DISKUZE K ČLÁNKU Räikkönen jasným vítězem v Melbourne!
AUSTRÁLIE - ZÁVOD; Kimi Räikkönen a Lotus díky strategii ovládli úvodní závod sezóny a v závěru předvedli i nepřekonatelnou rychlost.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Räikkönen jasným vítězem v Melbourne!
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000397
(Hlasovalo 25 lidí)
17.03.2013 09:13
Vyhrála strategie. Kimi byl skvělý, nicméně… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mike17
12:52 19.03.2013 93.99.87.XXXS tím začátkem nemám problém. Zní to logicky a prostě se to dá vidět různými způsoby. Který je správný se těžko někdy dovíme. Ale třeba....
s těmi kolegy: PK pro mě nemá žádnou hodnotu. Max naznačuje, že RB neměl nejhorší auto v poli. Proč?
Budu pro zjednodušení srovnávat Ferrari s RB: Tvoje úvaha by byla správná, pokud by jsme věděli, že je Webber stejně dobrý jako Massa. Řekněme, že je SV v průměru o 0,1s rychlejší než Webber. Nevíme to přesně, jen víme že o něco rychlejší v tomto voze je. Dál ovšem nevíme jestli je Alonso o 1s rychlejší než MW a o 0,9s než SV, nebo jestli je o 1s pomalejší než MW a o 1,1s než SV. Podobně s Massou. Jestli je pravda první varianta, pak je RB suverénně nejrychlejší auto, při druhé průměrné. Jak víš co z toho je pravda, nebo které variantě se to blíží víc? Kdyby seděl předtím Mark v jednom týmu s Alonsem (nebo Massou), pak bysme přibližně znali odpověď.
Ano auto se může dělat víc podle jednoho z pilotů. Sice to nevíme, ale možné to je. Nejspíš ho dělají tak, aby bylo nejrychlejší pro oba. To by mělo dávat smysl ne? Tak jak tak oba mají stejné auto. Žádná firma jim nedělá součástky pro každého pilota zvlášť. A je to stejné u každé stáje. Proto je pro mě srovnání v týmu mnohem důležitější, než dohady o kvalitě auta, na kterých se většinou neshodnou ani šéfové stájí. To vědí jistě jen někteří zdejší fanoušci.-
odin
13:52 19.03.2013 77.240.96.XXXTy rozdíly mezi jednotlivými piloty a konkrétně mezi těmi, které jsi jmenoval jsou minimální. Proto příklad , který jsi zvolil kulhá v hodnotách. Prostě srovnáváš řádově odlišné hodnoty. Mezi kolegy předpokládáš 0,1sec. a mezi nekolegy ti najednou nelogicky přibude 1 sec.?
Tak řádově odlišné to není. Vždy na prvním místě rozhoduje auto a technika a až pak um pilotů.
Samozřejmě že nic z toho o čem se bavíme nevíme přesně, navíc se to každý závod mění, podle tratě a momentální formě, či více vyhovujícímu nastavení.-
Mike17
14:23 19.03.2013 93.99.87.XXXŠlo přece o princip, ne o hodnoty. JIstě mezi MW a SV je asi víc jak 0,1 (nemám čas googlit rozdíly dělat průměry) a rozdíl proti Alonsovi není 1s ani jedním směrem. Ale nebudu ti vysvětlovat příklad v tisícinách, když by to pak nedávalo žádný smysl.
Jinak naprosto souhlasím.-
odin
14:45 19.03.2013 77.240.96.XXXAno. Je mi jasné, že jde o příklad a hodnoty jsou smyšlené. Ale na příkladu mi vadí ony extrémní (řádové) odchylky při srovnávání. Možná jsi to uvedl záměrně, aby více vynikl problém na nějž chceš upozornit (také to občas tak dělám). Jen si myslím, že zatímco výkony lidí se mohou čas od času měnit jak k lepšímu tak k horšímu (kolísají), tak výkony strojů jsou konstantní a vylepšení (pokud jsou vylepšením) jejich výkonnost zlepšuje. -
-
-
-
Nasir
16:48 19.03.2013 188.175.176.XXXTa úvaha číslo dvě je ale, s prominutím, čistě účelově vymyšlená a nereálná. Protože ty srovnáváš jen 2 stáje, ale ono jich jaksi jezdí více. Pokud by platilo, že RB je vlastně mírně nadprůměrné auto a pouze Vettel je s ním výrazně rychlý a vyhrává tituly, pak by to znamenalo, že vlastně celá špička, tedy McL, Ferrari, Lotus (a v podstatě i střed) jsou lepší nebo srovnatelná auta, ale jejich piloti jsou všichni slabší. To je prostě nesmysl - tomu doufám nevěříš ani ty, že jeden pilot je takový machr a ostatní s lepšími auty nikoliv. To neplatí pro nikoho, ani pro Alonsa, Schumiho v jeho nej letech, Kimiho, nikoho.
Myslím, že jakési srovnání dává loňská první polovina sezóny, protože tam nedominovalo žádné auto a silné týmy měly některé závody lepší (víc jim vyhovovaly nebo měly lepší nastavení), a některé trochu slabší - ale byla tam určitá vyrovnanost. Výjimkou bylo Ferrari, které bylo první 4 závody (pod)průměrné (a pomohl jim déšť v Malajsii) a teprve od Barcelony se dostalo mezi ty silné týmy. Přesto Vettel nijak nezářil, měl několik dobrých závodů a pár slabších, nicméně nebyl dokonce ani lepší než "ten horší Webber". A vzhledem k tomu, jak Webber startuje, se to nedá úplně omluvit ani tím odstoupením ve Valencii pro poruchu.-
Mike17
17:53 19.03.2013 93.99.87.XXXJIstě že je účelově vymyšlená, chtěl jsem vysvětlit proč neví nikdo kvalitu vozu, proto jsem úmyslně zvolil pro lepší pochopení pouze 2 týmy a extrémní hodnoty.
Prostě jsem chtěl říct, že nevíme jestli má RB extrémně dobré piloty s podprůměrným vozem, nebo podprůměrné piloty s extrémně dobrým vozem. Nejspíš to bude něco mezi tím. Jak jsou daleko od průměru a kterým směrem nikdo z nás neví.
A první půlku bych já osobně považoval za nejmíň vypovídající o čemkoliv. Každý závod auto sedělo někomu jinému. Jednou na bedně, druhý závod v druhé půlce. Když teplota stoupla nebo klesla, tak byl najednou rychlej úplně někdo jiný. To byla spíš loterie a ne závody. Tedy aspoň pro mě.-
Nasir
18:48 19.03.2013 188.175.176.XXXAle jistěže jde kvalita vozu zčásti zjistit. Nebo ty považuješ všechny inženýry a ex-inženýry a piloty za blbce, že když pozorují chování jednotlivých vozů na trati, že vůbec nepoznají kvalitu? Jde vidět, jak brzy kdo brzdí, jak je vůz stabilní, kde má dobré časy a kde ne. Jak je možné že když se mluví o vlastnostech vozů RB, tedy výborná aerodynamika, přítlak, nižší maximálka, že to odpovídá jejich chování na trati? Řekněme si, že ten vůz je mírně nadpůrměrný - čili má nízkou maximálku a v zatáíčkách je průměrný. Kde se tedy bere jeho rychlost právě v zatáčkách? Jsou oba jeho piloti bleskově rychlí právě v těchto partiích, zatímco nikdo jiný to neumí? To asi těžko. A přestože všechny průměrné auta sází hlavně na maximálku a mají problém právě s auerodynamikou, ten "lehce nadpůrměrný RB" to má právě naopak (kdybysme považovali RB za průměrný vůz, tak už by to znělo jako úplný protimluv).
Tvůj přístup "nic nevíme, třeba je ten vůz úplně jiný, než tvrdí všichni odborníci a pozorovatelé" není nic jiného než nevědohodné mlžení. A je to jenom voda na mlýn faktu, že Vettel začal loni dominovat teprve po razantním vylepšení vozu. A pokud vím, tento fakt dokonce přiznali. Kdybys k tomu měl nějaký argument, řekl bys ho a nezkoušel mlžení, které nemá v realitě žádnou oporu. Indicie ukazují něco jiného a je jasné, kdo měl poslední roky nejsilnější vůz.
První půlka - loterie, kde se stále objevují nahoře ty samá jména? To je trochu divná loterie, že jo? Jezdci považovaní za ty nejlepší jsou konzistentní (ne vždy vyhráli, ale byli na špici), což platí víceméně i pro Vettela. Zároveň ale platí to, co jsem napsal výše. Ti nejlepší se prosadí i v obtížných podmínkách. Vettel v těchto podmínkách zaostal za Webberem.
Úvaha "extrémní pilot + podprůměrný vůz vs extrémní vůz + podprůměrný pilot" je mimo realitu. Takto ten problém vůbec nestojí a není mezi tím žádná úměra. Mohou mít špičkový vůz i pilota, dokonce přestože máš obojí, tak nemusíš vyhrát kvůli boxům, spolehlivosti atd, viz Hamilton loni.-
Mike17
10:23 20.03.2013 93.99.87.XXXTaky vím, že má RB větší přítlak v zatáčkách a na rovinkách ztrácí. Slepej nejsem. Ale nevím, jaký mají na rychlosti v zatáčkách podíl piloti a jaký vůz. Na rovince šlápnout na plyn umí každý stejně, takže rozdíl je právě tam. A právě protože uznávám, že členové týmů toho ví víc, tak jsem si všiml, že nikdo nehodnotí přseně rychlost samotného vozu. V těch vyjádřeních je samé "snad", "asi", "možná". Je jasné, že RB patří k těm nejrychlejším, ale ani jednou jsem nezaznamenal, že by někdo prohlásil "naše auto je jednoznačně nejrychlejší". Jediná konzistence je u Ferrari bez ohledu na jejich výkonnost.
Ano RB se na konci zlepšil, ale to nic nemění. Zkusím to matematicky: na začátku je x, na konci x+1. Pořád nevím kolik je x. Jen že je lepší než na začátku. Pakliže Ferrari je y, pak nevím jestli platí že y=x, nebo y=x+1. Chápeš?
Konzistence v první půlce? Vezmu AusxŠpa: Vet 2-6, Alo 5-2, Rai 7-3, Ham 3-8, But 1-9, Web 4-11, Ros12-7. Jsou tu i větší rozdíly u některých třeba But: Aus1., Mal14., Indon.18. Možná bereš konzistenci jinak. Pro mě člověk co vyhrál 1 závod by neměl ve druhém dojet na úplném konci, ani v půlce pole.
Pokud bude špičkový pilot i vůz, pak v půlce nebude na co koukat, to se loni nestalo. Dobře, aby to bylo reálnější. Bavíme se o tom jestli je RB skvělý a V+W průměrní, nebo naopak. A nemusíš to brát striktně. Chápu že šedá má spoustu odstínů, nejen černáxbílá.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Adi
08:52 17.03.2013 90.176.210.XXXSkvělý závod !!!! Díky Kimimu za skvělé vítězství pro Lotus. Jsem rád, že Red Bull nedominuje, ale silný bude, jen co pochopí pneu. Na straně Lotusu a Kimiho je skvělá práce s pneumatikama (dnes nejlepší). Mclaren předvádí amatérské vyhazování peněz a i když se to jejim fandům asi nebude líbit, tak máte opravdový problém. Trochu mě mrzí Romain, Button mu "skvěle sloužil" jako mobilní šikana. Díky za hezké ráno :) -
anonym
08:51 17.03.2013 147.228.209.XXXZ pohledu fanouška McLarenu Předně blahopřeji Kimimu a Lotusu, protože na to, že nemají prostředky jako Top týmy, tak odvedli fantastickou práci. Co se týče McLarenu, tak si myslím, že hlavně Jenson (který je zvyklý u McLarenu na jinou třídu auta) si několikrát do přilby zanadával. Sergia je mi opravdu strašně líto, ale pokud vydrží, tak určitě nějaký ten závod vyhraje. To co teď potřebují ve vývojovém centru McLarenu není Martinova přátelská nátura, ale drtivý tlak od Rona. Doufám, že pokud tenhle víkend viděl, tak tam pár lidí postaví zpátky na zem. Pořád nechápu, co McLaren myslí tím, že by brzo došli na konec vývoje minulého vozu. To jako, že brzo by měli dokonalé auto? Chápu, že auto má určitou koncepci, ale pokud chtějí letos vyhrávat (někde ke konci sezóny), tak musí auto zrychlit o 5-6 sekund a to si myslím, že je celkem masakr. -
FanF1
08:49 17.03.2013 188.167.198.XXX"První vyhrání z kapsy vyhání." Len toľko k tomu velebeniu RB niektorými, čo po tréningoch ostatné tímy posielali do úloh štatistov. Verím, že to bude takto pokračovať celý rok. Ale inak spokojnosť. A snáď nabudúce Ferrari aj na prvom mieste. Ale Kimi je pán, prajem mu to. -
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek