DISKUZE K ČLÁNKU GP KATARU: Boxovou přehlídku ovládl Verstappen, McLaren stále stoupá vzhůru

Nařízení FIA o povinné výměně pneumatik po určitém počtu kol sice nezpůsobilo fiasko jako v GP USA 2005, kdy se na start postavilo pouhých šest vozů, ale závod se tak změnil v počtářskou záležitost. Sice se předjíždělo, ale jen v duchu počtu odjetých kol.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: GP KATARU: Boxovou přehlídku ovládl Verstappen, McLaren stále stoupá vzhůru

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 48, poslední 11.10.2023 19:06 Vložte komentář

Nejlepší názory

» huhukoktejl (Hlasovali 4 lidé) 09.10.2023 11:16
Celý ten tvůj dlouhý rozbor je jen fabulace.… »
» huhukoktejl (Hlasovali 3 lidé) 09.10.2023 13:38
Celé bych to shrnul, místa měl HAM dost, sám to… »
» daaviid23 (Hlasovali 2 lidé) 08.10.2023 21:50
Pit stopové šílenství bylo...ehm šílené. Na druhu… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    Fanda L.H.:
    Prosím nepleť si teorii a praxi...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      83.240.60.XXX
      Nevím na co přesně reaguješ...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • juras

        juras

        88.103.92.XXX
        Na to že kolizi na startu zavinil Hamilton...a spekulace se strategií kterou jsi napsal je přesně ta pustá teorie. A nejen to...oba piloti Mercedesu jsou velmi ambiciózní a pochybuju že by byli schopni přistoupit na scénář který jsi vytvořil. Kromě toho Mercedes není v pozici kdy by šel tak urputně za jednim špičkovým výsledkem...a byl schopen vytvářet taktiky podobného ražení. A za třetí...teoreticky můžeš vymýšlet spoustu věcí...ale nemůžeš vědět co se na startu stane... takže piloti musí prakticky pokaždý reagovat na aktuální situaci.
        Prostě vezmi jako fakt to, že Hamiltona tentokrát nikdo neskřípnul...měl to ve svých rukou a udělal chybu...a sám to i uznal.
        Spekulace o tom jak měl Russell pomoct Hamiltonovi do čela závodu jsou mimo...s Hamiltonovou chybou nemají co dělat.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          85.162.8.XXX
          Ok, tak mě zajímá tvůj názor, proč Mercedes nasadil LH červené gumy.. ?

          Tohle je z vyjádření GR tady na webu:
          Hovořili jsme o strategiích a ráno jsem řekl, že chci, abychom oba byli na pódiu. Mým cílem je pro tým získat to druhé místo. Mluvili jsme o tom, že by se Lewis v první zatáčce dostal dopředu, ale byla to náročná situace.

          Já jsem nikdy netvrdil, že GR LH skřípnul... Za mě si počínal na startu nemoudře vzhledem ke strategii týmu a to byla po sprintu očividná (Sám Russell startoval do sprintu na červených a dostal se díky nim dokonce na vedoucí pozici)... LH rychlý start / agresivní strategie... GR konzervativní strategie...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Kaša

            Kaša

            82.142.123.XXX
            Ne, George si počínal na startu uplně normálně a jen špatný odhad Hama zavinil nehodu - a ne to že by tam byl George. Tým by určitě nechtěl aby jejich jeden pilot umýslně jel pomaleji a aby kvůli tomu se zvedla teoretická šance druhého na lepší první metry závodu ....

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • juras

            juras

            88.103.92.XXX
            Proč Mercedes nasadil rozdílnou strategii? Aby pokryl víc variant závodu hrubě ovlivněného povinnými zastávkami?
            Za předpokladu 3 povinných zastávek...a za předpokladu že podobně jako ve sprintu další část závodu znehodnotí výjezdy SC byla jak správně píšeš strategie Hamiltona agresivnější. Až sem máš pravdu...všechno další je ale hloupá spekulace která by znamenala že v Mercedesu by se museli dohodnout na tom že Russell poslouží v podstatě jako oběť. Jak jinak rozumět tomu že Russell se měl zaměřit na to udělat na startu hlavně cestu Hamiltonovi? Bez ohledu na svoji pozici?
            Nejhorší na tom je že Hamilton nebyl nijak omezen...měl to ve svých rukou...Russell neudělal nic špatně...kdyby byl býval Hamiltona např. vytlačoval...pak bys hořekoval správně.
            Nechceš pochopit že Russell má své ambice...a že ohánět se teorií není nejlepší nápad...neb teorie a praxe jsou velmi často diametrálně odlišné.

            Ta chyba na straně Hamiltona byla tak jasná...že i Hamilton po shlédnutí záznamu by musel být úplný magor pokud by snad chtěl na Russella hodit alespoň část viny.
            To že Russell byl po nehodě v nepohodě a reagoval rezervované je logický...když máš kolizi s týmovým kolegou...jsi-li rovnej a ferovej...v první řadě to cítíš jako ztrátu pro tým a v hlavě ti probíhá zda jsi neudělal chybu.
            Tvoje frustrace z pohledu fanouška Hamiltona šla vyjádřit stručně a reálně jednou, dvěmi větami...ty tvoje spekulativní elaboráty plné nesmyslných narážek jsou prostě mimo.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              83.240.60.XXX
              Za mě jsou tohle žvásty a popíráš co je očividný. Strategie Mercedesu byla zjevně dostat LH na první místo (Nic jiného by ani nedávalo smysl, nic by nepokryli) a George to narušil tím, že vyhnal Lewise na vnějšek, díky čemuž ztratil spousty důležitých metrů, které pak honil v zatáčce a skončilo to jak to skončilo...

              Znova opakuji... Z pohledu souboje LH vs GR chyba LH... Ale k samotnému souboji nemělo dojít, GR měl takticky vyčkat až se LH dostane před Maxe a následně z toho vytěžit maximum...

              Níže si to špatně vyložili, že tvrdím, že LH jel na GR... To samozřejmě netvrdím... Ale nepochybně GR dostal tu lepší strategii a LH naopak tu riskantnější, se kterou mohl Maxovi přidělávat vrásky na čele, ale z přímého souboje ho prakticky diskvalifikovala... Kdyby byl George chytřejší, tak věřím, že ten závod skutečně mohl vyhrát nebo alespoň o to bojovat...

              Ještě by někdo mohl tvrdit, že kdyby LH byl opatrnější v první zatáčce tak... Já se obávám, že kdyby byl opatrnější, že už by Maxe neohrozili... GR by dojel 2. a LH bůhví kde... Tipl bych 5. místo...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    194.212.104.XXX
    Skvělý výsledek pro McL 01.
    Tím ovšem pozitiva v mých očích končí. Ta komedie byla dokonce na pokračování.
    První díl byly již skoro tradiční traťové limity a úpravy tratě v průběhu víkendu. A to ještě víkendu sprintového.
    Druhý díl, komedie pneumatiková, vyvrcholil pár hodin před závodem a závod vlastní už byl jen důsledkem. Takto změnit pravidla je pro mne zcela nepřípustné. Obzvláště když mají piloti omezené počty gum a nevěděli to předem. Když už, tak měli pro závod dostat všichni extra gumy tak, aby mohli jet podle sebe. Navíc říct, že červené, žluté i bílé vydrží stejný počet kol jen dokládá naprostou nesmyslnost tohoto absurdního nařízení.

    Pokud by měl být tohle směr vývoje F1, tak to asi bude beze mne.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      88.103.239.XXX
      V posledním kole před přezutím, jak Mclaren, tak RB ( Max) dokazali zajet o 1 vteřinu rychlejší kolo, než jezdily v daném stintu. Takže vlastně kroužili...."chladily". 04

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    88.103.239.XXX
    Tipnu že strategie Mercedesu byla, že LH vyrazí dopředu a že ho GR "pustí" s tím že daji i Maxe. Měl červené, takže bylo všechno jasně dané, na co se bude tlačit. Zmatlali to. Asi nejvíce LH. Nevadí, je to motosport. 11

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Kaša

      Kaša

      82.142.123.XXX
      01

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      85.162.8.XXX
      Za mě to LH nezmatlal v tom smyslu, že prostě byl vystaven neřešitelnému problému... Kdy na jednu stranu měl útočit na Maxe a na druhou hlídat GR... Ale ten GR tam vůbec neměl být... Lewis to tam měl poslat natvrdo, buď Max ustoupí nebo poletí a GR měl čekat na svou šanci...

      On tu zatáčku potřeboval utáhnout, aby do té následující měl co nejlepší pozici... Proto mi přijde ten pohled "zavřel" nesprávnej... Tohle nemělo být něco, na co se měl soustředit...

      + 0 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        88.103.239.XXX
        Prostě to LH neodhadl, to se přeci stane. Vždyť o nic nejde , je to závodění a to k tomu patří.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          83.240.60.XXX
          LH určitě nechtěl kolidovat s Russellem, takže není nic proti ničemu názor, že to LH neodhadl... Já ale tvrdím, že se GR měl držet zpátky a nechat LH dokončit útok na MV...

          [odkaz na stránku]

          Ten pohyb v té 6. vteřině bylo špatné rozhodnutí vzhledem k rozdílné strategii obou jezdců... LH tím ztratil spousty metru, pak to honil v zatáčce a když kolidovali, tak už byl na úrovni MV...

          Když se na to podíváme izolovaně jako na souboj dvou jezdců... Ok chyba LH... Když se na to podíváme z pohledu týmu a jeho strategie, tak za mě je to nerozum GR...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            88.103.239.XXX
            U https ....vymaž to písmeno s a bude to cajk 12 ( super, funguje to)


            Jinak kus pravdy máš, ale když se závodí, musí se jet naplno, není jednoduché brát ohledy na druhé. Můžeš ztratit mrtě pozic. Nic , jede se dál... 11

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              83.240.60.XXX
              Tohle naprosto chápu, je mi i jasné, že z F1 je blbě vidět, že je start chaotický atd. Je to těžké, ale byla to šance porazit Maxe nebo se o to alespoň pokusit a bohužel to dopadlo jak to dopadlo... Z mého pohledu => Mercedes vs Max Lewis plnil svou roli, zatímco GR ne...

              Ale většina lidí na tohle nechce přistoupit a pořád to točí kolem toho, že LH GR zavřel... K tomu mám milion ale... Strašně mě mrzí, že to nedopadlo, protože 2 auta na různé strategii, mohla Maxovi zatopit...

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • Fanda.LH

    Fanda.LH

    85.162.8.XXX
    Kdybych byl šéfem Mercedesu start + první kola:
    1) GR striktně pravá strana, pokud se nestane něco jako, že to Maxovi zhasne apod...
    2) LH z leva, ze široka do toho vletí a ideálně v 1. nebo v 2. zatáčce předjede Maxe
    3) LH pozdrží Maxe, bez toho, že by ho záměrně brzdil, RB je zkrátka rychlejší...
    4) GR zůstane v rozumném odstupu od Maxe
    5) LH zajede do boxů a v ideálním světě se na čerstvých gumách dokáže udržet virtuálně před Maxem...
    6) GR pojede za Maxem a udělá opak toho co on tzn. když pojede do boxů o kolo dříve, tak zůstane na trati, když zůstane na trati, tak zajede o kolo dříve
    7) LH pozdrží Maxe, pustí GR dle situace => GR virtuálně na 1. místě

    Samozřejmě je to fantazírování, mohlo se odehrát spousta věcí... Nehodnotím manévr jako takový, je to závodní incident... Z mého pohkedu je nesmysl, když zvlášť po včerejším dnu vím, že červené gumy jsou na startu obrovskou výhodou, se tlačit do první zatáčky... Protože co se stane, když jsem druhý a třetí má rychlejší gumy ? Stane se to, že budeme v první zatáčce 3... Kdo to odnese ? Ten první, co si volí stopu ? Ten těžko... Zbývají 2, týmový kolegové...

    V nadsázce řečeno, tak jak kolidoval LH s GR, tak mohl kolidovat s MV... Mohli se vytlačit z trati a GR z toho mohl těžit... Mohl jít LH do čela, mohla přijít červená vlajka... Mohlo to samozřejmě dopadnout pro LH, ale to pro GR není prohra... Pořád je to alespoň úspěch týmu... Proto taky píšu, že kdyby nebyli kolegové, tak se to dá pochopit...

    Že se LH omluvil... Bylo zajímavý slyšet vysílačky GR po startu... Já jsem z toho cítil, že má v gatích... Po startu se propadnout na chvost, kolega vyřazený... Fakt blbá situace... Za to velký respekt GR jak dobrý výkon následně podal... Ten tlak, myšlenky, muselo to být extrémně těžký... I třeba myšlenky na to jak se LH vyjádří... Opravdu respekt za ten jeho výkon... LH se rozhodl vzít to na sebe, ostatně taky co jiného... Uklidnil tím situaci, předpokládám, že diskuze uvnitř týmu bude trochu jiná... Ale na venek všechno dobrý...

    + 0 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • huhukoktejl

      huhukoktejl

      193.228.234.XXX
      Celý ten tvůj dlouhý rozbor je jen fabulace. Vůbec nevíš jaké strategie měli, ale níže v diskuzi píšeš co měl a neměl RUS dělat, jakoby jsi seděl ve strategickém centru Mercedesu.
      Myslím, že tvůj pohled je trošku zaslepený tím komu fandíš. Jasná chyba HAM, tady vůbec není o čem se bavit. Nenechal tam místo a zbytečně brzo to zavřel.

      + 4 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        85.162.8.XXX
        Já nezpochybňuji chybu LH ve smyslu té kolize... Když si odmyslíme týmovou příslušnost a podíváme se na samotnou situaci... Vůbec nemám problém přijmout názor, že to byla chyba LH... Lehce bych oponoval, že vzhledem k pneu to zkusit musel, ale to je vedlejší... Nemám s tím problém... Nemám potřebu to rozporovat...

        To co já říkám je, že Russell s Hamiltonem vůbec neměl bojovat... On vůbec neměl být v pozici toho, kdo mohl být zavřen... Byl to totální nerozum takhle si počínat v situaci, kdy vím, že kolega má po startu obrovskou výhodu...

        Co se týče strategie... Tak gumy jsou barevně označeny = Víme jakou měli strategii pro start závodu... GR měl optimální strategii, LH šel do rizika s výhodou na startu... Na to nikdo nemusí být raketový inženýr... V zájmu Mercedesu a potažmo GR bylo dostat LH na první místo, protože díky tomu se mohli zapojit do boje o vítězství...

        GR, bez LH neměl co získat...
        1) Kdyby Maxe předjel => Max by pozici získal zpátky, RB je na stejné strategii pořád jinde
        2) Kdyby pozici před LH uhájil => Pár kol by spolu sváděli souboj a ztratili čas... Buď by LH musel pustit, čímž by ztratil čas a Max by byl už v nedohlednu... Nebo by drželi pozici => Strategie LH by přišla úplně vniveč...
        3) Kdyby pozici po startu ztratil, ale svoji jízdou neumožnil LH zaútočit na Maxe => 5 kol by kroužil LH před GR následně by jel do boxů, propadl se do hloubi pole...

        Z mého pohledu měl GR v kapse 2. místo... V případě červené vlajky po startu 3. místo... V takovém případě bych očekával dvojité podium pro Mercedes... Ale po heroickém výkonu získal 4. místo... Nevím jestli jako náplast poslouží, že ho plácáte po ramenou, že to nebyla jeho chyba... Ok řekněme, že nebyla, tady máš bramboru, mohli jsme vyhrát...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          85.162.8.XXX
          Já se na to dívám týmově... Jako ve fotbale, kdy nahraješ spoluhráči do lepší pozice... Popř. svým pohybem vážeš protihráče, aby si otvíral nějaký prostor pro akci spoluhráčů... Nedívám se na to z pohledu dvou proti sobě závodících jezdců... Samozřejmě chápu, že spolu jako kolegové vedou interní souboj, ale tohle měl být jeden z těch momentů, kdy měl GR zahodit ego a snažit se z toho vytěžit maximum ve svůj prospěch...

          Absolutně neuznávám takový to fňukání v pozdějších fázích závodu, jako předváděl Lando... Ale pustit jezdce na v danou chvíli rychlejší strategii před sebe a těžit z toho, že zatápí jezdcům před námi, mi přijde logické...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama