mike17
23:22 08.06.2014 93.99.87.XXXZa prve to nic nemění na tom, ze nebyli v té zatáčce v souboji a tudíž je to situace, která se nikdy netresta. Pokud se mýlím, uved příklad.
Za druhé: co tím scitanim chceš říct. Ze by ho Lewis na té rovince předjel? Proboha jak jsi na to přišel? Stejně tu zatáčku projeli víc jak 10x bez jediného náznaku predjeti. Co bylo tentokrát jinak?
Za třetí: co s tím má sčítání desetin?-
Fanda.LH
23:29 08.06.2014 109.81.209.XXXNo to sčítání to je ta výhoda... Ano Kdyby byl Nico nucen dobrzdit a vrátit se na trať podobně jako Lewis v 1. zatáčce, zajisté by o místo přišel... Zrovna tak ho mohl LH předjet na následující rovince... V Kanadě jsou 2 DRS zóny hned za sebou...-
Mike17
11:36 09.06.2014 93.99.87.XXXO tom, že získal 1s výhodu nepochybuji. Nicméně to nic nemění na tom, že v souboji nebyli a tím pádem není precedens k tomu, mu udělit za to trest. Spekulovat nad tím, jak moc by šikanu špatně projel a jestli by ho pak Lewis předjel je k ničemu. Jednak je to spekulace (netušíš jak moc špatně by ji projel) a jednak bys pak mohl tvrdit, že by skončil Nico ve zdi a proto by měl být úplně diskvalifikován. Trestat by měli konzistentně všem stejně. A ne spekulovat co by bylo kdyby.... -
-
-
-
odin
08:35 09.06.2014 77.240.96.XXXDlouho jsem tu nebyl a už si zase "staré známé firmy" NEPAMATUJÍ.
Příkladů samozřejmě lze najít dost. Co takhle Massa a loňská Brazílie? Přejel čáru a nebyl ani s nikým v souboji. Také nezískal tak výraznou časovou výhodu.
Bohužel od Suzuky 1989, kdy Balestre potrestal Sennu za neprojetí šikany a ten si to v příštím roce uhádal, vznikl precedens, dle kterého se podobné manévry netrestají. Respektive trestají, ale jen když o nic nejde.
Na druhou stranu je fakt, že ani Kvyat nebyl potrestán, když si ve stejném místě zkrátil trať v souboji s Kimim. A tam šlo opravdu o předjížděcí manévr.
Nekonzistentnost rozhodování komisařů je tragická. A především když se to týká výjezdů mimo trať. Bránící piloti bezostyšně vytlačují ty, kteří se je snaží předjet. Mnohdy i mimo trať, nebo do zdi. Trestáni jsou ti útočící. A pak se pro zvýšení atraktivity a předjížděcích manévrů vymýšlí DRS. Pro mne nepochopitelné.
-
Mike17
11:31 09.06.2014 93.99.87.XXXVítám tě.
A hned uvedu na pravou míru. PAMATUJÍ!!! A pamatují si na to, že byl Massa upozorňován, že to dělat nemá!!! A ignoroval to!!! A Nico to udělal jen jednou a stejně jako Massa dostal varování! A proto jsem napsal JEDNORÁZOVĚ projel šikanu.Opět čti pozorně!!!
Jinak sám správně píšeš, že se podobné manévry netrestají a to je přesně to, o čem se tu přeme.-
odin
12:08 09.06.2014 77.240.96.XXXJá jsem zaznamenal jediný případ, kdy Massa v Brazílii přejel čáru. Pak byl upozorněn a penalizován. Nepopírám že ji mohl přejet vícekrát. Ale i kdyby ji v tom místě přejížděl po celý závod a ostatní ne, tak nezískal takovou výhodu(časovou) jako Rosberg jediným neprojetím šikany v Kanadě.
Bohužel se podobné manévry netrestají, což je z mého pohledu špatně. Já v tomto případě nejsem na straně ani Hamiltona, ani Rosberga. Jen mi vadí takováto nefér obrana bez trestu. Když to dám do kontextu s jinými nicotnějšími prohřešky, které trestány jsou. Vyasfaltované únikové zóny, kdy jízdou mimo trať lze být rychlejší, než po trati, se mi nelíbí. Z mého pohledu je každý výlet mimo trať chybou, která musí být "trestána". Nikoliv komisaři, ale časovou prodlevou kdy se chybující vrací na trať. Klidně tam mohly být retardéry, nebo bariéry z pneumatik, které by musel prokličkovat.
Jinak souhlasím, že Nico přitvrdil a Hamovi přestal uhýbat, viz manévr po startu. Za mne má . Ale zkracovat si trať při předjíždění považuji za unfair, ať už si ji zkrátí ten, kdo předjíždí (v tom případě musí vrátit pozici), nebo ten, který je předjížděn (pozici vrátit nemusí a vše je ok?).-
Mike17
14:10 09.06.2014 93.99.87.XXXDost se to tu po Brazílii probíralo, protože tu někteří považovali trest pro Massu moc tvrdý (tenkrát to byl průjezd cca 20s ztráty). Ale zdůvodnění trestu tenkrát bylo neposlechnutí varování. Nevím, kolikrát to udělal a je to úplně jedno, podstatné je to, že to nebylo jednou.
Tady nešlo o obranu, v tom kole to Lewis na Nica nezkoušel a jel s malinkatým odstupem za ním. Kdyby to bylo při souboji, byl bych také pro trest. Ale takových to průjezdů jsem viděl desítky a vždy bez trestu. Na některých okruzích (Melbourne, Monaco, Monze, Spa) se to stává pravidelně.
A jejich souboj byl hodně tvrdý, ale stejný jako v Bahrajnu. Takže má u mne taky za to, že přestal Lewisovi uhýbat.-
odin
14:36 09.06.2014 77.240.96.XXXJak jsem napsal výše. Kvyat si pomohl v souboji s Kimim mnohem více výjezdem mimo trať, než NIco a také nebyl potrestán. Z tohoto hlediska ok. Ale...
Když srovnám podobné výjezdy mimo trať, kdy tresty přišly a též to nebylo v soubojích a ještě si potrestaní nepomohli k žádné výhodě. Nepřipadá mi tento způsob posuzování fér.
Včera se Hamík k Nicovi přiblížil na velmi malou distanci a mohl v zóně DRS útočit. Nico svým manévrem mu útok s DRS vzal. Je to v krátké době už druhý případ, kdy si Nico "chybou" a výjezdem mimo trať polepšil. Z mého hlediska by chyby měly být trestány, pokud možno nikoliv komisary, ale přirozeně zpomalením chybujícího pilota. Kdyby šikana byla obklopena pískovištěm, těžko by chybující Rosberg získal svojí chybou větší náskok, než měl před šikanou. A stejné by to bylo i v případě Kvyata.
Nezpochybňuji že se neprojetí šikany netrestají i v jiných případech. Ano, je tomu tak. Zpochybňuji to, zda je to tak správné, když v jiných případech tresty přicházejí za mnohem nicotnější prohřešky, a to nepoměrně tvrdší. Viz Massa. Jestli získal všemi svými výjezdy mimo trať cca 0,01sec. tak je to moc. A dostal průjezd boxy, kde ztratil jak píšeš cca 20sec. Rosberg jediným neprojetím šikany prokazatelně získal 0,5 sec a nedostal nic.-
Mike17
15:42 09.06.2014 93.99.87.XXXAle jo, v podstatě souhlasím. Šikany by měly být stavěny tak, aby tuto výhodu neposkytovaly. Proti tomu nic nemám. Jen si myslím, že by se Lewis za normálních podmínek V TOM KOLE o předjetí ani nepokusil, takže výhoda Nica byla jen v těch 0,5s, které pak Lewis stejně stáhnul bez nějakého vážného pokusu o předjetí.
A co se týká Massy, on ten trest nebyl za časovou výhodu. Tam šlo o bezpečnost. V rychlosti přes 300km/h najel do pruhu, kde se v tom místě už brzdí na 80km/h a je to schované za zatáčkou (nemusíme se přít o to, jestli něco hrozilo nebo ne, tohle bylo zdůvodnění). Šlo o toto a ne o to, že tím získal nějaký čas. Když ho na to upozornili a přesto tam projel znovu stejně, přišel trest.
Proto nevím o případu, kdyby byl někdo potrestán za JEDNORÁZOVÉ zkrácení tratě. Jestli je to správně či ne, už nemá smysl řešit. Pokud předem upozorní, že za to ZAČNOU trestat, nemám nic proti. Jen nevím, proč by měli začít bez varování zrovna Rosbergem.-
odin
16:38 09.06.2014 77.240.96.XXXTaky souhlasím. Až na toho Massu. Tam se přece nebrzdí na 80km/h??? Pokud si dobře vybavuji, tak tam zajíždí piloti k pitům. A bezpečnost byla narušena údajně tím, že nebylo jasné, zda pilot který přejel čáru jede do boxů, nebo nikoliv.
Jinak souhlas.
Jo a začít měli Kvyatem Rosberg by byl až druhý.-
-
-
-
-
-
odin
20:25 09.06.2014 77.240.96.XXXMiku, takhle to v současnosti nelze brát. Vettel prakticky nemá šanci získat titul. Nebo jsi jiného názoru? A jestli skončí druhý, třetí, nebo jedenáctý, je úplně jedno. Ricciardo jezdí skvěle. A i když jsem si byl vždy (a stále jsem) jistý, že ve startovním poli je spousta vynikajících pilotů (mnohdy lepších než mistři světa), tak zrovna Ricci, mne hodně překvapil.
A jinak ano, uznávám (na rozdíl od tebe), že Riccimu pomohli v boxech. Respektive, že Seba pro mne nepochopitelně zbytečně zdržovali za piloty FI.
Problém a jádro sporu mezi námi je, že já tohle vidím a uznám i v případě "poškození" Seba, ale ty to v případech "poškození" Webbera uznat nejsi ochoten.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek