DISKUZE K ČLÁNKU GP USA-MIAMI: Jako v dobách nadvlády Mercedesu - Red Bull drtí konkurenci
Americký závod se nesl v duchu překvapivé kvalifikace a otázka dne byla jasná - dopustí Max Verstappen svou chybou převzít otěže týmovému kolegovi? Nakonec se ukázalo, že v rámci vlastní ligy vozy nápojového gigantu udělaly z konkurence stafáž a rozdaly si to jen mezi sebou.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: GP USA-MIAMI: Jako v dobách nadvlády Mercedesu - Red Bull drtí konkurenci
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» airwar1939
(Hlasovalo 6 lidí)
08.05.2023 07:57
Nečekal jsem, že ještě uvidím nudnější závodění o… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Neurotic
09:26 08.05.2023 176.102.154.XXXMyslím, že je čas upravit pravidla pro používání objížděcího tlačítka DRS.
Dal bych možnost ho použít kdykoliv ovšem pouze v omezeném množství např. 20x za závod. Jestli ho jezdec použije v prvních 5 kolech na vytvoření náskoku nebo si ho nechá na něco jiného už by bylo čistě na něm.-
Fanda.LH
10:10 08.05.2023 83.240.60.XXXTo je samozřejmě naprostý nesmysl a nepochopení k čemu slouží DRS. DRS kompenzuje fakt, že čím dál rychlejší vozy tráví na rovinkách čím dál kratší čas a výhoda, která plyne z aero pytle se tak neustále zmenšuje...
Naopak nevýhoda spojena s jízdou v závěšu se neustále zvětšuje... Z toho důvodu se natahuje odstup v jakém dokáží spolu jet dva vozy za sebou a šance na předjetí se tak zmenšuje... Tzn. jsi příliš daleko od soupeře před sebou a na rovince máš příliš málo času na to, abys tuto ztrátu smazal.
DRS je snaha toto kompenzovat tak, aby jezdci měli vůbec nějakou šanci na předjetí... A jakékoli omezení by vedlo jen k omezení předjíždění a nudnějším závodům... Problém je evidentně jinde... V RB přišli na něco geniálního, co jim dává obecně obrovskou výhodu na rovinkách...-
tom11
13:24 08.05.2023 93.99.211.XXXto, co píšeš, je sice pravda, ale v realitě se nám vytvoří DRS vláček a pokud ten vepředu má auto obecně nastavené na malý přítlak a vyšší rychlost na rovince, tak je k nepředjetí i s DRS všech za ním.
už poměrně dávno tu obdobná diskuse byla a mě osobně by se takové řešení také líbilo. ještě bych to udělal "progresivně". myslím tak, že vítěz kvaldy by měl řekněme 10 možností za závod, druhý třeba 15, třetí 20 atd atd. přineslo by to nový taktický prvek do závodů a mohlo by to být dost zajímavé.-
Fanda.LH
17:11 08.05.2023 83.240.60.XXXDRS vláček je typ takové facky, které přichází, když něco v základu nefunguje a rozhodneš se to nějak uměle napravovat / vyvažovat apod. Příkladem je např. soc. systém, kdy záměrem je např. pomoc rodinám v nouzi, čím větší rodina + nouze, tím větší pomoc... A ono ejhle, začali se objevovat lidi, kteří se do nouze začali cíleně dostávat... Chápeme o čem mluvím...
Když se vrátím k F1, tak bylo by potřeba odstranit příčinu, což je za mě příliš vysoká rychlost / dokonalost současných vozů... Smyslem současné F1 je show / reálnému provozu je a bohužel bude jen vzdálenější. Takže bych pravidla navrhl tak, aby byly závody co nejzábavnější... I kdyby to mělo znamenat, že se F1 dost přiblíží F2, nedejbože F3...
DRS je umělý systém, který má své parametry a jakkoli si s nimi budeme hrát, tak to bude v nejlepším případě stejně na h... Umím si představit situaci, kdyby Max dojel včera Peréze a neměl by k dispozici DRS... Za předpokladu, že by ho nedokázal předjet, si nemyslím, že by to byl lepší / zaslouženější výsledek... Ale stát by se mohlo milion věcí...SC, Restarty... Co okruhy, kde se nepředjíždí skoro vůbec (V minulých letech to byla např Belgie, letošní Baku)? Atd. atd.-
-
Mike17
09:23 09.05.2023 185.149.130.XXXJá bych zkrátil ERS. Dnes se používá na každé rovince. Prostě jen navyšuje výkon spalováku. Dřív za doby KERS byl použitelný jen 8s a pilot si musel rozmyslet, kde ho použije.
ERS má vyšší výkon. Proč ho pilotovi nedat 2x tolik ve 2x kratším čase? najednou se bude předjíždět i tam, kde to nikdo dnes nedělá. Rozdíl 320kW je dost na to, aby šlo předjet i na krátké rovince.-
-
-
-
Mike17
13:37 12.05.2023 185.149.130.XXXPokud ho budeš mít na 32s, jako teď, tak jo. 32s je v podstatě každá rovinka.
Když ho budeš mít na 16s, nebo 8s, pak si můžeš volit kde ho použít. Vzpomínám si, že díky KERS kdysi předjel kohosi Hamilton v Monaku dole u nádraží před tou vracečkou. Dobře načasoval a použil tam, kde to jiný neudělal. Mistrovský kousek. Na rok už si nevzpomenu, ale těch roků s KERS nebylo až tak moc.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Fanda.LH
21:16 08.05.2023 83.240.60.XXXJako kdysi ne, to ani tvrdit nechci... Ani netvrdím, že DRS funguje dobře... Já tvrdím kompenzuje zjevný nedostatky současné F1 a jeho omezením si jen uškodíme... Že to má x dalších nežádoucích dopadů, je fakt, ale tak je to vždycky, když se snažíš zalepit nějakou díru... Nikdy to nebude 100%, kor když je tam těch děr cela řada...
-
-
-
juras
21:01 08.05.2023 88.103.92.XXXS tím souhlasím...DRS zjevně neplní svou funkci...nebo spíš plní ji velmi nedostatečně.
Vzniklo v době kdy byla nějaká technická pravidla...a aby se vůbec umožnilo předjetí...vzniklo DRS. Jenže pak přišla doba velké změny technických regulí...a proč nedošlo k takové změně aby se DRS mohlo zrušit? Ostatně předjetí s DRS je nějaké předjetí? Dnes dokonce ani DRS nepomáhá...a naopak...když to jde...tak je to naprosto směšný...jak se pilot vepředu nemůže vůbec bránit.
-
-
airwar1939
07:57 08.05.2023 176.74.150.XXXNečekal jsem, že ještě uvidím nudnější závodění o vítězství než v dobách nadvlády Michaela ve Ferrari či nedávno při nadvladě Mercedesu, ale stalo se. Předjetí dvou formulí zaráz rozdílem 20-30 km (když jedna formule je Ferrari) neskutečně Formuli 1 degraduje. A minimálně další dva roky to nebude lepší.
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek