DISKUZE K ČLÁNKU Hamilton poprvé vítězí s Mercedesem, Räikkönen porazil Vettela
MAĎARSKO - ZÁVOD; Lewis Hamilton využil pole-position a vyhrál v Budapešti. Räikkönen šetřil pneumatiky a dostal se strategií před Vettela. Webber minimalizoval ztrátu z kvalifikace.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Hamilton poprvé vítězí s Mercedesem, Räikkönen porazil Vettela
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Chasnik
19:23 28.07.2013 217.117.213.XXXjj, je v tom trošku zmatek, podle toho dokumentu předjížděl Grosjean Massu v zatáčce 11. Buď to stevardi spletli nebo šlo o jiný předjížděcí manévr a Massa to pak Romainovi vrátil, aby Grosjean šel zase před něj v té zatáčce č. 4.
V kterém to bylo kole, se dá odhadnout podle času. Ten incident s Buttonem byl 14:36, ten s Massou podle dokumentů 14:48
Jinak tyhle informace jsou dost zajímavé, Alonso je na koberečku, protože třikrát aktivoval DRS, ačkoli vůz před ním byl více než 1 vteřinu, jsem zvědavej, jak tohle dopadne...-
Duncan66
19:33 28.07.2013 193.179.208.XXX
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nasir
17:58 28.07.2013 188.175.176.XXXTrest je přísný, protože to vypadalo, že se dostal ven jen na chvilku, když byl blízko soupeře (správně by jezdce každé vyjetí mělo zpomalit, ale to už je jiný problém, jak vypadá okolí dnešních tratí...). Nicméně komisařům nezávidím, protože nedostatek místa na předjetí není automaticky povolenka k tomu předjet soupeře mimo trať. Něco jiného by bylo, kdyby Massa udělal nějaký pohyb směrem k němu, aby ho blokoval. Tam by měl jasný důvod, proč musel vyjet ven.-
Duncan66
18:15 28.07.2013 193.179.208.XXXnejak ti nerozumim. Vzdyt oni jelo bok po boku a ze zaberu jde videt, ze Massa jel autem az ke krajnici, takze se tam Romain jednoduse nemel jak vlezt. V nekterych zaberech jde videt Massovo predni kridlo par centimetru od vozu Romaina. Neboli, pokud by udrzel auto na trati, doslo by velmi pravdepodobne ke kolizi. A pak je tu ta zprava, ze k tomu udajne doslo v zatacce 11. To uz vubec nechapu.-
Nasir
19:37 28.07.2013 188.175.176.XXXBok po boku jeli jen z určitého úhlu. Massa měl výhodnější stopu a do zatáčky vjížděl vepředu. A snažil se ji projet co nejlépe, tedy jako obvykle. Grosjean si myslel, že je výrazně rychlejší a nacpe se k Massovi na vnějšek, takže ho donutí korigovat stopu a zpomalit, ale to mu úplně nevyšlo.
Když tam jel vnitřkem Grosjean (a někteří další), taky to projížděl ideální stopou a nedával soupeřům na vnějšku místo, takže on sám si na Massu nemůže vůbec stěžovat. A když nemáš místo na předjetí, tak logicky zpomalíš...
-
-
-
-
-
-
-
odin
19:16 28.07.2013 77.240.96.XXXNemůžu si pomoci, ale vidím to trochu jinak.
Romain opět dokázal svoji závodnickou nezkušenost a zbrklost. Buttona by dal i bez zbytečného natlačení se na něj a následného kontaktu. Pak si zkrátil trať a nevrátil pozici. Trest jsem očekával okamžitě. Z mého pohledu je nepochopitelné, co komisaři hledali?
V případě "incidentu" s Massou, byl zase tak "opatrný", že vyjel mimo trať. Respektive se nechal Massou vytlačit (asi už nechtěl riskovat kontakt).
Na rozhodnutích komisařů mi vadí jejich nekonzistentnost během celé sezóny. Zkrátka někomu projde vše a jinému (Grosjeanovi) neprojde nic. Oč horší bylo počínání Romaina dnes, oproti počínání Peréze v Monacu?-
Duncan66
19:28 28.07.2013 193.179.208.XXXTam slo o to, ze uz myslel, ze je pred Jensnem a proto si chtel najet do lepsi stopy. Nemel v umyslu Jensna vytlacit nebo tak neco. Neco jako Lewis ve Spa s Kobou tusim 2 roky zpet? Proste ho tam nevidel a najel si lepsi stopu pred zatackou a uz letel. Od ceho tam ma podle tebe Romain sveho zavodniho inzenyra? Ten mu mohl v klidu dat echo, ze ma Jensna pustit zpet. Ale asi zadny takovy pokyn nedostal. Jak pises, skoda, dal by i tak o kolo pozdeji.
S Massou to jednoduse nechapu. Pokud jde opravdu o ten souboj v zatacce c.4 a ne nejaky jiny v zatacce c.11 ktery jsem nevidel, ale je v oficialni zprave FIA, tak vyjeti z trati v takove situaci posuzovat jako ziskani vyhody fakt nevim no. Bylo to o par centimetru a Massa kousek od nej v takove rychlosti v zatacce, ehm no ....-
odin
20:03 28.07.2013 77.240.96.XXXNa to, aby vrátil pozici získanou evidentním zkrácením trati, snad nepotřebuje závodního inženýra. A "vysvětlení" které jsi poskytl k incidentu s Jensonem samozřejmě beru, ale jen tím potvrzuješ můj názor, že je Romain ještě nezkušený a zbrklý.
V případě "s Massou" to vidím také podobně. Proto jsem psal dodatek o rozhodování komisařů. Takových předjetí je za sezónu spousty a netrestají se. Na vnějšku zatáčky snad ani nelze získat výhodu vyjetím mimo trať.
-
-
-
-
odin
16:10 28.07.2013 77.240.96.XXXMaďarsko Hamík konečně dokázal zúročit polposition a vyhrát. I když podle mne měl docela štěstí "na události", které mu hrály do karet. Takové Vettelovské vítězství.
Kimi opět pódium, ale potřebuje vítězit, jinak může na titul zapomenout. I když jel výborně, z šestého místa na startu se vítězí velmi špatně.
Vettel opět nikoho nepředjel a naopak ještě ztratil oproti startovní pozici. Inu z polposition se vítězí jednodušejc. A zase dokázal jaký je to blb ubrečenej, když si stěžoval na Kimiho, že mu nenechal místo. Podle mne naprosto fér souboj.
Webber opět v problémech. Ostatně, tak jako vždy od Malajsie. Zase to byla nejspíše náhoda, která se bude do opakovat do konce sezóny Ale asi získal maximum.
Alonso se trápí tak, jak se trápí Ferrari. A to jsem si myslel, že letos budou silnější, než loni.
Grosjean opět rychlej, ale nevyspělej pilot. Musí se ještě moc a moc učit. Má od koho.-
Chasnik
19:29 28.07.2013 217.117.213.XXXŽe Webbera zkrouhnou, bylo jasné. Už před závodem se psalo, že by se teoreticky mohl dostat až na první místo (díky okolnostem hlavně po prvních zastávkách by to na lepší než druhé nakonec nebylo), tak mu tým pro jistotu naplánoval strategii 3xmid plus soft. Sledoval jsem livetiming a jeho časy před zastávkami výrazně neklesaly. Nebyl by zřejmě problém natáhnout oba první stinty tak, aby poslední zastávka umožnila nasadit měkké pneu. Hlavně, když je teď pit lane o 4 sec. delší (díky snížené rychlosti), tak se více vyplatí trošku ztratit na opotřebovanějších pneu a uspořit tak jednu zastávku. -
Nasir
21:00 28.07.2013 188.175.176.XXXSouhlas. Kimi si bohužel "vybral" špatnou stranu roštu. Potřeboval buď 5. flek nebo před sebe nepustit Massu, jenže ten skoro vždy startuje výborně.
Webber - trochu bych se RB zastal (pro někoho překvapivě ). Týmové dvojky mají často více technických potíží. Je logické, že pro tým je priorita, aby měla naprosto spolehlivé auto hlavně jednička. Massa a Grosjean mají taky více problémů než jejich kolegové. Co RB letos vyčítám, je hlavně podpásovka v Malajsii, o tom už jsme se bavili. I když nevylučuju občasné "čachry", aby se Vet a Web nedostali do souboje.
Grosjean - sám přece říkal, že se od Kimiho chce učit. Možná by to chtělo nějaké soukromé lekce.
-
-
-
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek