DISKUZE K ČLÁNKU Alonso vsadí všechny své karty na kvalifikaci - na úkor závodu

Španelský jezdec dá raději během závodního víkendu přednost lepšímu výkonu v kvalifikaci před vyšší rychlostí v samotném závodě.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Alonso vsadí všechny své karty na kvalifikaci - na úkor závodu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 16, poslední 27.07.2013 20:06 Vložte komentář

Nejlepší názory

» tom11 (Hlasovalo 22 lidí) 27.07.2013 08:09
Do toho mi Alonsovo vyjádření zapadá tak, že… »
» Ferda (Hlasovalo 18 lidí) 27.07.2013 07:53
Kvalda Dnes ji může vyhrát každý kdo se… »
» Ferda (Hlasovalo 13 lidí) 27.07.2013 15:28
Karty se rozsypaly. Už je z něj stejný kecalista… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Karty se rozsypaly. Už je z něj stejný kecalista jako Montebllábolo, či Domenicali.

    + 13 / − 11

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • AAA

    178.41.47.XXX
    No ja pochybujem, že ALonso mlží. Andrew Benson z BBC urobil analýzu dlhých jázd z piatkových tréningov a prišiel na to, že najrýchlejší v závodnom režime je na prekvapenie RB, nasledovaný Lotusom a až na 3. mieste je Ferrari.

    + 8 / − 11

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • XR

      78.157.160.XXX
      Nejde ani tak o ty časy ze závodního režimu, kde soupeři ztráceli na RB více než půl sekundy, protože nevíš, kolik kdo měl paliva. Spíše je lepší si všímat degradace pneu při delších jízdách - a to na tom byli všichni zhruba stejně, mírně navrch měl RB, Lotus a Ferrari na tom bylo skoro stejně dobře.

      + 7 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • AAA

        178.41.47.XXX
        Tak myslím si, že v tej analýze je započítaná degradácia aj palivo. To, že my diváci nevieme koľko mal kto paliva ešte neznamená, že to nedokážu odhadnúť odborníci, ktorý analyzujú všetky aspekty.

        + 8 / − 7

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • XR

          78.157.160.XXX
          To si myslíš špatně. Kde by k tomu Benson přišel, prosím tě? To je top secret, kolik má kdo kg při dlouhých jízdách, odborníci to mohou jen odhadovat. Korekci o palivo neudělal, jen zprůměroval časy z dlouhých jízd. Degradaci však na těch časech vidíš (nikoliv na tom průměru, ten toho moc neříká).

          + 9 / − 9

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • AAA

            178.41.47.XXX
            Tak raz tu bol článok aj o Andersonovi, kde analyzoval časy v predsezónnych testoch. Anderson vtedy vravel, že tímy nezvyknú meniť zaužívané postupy a napr taký McLaren vždy má ešte po skončení stintu 30kg paliva navyše apod.

            Ďalej môžeš napr. porovnať brzdné body. Ťažšie auto musí brzdiť skôr ako ľahšie. Ak máš zábery z posledných pretekov tak môžeš odhadnúť ako sa auto konkurencie správe keď je ťažké a keď je lahké. Ďalšie dáta ako sa správa málo natankované auto sa dajú zíkať aj z tréningov kde sa simuluje kvalda a pochybujem, že niekto simuluje kvaldu s plnou nádržou. Môžu mlžiť ale max +-10kg.

            Veď samotné stajne pred závodom simulujú preteky aby určili tú správnu stratégiu, to znamená, že asi dokážu odhadnúť akú výkonnosť má konkurencia, takže nejaký technik, ktorý sa pohyboval v F1 a trocha tomu rozumie, by kludne mohol s nejakou pravdepodobnosťou odhadnúť rýchlosť auta v závodnom režime.

            + 12 / − 9

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • XR

              78.157.160.XXX
              +/- 10 kg paliva = 0,35 sekundy, tak to díky pěkně, za takové odhady. Stáje výkonnost soupeřů dokážou odhadnout, ale to co psal Benson je hloupost - rozdíly 6 desetin až sekundu. O množství paliva nic neví, to mu nikdo neřekne, to mi věř.

              Abys tady nevykládal takové nesmysly, tak ti uvádím dnešní výrok tebou milovaného Andersona, pro BBC řekl - a stařík má výjimečně pravdu:
              "Lots of people average out the lap times on the race-simulation runs on Friday afternoon to try to get a sense of race pace, but I never pay too much attention to that because you don't know how much fuel the teams have on board. I just look at the tyre degradation, and on that front it looks incredibly tight at the front."

              + 9 / − 9

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • Biblbrox

    94.138.104.XXX
    Pikovou desítku, dva spodky a dvě sedmy. Víc jich nemá. Minimálně Raikonnen má trojku a pokud bude mít Grosjean dobré auto (stejné jako Raikonnen), tak bude mít královského pokra..

    + 9 / − 13

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kimi

    94.113.188.XXX
    Kvalifikace je na závod na závod v Maďarsku velmi důležitá. On potřebuje být v Q3 nejhůře v druhé řadě a pak má i šanci na výhru. Myslím ale, že mu RB a Lotusy udělají čáru přes rozpočet a do prvních dvou řad se ani nedostane. 03 Bude to zítra tuhý boj 01

    + 17 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • LukášB

    212.80.67.XXX
    skoda Nojo, tak se obavam, ze toto bude osudova chyba...ale necham se prekvapit a samozrejme drzim palce :))

    + 17 / − 15

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Kvalda Dnes ji může vyhrát každý kdo se probojuje do Q3. Stačí jen chtít a risknout, že si během kvaldy zničí gumy, které mu pak v závodě budou chybět.
    Dnes má být 35°C a zítra 38°C. Piloti si určitě pořádně rozmyslí zda má cenu tak moc riskovat. Osobně si myslím, že dnes moc jízd neuvidíme a pokud se bude opravdu bojovat, tak pouze jízdou na jedno kolo a mnozí do Q3 ani nevyjedou.

    + 18 / − 16

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • tom11

      tom11

      193.86.205.XXX
      Do toho mi Alonsovo vyjádření zapadá tak, že chce soupeře donutit k nastavení na kvaldu a spotřebě pneu a sám lišácky udělá opak a dostane se před ne třeba i nějakým strategickým figlem03. Už jen pro zajímavost bych si přál, aby to tak nějak bylo a vyšlo mu to!

      + 22 / − 16

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Phill

        90.180.164.XXX
        No bylo by to zajímavý...Je fakt, že v Maďarsku zvolí nastavení 'spíš na kvalifikaci, než závod' asi všichni, takže tohle vyjádření je trochu podezřelý :D

        + 13 / − 10

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • ja

          158.195.4.XXX
          Ani by som nepovedal, že je to podozrivé. Skôr si myslím, že hovorí úplnu pravdu a tento zámer, vyhrať Q je pre Alonsa a nie len pre neho, prioritou. Keď si predstavíme, že Ferrari a Lotus sú k pneumatíkam najšetrnejšie a tento faktor s v kombinácii s PP, alebo max. druhej rady a dobrej stratégie(napr, max dve zastávky) sú zárukou prinajmenšom pódia, ak nie aj víťazstva. Ak ovšem nezradí technika, alebo Pirellka!!03

          + 16 / − 11

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama