DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes zvládl dlouhou jízdu, Rosberg vítězem Monaka!
MONAKO - ZÁVOD; Nico Rosberg zvládl celý závod i tři restarty a na nejslavnější trati porazil Red Bully!
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Mercedes zvládl dlouhou jízdu, Rosberg vítězem Monaka!
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Kapor
12:21 28.05.2013 194.160.178.XXXNico išiel veľmi pekne a bez jedinej chyby,.. ...ukázal, že je doma a tu to jednoducho vie, čo sa nepodarilo Lewisovi, lebo bol asi moc rozmaznaný, po večere strávenom s Nicolou. Red Bully ukázali svoj vysoký štandard a obaja jazdci obsadili svorne miesta na stupňoch víťazov. Adrian ma vôbec neprekvapil, len potvrdil, že od začiatku roku ho sprevádzala smola a tu v Monacu dokázal, že je naozaj špičkový jazdec a Force Indii to jednoducho v tomto roku ide na jednotku. Postavili auto o ktorom určite dopredu nevedeli, že bude tak dobre fungovať. Uvidíme, či tomu bude aj narok. -
-
anonym
20:03 26.05.2013 89.173.217.XXXMonako je hruuuza. Asi jedina velka cena pri ktorej som schopny zaspat. Aj som zaspal. Taka mila spomienka na roky minule (2000, 2001) ked sme s tatkom vzdy poobede sadli k telke pozreli start a prvych 5 kol a zobudil som sa tak 3 kola pred koncom. Potom som F1 prestal sledovat uplne. Ale spal som dalej... -
erdedy
20:46 26.05.2013 91.127.36.XXXAhoj.
Poznas ma, vies ze nedam pokoj... Ak dovolis, nadviazem na nasu nedavnu debatu o "nesmrtelnosti Brawna"...
Som si pripravil take male zhrnutie...
Zacnem radsej trochu "neskor" (2006), hadam staci aj odtial/nebranim sa doplneniu:
1. Renault mal hmotove tlmice, o ktorych kazdy vedel ale nedokazal ich nikto tak vyladit ako oni. Potom prislo k zakazu so zamienkou "pohybliveho aero prvku"... Zakazali ich okamzite v prebiehajucej sezone! Pokial si pamätam, na pokyn Brawna (vtedy este Ferrari)
Upravili sa pravidla v priebehu sezony!
2. Vlastne to iste - s kridlami RedBullu - kazdy o tom vedel a ak im nevedeli prist na figel, sprisnili testy... a oni aj tak potom vyhoveli testom.
Upravili sa pravidla v priebehu sezony!
3. Niektori sa nevedeli zmierit s vykonom/vykonnostou RB/Renaultackeho fukania/mapovania. Kazdy o tom vedel, nevedeli ostatny svoje systemy vyladit na taku uroven. Mercedes (uz s Brawnom) stal v čele odboja a vynutili si zmenu v pravidlach. Potom zistili, ze to najviac poskodi MB-powered vozy, tak ziadali vynimku na 4-valce. RedBull sa o tom dozvedel a ziadal tiez vynimku - dostal a vzapäti nedostal (kvoli "proceduralnej chybe" v termine podania ziadosti...)
Upravili sa pravidla v priebehu sezony!
4. Brawn jazdil s difuzormi ktore boli "proti duchu" blabla... Ok nasli sedu zonu (stejne ako RB s kridlami atd), nechali ich dojazdit sezonu a vyhrat sampionat.
NEupravili sa pravidla v priebehu sezony! Proti duchu boli az nasledujucu sezonu... ;-)
5. MB - Brawn jazdil s dierou v zadnom kridle proti "duchu" blabla...
NEupravili sa pravidla v priebehu sezony! Proti duchu boli az nasledujucu sezonu... :-D
6. Lotus vyvija (1-2roky?) pasivny system svetlej vysky, pod "dohladom" FIA a vo finale je vsetko schvalene. Za dva tyzdne, na protest "niektoreho teamu" (Mercedes!), je system kompletne zakazany...!
7. Redbull s Renaultom najde sedu zonu v predchadzajucom zakaze mapovania (bod 3.), okamzite zakroci "strieborna uderka" a na ich intervenciu sa meni uz zmenene... ***
Upravili sa pravidla v priebehu sezony!
8. A konecne - MB nedokaze zvladnut pneumatiky.
Tajne si natestuje vyse 1000km s aktualnym strojom - proti pravidlam, (aj so svojimi jadzcami), najprv zapiera, potom prizna...
Dostanu trest...?
Plati toto monacke vitazstvo? Ok plati - prezumpcia?...
Bude mat z toho MB nejaky vazny pruser...?
Ako uz odznelo niekde minule na SK stranke v kauze RedBull/gumy - "Darovanemu vitazstvu, sa na pneumatiky nepozeraj..." :-D
Doplni mi niekto dalsie premenne? ;-)
Tu uz nejde o nejake nachadzanie sedych zon alebo hladanie vyhody, ide len o "rovne podmienky a rozhodovanie dohliadajuceho organu"...
Neodpustim si znova - ak toto nepotrestaju (adekvatne), MB/Brawnovi uz prejde uplne vsetko!!!
*** - zistil som - my vsetci RedBull potrebujeme (aj ked ich kecy nemusime) - nikto iny by sa neodvazil/resp. neodhodlal do toho zacat "šprtať" proti Brawnovi/MB...
Ferrari sa sice...-
Nasir
23:20 26.05.2013 188.175.176.XXXPěkně ses rozjel. Bod 2 asi nebude dobře. pravidla pro flexi křídla se zpřísnila po skončení sezóny. Ale je možné, že tam něco proběhlo i v průběhu, to si nepamatuju.
BTW měl bych pro tebe jednu "proměnnou". Možná by bylo zajímavé vyšťourat, jak se ke všem těm kauzám stavěl Bernie. Neříkám, že vždy kopal za ty "rovnější", ale bylo by to asi zajímavé zjištění, koho podporoval a co konkrétně dělal.
Jo a nechceš o tom psát normální články? Petr by se mohl soustředit na ty krásné technické detaily (což už dělá) a ty bys mu pak vždycky napsal článek, že tato krásná technická vylepšení jsou zcela zbytečná, protože se v zákulisí chystá jejich zákaz.-
-
-
-
-
-
erdedy
19:21 28.05.2013 78.99.206.XXXNeviem presne, ale na jeho kecy musis/musia aj oni reagovat. To je taka medialna vojna - jeden pindá a druhy to musi uvadzat na pravu mieru (preco, s kym, ako atdatd) resp. vyvazovat - zjednodusene - musi odpovedat chce ci nechce. Lebo "síla slova Helmutova, sa rovná temer síle ekumenické písně..." ...sorry za odbocenie , proste tlak cez media je prilis velky a Helmut (aj opacna strana) to dobre vie. Hlas RedBullu je v tomto "prilis silny" aj na taky MB. RBR sa do ksichtu nebude vysmievat nikto, ak ide o taku zalezitost.
Ak si budu posielat take male podpichnutia, potom trebars aj nieco dalsie vyplave. (uz sme to videli - viz. bod 3. teda ten dodatok)-
Nasir
19:49 28.05.2013 188.175.176.XXXJo, tlak to samozřejmě vytváří, to máš pravdu. A je to hrozný nešvar tohohle světa, že novináři nejsou schopni tyhle mediální nesmysly filtrovat a reagovat na ně. Laciná lež důležitého hlavouna má větší váhu než rozbor odborníka, který má jedinou nevýhodu - není mediálně známý. Hlavně že v politice naopak fungují jako aktivisté a filtrují a cenzurují "ty neoblíbené" jako na běžícím pásu.
Paradoxem je, že mediální tlak ohledně pneu vystupňovali podle všeho právě RB a Mercedes (i když Wolf to trochu uklidňoval). Teď, když Mercedes zareagoval na vývoj a vytěžil z toho něco, tak jdou proti sobě.
Všiml sis, kolik proměnných se "čistě náhodou" sešlo v téhle kauze?
- kritika mnoha pilotů tu byla i loni, nyní ale tlačí na pilu RB a Mercedes, tlačí se na Bernieho atd
- Pirelli pořád nemá podepsanou smlouvu na další roky, jedná se - kritiku právě teď nepotřebuje
- někdo z manažerů Pirelli se z té kritiky podě...lá a vyhlásí změnu pneu... jako dodatečný zástupný argument se vymyslí bezpečnost
- některé týmy nesouhlasí, změna je zatrhnuta ze strany FIA.. takže Pirelli prohlásí, že bude jen velmi malá změna kvůli bezpečnosti
- Pirelli dává nabídku k testu (v zájmu řešení potíží s pneu) jen pár stájím, ačkoliv má povinnost oficiálně vyzvat všechny - je téměř jisté, že to byla jen záminka a že předpokládali, že týmy to odmítnou... záleží taky s jakými podmínkami jim to nabídli, to se dá zařídit
- "náhodou" jen Mercedes, který má s pneu potíže, souhlasí a tvrdí, že vlastně pomáhá Pirelli
- Pirelli mlčí, Merc mlčí, ačkoliv normálně by se o testu někdo oficiálně zmínil
Nesedí to nějak podezřele dohromady? Otázka je, co dostalo Pirelli slíbeno od Mercedesu? Výpomoc s tím problémem ohledně uzavření smlouvy (bod 2) nebo nějakou mediální podporu místo kritiky (bod 1), nebo něco podobného?-
erdedy
20:20 28.05.2013 195.91.14.XXXPresne - staci mat fajn velku tlamu a je jedno co povies, hlavne aby to bolo poriadne pocut! (teda ) A ako to uz byva, tisic-krat opakovana loz, sa stane pravdou...
To vsetko co si napisal - fakt na tom moze nieco byt.
A este ma napda dalsia vec (ale z ineho sudka) - nedavno tu bol clanok aj debata o cene novych motorov Renaultu - vtedy mi nejak nedoslo, ze lni vlastne potrebuju znizit pocet zakaznikov.
Neni ta cena premrstena len kvoli tomu?
(Ak to tam odznelo, sorry nevsimol som si)
-
-
-
-
-
-
-
-
erdedy
20:49 26.05.2013 91.127.36.XXXNepreslo (znova) preto dodatok/pokracovanie:
... Ferrari sa sice prida, ale oni maju proste posledne roky politiku "nekecaj a padluj" a stavaju sa k problemu ako "mam v pi.., sustredme sa na s(S)eba...", co sice schvalujem, ale niekedy by som proste (s ich "slovom! v sporte") uvital rychlejsie aj razantnejsie "rozhodnutia".
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek