DISKUZE K ČLÁNKU Jak si proti sobě vedli týmoví kolegové v Číně?
Třetí závodní víkend sezóny nabídl další zajímavé srovnání týmových kolegů. Jak si ve vzájemném srovnání vedli v kvalifikaci i v nedělním závodě?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Jak si proti sobě vedli týmoví kolegové v Číně?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
eR
15:41 17.04.2012 84.42.238.XXXJediné z čeho bych se odvážil dělat statistiku, je výsledek kvalifikace a výsledek závodu. Hodnoty jako nejrychlejší kolo, nebo průměrné kolo v závodě nic neřeší, neboť za to body, a tudíž i peníze pro týmy, nejsou.
Takže mé hodnocení vypadá takto:
Hamilton : Button 3:0 (kvalda) - 45:43 (závod) atd.
-
uzivatel000177
15:32 17.04.2012 94.74.248.XXXMalajsie Mclaren Button měl v Malajsii lepší průměr než Ham, že je to 3:0?? -
Grolman
15:00 17.04.2012 89.24.36.XXXStatistika je previt Tyhle statistiky jsou docela zajimave cteni, ale bohuzel toho mnoho neukazuji. Casy v zavode jsou poznamenany strategii zastavek, kdy je mezi dvou a trizastavkovou strategii velky rozdil. Kvalifikace pak setupem - "kvalifikacni setup" zajisti lepsi misto na startovnim rostu, ale do zavodu to neni kdovijaka vyhoda. Zvlast letos, kdy je pro umisteni v zavode dulezita setrnost k pneumatikam to musi byt obrovske dilema - postavit setrny setup nebo agresivni a ukrojit nejake mistecko na startu. Priklad? Button - uzasny v zavodech, ale kvaldy nic moc.
Proto je ve finale dulezita jedina statistika - body v poharu jezdcu. -
rock
14:39 17.04.2012 85.162.117.XXXA ještě jedna poznámka:
"Srovnání výsledků dle průměrného kola v závodu" mezi týmovými kolegy na různých strategiích je ani ne tak zbytečné, jako spíš přímo zavádějící. Mezi Webberem a Vettelem byly v cíly necelé 3s, Vettel vylepšil svoji startovní pozici o 6 pozic (Webber o dvě). Dá se říct, že Vettel odjel lepší závod a přitom rozdíl v průměrném čase na kolo naznačuje, že byl Webber o třídu lepší. Nebyl.
Podobně je to u Ferrari; zhruba 5.5s mezi oběma jezdci v cíli, Alonso zachoval svoji startovní pozici, Massa jednu ztratil takže +- nastejno. Přitom v čase na kolo je mezi nimi rozdíl třídy, a to v Číně rozhodně nebyl.-
-
rock
15:35 17.04.2012 85.162.117.XXXA zrovna v Číně bych s tímhle nesouhlasil.
Když opominu Rosberga, který měl volnou trať a úplně jiné podmínky, tak to byl právě Vettel, kdo se ze všech nejlíp poradil se strategií dvou zastávek - a to i přes mizernou pozici na roštu a slabý start.
Webber byl na startu mezi oběma McLareny a skončil v cíli za nimi. Vettel svůj několikařadový odstup stáhl a skončil na dohled od Hamiltona s Webberem.
-
-
-
-
Petr
14:21 17.04.2012 109.81.245.XXXPřemýšleli jsme o tom. Jenže se snažíme hodnotit čistě výkonnost v kvalifikaci a Kimi v žádné části, kdy je bylo možné srovnávat nebyl rychlejší než Romain. Kdyby v Q3 zajel Kimi čas nad 5 min a byl devátý, znamanalo by to, že si bod zaslouží? Byl opravdu rychlejší než Grosjean? Já bych se dokonce spíše zastal názoru, že by si ten bod zasloužil Romain (když jezdci nezajedou v nějaké části čas, bereme v potaz srovnání z té předchozí - a v Q1 i v Q2 byl lepší než Kimi).-
anonym
14:45 17.04.2012 85.162.117.XXX"snažíme se hodnotit čistě výkonnost" ... "Kdyby v Q3 zajel Kimi čas nad 5 min a byl devátý, znamanalo by to, že si bod zaslouží?"
Ano. Protože i v takovém případě Kimi předvedl v Q3 alespoň nějaký výkon, zatímco Romain (bez technické příčiny, byla to čistě strategická volba) neodvedl žádný.-
Petr
14:58 17.04.2012 109.81.245.XXXLze však srovnávat pouze nějaký výkon s nějakým, ne s žádným (to mi připomíná dělení nulou). Jak můžu tvrdit, že je někdo na dráze lepší, pokud ten druhý neujede ani kolo? Pokud šlo oba srovnávat, byl Romain lepší (Q1 i Q2).
A ještě jedna věc - co když by to nebyla strategická volba, ale nedovolila by mu vyjet technika?-
Icewoman
15:07 17.04.2012 85.70.14.XXXPromiňte, ale vy jste to nesledoval? Grosjeanovi nezbyly do Q3 žádné nové měkké gumy, takže se o cokoliv snažit bylo marné. I tak se pokusil, ale stáhli ho. A to ani nemluvím i tom, že Räikkönen se do Q3 kvalifikoval na tvrdých, kdežto Grosjean na měkkých.
Trochu vám to srovnání kulhá, ale co, vždyť nejde o život-
-
anonym
19:32 17.04.2012 89.103.81.XXXPokud si to sledoval, videl si taky, ze kimi zajel kolo na studenejsi trati hned na prvni pokus. Romain to nezvladl a musel jet znova a to kolo zajel nakonci Q2 na teplejsi trati a jeste na druhy pokus. Znicil si svou blbosti pneu a do Q3 uz mu poradne nezbyli a radsi si je posetril. Podle me by si mel minimalne pouzit kimiho cas z Q3 kdy jel kimi uplne naplno. A tam byl prekvapive kimi opet rychlejsi. Takze bod nedavat je podle me uplne blbost...-
Petr
20:52 17.04.2012 78.157.160.XXXJa to chapu, jenze v Q3 Romain nevyjel. Stezujes si na drobne rozdily teplot v Q2, ale chtel bys, abych vyjimecne srovnaval ruzne casti, tj. Kimiho cas z Q3 s Romainovym z Q2? Vzdy jsme srovnavali jen casy ze stejne casti, kde oba zajeli merene kolo, bez ohledu na pouzite smesi. Bezna praxe.-
skejpa
21:20 17.04.2012 89.103.81.XXXSrovnáváš nesrovnatelné... Někdo jede jistotu, někdo krev. Když někdo jede krev a druhej už tu krev jet nemůže protože si to zkazil předtím, tak to přeci nemůže být remíza. Očividně je to úhel pohledu, který se zdá být divný nejen mě. Za mě má Kimi +1
-
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek