DISKUZE K ČLÁNKU PADDOCK LINE: Krok - ovšem jakým směrem?

Čas očekávání skončil – máme tu novou formuli 1, na níž jsme se nedočkavě těšili nebo se jí zděšeně báli. Nenaplnily se některé evidentně marketingové obavy že by závod nedokončil ani jeden vůz, ale výraznější posun se taky nekonal. Co nám tedy F1 nového věku vyspělých technologií a reinkarnace turbomotorů přinesla?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: PADDOCK LINE: Krok - ovšem jakým směrem?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 49, poslední 19.03.2014 14:37 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel001445 (Hlasovalo 14 lidí) 17.03.2014 19:01
Petici podepisuji. »
» uzivatel001445 (Hlasovalo 14 lidí) 17.03.2014 19:09
Nerad to přiznávám, ale poslední dobou mi vadí… »
» uzivatel001465 (Hlasovalo 13 lidí) 18.03.2014 10:45
Na jednu stranu mě to taky mrzí, na druhou ale … »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

      • Chasnik

        217.117.213.XXX
        Ano, já to tak bral, akorát jsem se o tom schválně zmínil, aby se záměr autora lépe vysvětlil :)

        Každopádně máš pravdu v tom, že více konzistentnosti a stability by F1 prospělo. Změn je ve formuli opravdu hodně (a to nejen letos), kolikrát kýžený efekt nepřinášejí a navíc jdou často nesmyslně proti sobě - např. jako požadavek na úsporu nákladů v F1 a potom nástup nových složitých a drahých pohonných jednotek. Stojím si sice za názorem, že závody Formule 1 nejsou nudné, ale pokud bychom porovnali poměr atraktivity a peněz, které se do toho kolotoče sypou, tak je na tom dnešní formule v porovnání s historií ne nedávnou opravdu prachbídně, o tom žádná...

        + 6 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • TomTom

      178.162.201.XXX
      Chtěl jsem napsat něco podobného :) Lidé si idealizují minulost a to i tu formulovou. F1 sleduju od dětství, ale od určitého roku jsem ji bral jako takový hezký večerníček po nedělním obědě. Člověk usnul v pátém kole, vzbudil se v 50. kole a Schumacher stále kroužil první a za ním se možná přehodilo pořadí dvou lidí... Takhle si pamatuji F1 z mého dětství já (od roku 1995?).

      Stejně tak nemůžu souhlasit s těmi cvičenými opicemi místo pilotů - vždyť jim všechny elektronické pomocníky (prokluz atd.) zrušili. To, že jim mohou nastavovat parametry spotřeby a dalších věcí z boxů je prostě jenom pokrok a nedá se s tím asi nic dělat.

      S tím pak souvisí i další bod. Jasně, nové motory nemají nejlepší zvuk a až při sledování Austrálie jsem si uvědomil, jak moc velký je to rozdíl. Ale zase, je to jenom pokrok. Když už skoro žádná automobilka nedává do auta V12, proč by měla F1 jezdit s V12? Pokud chtějí jezdit aspoň s V8, tak musí nalákat takové automobilky, které to mohou použít k propagaci (kromě Ferrari a McL). BMW, Honda ani Toyota o takové motory zájem nemají.

      O nejistotě bych rozhodně nehovořil. Co by pak byla sezóna 2012?

      No a k tomu závěru bych se radši vůbec nevyjadřoval. Jaká pomsta pořadatelů? Pořadatelé s tím opravdu nemají vůbec nic společného. Naprosto zbytečná a hloupá poznámka 02

      Nechápejte mě špatně, článek je to hezký a je v něm i spousta hezkých úvah a porovnání, ale je zbytečně zavalený spoustou patosu a vzpomínáním na to, jak to bylo dřív lepší.

      + 4 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • RoBertino

        83.208.82.XXX
        Mně se jenom zdá, že se neustále něco mění za určitým cílem a ono to nefunguje a nepřináší efekt. Bez ohledu na to, že vývoj přináší další obrovskou spoustu výdajů. Zároveň však neříkám, že to je jen a pouze hudba současnosti - podívejte se na rok 1966, kdy pod heslem "návrat k síle" mělo zavedení třílitrové formule přinést masivní comeback automobilek - nebylo z toho nic. Taky jsem nikdy neřekl, že dříve to bylo skvělé - i v době, na kterou člověk rád vzpomíná, bylo nemálo závodů nudných, jen jich prostě nebylo tolik. I v tom roce 1988, kdy až na jediný případ vyhrávaly jen McLareny, to nebylo jen o jediném jezdci.

        To, co napíšu teď, bude vypadat poněkud naivně, ale pořád si říkám, díváme se na závody nebo na přehlídku techniky? Na piloty, kteří by měli usednout do vozu a vyrazit od startu k cíli, nebo nejdřív absolvovat mnohahodinové školení o tom, co který knoflík na volantu znamená? Je to nadsazené a jsem si toho vědom. Ale představme si, že si koupíme kolo a k němu osmisetstránkový manuál, jak na něm vlastně jezdit, místo toho, abychom dali nohy do klipsen, chňapli po řídítkách a vyrazili. Je pravda, že pokrok nám přináší výhody, ale to právě může poté směřovat k tomu, co jsem napsal - co když si někdo řekne, že bude taky pouze pokrok toho pilota v autě už vůbec nemít? Vždyť to pak bude opravdu superbezpečné, když v oné "rakvi na kolech" nebude sedět nikdo, kdo by riskoval život...

        Co se týče zvuku, byla to připomínka nevole australských pořadatelů. Pokud nejste přímo na místě, tak to těžko posoudíte.

        Ani mně se teorie o pomstě pořadatelů nezná, také jsem napsal, že už se vyskytly hlasy a ne že jde o můj názor.

        Dovolím si ještě jednu pro někoho hodně nesmyslnou, ale v podstatě související parafrázi. Vzpomeňme si, jak se ve fotbale hořekovalo, jak padá málo gólů, a tak se začaly vymýšlet nové technologie v oblasti výroby míčů - dávaly se do něj vzduchové kapsle, volily se různé materiály, aby střely létaly rychleji a míč plaval ve vzduchu. Přitom by tenhle hodně nákladný vývoj mohl odpadnout, kdyby někoho napadlo, že by se hráči mohli naučit ten docela obyčejný "kožený nesmysl" lépe ovládat, častěji střílet a nepřihrávat soupeři či stvořiteli do oken.

        + 8 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Jake HorseRadisher

    Jake HorseRadisher

    94.113.104.XXX
    Já se dívám na Markízu, sice mně Lacina taky pěkně sere a co tam kolikrát mele nemá obdoby, ale prostě lepší než ti dva dutohlávci na Nově! Škoda, že nejde chytit skySport v HD, tam mají naprosto perfektní kometátory, ale zase ten obraz přes net je katastrofa :/

    + 3 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001447

    uzivatel001447

    188.123.100.XXX
    Je to len zaciatok myslim, ze kvalita pretekov aj šou pojde casom pomaly hore...prva GP bola hlavne o tom dojst do ciela a riskovat pokial mozno co najmenej..

    + 5 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • zlo

    94.113.8.XXX
    ? Článek vcelku střízlivý, věcný, bez vypjatých emocí.
    S velkou věcí se dá souhlasit. Neodpustím si však tři poznámky:
    1) Myslím, že tvrzení o klesajícím zájmu diváků je faktografickou chybou. F1 v posledním desetiletí sleduje více lidí než kdy dříve. Určitý propad byl zaznamenán loni, především z důvodu dominance Vettela.
    2) Nelze souhlasit s tím, že by piloti byli dnes ve vozech více "na okrasu" než dříve. Domnívám se, že technika je dnes natolik složitá, že její zvládnutí naopak dá vyniknout špičce. Stačí se podívat na velké množství chyb, např. v podání Raikkonena.
    3) Spíše rýpavá otázka: Pokud by se technologickým vývojem vozy skutečně odstaly ke zmíněným jednoválcům, přičemž jejich výkon by zůstal na dnešní, ne-li vyšší úrovni, vadilo by vám to a považoval byste to za chybu?

    + 10 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      83.208.82.XXX
      ! Pokusím se odpovědět:
      1) Žijeme v zajetí statistik a jejich výsledků, ono je to poněkud problematičtější. Celkově samozřejmě počet diváků třeba proti předchozím dekádám vzrostl díky faktu, že závod můžete sledovat třeba na telefonu. Ale když se to přepočítá, tak ten odliv fanoušků existuje. Jestli je na prvním místě nuda, přetechnizovanost či dominance jednoho pilota, to už je věcí dalšího zkoumání 03
      2) I to je téma k velké debatě. Kimi prošel v F1 dost velký úsek a ono to taky může fungovat tak, že mu nové technologie příliš nesedí. Asi jako o tom psali piloti, když jim sebrali řadicí páku a přidali knoflíky na volantu nebo páčky pod ním. Svým popisem jsem chtěl jen připomenout to, co už bylo napsáno dříve třeba v podání Nikiho Laudy: Pilot přestává být řidičem a stává se ovladačem.
      3) Neumím si představit, že by mi Ecclestone zavolal a zeptal se: Hele, chci zavést jednoválce s padesáti kubíkama, není to náhodou chyba? 03 Vývoj se až příliš často ubírá směrem, který se nám nelíbí, ale my to těžko zakážeme. Osobně mám raději také vinylové desky než CD...

      + 10 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • zlo

        94.113.8.XXX
        Díky za odpověď.
        Je mi jasné, že máte výrazně větší zkušenosti než já. Závody jsem začal sledovat v první polovině 90. let. Viděl jsem ale několik kompletních záznamů z turbo eŕy. V tom kontextu mi dnešní stav (především v posledních třech sezónách) připadá z diváckého pohledu relativně aktraktivní. Je mi přitom jasné, že ty závody jsou hodně umělé a záměrně dramatizované. Přesto - když vzpomínáte na "zlaté časy", co máte přesně na mysli - 70. léta?
        Ještě by mě zajímal váš názor na jistou paralelu: V CART na přelomu tisíciletí zavedli "vychytávku" zvanou Hanford device. Šlo v praxi o prkno umístěné na zadním křídle tak, že za vozem vytvářelo naprosto extrémní větrný pytel. Vzadu jedoucí vůz to doslova přisávalo. Pro auto vpředu nebylo možné se jakkoliv bránit. Na oválech se kvůli tomu vozy vzájemně předjížděly několikrát za kolo. Považuje i toto za umělé závodění?

        + 3 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • hixaxon

        hixaxon

        89.177.88.XXX
        V první řadě, díky za názor a článek Robertino.

        Vaše diskuze zde se mi líbí. Můj názor pouze k jedné věci, Kimimu. Ano, jsem fanda, berte to v potaz.

        Mě přijde, že jeho jízda nebyla ani tak o složitosti ovládání, ale o tom, že mu auto nesedlo a navíc Ferrari má své mouchy (ne mušky). Přišlo mi, že v jednom kole jej jedno auto dojíždělo a v dalším zase dojížděl on toho před sebou. Něco je špatně ve státě Italském.

        Navíc, pokud mu nesedlo vyvážení (a možná taktéž brake-by-wire, alespoň dle Martina Brundle), tak z minulosti je vidět, že svůj styl mění nerad a raději si nechá přizpůsobit auto (viz trampoty s řízením u Lotusu). Podle mě je to znak pilota, co ví co chce. Může mu to ublížit krátkodobě, ale pokud by se přizpůsoboval, tak z dlouhodobého pohledu, jakou bude mít šanci proti Alonsovi?

        K debatě pak, oproti Alonsovi neměl takovou dobu k ovlivnění vývoje auta (a taky jestli by některé myšlenky byly vůbec upřednostněny před Alonsem...).

        + 3 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • hixaxon

          hixaxon

          89.177.88.XXX
          Ještě bych chtěl přidat, že mě strašně mile překvapil jeho rychlý pitstop.

          Preference Alonsa jej však stály při tom "safetycarovém" pitstopu snad dvě pozice. Doufám, že když bude před ALO, tak dostane preferenci on.

          + 5 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • RoBertino

            83.208.82.XXX
            Kimi Hodnocení Icemana je velice zajímavé a nevidím důvod, proč by nemělo mít velice blízko ke skutečnosti. Když jsme ještě kdysi dávno do Tempa! dělali s Räikkönenem rozhovor, v podstatě už tam (a to byl teprve na počátku své formulové kariéry) už něco podobného naznačil. V jeho případě jsem vyslovil úvahu, která mohla, ale také nemusela být příčinou.

            + 4 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • uzivatel001465

              uzivatel001465

              62.168.11.XXX
              Je to někde k sehnání? Případně mohl by jste nám o tom povědět víc? :-)

              + 4 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • RoBertino

                83.208.82.XXX
                Tempo! Bohužel už to je přes deset let, ale ještě snad někde něco v archivu mám, tak se pokusím podívat.

                + 4 / − 3

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001475

    uzivatel001475

    94.199.40.XXX
    no kdyby bylo možné u UPC sledovat Markízu v HD, tak neváhám, to je jasné, minulý rok tam mívali i Engeho a hodně lidí si to pochvalovalo... začínám uvažovat o sepsání petice za výměnu Richtra :-D

    + 11 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001112

    uzivatel001112

    212.80.64.XXX
    Článek pěkný i když mi přijde že jen lehce klouže po povrchu a trochu se bojí zarýt do živého masa a to co se dnes děje (o víkendu dělo) shrnuje zatím jen do slova Nejistota. I když chápu, dělat radikální závěry po prvním závodě asi taky není nejlepší nápad.

    Nicméně neodpustím si otázku pro autora: Není v dnešní době trochu masochismus sledovat F1 s "odborným" českým komentářem? Myslím že tu jsou zajímavější alternativy.

    + 12 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • m4t35

      94.199.40.XXX
      poprosil bych o ty alternativy, budu rád za jakýkoli tip, ale bez toho, že bych si musel shánět kartu z VB abych na satelitu (který nemám) mohl chytat SkySport. Upozorňuju, že je pro mě důležitější obraz (HD kvalita) než komentář, třebaže mi komentář richtra taky hodně vadí...

      + 9 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama