DISKUZE K ČLÁNKU PADDOCK LINE: Krok - ovšem jakým směrem?
Čas očekávání skončil – máme tu novou formuli 1, na níž jsme se nedočkavě těšili nebo se jí zděšeně báli. Nenaplnily se některé evidentně marketingové obavy že by závod nedokončil ani jeden vůz, ale výraznější posun se taky nekonal. Co nám tedy F1 nového věku vyspělých technologií a reinkarnace turbomotorů přinesla?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: PADDOCK LINE: Krok - ovšem jakým směrem?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001445
(Hlasovalo 14 lidí)
17.03.2014 19:09
Nerad to přiznávám, ale poslední dobou mi vadí… »
» uzivatel001465
(Hlasovalo 13 lidí)
18.03.2014 10:45
Na jednu stranu mě to taky mrzí, na druhou ale … »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
Chasnik
12:27 18.03.2014 217.117.213.XXXAno, já to tak bral, akorát jsem se o tom schválně zmínil, aby se záměr autora lépe vysvětlil :)
Každopádně máš pravdu v tom, že více konzistentnosti a stability by F1 prospělo. Změn je ve formuli opravdu hodně (a to nejen letos), kolikrát kýžený efekt nepřinášejí a navíc jdou často nesmyslně proti sobě - např. jako požadavek na úsporu nákladů v F1 a potom nástup nových složitých a drahých pohonných jednotek. Stojím si sice za názorem, že závody Formule 1 nejsou nudné, ale pokud bychom porovnali poměr atraktivity a peněz, které se do toho kolotoče sypou, tak je na tom dnešní formule v porovnání s historií ne nedávnou opravdu prachbídně, o tom žádná...
-
-
TomTom
08:12 18.03.2014 178.162.201.XXXChtěl jsem napsat něco podobného :) Lidé si idealizují minulost a to i tu formulovou. F1 sleduju od dětství, ale od určitého roku jsem ji bral jako takový hezký večerníček po nedělním obědě. Člověk usnul v pátém kole, vzbudil se v 50. kole a Schumacher stále kroužil první a za ním se možná přehodilo pořadí dvou lidí... Takhle si pamatuji F1 z mého dětství já (od roku 1995?).
Stejně tak nemůžu souhlasit s těmi cvičenými opicemi místo pilotů - vždyť jim všechny elektronické pomocníky (prokluz atd.) zrušili. To, že jim mohou nastavovat parametry spotřeby a dalších věcí z boxů je prostě jenom pokrok a nedá se s tím asi nic dělat.
S tím pak souvisí i další bod. Jasně, nové motory nemají nejlepší zvuk a až při sledování Austrálie jsem si uvědomil, jak moc velký je to rozdíl. Ale zase, je to jenom pokrok. Když už skoro žádná automobilka nedává do auta V12, proč by měla F1 jezdit s V12? Pokud chtějí jezdit aspoň s V8, tak musí nalákat takové automobilky, které to mohou použít k propagaci (kromě Ferrari a McL). BMW, Honda ani Toyota o takové motory zájem nemají.
O nejistotě bych rozhodně nehovořil. Co by pak byla sezóna 2012?
No a k tomu závěru bych se radši vůbec nevyjadřoval. Jaká pomsta pořadatelů? Pořadatelé s tím opravdu nemají vůbec nic společného. Naprosto zbytečná a hloupá poznámka
Nechápejte mě špatně, článek je to hezký a je v něm i spousta hezkých úvah a porovnání, ale je zbytečně zavalený spoustou patosu a vzpomínáním na to, jak to bylo dřív lepší.-
RoBertino
09:51 18.03.2014 83.208.82.XXXMně se jenom zdá, že se neustále něco mění za určitým cílem a ono to nefunguje a nepřináší efekt. Bez ohledu na to, že vývoj přináší další obrovskou spoustu výdajů. Zároveň však neříkám, že to je jen a pouze hudba současnosti - podívejte se na rok 1966, kdy pod heslem "návrat k síle" mělo zavedení třílitrové formule přinést masivní comeback automobilek - nebylo z toho nic. Taky jsem nikdy neřekl, že dříve to bylo skvělé - i v době, na kterou člověk rád vzpomíná, bylo nemálo závodů nudných, jen jich prostě nebylo tolik. I v tom roce 1988, kdy až na jediný případ vyhrávaly jen McLareny, to nebylo jen o jediném jezdci.
To, co napíšu teď, bude vypadat poněkud naivně, ale pořád si říkám, díváme se na závody nebo na přehlídku techniky? Na piloty, kteří by měli usednout do vozu a vyrazit od startu k cíli, nebo nejdřív absolvovat mnohahodinové školení o tom, co který knoflík na volantu znamená? Je to nadsazené a jsem si toho vědom. Ale představme si, že si koupíme kolo a k němu osmisetstránkový manuál, jak na něm vlastně jezdit, místo toho, abychom dali nohy do klipsen, chňapli po řídítkách a vyrazili. Je pravda, že pokrok nám přináší výhody, ale to právě může poté směřovat k tomu, co jsem napsal - co když si někdo řekne, že bude taky pouze pokrok toho pilota v autě už vůbec nemít? Vždyť to pak bude opravdu superbezpečné, když v oné "rakvi na kolech" nebude sedět nikdo, kdo by riskoval život...
Co se týče zvuku, byla to připomínka nevole australských pořadatelů. Pokud nejste přímo na místě, tak to těžko posoudíte.
Ani mně se teorie o pomstě pořadatelů nezná, také jsem napsal, že už se vyskytly hlasy a ne že jde o můj názor.
Dovolím si ještě jednu pro někoho hodně nesmyslnou, ale v podstatě související parafrázi. Vzpomeňme si, jak se ve fotbale hořekovalo, jak padá málo gólů, a tak se začaly vymýšlet nové technologie v oblasti výroby míčů - dávaly se do něj vzduchové kapsle, volily se různé materiály, aby střely létaly rychleji a míč plaval ve vzduchu. Přitom by tenhle hodně nákladný vývoj mohl odpadnout, kdyby někoho napadlo, že by se hráči mohli naučit ten docela obyčejný "kožený nesmysl" lépe ovládat, častěji střílet a nepřihrávat soupeři či stvořiteli do oken.
-
-
-
Jake HorseRadisher
22:39 17.03.2014 94.113.104.XXXJá se dívám na Markízu, sice mně Lacina taky pěkně sere a co tam kolikrát mele nemá obdoby, ale prostě lepší než ti dva dutohlávci na Nově! Škoda, že nejde chytit skySport v HD, tam mají naprosto perfektní kometátory, ale zase ten obraz přes net je katastrofa :/ -
uzivatel001447
20:32 17.03.2014 188.123.100.XXXJe to len zaciatok myslim, ze kvalita pretekov aj šou pojde casom pomaly hore...prva GP bola hlavne o tom dojst do ciela a riskovat pokial mozno co najmenej.. -
zlo
19:09 17.03.2014 94.113.8.XXX? Článek vcelku střízlivý, věcný, bez vypjatých emocí.
S velkou věcí se dá souhlasit. Neodpustím si však tři poznámky:
1) Myslím, že tvrzení o klesajícím zájmu diváků je faktografickou chybou. F1 v posledním desetiletí sleduje více lidí než kdy dříve. Určitý propad byl zaznamenán loni, především z důvodu dominance Vettela.
2) Nelze souhlasit s tím, že by piloti byli dnes ve vozech více "na okrasu" než dříve. Domnívám se, že technika je dnes natolik složitá, že její zvládnutí naopak dá vyniknout špičce. Stačí se podívat na velké množství chyb, např. v podání Raikkonena.
3) Spíše rýpavá otázka: Pokud by se technologickým vývojem vozy skutečně odstaly ke zmíněným jednoválcům, přičemž jejich výkon by zůstal na dnešní, ne-li vyšší úrovni, vadilo by vám to a považoval byste to za chybu?
-
RoBertino
19:57 17.03.2014 83.208.82.XXX! Pokusím se odpovědět:
1) Žijeme v zajetí statistik a jejich výsledků, ono je to poněkud problematičtější. Celkově samozřejmě počet diváků třeba proti předchozím dekádám vzrostl díky faktu, že závod můžete sledovat třeba na telefonu. Ale když se to přepočítá, tak ten odliv fanoušků existuje. Jestli je na prvním místě nuda, přetechnizovanost či dominance jednoho pilota, to už je věcí dalšího zkoumání
2) I to je téma k velké debatě. Kimi prošel v F1 dost velký úsek a ono to taky může fungovat tak, že mu nové technologie příliš nesedí. Asi jako o tom psali piloti, když jim sebrali řadicí páku a přidali knoflíky na volantu nebo páčky pod ním. Svým popisem jsem chtěl jen připomenout to, co už bylo napsáno dříve třeba v podání Nikiho Laudy: Pilot přestává být řidičem a stává se ovladačem.
3) Neumím si představit, že by mi Ecclestone zavolal a zeptal se: Hele, chci zavést jednoválce s padesáti kubíkama, není to náhodou chyba? Vývoj se až příliš často ubírá směrem, který se nám nelíbí, ale my to těžko zakážeme. Osobně mám raději také vinylové desky než CD...-
zlo
20:39 17.03.2014 94.113.8.XXXDíky za odpověď.
Je mi jasné, že máte výrazně větší zkušenosti než já. Závody jsem začal sledovat v první polovině 90. let. Viděl jsem ale několik kompletních záznamů z turbo eŕy. V tom kontextu mi dnešní stav (především v posledních třech sezónách) připadá z diváckého pohledu relativně aktraktivní. Je mi přitom jasné, že ty závody jsou hodně umělé a záměrně dramatizované. Přesto - když vzpomínáte na "zlaté časy", co máte přesně na mysli - 70. léta?
Ještě by mě zajímal váš názor na jistou paralelu: V CART na přelomu tisíciletí zavedli "vychytávku" zvanou Hanford device. Šlo v praxi o prkno umístěné na zadním křídle tak, že za vozem vytvářelo naprosto extrémní větrný pytel. Vzadu jedoucí vůz to doslova přisávalo. Pro auto vpředu nebylo možné se jakkoliv bránit. Na oválech se kvůli tomu vozy vzájemně předjížděly několikrát za kolo. Považuje i toto za umělé závodění? -
hixaxon
21:02 17.03.2014 89.177.88.XXXV první řadě, díky za názor a článek Robertino.
Vaše diskuze zde se mi líbí. Můj názor pouze k jedné věci, Kimimu. Ano, jsem fanda, berte to v potaz.
Mě přijde, že jeho jízda nebyla ani tak o složitosti ovládání, ale o tom, že mu auto nesedlo a navíc Ferrari má své mouchy (ne mušky). Přišlo mi, že v jednom kole jej jedno auto dojíždělo a v dalším zase dojížděl on toho před sebou. Něco je špatně ve státě Italském.
Navíc, pokud mu nesedlo vyvážení (a možná taktéž brake-by-wire, alespoň dle Martina Brundle), tak z minulosti je vidět, že svůj styl mění nerad a raději si nechá přizpůsobit auto (viz trampoty s řízením u Lotusu). Podle mě je to znak pilota, co ví co chce. Může mu to ublížit krátkodobě, ale pokud by se přizpůsoboval, tak z dlouhodobého pohledu, jakou bude mít šanci proti Alonsovi?
K debatě pak, oproti Alonsovi neměl takovou dobu k ovlivnění vývoje auta (a taky jestli by některé myšlenky byly vůbec upřednostněny před Alonsem...).-
-
RoBertino
21:14 17.03.2014 83.208.82.XXXKimi Hodnocení Icemana je velice zajímavé a nevidím důvod, proč by nemělo mít velice blízko ke skutečnosti. Když jsme ještě kdysi dávno do Tempa! dělali s Räikkönenem rozhovor, v podstatě už tam (a to byl teprve na počátku své formulové kariéry) už něco podobného naznačil. V jeho případě jsem vyslovil úvahu, která mohla, ale také nemusela být příčinou.-
uzivatel001465
23:01 17.03.2014 62.168.11.XXXJe to někde k sehnání? Případně mohl by jste nám o tom povědět víc? :-)
-
-
-
-
-
-
uzivatel001475
18:49 17.03.2014 94.199.40.XXXno kdyby bylo možné u UPC sledovat Markízu v HD, tak neváhám, to je jasné, minulý rok tam mívali i Engeho a hodně lidí si to pochvalovalo... začínám uvažovat o sepsání petice za výměnu Richtra :-D-
-
-
uzivatel001445
19:09 17.03.2014 37.188.225.XXXNerad to přiznávám, ale poslední dobou mi vadí víc Richtr, než reklama.
-
-
uzivatel001445
19:07 17.03.2014 37.188.225.XXXNebo by možná stačilo založit nějakou stránku na FB. Něco jako "AntiRichtr", aby urpělo jeho mega-ego.
-
-
-
uzivatel001112
17:56 17.03.2014 212.80.64.XXXČlánek pěkný i když mi přijde že jen lehce klouže po povrchu a trochu se bojí zarýt do živého masa a to co se dnes děje (o víkendu dělo) shrnuje zatím jen do slova Nejistota. I když chápu, dělat radikální závěry po prvním závodě asi taky není nejlepší nápad.
Nicméně neodpustím si otázku pro autora: Není v dnešní době trochu masochismus sledovat F1 s "odborným" českým komentářem? Myslím že tu jsou zajímavější alternativy.-
m4t35
18:21 17.03.2014 94.199.40.XXXpoprosil bych o ty alternativy, budu rád za jakýkoli tip, ale bez toho, že bych si musel shánět kartu z VB abych na satelitu (který nemám) mohl chytat SkySport. Upozorňuju, že je pro mě důležitější obraz (HD kvalita) než komentář, třebaže mi komentář richtra taky hodně vadí...
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek