DISKUZE K ČLÁNKU Alonso vítězí, nabouraný Räikkönen druhý

ČÍNA - ZÁVOD; Ferrari s Alonsem byli nejrychlejší. Räikkönenn s lehce poškozeným předním křídlem dokázal porazit Hamiltona. Vettelovi se nepodařilo probojovat na stupně vítězů.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Alonso vítězí, nabouraný Räikkönen druhý

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 121, poslední 17.04.2013 12:53 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jako (Hlasovalo 33 lidí) 14.04.2013 12:26
No nechci predbihat,ale dnes se mozna ukazalo ze… »
» odin (Hlasovalo 31 lidí) 14.04.2013 11:13
GP Číny Alonso dokázal, jaký je to pilot a jak… »
» Frciiik (Hlasovalo 22 lidí) 14.04.2013 11:06
Perez Perezovi je očividně jedno, za koho jede,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Nebylo by jednodušší ho nenechat startovat? Víš kolik beznzínu, gum, lidí a materiálu by ušetřili? 12 Nebo si vzít nějakého platiče. Dostali by několik milionů!
          Byl rychlejší jak Vettel??? Kdy byl před ním???
          Proč mu to nepodělali až při poslední výměně, kdy už by jistě věděli jestli se jim to vůbec vyplatí? A nemuseli by do toho tahat Torro Rosso.
          Na jednu stranu jsou u RB geniální, protože vědí jak bude závod probíhat až do konce už před jeho začátkem (palivo v kvaldě) a dořeší to pro jistotu znovu uprostřed závodu. Na druhou totálně blbí, protože nenechají jet Marka prostě víc kol na sjetých gumách (jako u Ferka), schválně zinscenují kolizi z jezdcem jiného týmu a nechají Marka úplně vypadnout??? 12 12 12
          Nepřipadají ti ty tvoje teorie čím dál víc šílenější??? Dokud jsi hledal TR v každé věci, která se Sebovi hodila, tak jsem to celkem bral. Ale dělat ji bez toho, aby věděli jestli vůbec k něčemu bude? 12 12 12

          + 8 / − 9

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.96.XXX
            Tak pokud jsi sledoval závod, musel jsi vidět, že při (po) kolizi Vergne x Webber, oba jezdce předjížděl Vettel. Jak se Vettel dostal za Webbera, když ten startoval z boxů (až po odjetí posledního pilota na startu) ?03
            Nenechat Webbera startovat je asi nesmysl. Nevím, jak jsou pojaty smlouvy, ale určitě by na tom nevydělali.03
            Netvrdím, že kolize Vergne x Webber byla úmyslná. Ale když srovnám Vettelovo předjíždění pilotů STR z loňské Brazílie s dnešním pokusem o předjetí MW člena stejného týmu, rozdíly najdu.
            Myslíš si, že je naprosto normální, aby měl pilot jednoho týmu v závodě třikrát smůlu jako prase? V kvaldě málo paliva - odsun na poslední místo. Výměna převodovky - start z boxů. Kolize se "spřáteleným týmovým kolegou" - neplánovaná zastávka v boxech. A po té špatně utažené kolo - konec závodu? Myslím si, že takovou smůlu neměl ani Schumacher loni. A že jsi se nad tím pozastavoval i ty. Ale v případě Webbera to pro tebe je normální. Pro mě ostatně také, protože já to očekávám i nadále. Dokud ho nedostanou na obrovský bodový odstup, aby se pak mohli vrátit k TR s odůvodněním, že MW už nemá šanci na titul18

            + 7 / − 5

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              Ano omlouvám se ti, to jedno jediné kolo byl Mark kousíček před Sebem. A bez ohledu na to, že by stejně jel toto nebo max příští kolo taky pro nové gumy a vyjel by zase 20s za Sebem, byl v tu dobu jasně před ním. Sypu si popel na hlavu.03
              Ano, mít 3x za víkend smůlu asi není standardní. Ale to se prostě stává. Nechat Marka úmyslně startovat z posledního místa nedává žádný smysl. To už před závodem věděli, jak to dopadne? Loni v Abu Dhabi když natankovali pro změnu málo Seba, byla taky TR? Výměna převodovky je výhoda? Stejně startoval poslední. V Abu Dhabi jste kritizovali RB proto, že Seb startoval z boxů a upravil si vůz. Prý to byla nefér výhoda. U Marka to dnes teda byla nevýhoda? Jak to tedy je? Nikdo nikdy nedotáhl matku špatně? To se stává jen Markovi? Třeba minulý závod u FI to byla taky TR?
              Jestli se mu bude stávat něco takového v každém závodě, pak sklapnu a uznám, že se po něm vozí. Ale proč by to dělali všechno v jednom závodě na začátku sezony, zvlášť tak, že ani nevěděli jestli to Sebovi nějak pomůže. Proč Markovi teda naplánovali tak skvělou taktiku (výměnu měkkých na začátku), když ho chtěli potopit? Nebylo by lepší ho nechat na tvrdých (nebo i měkkých) třeba půlku závodu? Výsledek by byl opět stejný a bez rizika, že se se Sebem někde na trati potká.
              Prostě opět dělal RB půl závodu vše ve prospěch Marka, jen aby ho pak potopil? Podruhé za sebou dělají podobnou blbost?
              Kdybych využíval podobné argumenty, tak udělá utlačovaného chudáčka i s Alonsa. 03

              + 5 / − 5

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • odin

                odin

                77.240.96.XXX
                Srovnávám srovnatelné. Mark měl stejně jako Seb v tuto chvíli (kolize) stejný počet pitstopů. Přesto byl Mark před Sebem. Snažím se tu jenom dokazovat, že ne vše, co se o Webberovi napíše (ať už týmem, nebo zde v diskuzi) je odrazem skutečnosti. 12
                Já jsem přesvědčen, že Webber Sebovi pomáhal (nebo minimálně neškodil) i v jiných závodech, než jen v tebou přiznané Brazílii. Jak píše Nasir, občas si zatrucoval, ale nikdy Vettela o body neobral. A já jen doufám, že tobě i ostatním ještě ukáže jak rychlým je závodníkem.03
                Po Abu Dhabí jsem tvrdil, že přenastavení celého auta a start z boxů byla stejná výhoda pro Vettela, jako porušení Massovy pečetě a Alonsův posun o dvě místa na startu. Hádal jsem se s tebou jen proto, že ty jsi plival síru na Ferrari, ale RBR jsi obhajoval. Pro mne oba tyto manévry byly srovnatelné.
                Proč stále vymýšlíš "lepší a dokonalejší" způsoby, jak Marka potopit? Red Bull má dva zájmy. První, aby Vettel dojížděl vždy před Webberem a druhý, aby jim Webber dovezl maximální možný počet bodů, které může získat umístěn za Vettelem. Přitom si jsou vědomi, že jakmile se tito dva potkají na trati, dojde k souboji na ostří nože. Tak proč by nemohli nechat Webbera startovat z boxů a zároveň mu naordinovat výbornou strategii, aby se prokousával polem na vyšší příčky? Zvláště, když už jim to v Abu Dhabi tak skvěle vyšlo. Důvod? Minimalizování možnosti střetu a souboje MW x SV. Je to tak nereálné?

                + 9 / − 5

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Duncan66

                  Duncan66

                  89.29.32.XXX
                  "Tak proč by nemohli nechat Webbera startovat z boxů a zároveň mu naordinovat výbornou strategii, aby se prokousával polem na vyšší příčky? Zvláště, když už jim to v Abu Dhabi tak skvěle vyšlo. Důvod? Minimalizování možnosti střetu a souboje MW x SV. Je to tak nereálné?" - je to naprosto pitoma myslenka, kterou muze za realnou povazovat pouze hlupak nebo absolutni fanatik pro konspirativni teorie. Startovani zezadu = vice predjizdeni = vetsi riziko kolize, zaseku za pomalejsimi, rychlejsi opotrebeni gum castejsi jizdou za jinymi vozy atd. atd.
                  Stejne tak je hloupe tvoje srovnani vykonu Marka a Seba v jeden konkretni okamzik, kdyz byla odjeta cca 1/4 zavodu. Jeden byl tesne pred pitem +20s a druhy tesne po pitu a kazdy jel uplne jinou strategii a z jine startovni pozice.
                  Stejne tak posledni vec. Doplatil na startu v Abu Dabi Mark Webber nebo kterykoli jiny jezdec na to, ze Sebovi prenastavili auto a startoval s boxu? NE! Takze srovnavat to s Ferrarri a jeho ucelovym michanim pozic na startu vymenou prevodovky je jednoduse uplne jiny pripad.

                  + 5 / − 4

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Duncan66

                    Duncan66

                    89.29.32.XXX
                    myslis si, ze by Seb skoncil treti, kdyby nevyjel 2x SC, kdyz tady tvrdis, jak startovat posledni je skoro ta nejlepsi vec na svete????? Zeptej se Lewise jestli mu z Barcelony staci 8. misto, kdyz tam o sekundu vyhral kvalifikaci a pak startoval posledni 03

                    + 6 / − 4

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • odin

                      odin

                      77.240.96.XXX
                      Nikde jsem nenapsal, že start z poslední pozice je to nejlepší na světě. Jsi jako Mike17. Podsouváš mi nesmysly. Tvrdím, že se vyplatí startovat z boxů a přenastavit auto, než startovat z konce startovního pole s kompromisním nastavením na kvalifikaci a závod.

                      + 6 / − 8

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Duncan66

                        Duncan66

                        89.29.32.XXX
                        Kdyz je to tak vyhodne, proc jsme to nevidali bezne u jezdcu startujicich z posledniho mista, nebo treba poslednich 10 apod.? Kdyby to byla vzdycky pravda jak nam tu nakrasne tvrdis, tak bysme to prece museli vidat casteji nez 1-2x za sezonu. Nebo jsou vsichni sefove a jejich tymy dohromady hloupejsi, nez Odin, ze je to nenapadlo?

                        A taky si musis uvedomit, ze Seb ani Mark nemeli nastavene auto na situaci ze budou startovat z posledniho mista. Kdyby to vedeli, ze startuji posledni, uz v kvalde by nastavili auto pro zavod. 03

                        + 5 / − 4

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • odin

                          odin

                          77.240.96.XXX
                          Ne, Šéfové slabších stájí nejsou hloupější než Odin. Oni jsou chytří jako Duncan66 a proto jezdí kvalifikaci se závodním nastavením12 A tak se jim nevyplatí startovat z boxů, když nemají co přenastavovat.18 18 18
                          Logické vysvětlení hloupých otázek, ne?14

                          + 8 / − 6

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                  • odin

                    odin

                    77.240.96.XXX
                    Ferrari účelově zajistilo Alonsovi stejnou startovní stopu, jakou si vyjel v kvaldě. Jen díky penalizaci soupeřů se dostal na horší část, tak ho porušením pečetě na Massově voze vrátili zpět. Čímž získal celkem dvě pozice na startu.
                    Red Bull účelově po penalizaci Vettela a (nyní Webbera) přenastavil vůz (vyměnil převodovku). Každý tým dělá kroky, které se mu zdají být nejvýhodnější.
                    Pohlížím na to bez zášti a vidím to jako spravedlivé, minimálně v tom, že za každý "přestupek" byl tým potrestán v souladu s pravidly.
                    Že jel Webber a Vettel jinou strategii jsem si všiml i bez tebe. Každopádně jsi tím, ale nevyvrátil, že byl Mark rychlejší, než Seb.
                    To co píšeš dál je ovšem ještě větší blbost. Webber v momentě kolize byl už v první desítce a to po 1/4 závodu. Tak že mu evidentně více předjíždění nevadilo, ani větší opotřebení pneu (pokud vůbec bylo)12 Jedině ta kolize ho zdržela, ale ze závodu ho odstranilo až špatně utažené kolo. Tak že ti ten tvůj výčet nějak nesedí. On je totiž rozdíl mezi RBR a Marusií a spol. S tím zase ty nepočítáš. A s DRS se dá předjíždět poměrně bez opotřebení pneu.
                    K poslední věci. Jsem si jist, že na přenastavené auto Seba v Abu Dhabí doplatilo celé startovní pole. Ocitli se v nevýhodě po celý závod. To nevidí a nepřipouští jen opravdový fanatik.

                    + 4 / − 6

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Duncan66

                      Duncan66

                      89.29.32.XXX
                      1) Stejnou startovni stopu ano, ale na jinem mistea nejen pro Alonsa. Seb startem z boxu zadnou pozici na startu nevydelal a nikomu dalsimu pozici na startu neovlivnil. Jinak startovat z boxu muze prece kazdy. Kdyz je to takova pecka, proc to nedelaji vitezove kvalifikaci bezne, kdyz 9 Odinu z 10 radi startovat z boxu? To jen k tvemu poslednimu nesmyslu.
                      2) vetsi riziko se nerovna jistote. Musis se naucit chapat vyznamy slov. Vsadim se s tebou, ze startovat posledni je statisticky horsi pro vysledek zavodu, nez startovat vepredu. S Marusii a spol prave pocitam a nezapominam, ze je to taky riziko. Nebo ty jsi uz zcela zapomnel na Valencii 2010, kdyz uz se tu bavime o Markovi? 03

                      + 5 / − 5

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • odin

                        odin

                        77.240.96.XXX
                        Je vidět, že jsi úplně mimo. Plácáš páté přes deváté, jak se ti hodí do tvých přiblblých teorií. Nikde a nikdy jsem nenapsal, že startovat z boxů je výhodnější, než startovat z polposition. Zas mi podsouváš tu svojí blbost.
                        Napsal jsem, že může být pro penalizovaného pilota (na poslední místo startovního roštu) výhodnější přenastavit auto a startovat z boxů.
                        Dík za diskuzi. Plácáš nesmysly a podsouváš mi je. ...
                        Příspěvek byl redakčně upraven.

                        + 3 / − 3

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                      • Nasir

                        188.175.176.XXX
                        - Pozici na startu tehdy ovlivnila i výměna převodovky Grosjeana. Budeš ho taky odsuzovat, že ovlivnil pořadí? Toto ovlivnění pořadí se stává poměrně běžně, jestli sis toho ještě nevšiml. 03
                        - Nevšiml jsem si, že by někdo tvrdil o startu z boxů, že je to pecka. Je to pouze lepší, než startovat někde ze chvostu, protože vyděláš na novém nastavení vozu. Takže pokud chceš zrovna ty někomu doporučovat chápat vyznamy slov, nauč se v prvé řadě číst. Navíc je vtipné, že někomu doporučuješ něco, s čím jsi měl ty sám loni opakovaně velké problémy.

                        + 6 / − 3

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Duncan66

                          Duncan66

                          89.29.32.XXX
                          - On to Grosejan a Lotus delal z duvodu, aby si na startu polepsil? To slysim poprve, ze nekdo bude startovat radsi 5 mist vzadu, ale v jine stope 12
                          - znovu se ptam tebe a Odina. Kdyz je to vyhodne a v ramci pravidel to muze udelat kazdy, proc takhle nesachuji tymy, co startuji vzadu pravidelne? Vzdyt je zcela bezne, ze v den zavodu se zmeni proti kvalifikaci pocasi, teplota trati je uplne jina, nebo dokonce prsi apod. A ja si teda nepamatuju zadnou invazi vozu startujicih z boxove ulicky, za celou sezonu jsou to vyjimecne pripady, za specifickych okolnostech, ktere by se z 99% pripadu daly spocitat na prstech jedne ruky. Tak kde je pravda? Je to 100% vyhodne, ale tymy jsou hloupi, ze to nedelaji. Tak proc?

                          + 4 / − 6

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Nasir

                            188.175.176.XXX
                            - Ukaž mi, kde jsem psal, že to Grosjean dělal proto, aby si polepšil. Trpíš stihomamem?
                            - Ono by snad tyhle "manévry" pomalé Marussii nebo Caterhamu pomohly? Podle tebe by získali přenastavením raketovou rychlost, takže ta ztráta by nevadila? U RB je to úplně jiný případ, nebo snad považuješ RB za auto ze stejné ligy? Že nejsi schopen si tyhle souvislosti uvědomit mě u tebe nepřekvapuje. Stále stejný (ztracený) případ. 12

                            + 7 / − 6

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Duncan66

                              Duncan66

                              89.29.32.XXX
                              - Na tvoji ... otazku ti davam adekvatni odpoved. Ze je pro tebe tezke to pochopit nebo ze sebe toho ... delas zamerne me sice neprekvapuje, ale obcas na to zapominam. Promin.
                              - dale nema smysl tvoje vypady komentovat. Prosil sem te, aby ses udrzel nekomentovat moje prispevky, abych sam nemusel reagovat a poustet se do zcela nesmyslnych bitev o ... s makem, ktere vubec nesouvisi s puvodnim tematem. Opet to nevyslo a je mi jasne, ze tobe konkretne to dela vlastne dobre a je to smysl tveho byti na diskusich. Takze holt bude platit pouze ignorace z me strany. 17
                              Příspěvek byl redakčně upraven.

                              + 4 / − 5

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                • Duncan66

                  Duncan66

                  89.29.32.XXX
                  jsem presvedceny o tom, ze Webbe ma kolem sebe tym, se kterym si za ty roky vytvoril vzajemne poutu, veri jim a je nesmysl domnivat se, ze tito lide by zamerne ve prospech Seba sabotovali svoji vlastni praci. Navic pri naznacich, ze je tam umysl si neumim predstavit kvalitni spolupraci jezdce s takovymi lidmi aby podaval i nadale tak vysoke vykony, jake Mark predvadi. Z tohoto jednoduse pokladam jakekoli zamerne poskozovani Marka za zcela absurdni a absurdni mi prijde ze o tom vubec dokazes ty a dalsi realne uvazovat.

                  + 6 / − 5

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • odin

                    odin

                    77.240.96.XXX
                    O týmu kolem každého pilota nepochybuji a dávám ti za pravdu. Ale nad těmito lidmi jsou ještě jejich nadřízení, kteří určují jak kdo pojede. 18 18
                    Jednoduše mi připadájí divné shody náhod. A i když připustím, že o náhody mohlo jít, proč např. tým nepovolal Webbera dotankovat během zaváděcího kola? Oni moc dobře vědí kolik paliva má. Chyby s natankováním se stávají nejen u RBR, ale tým se to snaží řešit, někdy lépe, někdy hůře. Ale RBR nechal Marka, aby mu došlo na trati. Náhoda?

                    + 4 / − 5

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Duncan66

                      Duncan66

                      89.29.32.XXX
                      mozna mam mylnou predstavu, ale podle me tankovani Markova auta ma jeho clovek a stejne tak data z jeho vozu, vcetne mnozstvi benalu v nadrzi vidi jeho zavodni inzenyr. Takze z meho pohledu pokud by v tom mel byt umysl, podrazili by Marka jeho vlastni lidi a to povazuju za zcela krajne nepravdepodobne a pokud by k necemu takovemu doslo, neumim si predstavit, ze by Mark mohl dale zavodit na 100% a uplne by se na to nevykaslal.
                      Podle tebe tedy Barcelona 2012 v podani Mcl a Abu Dabi pro RBR byly taky umysly? Protoze nevidim zadny rozdil v techto dvou pripadech s Markovou situaci v Cine 2013.

                      + 4 / − 4

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama