DISKUZE K ČLÁNKU Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen
Po incidenty poznamenané kvalifikaci a opravdu velmi originálním složení startovního roštu (poprvé od roku 1976 a éry Chrise Amona se v TOP 5 opět objevil zástupce Nového Zélandu) byla s napětím očekávána samotná Grand Prix. Ale ani tady nešlo nic tak docela hladce.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
tom11
09:04 04.11.2024 77.48.94.XXXto je sice pravda, ale tomu postupnému řešení VSC-SC-RF docela rozumím. zásadní problém ale vidím v tom, že je pod RF povoleno tyto úpravy dělat. pokud by vozy musely po RF vyjet na gumách, na kterých do boxů zajeli, bylo by po problému. každý by si rozmyslel, při hrozbě RF nepřezout.-
RoBertino
10:11 04.11.2024 185.63.97.XXXTuhle RF ale nikdo nepředpokládal a nebyla výsledkem horšícího se počasí. Způsobil ji Colapinto a to opravdu nemůžeš očekávat, jestli se někdo rozbije nebo ne. V tomhle nebyla žádná spekulace, nevíme, kdy byl Emil a Alpíci do boxu jeli. Jestli se nepletu, tak v režimu „mokrého“ závodu neplatí povinnost zastávky v boxech, takže to nabízí další a další varianty. Zakázat výměnu pod RF by také nic neřešilo, protože ti na mokrých pneu se vrátili k intermediates, což by je později také čekalo. To bychom potom mohli zakázat i zajíždění do boxů během režimu SC, protože někdo měnil před ním a tím byl znevýhodněn. Ve sportu - a to ve většině sportů - prostě stoprocentní spravedlnost neexistuje a nemyslím tím jenom nějaké podrazy. Jeden příklad za všechny - MS 1974 v Německu, zápas NSR-Polsko. Hrálo se de facto na zatopeném hřišti a Poláci v první půli hráli na polovině Němců vlastně v bazénu. O přestávce hasiči a dobrovolníci zčásti dostali vodu pryč, takže domácí měli v druhé půli podstatně lepší podmínky. Bylo to spravedlivé? Bylo povoleno dělat úpravy hřiště o přestávce nebo mělo zůstat ve stejném stavu, aby měla obě mužstva stejné podmínky?-
tom11
16:53 04.11.2024 194.212.104.XXXJak píšu i výše. Je vcelku nelogické, když v jednom případě je výměna "zdarma" a v dalších nikoliv. To je prostě anomálie. Je jasné, že to na 100% spravedlivé nebude nikdy. Ale dát vedení závodu do ruky nástroj pro zásadní ovlivnění výsledku, není podle mě správné.
-
-
-
RoBertino
10:03 04.11.2024 185.63.97.XXXVSC byl aktivován kvůli Hülkenbergovi, který stál v T1 na místě, kde se rozvěsil po svodidlech Albon. Toho však odtamtud dostali stewardi (a Hulk byl diskvalifikován), takže ho během jediného kola stopli. SC byl aktivován o dvě kola později kvůli nebezpečným podmínkám na trati, protože déšť zesílil. Červená byla reakcí na nehodu Colapinta (32. kolo).
Že se smí v režimu červené vlajky přezout je pravidly dovoleno, takže o nějakém ovlivnění tady nemůže být ani řeči. Bylo využito pravidel a v minulosti na to někdo doplatil, někdo vydělal.
-
-
jako
23:26 03.11.2024 185.51.250.XXXNe Verstapen těžil z toho SC co byl vyhlášen hned jak skončil VSC (30kolo)a pak Lando předjel George …Úplně vymyšlený SC kdy měla většina jezdců inters..a během toho SC pak byla Redflag(33kolo)…a to vyhrálo Verstapenovi zavod…a Alpine double…Sainz SC byl až potom..to už měli všichni prezuto do konce a pořadí bylo vesměs stejně do konce už od te RedFlag… -
-
RoBertino
23:05 03.11.2024 185.63.97.XXXTen první před přerušením určitě ne - byl výsledkem stále přehnanější a úzkostlivé snahy po bezpečnosti. Nakonec skončíme jako v USA, kde se za deště nezávodí - tečka, a puntik tam. Vedení závodu se zdály být podmínky příliš nebezpečné, ale takový Russell se vztekal, že závod vůbec nepřerušili. Ovšem až ve chvíli, kdy zjistil, že zastavil a hned nato byl závod přerušen. Verstappen těžil až z druhého po Sainzově nehodě.-
Loqenc
23:23 03.11.2024 85.71.3.XXXTen SC před červenými vlajkami jsem vůbec nepochopil. Normálně se závodí, žádná havárka, jen začne víc pršet. Většina jezdců relativně v pohodě na sjetých přechodných. Chudáci ti, kteří zajeli pro pneu do plného deště, přišli tím o výhodu. Jako kdyby byli všichni na gumách do plného deště a měli problém to uřídit, tak asi neřeknu, ale takto? Navíc taková jízda za SC není jen tak, jak následně ukázal Colapinto -
jako
23:33 03.11.2024 37.188.153.XXXNe Verstapen těžil z toho SC co byl vyhlášen hned jak skončil VSC (30kolo)a pak Lando předjel George …Úplně vymyšlený SC kdy měla většina jezdců inters..a během toho SC pak byla Redflag(33kolo)…a to vyhrálo Verstapenovi zavod…a Alpine double…Sainz SC byl až potom..to už měli všichni prezuto do konce a pořadí bylo vesměs stejně do konce už od te RedFlag..SainzSC pomohl Maxovi dostat se před Ocona ,ale vzhledem k tomu co zajížděl za časy posledních 15 kol tak by ho dal úplně v pohodě i bez toho SC…-
RoBertino
10:35 04.11.2024 185.63.97.XXXStačí se pořádně podívat na záznam: Hülkenbergovo vyjetí z trati - 28. kolo. Ještě v průběhu tohoto kola VSC, ale komisaři Nica vytlačili, tak ještě před koncem VSC konči. SC je vyhlášen až ve 30. kole, Colapinto havaroval ke konci 32. kola a RF byla aktivována bezprostředně poté. Verstappen byl v tu chvíli za Oconem a po restartu se ho nezvládl držet. Takže první SC mu sice pomohl, ale určitě nevyhrál závod.-
jako
11:44 04.11.2024 185.51.250.XXXMe jde hlavně o ten SC…a jak byl vyhlášen úplně bez důvodu..Akorát to zabilo risk jezdců co šli hned na wet..většina sla na inters…byla by to jejich chyba ,když se zhoršovali podmínky ,ale riskovali…nebo by museli znova do boxu pro wet…ale ředitelství zavodu se na to úplně vykašlalo….Prostě bprší ,i když maji skoro všichni inters tak závodit nebudeme ….Jinak Max měl ztrátu asi 2,6s na Ocona před tim SainzSC…na té ,posléze lepšící se trati, mu pak dávala skoro vteřinu…dal by ho úplně v pohodě i bez SainzSC…Celý závod byl ovlivněn nesmyslným vyhlášením SC….
RoBertino klidne prosim Vas smazte dva me samostatne komentare co se nepropsali do vlakna...ma chyba....jeden koment je z 23:26 včera a druhy dnes 11:35....diky
-
-
-
-
-
GRAHAM
21:20 03.11.2024 109.81.115.XXXPohár konstruktérů vypadá nadějně, doufám že to udržíme. To že Lando mohl teoreticky získat titul Mclarenu jen uškodilo.Vůbec to nemělo být na pořadu dne. Ten náskok byl velký a jen náhodou se stalo , že určitá naděje vznikla. Také je potřeba podotknout, že kvalit Maxe lando zatím nedosáhl. Takže je potřeba, aby měl lepší monopost.-
RoBertino
21:31 03.11.2024 185.63.97.XXXMáte obrovskou šanci - a klíč je v Pérezovi. Stačí porovnat posledních deset závodů (bez sprintů) - Piastri 133 bodů, Pérez 30. Od GP Monaca šel jeho výkon tragicky dolů a neodevzdává týmu absolutně nic - tak se potom nelze divit, že je RB až třetí. Emil to opravdu sám zachránit nemůže.
-
-
Mike17
21:07 03.11.2024 185.149.130.XXXNo, mělo to být jen o tom, jestli Lando získá na Maxe 10b nebo 20b. Ztratit 18b je totální fiasko. A nemůže za to jen Colapinto.
Škoda, těšil jsem se na dramatický závěr sezony, ale Maxovi se dá k titulu gratulovat už teď. Dnes si to vybojoval úžasně.
A třeba nějaký "odborník" pochopí, proč je dobré v Brazílii vyměnit motor za nový, ikdyž nemá žádnou poruchu.-
tom11
09:18 04.11.2024 77.48.94.XXXříkal jsem to už na srazu, že Max si to pohlídá. Lando a vlastně celý McL ještě do mistrovské formy nedorostl a náskok byl poměrně značný.
v týmovém šampionátu McL naopak věřím. sice dělají chyby, ale Ferka většinou udělají něco obdobného a RB mají Pereze. to ty chybičky McL bohatě pokryje.-
RoBertino
10:16 04.11.2024 185.63.97.XXXHlídat něco v takových podmínkách je věc dost ošemetná. Nejde na nic spoléhat a když si vybavím Brazílii 1993. kdy Christian Fittipaldi na cílové rovince smetl Prosta, klidně se v mohlo něco podobného stát i tady. Fakt ale je, že Ferrari jednou zazáří, potom je to bída. Pérez od Monaca nebyl lepší než sedmý a bez sprintů byl jen šestkrát v TOP 10 - a ne lépe než sedmý. V minulosti Kvjat, Gasly i Albon dávno letěli, ale Checo byl až neuvěřitelně dlouho hájenou osobou. Že na to Bulíci doplatí v PK je jenom dobře.-
Mike17
11:21 04.11.2024 185.149.130.XXXAsi jsem taky čekal, že si to Max pohlídá, ale trochu jsem doufal, že to bude vyrovnané do konce sezony a bude se na co koukat. Stát se mohlo včera cokoliv. Mohl to přehnat a rozbít to. Ale vzhledem k Landově pozici by ani to včera nic moc nezměnilo. Prostě Lando měl včera vyhrát, ale Max byl prostě o dost rychlejší. Dostat za půl závodu přes půl minuty.... A v tom dešti se to nedá svést na auto.
A mám pocit, že PK u RB neřeší. Budou mít aspoň příští rok víc času na vývoj auta pro rok 2026. Jak si drží Pereze mám čím dál větší pocit, že to dělají schválně, jen si nemůžou dovolit obrat o body Maxe. Tak aspoň dvojka dojede vždy za body.
-
-
-
-
Mac_
20:55 03.11.2024 89.176.85.XXXNemám toho arogantního zmetka rád, ale nemám problém prohlásit, že je to excelentní pilot. Všakvyvítekohomyslím. A o to nám všem nakonec jde, bavit se. Norris bohužel jezdí, jako by měl před koncem kariéry. I ten Alonso ukazuje větší hlad po vítězství.
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek