DISKUZE K ČLÁNKU GP KATARU: Boxovou přehlídku ovládl Verstappen, McLaren stále stoupá vzhůru
Nařízení FIA o povinné výměně pneumatik po určitém počtu kol sice nezpůsobilo fiasko jako v GP USA 2005, kdy se na start postavilo pouhých šest vozů, ale závod se tak změnil v počtářskou záležitost. Sice se předjíždělo, ale jen v duchu počtu odjetých kol.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: GP KATARU: Boxovou přehlídku ovládl Verstappen, McLaren stále stoupá vzhůru
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» huhukoktejl
(Hlasovali 3 lidé)
09.10.2023 13:38
Celé bych to shrnul, místa měl HAM dost, sám to… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
juras
19:07 10.10.2023 88.103.92.XXXNa to že kolizi na startu zavinil Hamilton...a spekulace se strategií kterou jsi napsal je přesně ta pustá teorie. A nejen to...oba piloti Mercedesu jsou velmi ambiciózní a pochybuju že by byli schopni přistoupit na scénář který jsi vytvořil. Kromě toho Mercedes není v pozici kdy by šel tak urputně za jednim špičkovým výsledkem...a byl schopen vytvářet taktiky podobného ražení. A za třetí...teoreticky můžeš vymýšlet spoustu věcí...ale nemůžeš vědět co se na startu stane... takže piloti musí prakticky pokaždý reagovat na aktuální situaci.
Prostě vezmi jako fakt to, že Hamiltona tentokrát nikdo neskřípnul...měl to ve svých rukou a udělal chybu...a sám to i uznal.
Spekulace o tom jak měl Russell pomoct Hamiltonovi do čela závodu jsou mimo...s Hamiltonovou chybou nemají co dělat.-
Fanda.LH
19:31 10.10.2023 85.162.8.XXXOk, tak mě zajímá tvůj názor, proč Mercedes nasadil LH červené gumy.. ?
Tohle je z vyjádření GR tady na webu:
Hovořili jsme o strategiích a ráno jsem řekl, že chci, abychom oba byli na pódiu. Mým cílem je pro tým získat to druhé místo. Mluvili jsme o tom, že by se Lewis v první zatáčce dostal dopředu, ale byla to náročná situace.
Já jsem nikdy netvrdil, že GR LH skřípnul... Za mě si počínal na startu nemoudře vzhledem ke strategii týmu a to byla po sprintu očividná (Sám Russell startoval do sprintu na červených a dostal se díky nim dokonce na vedoucí pozici)... LH rychlý start / agresivní strategie... GR konzervativní strategie...-
Kaša
15:43 11.10.2023 82.142.123.XXXNe, George si počínal na startu uplně normálně a jen špatný odhad Hama zavinil nehodu - a ne to že by tam byl George. Tým by určitě nechtěl aby jejich jeden pilot umýslně jel pomaleji a aby kvůli tomu se zvedla teoretická šance druhého na lepší první metry závodu .... -
juras
18:36 11.10.2023 88.103.92.XXXProč Mercedes nasadil rozdílnou strategii? Aby pokryl víc variant závodu hrubě ovlivněného povinnými zastávkami?
Za předpokladu 3 povinných zastávek...a za předpokladu že podobně jako ve sprintu další část závodu znehodnotí výjezdy SC byla jak správně píšeš strategie Hamiltona agresivnější. Až sem máš pravdu...všechno další je ale hloupá spekulace která by znamenala že v Mercedesu by se museli dohodnout na tom že Russell poslouží v podstatě jako oběť. Jak jinak rozumět tomu že Russell se měl zaměřit na to udělat na startu hlavně cestu Hamiltonovi? Bez ohledu na svoji pozici?
Nejhorší na tom je že Hamilton nebyl nijak omezen...měl to ve svých rukou...Russell neudělal nic špatně...kdyby byl býval Hamiltona např. vytlačoval...pak bys hořekoval správně.
Nechceš pochopit že Russell má své ambice...a že ohánět se teorií není nejlepší nápad...neb teorie a praxe jsou velmi často diametrálně odlišné.
Ta chyba na straně Hamiltona byla tak jasná...že i Hamilton po shlédnutí záznamu by musel být úplný magor pokud by snad chtěl na Russella hodit alespoň část viny.
To že Russell byl po nehodě v nepohodě a reagoval rezervované je logický...když máš kolizi s týmovým kolegou...jsi-li rovnej a ferovej...v první řadě to cítíš jako ztrátu pro tým a v hlavě ti probíhá zda jsi neudělal chybu.
Tvoje frustrace z pohledu fanouška Hamiltona šla vyjádřit stručně a reálně jednou, dvěmi větami...ty tvoje spekulativní elaboráty plné nesmyslných narážek jsou prostě mimo.
-
Fanda.LH
19:06 11.10.2023 83.240.60.XXXZa mě jsou tohle žvásty a popíráš co je očividný. Strategie Mercedesu byla zjevně dostat LH na první místo (Nic jiného by ani nedávalo smysl, nic by nepokryli) a George to narušil tím, že vyhnal Lewise na vnějšek, díky čemuž ztratil spousty důležitých metrů, které pak honil v zatáčce a skončilo to jak to skončilo...
Znova opakuji... Z pohledu souboje LH vs GR chyba LH... Ale k samotnému souboji nemělo dojít, GR měl takticky vyčkat až se LH dostane před Maxe a následně z toho vytěžit maximum...
Níže si to špatně vyložili, že tvrdím, že LH jel na GR... To samozřejmě netvrdím... Ale nepochybně GR dostal tu lepší strategii a LH naopak tu riskantnější, se kterou mohl Maxovi přidělávat vrásky na čele, ale z přímého souboje ho prakticky diskvalifikovala... Kdyby byl George chytřejší, tak věřím, že ten závod skutečně mohl vyhrát nebo alespoň o to bojovat...
Ještě by někdo mohl tvrdit, že kdyby LH byl opatrnější v první zatáčce tak... Já se obávám, že kdyby byl opatrnější, že už by Maxe neohrozili... GR by dojel 2. a LH bůhví kde... Tipl bych 5. místo...
-
-
-
-
-
-
tom11
17:05 09.10.2023 194.212.104.XXXSkvělý výsledek pro McL .
Tím ovšem pozitiva v mých očích končí. Ta komedie byla dokonce na pokračování.
První díl byly již skoro tradiční traťové limity a úpravy tratě v průběhu víkendu. A to ještě víkendu sprintového.
Druhý díl, komedie pneumatiková, vyvrcholil pár hodin před závodem a závod vlastní už byl jen důsledkem. Takto změnit pravidla je pro mne zcela nepřípustné. Obzvláště když mají piloti omezené počty gum a nevěděli to předem. Když už, tak měli pro závod dostat všichni extra gumy tak, aby mohli jet podle sebe. Navíc říct, že červené, žluté i bílé vydrží stejný počet kol jen dokládá naprostou nesmyslnost tohoto absurdního nařízení.
Pokud by měl být tohle směr vývoje F1, tak to asi bude beze mne. -
-
Fanda.LH
14:28 09.10.2023 85.162.8.XXXZa mě to LH nezmatlal v tom smyslu, že prostě byl vystaven neřešitelnému problému... Kdy na jednu stranu měl útočit na Maxe a na druhou hlídat GR... Ale ten GR tam vůbec neměl být... Lewis to tam měl poslat natvrdo, buď Max ustoupí nebo poletí a GR měl čekat na svou šanci...
On tu zatáčku potřeboval utáhnout, aby do té následující měl co nejlepší pozici... Proto mi přijde ten pohled "zavřel" nesprávnej... Tohle nemělo být něco, na co se měl soustředit...-
-
Fanda.LH
10:17 10.10.2023 83.240.60.XXXLH určitě nechtěl kolidovat s Russellem, takže není nic proti ničemu názor, že to LH neodhadl... Já ale tvrdím, že se GR měl držet zpátky a nechat LH dokončit útok na MV...
[odkaz na stránku]
Ten pohyb v té 6. vteřině bylo špatné rozhodnutí vzhledem k rozdílné strategii obou jezdců... LH tím ztratil spousty metru, pak to honil v zatáčce a když kolidovali, tak už byl na úrovni MV...
Když se na to podíváme izolovaně jako na souboj dvou jezdců... Ok chyba LH... Když se na to podíváme z pohledu týmu a jeho strategie, tak za mě je to nerozum GR...-
-
Fanda.LH
10:38 10.10.2023 83.240.60.XXXTohle naprosto chápu, je mi i jasné, že z F1 je blbě vidět, že je start chaotický atd. Je to těžké, ale byla to šance porazit Maxe nebo se o to alespoň pokusit a bohužel to dopadlo jak to dopadlo... Z mého pohledu => Mercedes vs Max Lewis plnil svou roli, zatímco GR ne...
Ale většina lidí na tohle nechce přistoupit a pořád to točí kolem toho, že LH GR zavřel... K tomu mám milion ale... Strašně mě mrzí, že to nedopadlo, protože 2 auta na různé strategii, mohla Maxovi zatopit...
-
-
-
-
-
Fanda.LH
09:57 09.10.2023 85.162.8.XXXKdybych byl šéfem Mercedesu start + první kola:
1) GR striktně pravá strana, pokud se nestane něco jako, že to Maxovi zhasne apod...
2) LH z leva, ze široka do toho vletí a ideálně v 1. nebo v 2. zatáčce předjede Maxe
3) LH pozdrží Maxe, bez toho, že by ho záměrně brzdil, RB je zkrátka rychlejší...
4) GR zůstane v rozumném odstupu od Maxe
5) LH zajede do boxů a v ideálním světě se na čerstvých gumách dokáže udržet virtuálně před Maxem...
6) GR pojede za Maxem a udělá opak toho co on tzn. když pojede do boxů o kolo dříve, tak zůstane na trati, když zůstane na trati, tak zajede o kolo dříve
7) LH pozdrží Maxe, pustí GR dle situace => GR virtuálně na 1. místě
Samozřejmě je to fantazírování, mohlo se odehrát spousta věcí... Nehodnotím manévr jako takový, je to závodní incident... Z mého pohkedu je nesmysl, když zvlášť po včerejším dnu vím, že červené gumy jsou na startu obrovskou výhodou, se tlačit do první zatáčky... Protože co se stane, když jsem druhý a třetí má rychlejší gumy ? Stane se to, že budeme v první zatáčce 3... Kdo to odnese ? Ten první, co si volí stopu ? Ten těžko... Zbývají 2, týmový kolegové...
V nadsázce řečeno, tak jak kolidoval LH s GR, tak mohl kolidovat s MV... Mohli se vytlačit z trati a GR z toho mohl těžit... Mohl jít LH do čela, mohla přijít červená vlajka... Mohlo to samozřejmě dopadnout pro LH, ale to pro GR není prohra... Pořád je to alespoň úspěch týmu... Proto taky píšu, že kdyby nebyli kolegové, tak se to dá pochopit...
Že se LH omluvil... Bylo zajímavý slyšet vysílačky GR po startu... Já jsem z toho cítil, že má v gatích... Po startu se propadnout na chvost, kolega vyřazený... Fakt blbá situace... Za to velký respekt GR jak dobrý výkon následně podal... Ten tlak, myšlenky, muselo to být extrémně těžký... I třeba myšlenky na to jak se LH vyjádří... Opravdu respekt za ten jeho výkon... LH se rozhodl vzít to na sebe, ostatně taky co jiného... Uklidnil tím situaci, předpokládám, že diskuze uvnitř týmu bude trochu jiná... Ale na venek všechno dobrý...-
huhukoktejl
11:16 09.10.2023 193.228.234.XXXCelý ten tvůj dlouhý rozbor je jen fabulace. Vůbec nevíš jaké strategie měli, ale níže v diskuzi píšeš co měl a neměl RUS dělat, jakoby jsi seděl ve strategickém centru Mercedesu.
Myslím, že tvůj pohled je trošku zaslepený tím komu fandíš. Jasná chyba HAM, tady vůbec není o čem se bavit. Nenechal tam místo a zbytečně brzo to zavřel.-
Fanda.LH
11:35 09.10.2023 85.162.8.XXXJá nezpochybňuji chybu LH ve smyslu té kolize... Když si odmyslíme týmovou příslušnost a podíváme se na samotnou situaci... Vůbec nemám problém přijmout názor, že to byla chyba LH... Lehce bych oponoval, že vzhledem k pneu to zkusit musel, ale to je vedlejší... Nemám s tím problém... Nemám potřebu to rozporovat...
To co já říkám je, že Russell s Hamiltonem vůbec neměl bojovat... On vůbec neměl být v pozici toho, kdo mohl být zavřen... Byl to totální nerozum takhle si počínat v situaci, kdy vím, že kolega má po startu obrovskou výhodu...
Co se týče strategie... Tak gumy jsou barevně označeny = Víme jakou měli strategii pro start závodu... GR měl optimální strategii, LH šel do rizika s výhodou na startu... Na to nikdo nemusí být raketový inženýr... V zájmu Mercedesu a potažmo GR bylo dostat LH na první místo, protože díky tomu se mohli zapojit do boje o vítězství...
GR, bez LH neměl co získat...
1) Kdyby Maxe předjel => Max by pozici získal zpátky, RB je na stejné strategii pořád jinde
2) Kdyby pozici před LH uhájil => Pár kol by spolu sváděli souboj a ztratili čas... Buď by LH musel pustit, čímž by ztratil čas a Max by byl už v nedohlednu... Nebo by drželi pozici => Strategie LH by přišla úplně vniveč...
3) Kdyby pozici po startu ztratil, ale svoji jízdou neumožnil LH zaútočit na Maxe => 5 kol by kroužil LH před GR následně by jel do boxů, propadl se do hloubi pole...
Z mého pohledu měl GR v kapse 2. místo... V případě červené vlajky po startu 3. místo... V takovém případě bych očekával dvojité podium pro Mercedes... Ale po heroickém výkonu získal 4. místo... Nevím jestli jako náplast poslouží, že ho plácáte po ramenou, že to nebyla jeho chyba... Ok řekněme, že nebyla, tady máš bramboru, mohli jsme vyhrát...-
Fanda.LH
12:13 09.10.2023 85.162.8.XXXJá se na to dívám týmově... Jako ve fotbale, kdy nahraješ spoluhráči do lepší pozice... Popř. svým pohybem vážeš protihráče, aby si otvíral nějaký prostor pro akci spoluhráčů... Nedívám se na to z pohledu dvou proti sobě závodících jezdců... Samozřejmě chápu, že spolu jako kolegové vedou interní souboj, ale tohle měl být jeden z těch momentů, kdy měl GR zahodit ego a snažit se z toho vytěžit maximum ve svůj prospěch...
Absolutně neuznávám takový to fňukání v pozdějších fázích závodu, jako předváděl Lando... Ale pustit jezdce na v danou chvíli rychlejší strategii před sebe a těžit z toho, že zatápí jezdcům před námi, mi přijde logické...
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek