DISKUZE K ČLÁNKU Räikkönen jasným vítězem v Melbourne!

AUSTRÁLIE - ZÁVOD; Kimi Räikkönen a Lotus díky strategii ovládli úvodní závod sezóny a v závěru předvedli i nepřekonatelnou rychlost.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Räikkönen jasným vítězem v Melbourne!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 157, poslední 20.03.2013 10:23 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000397 (Hlasovalo 25 lidí) 17.03.2013 09:13
Vyhrála strategie. Kimi byl skvělý, nicméně… »
» odin (Hlasovalo 21 lidí) 17.03.2013 08:57
Jak že to psávali fanatičtí fans Schumiho? Král… »
» Mike17 (Hlasovalo 20 lidí) 17.03.2013 08:58
Nechápu, co předvádělo Ferrari u druhé zastávky… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                                      • Mike17

                                        Mike17

                                        93.99.87.XXX
                                        S tím začátkem nemám problém. Zní to logicky a prostě se to dá vidět různými způsoby. Který je správný se těžko někdy dovíme. Ale třeba....
                                        s těmi kolegy: PK pro mě nemá žádnou hodnotu. Max naznačuje, že RB neměl nejhorší auto v poli. Proč?
                                        Budu pro zjednodušení srovnávat Ferrari s RB: Tvoje úvaha by byla správná, pokud by jsme věděli, že je Webber stejně dobrý jako Massa. Řekněme, že je SV v průměru o 0,1s rychlejší než Webber. Nevíme to přesně, jen víme že o něco rychlejší v tomto voze je. Dál ovšem nevíme jestli je Alonso o 1s rychlejší než MW a o 0,9s než SV, nebo jestli je o 1s pomalejší než MW a o 1,1s než SV. Podobně s Massou. Jestli je pravda první varianta, pak je RB suverénně nejrychlejší auto, při druhé průměrné. Jak víš co z toho je pravda, nebo které variantě se to blíží víc? Kdyby seděl předtím Mark v jednom týmu s Alonsem (nebo Massou), pak bysme přibližně znali odpověď.
                                        Ano auto se může dělat víc podle jednoho z pilotů. Sice to nevíme, ale možné to je. Nejspíš ho dělají tak, aby bylo nejrychlejší pro oba. To by mělo dávat smysl ne? Tak jak tak oba mají stejné auto. Žádná firma jim nedělá součástky pro každého pilota zvlášť. A je to stejné u každé stáje. Proto je pro mě srovnání v týmu mnohem důležitější, než dohady o kvalitě auta, na kterých se většinou neshodnou ani šéfové stájí. To vědí jistě jen někteří zdejší fanoušci. 03

                                        + 2 / − 5

                                        ohodnotit kladně záporně

                                        Reagovat Nahlásit
                                        • odin

                                          odin

                                          77.240.96.XXX
                                          18 18 18 Ty rozdíly mezi jednotlivými piloty a konkrétně mezi těmi, které jsi jmenoval jsou minimální. Proto příklad , který jsi zvolil kulhá v hodnotách. Prostě srovnáváš řádově odlišné hodnoty. Mezi kolegy předpokládáš 0,1sec. a mezi nekolegy ti najednou nelogicky přibude 1 sec.?18
                                          Tak řádově odlišné to není. Vždy na prvním místě rozhoduje auto a technika a až pak um pilotů.
                                          Samozřejmě že nic z toho o čem se bavíme nevíme přesně, navíc se to každý závod mění, podle tratě a momentální formě, či více vyhovujícímu nastavení.

                                          + 5 / − 3

                                          ohodnotit kladně záporně

                                          Reagovat Nahlásit
                                          • Mike17

                                            Mike17

                                            93.99.87.XXX
                                            Šlo přece o princip, ne o hodnoty. JIstě mezi MW a SV je asi víc jak 0,1 (nemám čas googlit rozdíly dělat průměry) a rozdíl proti Alonsovi není 1s ani jedním směrem. Ale nebudu ti vysvětlovat příklad v tisícinách, když by to pak nedávalo žádný smysl. 03
                                            Jinak naprosto souhlasím.

                                            + 1 / − 3

                                            ohodnotit kladně záporně

                                            Reagovat Nahlásit
                                            • odin

                                              odin

                                              77.240.96.XXX
                                              Ano. Je mi jasné, že jde o příklad a hodnoty jsou smyšlené. Ale na příkladu mi vadí ony extrémní (řádové) odchylky při srovnávání. Možná jsi to uvedl záměrně, aby více vynikl problém na nějž chceš upozornit (také to občas tak dělám). Jen si myslím, že zatímco výkony lidí se mohou čas od času měnit jak k lepšímu tak k horšímu (kolísají), tak výkony strojů jsou konstantní a vylepšení (pokud jsou vylepšením) jejich výkonnost zlepšuje.

                                              + 3 / − 1

                                              ohodnotit kladně záporně

                                              Reagovat Nahlásit
                                              • Mike17

                                                Mike17

                                                93.99.87.XXX
                                                Souhlasím. Nakonec se většinou aspoň částečně dopracujeme ke shodě. 04

                                                + 1 / − 2

                                                ohodnotit kladně záporně

                                                Reagovat Nahlásit
                                                • odin

                                                  odin

                                                  77.240.96.XXX
                                                  No, ono si spíše vzájemně nerozumíme a vysvětlujeme si svá "prohlášení" jinak, než jak byla myšlena.18

                                                  + 1 / − 2

                                                  ohodnotit kladně záporně

                                                  Reagovat Nahlásit
                                        • Nasir

                                          188.175.176.XXX
                                          Ta úvaha číslo dvě je ale, s prominutím, čistě účelově vymyšlená a nereálná. Protože ty srovnáváš jen 2 stáje, ale ono jich jaksi jezdí více. Pokud by platilo, že RB je vlastně mírně nadprůměrné auto a pouze Vettel je s ním výrazně rychlý a vyhrává tituly, pak by to znamenalo, že vlastně celá špička, tedy McL, Ferrari, Lotus (a v podstatě i střed) jsou lepší nebo srovnatelná auta, ale jejich piloti jsou všichni slabší. To je prostě nesmysl - tomu doufám nevěříš ani ty, že jeden pilot je takový machr a ostatní s lepšími auty nikoliv. To neplatí pro nikoho, ani pro Alonsa, Schumiho v jeho nej letech, Kimiho, nikoho.

                                          Myslím, že jakési srovnání dává loňská první polovina sezóny, protože tam nedominovalo žádné auto a silné týmy měly některé závody lepší (víc jim vyhovovaly nebo měly lepší nastavení), a některé trochu slabší - ale byla tam určitá vyrovnanost. Výjimkou bylo Ferrari, které bylo první 4 závody (pod)průměrné (a pomohl jim déšť v Malajsii) a teprve od Barcelony se dostalo mezi ty silné týmy. Přesto Vettel nijak nezářil, měl několik dobrých závodů a pár slabších, nicméně nebyl dokonce ani lepší než "ten horší Webber". A vzhledem k tomu, jak Webber startuje, se to nedá úplně omluvit ani tím odstoupením ve Valencii pro poruchu.

                                          + 3 / − 4

                                          ohodnotit kladně záporně

                                          Reagovat Nahlásit
                                          • Mike17

                                            Mike17

                                            93.99.87.XXX
                                            JIstě že je účelově vymyšlená, chtěl jsem vysvětlit proč neví nikdo kvalitu vozu, proto jsem úmyslně zvolil pro lepší pochopení pouze 2 týmy a extrémní hodnoty.
                                            Prostě jsem chtěl říct, že nevíme jestli má RB extrémně dobré piloty s podprůměrným vozem, nebo podprůměrné piloty s extrémně dobrým vozem. Nejspíš to bude něco mezi tím. Jak jsou daleko od průměru a kterým směrem nikdo z nás neví.
                                            A první půlku bych já osobně považoval za nejmíň vypovídající o čemkoliv. Každý závod auto sedělo někomu jinému. Jednou na bedně, druhý závod v druhé půlce. Když teplota stoupla nebo klesla, tak byl najednou rychlej úplně někdo jiný. To byla spíš loterie a ne závody. Tedy aspoň pro mě.

                                            + 2 / − 4

                                            ohodnotit kladně záporně

                                            Reagovat Nahlásit
                                            • Nasir

                                              188.175.176.XXX
                                              Ale jistěže jde kvalita vozu zčásti zjistit. Nebo ty považuješ všechny inženýry a ex-inženýry a piloty za blbce, že když pozorují chování jednotlivých vozů na trati, že vůbec nepoznají kvalitu? Jde vidět, jak brzy kdo brzdí, jak je vůz stabilní, kde má dobré časy a kde ne. Jak je možné že když se mluví o vlastnostech vozů RB, tedy výborná aerodynamika, přítlak, nižší maximálka, že to odpovídá jejich chování na trati? Řekněme si, že ten vůz je mírně nadpůrměrný - čili má nízkou maximálku a v zatáíčkách je průměrný. Kde se tedy bere jeho rychlost právě v zatáčkách? Jsou oba jeho piloti bleskově rychlí právě v těchto partiích, zatímco nikdo jiný to neumí? To asi těžko. A přestože všechny průměrné auta sází hlavně na maximálku a mají problém právě s auerodynamikou, ten "lehce nadpůrměrný RB" to má právě naopak (kdybysme považovali RB za průměrný vůz, tak už by to znělo jako úplný protimluv).
                                              Tvůj přístup "nic nevíme, třeba je ten vůz úplně jiný, než tvrdí všichni odborníci a pozorovatelé" není nic jiného než nevědohodné mlžení. A je to jenom voda na mlýn faktu, že Vettel začal loni dominovat teprve po razantním vylepšení vozu. A pokud vím, tento fakt dokonce přiznali. Kdybys k tomu měl nějaký argument, řekl bys ho a nezkoušel mlžení, které nemá v realitě žádnou oporu. Indicie ukazují něco jiného a je jasné, kdo měl poslední roky nejsilnější vůz.

                                              První půlka - loterie, kde se stále objevují nahoře ty samá jména? To je trochu divná loterie, že jo? Jezdci považovaní za ty nejlepší jsou konzistentní (ne vždy vyhráli, ale byli na špici), což platí víceméně i pro Vettela. Zároveň ale platí to, co jsem napsal výše. Ti nejlepší se prosadí i v obtížných podmínkách. Vettel v těchto podmínkách zaostal za Webberem.

                                              Úvaha "extrémní pilot + podprůměrný vůz vs extrémní vůz + podprůměrný pilot" je mimo realitu. Takto ten problém vůbec nestojí a není mezi tím žádná úměra. Mohou mít špičkový vůz i pilota, dokonce přestože máš obojí, tak nemusíš vyhrát kvůli boxům, spolehlivosti atd, viz Hamilton loni.

                                              + 5 / − 1

                                              ohodnotit kladně záporně

                                              Reagovat Nahlásit
                                              • Mike17

                                                Mike17

                                                93.99.87.XXX
                                                Taky vím, že má RB větší přítlak v zatáčkách a na rovinkách ztrácí. Slepej nejsem. Ale nevím, jaký mají na rychlosti v zatáčkách podíl piloti a jaký vůz. Na rovince šlápnout na plyn umí každý stejně, takže rozdíl je právě tam. A právě protože uznávám, že členové týmů toho ví víc, tak jsem si všiml, že nikdo nehodnotí přseně rychlost samotného vozu. V těch vyjádřeních je samé "snad", "asi", "možná". Je jasné, že RB patří k těm nejrychlejším, ale ani jednou jsem nezaznamenal, že by někdo prohlásil "naše auto je jednoznačně nejrychlejší". Jediná konzistence je u Ferrari bez ohledu na jejich výkonnost.
                                                Ano RB se na konci zlepšil, ale to nic nemění. Zkusím to matematicky: na začátku je x, na konci x+1. Pořád nevím kolik je x. Jen že je lepší než na začátku. Pakliže Ferrari je y, pak nevím jestli platí že y=x, nebo y=x+1. Chápeš?
                                                Konzistence v první půlce? Vezmu AusxŠpa: Vet 2-6, Alo 5-2, Rai 7-3, Ham 3-8, But 1-9, Web 4-11, Ros12-7. Jsou tu i větší rozdíly u některých třeba But: Aus1., Mal14., Indon.18. Možná bereš konzistenci jinak. Pro mě člověk co vyhrál 1 závod by neměl ve druhém dojet na úplném konci, ani v půlce pole.
                                                Pokud bude špičkový pilot i vůz, pak v půlce nebude na co koukat, to se loni nestalo. Dobře, aby to bylo reálnější. Bavíme se o tom jestli je RB skvělý a V+W průměrní, nebo naopak. A nemusíš to brát striktně. Chápu že šedá má spoustu odstínů, nejen černáxbílá.

                                                + 1 / − 2

                                                ohodnotit kladně záporně

                                                Reagovat Nahlásit
  • unknown

    217.117.216.XXX
    Paráda !!! a pro všechny Alo haters ,co budete vyprávět teď ?? že si 2 místo vyplakal??

    + 15 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      91.217.96.XXX
      Ne, získal ho po TR, FM byl lepší a měl být na druhém místě.01

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Adi

    Adi

    90.176.210.XXX
    Skvělý závod !!!! Díky Kimimu za skvělé vítězství pro Lotus. Jsem rád, že Red Bull nedominuje, ale silný bude, jen co pochopí pneu. Na straně Lotusu a Kimiho je skvělá práce s pneumatikama (dnes nejlepší). Mclaren předvádí amatérské vyhazování peněz a i když se to jejim fandům asi nebude líbit, tak máte opravdový problém. Trochu mě mrzí Romain, Button mu "skvěle sloužil" jako mobilní šikana. Díky za hezké ráno :)

    + 9 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    147.228.209.XXX
    Z pohledu fanouška McLarenu Předně blahopřeji Kimimu a Lotusu, protože na to, že nemají prostředky jako Top týmy, tak odvedli fantastickou práci. Co se týče McLarenu, tak si myslím, že hlavně Jenson (který je zvyklý u McLarenu na jinou třídu auta) si několikrát do přilby zanadával. Sergia je mi opravdu strašně líto, ale pokud vydrží, tak určitě nějaký ten závod vyhraje. To co teď potřebují ve vývojovém centru McLarenu není Martinova přátelská nátura, ale drtivý tlak od Rona. Doufám, že pokud tenhle víkend viděl, tak tam pár lidí postaví zpátky na zem. Pořád nechápu, co McLaren myslí tím, že by brzo došli na konec vývoje minulého vozu. To jako, že brzo by měli dokonalé auto? Chápu, že auto má určitou koncepci, ale pokud chtějí letos vyhrávat (někde ke konci sezóny), tak musí auto zrychlit o 5-6 sekund a to si myslím, že je celkem masakr.

    + 7 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • FanF1

    188.167.198.XXX
    "První vyhrání z kapsy vyhání." Len toľko k tomu velebeniu RB niektorými, čo po tréningoch ostatné tímy posielali do úloh štatistov. Verím, že to bude takto pokračovať celý rok. Ale inak spokojnosť. A snáď nabudúce Ferrari aj na prvom mieste. Ale Kimi je pán, prajem mu to.04

    + 14 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    93.99.87.XXX
    páteční tréninky Kde jsou to odborníci, co vědí po pátečních trénincích jak na tom kdo je? 12

    + 18 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama