DISKUZE K ČLÁNKU Hamilton poprvé vítězí s Mercedesem, Räikkönen porazil Vettela

MAĎARSKO - ZÁVOD; Lewis Hamilton využil pole-position a vyhrál v Budapešti. Räikkönen šetřil pneumatiky a dostal se strategií před Vettela. Webber minimalizoval ztrátu z kvalifikace.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Hamilton poprvé vítězí s Mercedesem, Räikkönen porazil Vettela

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 80, poslední 30.07.2013 20:43 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovalo 22 lidí) 28.07.2013 16:10
Maďarsko Hamík konečně dokázal zúročit… »
» jon (Hlasovalo 18 lidí) 29.07.2013 01:09
:-) Krásný závod, jen škoda, že Webber ke konci… »
» erdedy (Hlasovalo 18 lidí) 28.07.2013 15:57
Lotus Cakal som lepsie ale aspon, ze tak...… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                                • Chasnik

                                  217.117.213.XXX
                                  jj, je v tom trošku zmatek, podle toho dokumentu předjížděl Grosjean Massu v zatáčce 11. Buď to stevardi spletli nebo šlo o jiný předjížděcí manévr a Massa to pak Romainovi vrátil, aby Grosjean šel zase před něj v té zatáčce č. 4.
                                  V kterém to bylo kole, se dá odhadnout podle času. Ten incident s Buttonem byl 14:36, ten s Massou podle dokumentů 14:48

                                  Jinak tyhle informace jsou dost zajímavé, Alonso je na koberečku, protože třikrát aktivoval DRS, ačkoli vůz před ním byl více než 1 vteřinu, jsem zvědavej, jak tohle dopadne...

                                  + 3 / − 1

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                    • Duncan66

                      193.179.208.XXX
                      jen reaguju, ze pises, ze slo o souboj s Jensonem a pritom sam das dukaz, ze to bylo s Massou 13

                      + 0 / − 4

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • XR

                        78.157.160.XXX
                        Změnil jsi někdy v průběhu času názor? Původně lidé z McLarenu hovořili o tom, že Grosjean si trest zasloužil (Whitmarsh i Button).. v té zatáčce č. 4, tam fakt nebylo co řešit, to je hloupost.

                        + 2 / − 2

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
            • Nasir

              188.175.176.XXX
              Trest je přísný, protože to vypadalo, že se dostal ven jen na chvilku, když byl blízko soupeře (správně by jezdce každé vyjetí mělo zpomalit, ale to už je jiný problém, jak vypadá okolí dnešních tratí...). Nicméně komisařům nezávidím, protože nedostatek místa na předjetí není automaticky povolenka k tomu předjet soupeře mimo trať. Něco jiného by bylo, kdyby Massa udělal nějaký pohyb směrem k němu, aby ho blokoval. Tam by měl jasný důvod, proč musel vyjet ven.

              + 4 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Duncan66

                193.179.208.XXX
                nejak ti nerozumim. Vzdyt oni jelo bok po boku a ze zaberu jde videt, ze Massa jel autem az ke krajnici, takze se tam Romain jednoduse nemel jak vlezt. V nekterych zaberech jde videt Massovo predni kridlo par centimetru od vozu Romaina. Neboli, pokud by udrzel auto na trati, doslo by velmi pravdepodobne ke kolizi. A pak je tu ta zprava, ze k tomu udajne doslo v zatacce 11. To uz vubec nechapu.

                + 3 / − 4

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Nasir

                  188.175.176.XXX
                  Bok po boku jeli jen z určitého úhlu. Massa měl výhodnější stopu a do zatáčky vjížděl vepředu. A snažil se ji projet co nejlépe, tedy jako obvykle. Grosjean si myslel, že je výrazně rychlejší a nacpe se k Massovi na vnějšek, takže ho donutí korigovat stopu a zpomalit, ale to mu úplně nevyšlo.

                  Když tam jel vnitřkem Grosjean (a někteří další), taky to projížděl ideální stopou a nedával soupeřům na vnějšku místo, takže on sám si na Massu nemůže vůbec stěžovat. A když nemáš místo na předjetí, tak logicky zpomalíš...

                  + 7 / − 8

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • anonym

                    178.255.168.XXX
                    Souhlasím s tebou, jen si nemohu odpustit štiplavou poznámku (štiplavou vůči FIA a konzistenci rozhodování) - zpomalíš tak jako Lewis za Nicem loni v Bahrajnu, tuším? Pro osvěžení paměti - Lewis předjel beztrestně Rosberga mimo trať.

                    + 4 / − 6

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
    • odin

      odin

      77.240.96.XXX
      Nemůžu si pomoci, ale vidím to trochu jinak.
      Romain opět dokázal svoji závodnickou nezkušenost a zbrklost. Buttona by dal i bez zbytečného natlačení se na něj a následného kontaktu. Pak si zkrátil trať a nevrátil pozici. Trest jsem očekával okamžitě. Z mého pohledu je nepochopitelné, co komisaři hledali?
      V případě "incidentu" s Massou, byl zase tak "opatrný", že vyjel mimo trať. Respektive se nechal Massou vytlačit (asi už nechtěl riskovat kontakt).
      Na rozhodnutích komisařů mi vadí jejich nekonzistentnost během celé sezóny. Zkrátka někomu projde vše a jinému (Grosjeanovi) neprojde nic. Oč horší bylo počínání Romaina dnes, oproti počínání Peréze v Monacu?

      + 5 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Duncan66

        193.179.208.XXX
        Tam slo o to, ze uz myslel, ze je pred Jensnem a proto si chtel najet do lepsi stopy. Nemel v umyslu Jensna vytlacit nebo tak neco. Neco jako Lewis ve Spa s Kobou tusim 2 roky zpet? Proste ho tam nevidel a najel si lepsi stopu pred zatackou a uz letel. Od ceho tam ma podle tebe Romain sveho zavodniho inzenyra? Ten mu mohl v klidu dat echo, ze ma Jensna pustit zpet. Ale asi zadny takovy pokyn nedostal. Jak pises, skoda, dal by i tak o kolo pozdeji.

        S Massou to jednoduse nechapu. Pokud jde opravdu o ten souboj v zatacce c.4 a ne nejaky jiny v zatacce c.11 ktery jsem nevidel, ale je v oficialni zprave FIA, tak vyjeti z trati v takove situaci posuzovat jako ziskani vyhody fakt nevim no. Bylo to o par centimetru a Massa kousek od nej v takove rychlosti v zatacce, ehm no ....

        + 4 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.96.XXX
          Na to, aby vrátil pozici získanou evidentním zkrácením trati, snad nepotřebuje závodního inženýra. A "vysvětlení" které jsi poskytl k incidentu s Jensonem samozřejmě beru, ale jen tím potvrzuješ můj názor, že je Romain ještě nezkušený a zbrklý.03
          V případě "s Massou" to vidím také podobně. Proto jsem psal dodatek o rozhodování komisařů. Takových předjetí je za sezónu spousty a netrestají se. Na vnějšku zatáčky snad ani nelze získat výhodu vyjetím mimo trať.17

          + 5 / − 7

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • odin

    odin

    77.240.96.XXX
    Maďarsko Hamík konečně dokázal zúročit polposition a vyhrát. I když podle mne měl docela štěstí "na události", které mu hrály do karet. Takové Vettelovské vítězství.
    Kimi opět pódium, ale potřebuje vítězit, jinak může na titul zapomenout. I když jel výborně, z šestého místa na startu se vítězí velmi špatně.
    Vettel opět nikoho nepředjel a naopak ještě ztratil oproti startovní pozici. Inu z polposition se vítězí jednodušejc. A zase dokázal jaký je to blb ubrečenej, když si stěžoval na Kimiho, že mu nenechal místo. Podle mne naprosto fér souboj.
    Webber opět v problémech. Ostatně, tak jako vždy od Malajsie. Zase to byla nejspíše náhoda, která se bude do opakovat do konce sezóny18 Ale asi získal maximum.
    Alonso se trápí tak, jak se trápí Ferrari. A to jsem si myslel, že letos budou silnější, než loni.
    Grosjean opět rychlej, ale nevyspělej pilot. Musí se ještě moc a moc učit. Má od koho.03 12

    + 22 / − 14

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Chasnik

      217.117.213.XXX
      Že Webbera zkrouhnou, bylo jasné. Už před závodem se psalo, že by se teoreticky mohl dostat až na první místo (díky okolnostem hlavně po prvních zastávkách by to na lepší než druhé nakonec nebylo), tak mu tým pro jistotu naplánoval strategii 3xmid plus soft. Sledoval jsem livetiming a jeho časy před zastávkami výrazně neklesaly. Nebyl by zřejmě problém natáhnout oba první stinty tak, aby poslední zastávka umožnila nasadit měkké pneu. Hlavně, když je teď pit lane o 4 sec. delší (díky snížené rychlosti), tak se více vyplatí trošku ztratit na opotřebovanějších pneu a uspořit tak jednu zastávku.

      + 5 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.96.XXX
        Vidím to stejně.01 RBR drží a bude držet Webbera od Vettela hodně daleko po celou sezónu. To jen někteří zaslepenci nic takového nechtějí připustit.

        + 8 / − 6

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • Nasir

      188.175.176.XXX
      Souhlas. Kimi si bohužel "vybral" špatnou stranu roštu. 03 Potřeboval buď 5. flek nebo před sebe nepustit Massu, jenže ten skoro vždy startuje výborně.

      Webber - trochu bych se RB zastal (pro někoho překvapivě 03 ). Týmové dvojky mají často více technických potíží. Je logické, že pro tým je priorita, aby měla naprosto spolehlivé auto hlavně jednička. Massa a Grosjean mají taky více problémů než jejich kolegové. Co RB letos vyčítám, je hlavně podpásovka v Malajsii, o tom už jsme se bavili. I když nevylučuju občasné "čachry", aby se Vet a Web nedostali do souboje.

      Grosjean - sám přece říkal, že se od Kimiho chce učit. Možná by to chtělo nějaké soukromé lekce. 12

      + 9 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    151.19.74.XXX
    Lotus Cakal som lepsie ale aspon, ze tak... Skoda GRO, ten jediny tusim dnes dokazal Vettela trochu "deptat"...

    + 18 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • ja

      158.195.4.XXX
      Ono to aj lepšie mohlo byť! O pozície GRO a KImiho sa nám dnes postaral sám veľký Massa. Kimiho dusil cca desať kôl za sebou a Grosjenovi sa zasa postaral o nepochopiteľný trest vo férovom súboji, kde mu sám nenechal dosť miesta. 02

      + 14 / − 10

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Duncan66

        193.179.208.XXX
        tak se ma Kimi naucit predjizdet, kdyz je to potreba, nebo si ma prenastavit auto. Dneska Lewis nekolikrat potreboval predjet pomalejsi vozy a byl toho schopen, takze se prosim nevymlouvej na Massu ohledne Kimiho. 02

        + 6 / − 10

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Oscar Piastri se podle Ecclestonea stane brzy šampionem

Ecclestone chválí Piastriho: "Do 2 let bude mistrem světa." Sedí přirovnání k Prostovi?

Fernando Alosno

Alonso proti většině: Max by se měl v nadávkách krotit

Carlos Sainz s Ferrari SF-24

Ferrari vyřešilo anomálii a je zpět. V Austinu nasadí poslední letošní vylepšení

U Red Bullu bijí na poplach

Překvapení Verstappen s Markem vedli po Singapuru rozsáhlý hovor kvůli výkonu Norrise

Max Verstappen po úspěšném začátku sezóny odvrací útoky Landa Norrise (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Před poslední přestávkou hledají týmy i piloti optimismus

Charles Leclerc pod singapurskými světly poněkud napravil pošramocenou reputaci Ferrari (ilustrační foto)

Chybující Norris opět převýšil „zbytek světa“, Ferrari se rehabilitovalo

Guanyu Zhou už má poslední místo na startu téměř předplaceno

Prohlášení po kvalifikaci - většina pilotů se vkládá naděje do zítřejšího závodu

Carlos Sainz jr. zakončil kvalifikaci nejhorším možným způsobem (ilustrační foto)

Zoufalá kvalifikace pro Ferrari, Norris zúročil tréninkovou převahu

Max Verstappen v třetím tréninku poněkud ožil (ilustrační foto)

Ještěr se postaral o červenou vlajku, soupeře smetl Norris

Juki Cunoda si po několika slabších závodech vedl velmi nadějně (ilustrační foto)

Druhý trénink patřil Norrisovi s oběma Ferrari v závěsu, Russell boural

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama