DISKUZE K ČLÁNKU GP USA-MIAMI: Jako v dobách nadvlády Mercedesu - Red Bull drtí konkurenci

Americký závod se nesl v duchu překvapivé kvalifikace a otázka dne byla jasná - dopustí Max Verstappen svou chybou převzít otěže týmovému kolegovi? Nakonec se ukázalo, že v rámci vlastní ligy vozy nápojového gigantu udělaly z konkurence stafáž a rozdaly si to jen mezi sebou.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: GP USA-MIAMI: Jako v dobách nadvlády Mercedesu - Red Bull drtí konkurenci

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 48, poslední 12.05.2023 15:54 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Racek (Hlasovalo 7 lidí) 08.05.2023 18:51
Sledovat Alonsa je vidět vysokou školu závodění..… »
» airwar1939 (Hlasovalo 6 lidí) 08.05.2023 07:57
Nečekal jsem, že ještě uvidím nudnější závodění o… »
» juras (Hlasovalo 6 lidí) 08.05.2023 20:53
No, co k tomu napsat.... Optimista si vždycky… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Neurotic

    Neurotic

    176.102.154.XXX
    Myslím, že je čas upravit pravidla pro používání objížděcího tlačítka DRS.
    Dal bych možnost ho použít kdykoliv ovšem pouze v omezeném množství např. 20x za závod. Jestli ho jezdec použije v prvních 5 kolech na vytvoření náskoku nebo si ho nechá na něco jiného už by bylo čistě na něm.

    + 3 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      83.240.60.XXX
      To je samozřejmě naprostý nesmysl a nepochopení k čemu slouží DRS. DRS kompenzuje fakt, že čím dál rychlejší vozy tráví na rovinkách čím dál kratší čas a výhoda, která plyne z aero pytle se tak neustále zmenšuje...

      Naopak nevýhoda spojena s jízdou v závěšu se neustále zvětšuje... Z toho důvodu se natahuje odstup v jakém dokáží spolu jet dva vozy za sebou a šance na předjetí se tak zmenšuje... Tzn. jsi příliš daleko od soupeře před sebou a na rovince máš příliš málo času na to, abys tuto ztrátu smazal.

      DRS je snaha toto kompenzovat tak, aby jezdci měli vůbec nějakou šanci na předjetí... A jakékoli omezení by vedlo jen k omezení předjíždění a nudnějším závodům... Problém je evidentně jinde... V RB přišli na něco geniálního, co jim dává obecně obrovskou výhodu na rovinkách...

      + 5 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        93.99.211.XXX
        to, co píšeš, je sice pravda, ale v realitě se nám vytvoří DRS vláček a pokud ten vepředu má auto obecně nastavené na malý přítlak a vyšší rychlost na rovince, tak je k nepředjetí i s DRS všech za ním.
        už poměrně dávno tu obdobná diskuse byla a mě osobně by se takové řešení také líbilo. ještě bych to udělal "progresivně". myslím tak, že vítěz kvaldy by měl řekněme 10 možností za závod, druhý třeba 15, třetí 20 atd atd. přineslo by to nový taktický prvek do závodů a mohlo by to být dost zajímavé.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          83.240.60.XXX
          DRS vláček je typ takové facky, které přichází, když něco v základu nefunguje a rozhodneš se to nějak uměle napravovat / vyvažovat apod. Příkladem je např. soc. systém, kdy záměrem je např. pomoc rodinám v nouzi, čím větší rodina + nouze, tím větší pomoc... A ono ejhle, začali se objevovat lidi, kteří se do nouze začali cíleně dostávat... Chápeme o čem mluvím...

          Když se vrátím k F1, tak bylo by potřeba odstranit příčinu, což je za mě příliš vysoká rychlost / dokonalost současných vozů... Smyslem současné F1 je show / reálnému provozu je a bohužel bude jen vzdálenější. Takže bych pravidla navrhl tak, aby byly závody co nejzábavnější... I kdyby to mělo znamenat, že se F1 dost přiblíží F2, nedejbože F3...

          DRS je umělý systém, který má své parametry a jakkoli si s nimi budeme hrát, tak to bude v nejlepším případě stejně na h... Umím si představit situaci, kdyby Max dojel včera Peréze a neměl by k dispozici DRS... Za předpokladu, že by ho nedokázal předjet, si nemyslím, že by to byl lepší / zaslouženější výsledek... Ale stát by se mohlo milion věcí...SC, Restarty... Co okruhy, kde se nepředjíždí skoro vůbec (V minulých letech to byla např Belgie, letošní Baku)? Atd. atd.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Racek

            Racek

            78.80.232.XXX
            No, bez DRS bychom viděli předjíždění tak dvakrát za závod... příčinou je ovšem nařízená uniformita a tedy obrovská vyrovnanost vozů, která tu nikdy nebyla. Snaha o vyrovnanost nám zabíjí závodšění.. 02 05

            + 4 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.130.XXX
              Já bych zkrátil ERS. Dnes se používá na každé rovince. Prostě jen navyšuje výkon spalováku. Dřív za doby KERS byl použitelný jen 8s a pilot si musel rozmyslet, kde ho použije.
              ERS má vyšší výkon. Proč ho pilotovi nedat 2x tolik ve 2x kratším čase? najednou se bude předjíždět i tam, kde to nikdo dnes nedělá. Rozdíl 320kW je dost na to, aby šlo předjet i na krátké rovince.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Fanda.LH

                Fanda.LH

                83.240.60.XXX
                KERS na předjíždění vůbec nefungoval...

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  185.149.130.XXX
                  Moc ne, protože byl slabej. Tuším jen 80kW. Dej vozům 320kW navíc a věřím, že to poznat bude.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Fanda.LH

                    Fanda.LH

                    83.240.60.XXX
                    Všichni budou mít 320kw a všichni je budou používat stejně...

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      185.149.130.XXX
                      Pokud ho budeš mít na 32s, jako teď, tak jo. 32s je v podstatě každá rovinka.
                      Když ho budeš mít na 16s, nebo 8s, pak si můžeš volit kde ho použít. Vzpomínám si, že díky KERS kdysi předjel kohosi Hamilton v Monaku dole u nádraží před tou vracečkou. Dobře načasoval a použil tam, kde to jiný neudělal. Mistrovský kousek. Na rok už si nevzpomenu, ale těch roků s KERS nebylo až tak moc.

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Fanda.LH

                        Fanda.LH

                        83.240.60.XXX
                        To s tím nemělo co dělat, byl to tuším Kubica... Tehdy byly vozy menší a podstatně pomalejší... Vyhrávaly vozy bez KERS s lepším vyvážením...

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
        • Duncan66

          Duncan66

          94.113.224.XXX
          Vzdyt ten vlacek by byl i bez DRS. A byl by v situaci co popisujes jeste mnohem castejsi. Vzdyt to ukazovali v predzavodnim studiu ta predjeti na trati v minulosti. Nasobne, az radove mene, nez dnes.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.130.XXX
            Nevím jak ty, ale já viděl těch předjetí včera fakt dost. Bez DRS by přejížděl asi jen Max a to jestli jo.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • juras

        juras

        88.103.92.XXX
        Vozy stále nemohou jezdit v těsném závěsu jako kdysi...to je celý problém.
        DRS je k ničemu...momentálně zdaleka už ani nefunguje tak jak to popisuješ.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          83.240.60.XXX
          Jako kdysi ne, to ani tvrdit nechci... Ani netvrdím, že DRS funguje dobře... Já tvrdím kompenzuje zjevný nedostatky současné F1 a jeho omezením si jen uškodíme... Že to má x dalších nežádoucích dopadů, je fakt, ale tak je to vždycky, když se snažíš zalepit nějakou díru... Nikdy to nebude 100%, kor když je tam těch děr cela řada...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.130.XXX
        01

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • juras

      juras

      88.103.92.XXX
      S tím souhlasím...DRS zjevně neplní svou funkci...nebo spíš plní ji velmi nedostatečně.

      Vzniklo v době kdy byla nějaká technická pravidla...a aby se vůbec umožnilo předjetí...vzniklo DRS. Jenže pak přišla doba velké změny technických regulí...a proč nedošlo k takové změně aby se DRS mohlo zrušit? Ostatně předjetí s DRS je nějaké předjetí? Dnes dokonce ani DRS nepomáhá...a naopak...když to jde...tak je to naprosto směšný...jak se pilot vepředu nemůže vůbec bránit.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • daaviid23

    daaviid23

    91.245.26.XXX
    Za mě v rámci možností dobrej závod. Bojovalo se na všech pozicích a díky výjimečné absenci SC mohly pracovat rozdílné strategie. 01

    + 3 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.150.XXX
    Nečekal jsem, že ještě uvidím nudnější závodění o vítězství než v dobách nadvlády Michaela ve Ferrari či nedávno při nadvladě Mercedesu, ale stalo se. Předjetí dvou formulí zaráz rozdílem 20-30 km (když jedna formule je Ferrari) neskutečně Formuli 1 degraduje. A minimálně další dva roky to nebude lepší.

    + 6 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Duncan66

      Duncan66

      94.113.224.XXX
      Jako to byl fakt masakr, na tak kratke rovince takovy naskok v rychlosti, holt RB udelal kvalitni vuz, Newey evidentne nepatri do stareho zeleza a nezbyva nez doufat, ze ostatni se spravne inspiruji a budou se dotahovat. 05

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama