DISKUZE K ČLÁNKU Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

Po incidenty poznamenané kvalifikaci a opravdu velmi originálním složení startovního roštu (poprvé od roku 1976 a éry Chrise Amona se v TOP 5 opět objevil zástupce Nového Zélandu) byla s napětím očekávána samotná Grand Prix. Ale ani tady nešlo nic tak docela hladce.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 55, poslední 11.11.2024 23:25 Vložte komentář

Nejlepší názory

» RoBertino (Hlasovali 5 lidé) 04.11.2024 10:32
Fanoušek - a zejména zarytý fanoušek - je… »
» Limbi (Hlasovali 4 lidé) 03.11.2024 19:41
Tak bych řekl, že v jezdeckém šampionátu je… »
» Duncan66 (Hlasovali 4 lidé) 03.11.2024 19:47
Stesti preje pripravenym a nezbyva, nez… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

    • tom11

      tom11

      77.48.94.XXX
      to je sice pravda, ale tomu postupnému řešení VSC-SC-RF docela rozumím. zásadní problém ale vidím v tom, že je pod RF povoleno tyto úpravy dělat. pokud by vozy musely po RF vyjet na gumách, na kterých do boxů zajeli, bylo by po problému. každý by si rozmyslel, při hrozbě RF nepřezout.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • RoBertino

        RoBertino

        185.63.97.XXX
        Tuhle RF ale nikdo nepředpokládal a nebyla výsledkem horšícího se počasí. Způsobil ji Colapinto a to opravdu nemůžeš očekávat, jestli se někdo rozbije nebo ne. V tomhle nebyla žádná spekulace, nevíme, kdy byl Emil a Alpíci do boxu jeli. Jestli se nepletu, tak v režimu „mokrého“ závodu neplatí povinnost zastávky v boxech, takže to nabízí další a další varianty. Zakázat výměnu pod RF by také nic neřešilo, protože ti na mokrých pneu se vrátili k intermediates, což by je později také čekalo. To bychom potom mohli zakázat i zajíždění do boxů během režimu SC, protože někdo měnil před ním a tím byl znevýhodněn. Ve sportu - a to ve většině sportů - prostě stoprocentní spravedlnost neexistuje a nemyslím tím jenom nějaké podrazy. Jeden příklad za všechny - MS 1974 v Německu, zápas NSR-Polsko. Hrálo se de facto na zatopeném hřišti a Poláci v první půli hráli na polovině Němců vlastně v bazénu. O přestávce hasiči a dobrovolníci zčásti dostali vodu pryč, takže domácí měli v druhé půli podstatně lepší podmínky. Bylo to spravedlivé? Bylo povoleno dělat úpravy hřiště o přestávce nebo mělo zůstat ve stejném stavu, aby měla obě mužstva stejné podmínky?

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • tom11

          tom11

          194.212.104.XXX
          Jak píšu i výše. Je vcelku nelogické, když v jednom případě je výměna "zdarma" a v dalších nikoliv. To je prostě anomálie. Je jasné, že to na 100% spravedlivé nebude nikdy. Ale dát vedení závodu do ruky nástroj pro zásadní ovlivnění výsledku, není podle mě správné.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      VSC byl aktivován kvůli Hülkenbergovi, který stál v T1 na místě, kde se rozvěsil po svodidlech Albon. Toho však odtamtud dostali stewardi (a Hulk byl diskvalifikován), takže ho během jediného kola stopli. SC byl aktivován o dvě kola později kvůli nebezpečným podmínkám na trati, protože déšť zesílil. Červená byla reakcí na nehodu Colapinta (32. kolo).
      Že se smí v režimu červené vlajky přezout je pravidly dovoleno, takže o nějakém ovlivnění tady nemůže být ani řeči. Bylo využito pravidel a v minulosti na to někdo doplatil, někdo vydělal.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • hurthys

    hurthys

    89.177.138.XXX
    Maxovi všechna čest, bohužel všechny naděje šly rychle do kopru. Jinak pořád stejně - Lando stále neumí startovat a McLaren stále neumí strategii.

    Jediná útěcha pro Mekáč, že ferrka zajely úplně stejnou tužku.

    + 4 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • jako

    jako

    185.51.250.XXX
    Ne Verstapen těžil z toho SC co byl vyhlášen hned jak skončil VSC (30kolo)a pak Lando předjel George …Úplně vymyšlený SC kdy měla většina jezdců inters..a během toho SC pak byla Redflag(33kolo)…a to vyhrálo Verstapenovi zavod…a Alpine double…Sainz SC byl až potom..to už měli všichni prezuto do konce a pořadí bylo vesměs stejně do konce už od te RedFlag…

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • jako

    jako

    185.51.250.XXX
    Tak ten SC vyhrál Verstapenovi titul….Co to jako mělo byt v době kdy Noris předjel Russela a dostává se potencionalne do čela a normálně spolu závodí…..13 pilotů ma inters a 5 wet pneu se vyhlasi SC….?

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      Ten první před přerušením určitě ne - byl výsledkem stále přehnanější a úzkostlivé snahy po bezpečnosti. Nakonec skončíme jako v USA, kde se za deště nezávodí - tečka, a puntik tam. Vedení závodu se zdály být podmínky příliš nebezpečné, ale takový Russell se vztekal, že závod vůbec nepřerušili. Ovšem až ve chvíli, kdy zjistil, že zastavil a hned nato byl závod přerušen. Verstappen těžil až z druhého po Sainzově nehodě.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Loqenc

        Loqenc

        85.71.3.XXX
        Ten SC před červenými vlajkami jsem vůbec nepochopil. Normálně se závodí, žádná havárka, jen začne víc pršet. Většina jezdců relativně v pohodě na sjetých přechodných. Chudáci ti, kteří zajeli pro pneu do plného deště, přišli tím o výhodu. Jako kdyby byli všichni na gumách do plného deště a měli problém to uřídit, tak asi neřeknu, ale takto? Navíc taková jízda za SC není jen tak, jak následně ukázal Colapinto 03

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • jako

        jako

        37.188.153.XXX
        Ne Verstapen těžil z toho SC co byl vyhlášen hned jak skončil VSC (30kolo)a pak Lando předjel George …Úplně vymyšlený SC kdy měla většina jezdců inters..a během toho SC pak byla Redflag(33kolo)…a to vyhrálo Verstapenovi zavod…a Alpine double…Sainz SC byl až potom..to už měli všichni prezuto do konce a pořadí bylo vesměs stejně do konce už od te RedFlag..SainzSC pomohl Maxovi dostat se před Ocona ,ale vzhledem k tomu co zajížděl za časy posledních 15 kol tak by ho dal úplně v pohodě i bez toho SC…

        + 0 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • RoBertino

          RoBertino

          185.63.97.XXX
          Stačí se pořádně podívat na záznam: Hülkenbergovo vyjetí z trati - 28. kolo. Ještě v průběhu tohoto kola VSC, ale komisaři Nica vytlačili, tak ještě před koncem VSC konči. SC je vyhlášen až ve 30. kole, Colapinto havaroval ke konci 32. kola a RF byla aktivována bezprostředně poté. Verstappen byl v tu chvíli za Oconem a po restartu se ho nezvládl držet. Takže první SC mu sice pomohl, ale určitě nevyhrál závod.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jako

            jako

            185.51.250.XXX
            Me jde hlavně o ten SC…a jak byl vyhlášen úplně bez důvodu..Akorát to zabilo risk jezdců co šli hned na wet..většina sla na inters…byla by to jejich chyba ,když se zhoršovali podmínky ,ale riskovali…nebo by museli znova do boxu pro wet…ale ředitelství zavodu se na to úplně vykašlalo….Prostě bprší ,i když maji skoro všichni inters tak závodit nebudeme ….Jinak Max měl ztrátu asi 2,6s na Ocona před tim SainzSC…na té ,posléze lepšící se trati, mu pak dávala skoro vteřinu…dal by ho úplně v pohodě i bez SainzSC…Celý závod byl ovlivněn nesmyslným vyhlášením SC….

            RoBertino klidne prosim Vas smazte dva me samostatne komentare co se nepropsali do vlakna...ma chyba....jeden koment je z 23:26 včera a druhy dnes 11:35....diky

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    109.81.115.XXX
    Pohár konstruktérů vypadá nadějně, doufám že to udržíme. 11 To že Lando mohl teoreticky získat titul Mclarenu jen uškodilo.Vůbec to nemělo být na pořadu dne. Ten náskok byl velký a jen náhodou se stalo , že určitá naděje vznikla. Také je potřeba podotknout, že kvalit Maxe lando zatím nedosáhl. Takže je potřeba, aby měl lepší monopost.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      Máte obrovskou šanci - a klíč je v Pérezovi. Stačí porovnat posledních deset závodů (bez sprintů) - Piastri 133 bodů, Pérez 30. Od GP Monaca šel jeho výkon tragicky dolů a neodevzdává týmu absolutně nic - tak se potom nelze divit, že je RB až třetí. Emil to opravdu sám zachránit nemůže.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    185.149.130.XXX
    No, mělo to být jen o tom, jestli Lando získá na Maxe 10b nebo 20b. Ztratit 18b je totální fiasko. A nemůže za to jen Colapinto.
    Škoda, těšil jsem se na dramatický závěr sezony, ale Maxovi se dá k titulu gratulovat už teď. Dnes si to vybojoval úžasně. 11
    A třeba nějaký "odborník" pochopí, proč je dobré v Brazílii vyměnit motor za nový, ikdyž nemá žádnou poruchu. 03

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • tom11

      tom11

      77.48.94.XXX
      říkal jsem to už na srazu, že Max si to pohlídá. Lando a vlastně celý McL ještě do mistrovské formy nedorostl a náskok byl poměrně značný.
      v týmovém šampionátu McL naopak věřím. sice dělají chyby, ale Ferka většinou udělají něco obdobného a RB mají Pereze. to ty chybičky McL bohatě pokryje. 03

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • RoBertino

        RoBertino

        185.63.97.XXX
        Hlídat něco v takových podmínkách je věc dost ošemetná. Nejde na nic spoléhat a když si vybavím Brazílii 1993. kdy Christian Fittipaldi na cílové rovince smetl Prosta, klidně se v mohlo něco podobného stát i tady. Fakt ale je, že Ferrari jednou zazáří, potom je to bída. Pérez od Monaca nebyl lepší než sedmý a bez sprintů byl jen šestkrát v TOP 10 - a ne lépe než sedmý. V minulosti Kvjat, Gasly i Albon dávno letěli, ale Checo byl až neuvěřitelně dlouho hájenou osobou. Že na to Bulíci doplatí v PK je jenom dobře.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          Asi jsem taky čekal, že si to Max pohlídá, ale trochu jsem doufal, že to bude vyrovnané do konce sezony a bude se na co koukat. Stát se mohlo včera cokoliv. Mohl to přehnat a rozbít to. Ale vzhledem k Landově pozici by ani to včera nic moc nezměnilo. Prostě Lando měl včera vyhrát, ale Max byl prostě o dost rychlejší. Dostat za půl závodu přes půl minuty.... A v tom dešti se to nedá svést na auto.
          A mám pocit, že PK u RB neřeší. Budou mít aspoň příští rok víc času na vývoj auta pro rok 2026. Jak si drží Pereze mám čím dál větší pocit, že to dělají schválně, jen si nemůžou dovolit obrat o body Maxe. Tak aspoň dvojka dojede vždy za body. 12

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • tom11

          tom11

          194.212.104.XXX
          S tím pohlídáním si jsem měl na mysli zbytek sezóny, ne včerejšek. V tom dešti se toho opravdu moc hlídat nedalo.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Mac_

    Mac_

    89.176.85.XXX
    Nemám toho arogantního zmetka rád, ale nemám problém prohlásit, že je to excelentní pilot. Všakvyvítekohomyslím. A o to nám všem nakonec jde, bavit se. Norris bohužel jezdí, jako by měl před koncem kariéry. I ten Alonso ukazuje větší hlad po vítězství.

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Lance Stroll se svou nehodou postaral o napjatou situaci před GP Brazílie

Alibismus FIA nebo snaha něco zakrýt? Vysvětlení podivného jednání kolem kvalifikační nehody Strolla

Piastrimu se příliš nedařilo, Alonso svůj vůz uvedl do stavu nepojízdného (ilustrační foto)

„Červená“ kvalifikace pohromou pro Hamiltona a Red Bull, za Norrisem se prosadili méně obvyklí piloti

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama