DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari získalo double, ovšem ve stínu vyhroceného duelu Verstappen-Norris
Málokdo asi čekal tak dramatický závod, ve kterém se nakonec pozornost maximálně upírala nikoli na čelo, ale na boj o bronzovou příčku a potažmo o důležité body. Nakonec to byla řežba do posledního metru.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Ferrari získalo double, ovšem ve stínu vyhroceného duelu Verstappen-Norris
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
RoBertino
01:05 21.10.2024 185.63.97.XXXPak jsou tedy úžasným sportem i piškvorky - žádný prvek náhody, vše záleží jen a jen na daném jedinci a jeho tazích. Trochu vážněji sem bude patřit i Go a většina počítačových adventur, i když tam musí člověk zvolit správné řešení, ale rozhodně tu náhoda žádnou roli nehraje. Na rozdíl od fotbalu, hokeje, míčových her a závodů...-
odin
01:40 21.10.2024 109.81.172.XXXFIA bohužel si neví rady sama se sebou. Proto zavádí takové taškařice, které nakonec není schopna ukočírovat, což jsme už viděli v minulosti. Např týmová režie a její povolování, pak zase zakazování, aby nakonec zase byla povolená? Pravidla jsou udělána diletanty. Proto jsou tak často měněna. (F1 je "sport" s nejčastěji měnícími se pravidly, které stejně všichni porušují a FIA netrestá. Nebo trestá, ale jen plebs).
Vlastně se ani není čemu divit, když sama FIA své pravidla porušuje. Abu Dhabí 2021 je toho zářným příkladem. Myslel jsem si, že když se jim tehdá ten experiment tak hodně (v zájmu F1) povedl, že to bude běžným jevem i nadále. Ale byl jsem zklamán, když jsem letos viděl v Kanadě opět Safety Car nechat předjet všechny, kteří byli o kolo zpět a pak ještě další kolo jet, než byl závod opět restartován. Úplně stejně, jako probíhaly všechny SC fáze do Abu Dhabi 2021.
Roberte, jsi opravdu přesvědčen, že FIA Verstappenovi neumetá cestičku? Dneska, jak tady píše Duncan66, bylo několik trestů za vytlačení z dráhy, tedy za stejný manévr, který předvedl Max, ale verdikt byl v jeho případě opačný.
Ono se totiž jinak závodí, když potřebuješ předjet a nekolidovat v boji o titul a jinak, když ti kolize naopak pomůže v boji o titul. Ale na toto téma už jsme mluviili...
Mně nevadí posouzení pro Maxe, ale proč ve stejném smyslu nebylo postupováno i jinde? Proč se najednou zase jezdí Safety Car po staru???
To se zase budou měnit pravidla až se to slavné FIA nebude hodit a bude zase vypadat směšně, protože to pomůže někomu kdo si to podle FIA nezaslouží?
Král Lávra, do kterého se slavná FIA inportovala, je nahý už hodně dlouho.-
RoBertino
03:53 21.10.2024 185.63.97.XXXNeumím posoudit, zda se mu nadržuje a proč. Tituly má, střídání stráží by mnozí přijali jako rozmanitost, vždyť v 70. letech jsme měli sedm mistrů světa a v uplynulé dekádě jen tři... To je moc vysoká politika, ale faktem je, že od jisté doby je to hrůza na hrůzu a Abu Dhabi 2021 byl do nebe volající podraz.
Držím palce, ať se rozhodneš dobře a můžeme pokračovat v hříměždických debatách.-
odin
14:29 21.10.2024 109.81.172.XXXAbu Dhabi 2021 byl podraz iniciovaný FIA. A to je ten moment, který nelze akceptovat. Pokud FIA do té doby "jen" posvětila prohřešky pilotů, nebo stájí, dalo se to nějak s obtížemi skousávat. Múžeme se o tom hádat do nekonečna, ale tam to bylo porušení vlastních pravidel samotnou FIA.
Evidentní určení titulu, díky porušením pravidel, zvyklostí, všeho. A ve stejném stylu pokračují dále. Jak jsem psal Mikovi, porovnej včerejší tresty za vytláčení i netresty (Max po startu) s tím, co se pak stalo v závěru. Pokud by chtěla být FIA fér, tak dá pentli Maxovi za vytlačení a nedodržení limitu trati a Landovi za předjetí mimo trať a nevrácení pozice. A nemělo by to vliv na pořadí.
Nebo měl Max dostat trest už na začátku, atejně jako Russell ve 14-tém kole.
Já vnímám, že Max je hájen, nebo spíše, tlačen k titulu, stejně jako v 2021.
Jinak, já jsem rozhodnut absolvovat co nejméně operací (snad to vydržím) a hřiměždické debaty budou pokračovat . Jenom nevím, kdy mě k operacím vezmou. (Po každé operaci následuje čtvrt roku rehabilitace)....
-
-
-
-
-
odin
01:52 21.10.2024 109.81.172.XXXCo se týká pokroků... Čekají mě dvě až čtyři operace a mám se rozhodnout, po poradě s mými doktory, kolik jich chci prodělat. Nebo spíš, zda snesu dvě dlouhé, nebo to bude raději na vícekrát. .16.listopadu jdu plánovat termíny.
Ale tohle sem moc nepatří, tak to pak smázněte. -
Loqenc
13:34 21.10.2024 85.71.3.XXXJá si třeba dřív myslel, že vozit se ve formulích není žádný sport. Pak jsem si vyzkoušel motokáry a měl jsem velký problém to udýchat Šachů bych se taky zastal, ty taky dokážou dost zvednout tep. A soustředit se a kalkulovat několik hodin v kuse není jen tak a vyžaduje to hodně energie. Proto staří šachisté nedokážou podávat výkony jako za mlada. Např. když se zeptali Karpova, proč už není tak dobrý, tak odpověděl, že rozumí šachům stejně jako dřív, ale už mu chybí energie.-
odin
14:07 21.10.2024 109.81.172.XXXJak se to vezme, sport-nesport.
Jak dalece má podle tebe vliv sportovní výkon pilota na jeho umístění v F1?
A jak dalece na to samé má vliv technika? A nežvaň mi o tom, jak někteří piloti nastavují a dokonce staví svá auta...
A ještě další hledisko.
Jak dalece ovlivňuje umístění týmů a pilotů politika?
Já z těchto hledisek považuji vliv výkonosti pilotů za minimální. Proto jsem F1 vyřadil (ze svého hlediska) ze sportovních odvětví. Tam totiž sport hraje velice podružnou roli.-
Loqenc
15:07 21.10.2024 85.71.3.XXXF1 beru hlavně jako show. Když byl jezdec F1 vyhlášen sportovcem roku, tak jsem se tomu dřív smál, teď už je mi to celkem jedno, protože ať si tomu klidně sport říkají, jezdec musí podat určitý výkon. V tom příspěvku výše jsem se chtěl hlavně zastat šachů a poskytnou na ně jiný úhel pohledu. V F1 to rozhodně není o nějaké spravedlnosti. I když dobrý jezdec má větší šanci zaujmout a dostat se tam a když podává dobré výkony, tak má větší šanci dostat se do dobrého týmu. Ale v F1 je jen 20 míst a u dobrých týmů ještě míň, takže tam vždy bude politika. -
Loqenc
15:19 21.10.2024 85.71.3.XXXNejlepší jak to rozseknout je asi podívat se na definici sportu [odkaz na stránku] A brát F1 jako týmový sport, kde za výsledek nemůže jen samotný jezdec, ale i celý tým, který mu připraví auto.-
odin
16:27 21.10.2024 109.81.172.XXXS první tvojí reakcí souhlas.
U druhé reakce jsem si přečetl definici sportu (jak jsi dal odkaz) a konstatuji, že F1 a události v ní odporují oné definici.
AbuDhabi 2021 se do definice sportu absolutně nevejde.
Sorry, ale jaký vliv měl pilot a tým Mercedesu v Abu Dhabí na výsledek rozhodujícího závodu a tím pádem celé sezóny? Vůbec žádný. Protože tam se podle pravidel nepostupovalo. Tam byla porušena a změněna pravidla samotnými tvůrci a lidmi, kteří mají na dodržování pravidel dohlížet.
Lze v takovém případě mluvit o sportu? Lze považovat takto získaný titul za oprávněný a férový? Lze nadále věřit v nestrannost FIA?
Já mám na všechny otázky zápornou odpověď. A také jsem po padesáti letech tehdá přestal F1 sledovat. V půlce letošní sezóny jsem se podíval na dva závody, abych nebyl úplně mimo na srazu zdejších diskutujících a zjistil jsem, že se jede pořád ve starých kolejích.
Upozorňuji, že jsem v 2021 nefandil ani Lewisovi ani Maxovi, ale Kimimu, tak že mi bylo jedno, kdo bude šampiónem. Jenom oprávněnosti zisku titulu potřebuji alespoň trochu "uvěřit".-
-
odin
18:58 21.10.2024 109.81.172.XXXCo píšeš je pitomost, nebo nepochopení.
Protože v AbuDhabí 2021 Masi změnil v průběhu závodu pravidla i procedůry. On nenechal předjet všechny piloty o kolo zpět do stejného kola pod SC a neumožnil jim zařadit se na konec startovního pole. Takto se postupovalo vždy od zavedení SC do F1 a následně po AD 2021, také. To nebyla chyba rozhodčího, ale úmyslné ovlivnění závodu za pomoci porušení pravidel.
Ve fotbale také nikdo neodpíská pokutový kop v poslední minutě finále za faul uprostřed hřiště, byť úmyslný.
Prostě nikde nenajdeš, v žádném sportu, finále mistrovství světa ovlivněné rozhodčím, pomocí změny pravidel. Jen pro tu konkrétní příležitost.-
-
odin
19:40 21.10.2024 109.81.172.XXXMiku nech si ty svý nesmysly. Tam šlo o to, že kdyby Masi postupoval podle pravidel, procedůry restartu SC, tak dojedou do cíle pod SC a zvítězil by Hamilton. Koukni se na letošní Kanadu, jak probíhal restart. Koukni se na minulé SC fáze v letech před AD 2021. A neblafej tady ty tvoje výmysly a lži.
Vždycky byli puštěni VŠICHNI o kolo zpět a vždycky se po puštění jelo ještě jedno kolo, aby se všichni stihli zařadit na konec startovního pole. To jsou pravidla, která Masi svévolně porušil. A nelži tady zase, že by to nemělo žádný vliv na výsledek.-
Mike17
09:07 22.10.2024 185.149.130.XXXAle já nelžu. Ti 4 v klidu mohli předjet pole, jako ti ostatní a nic by se nezměnilo.
Něco by změnilo jen to, kdyby Masi nechal celé pole odkroužit zbytečně ještě jedno kolo navíc. Jenže to týmy předtím kritizovaly (včetně Mercedesu), že je špatně dojíždět za SC závod.
-
-
Duncan66
20:33 21.10.2024 89.103.166.XXXNepusteni dalsich jezdcu okolo znemoznilo boj o predni pricky ostatnim pilotum, Treti byl tusim Sainz. Jak muze vyloucit, ze by se mu nepovedl start a on by vyhral zavod a souboj by dopadl tak, ze by Max skoncil pred Hamiltonem?
Zajimalo by me, jestli se v historii stal jeste jiny exces, kdy reditelstvi nechalo vratit se do kola jen nekomu a ovlivnilo tak boj o dalsi poradi v zavode, jako v poslednim zavode 2021 a na trati bylo nekolik jezdcu, kteri mezi sebou nemeli zadny piloty o kolo zpet a jini je meli a to nikoli proto, ze se to tak samo seradilo, ale protoze reditelstvi nekterym dovolilo se vratit a bojovat o poradi a jinym to nedovolilo a oni naopak museli po restartu pustit zavodniky pred sebe, protoze byli o kolo zpet. Tipuju, ze se neco takoveho nikdy nestalo..-
odin
00:23 22.10.2024 109.81.172.XXXDuncane mezi Sainzem a Maxem byli tak= piloti o kolo zpět a ty musel nejpve Sainz předjet, než mohl útočit na Maxe.
Masi přesně dobře věděl, co dělá. Umetl cestu Maxovi a ostatním znemožnil Maxe jakkolv ohrozit.
Navíc po přepuštění všech pilotů o kolo zpět před SC se jezdí ještě jedno kolo za SC, aby puštění piloti měli čas dojet konec startovního pole a nepřekáželi vedoucím jezdcům po restartu. Ale to už nemohl stihnout vůbec, protože to už bylo poslední kolo. Ano Masi byl pod tlakem do kterého se sám dostal tím, že čekal až Hamilton projede cílem abny nemohl zajet pro nové gumy a až pak vyhlásil SC. Podvod v přímém přenosu. Znovu zdůrazňuji, že nejsem fanoušek ani Hamiltona ani Verstappena, ale Kimiho. Čili nestranný pohled.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek