DISKUZE K ČLÁNKU Proč jsou vozy F1 energeticky efektivnější než elektromobily
Monoposty F1 jsou díky obrovským pokrokům v oblasti pohonných jednotek energeticky efektivnější, než průměrné elektromobily. Jejich účinnost již překonala 45 %, o významu tohoto úspěch žel televize mlčí a moc se o něm nepíše.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Proč jsou vozy F1 energeticky efektivnější než elektromobily
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Mike17
13:44 08.04.2016 93.99.87.XXX
Vem si jaderné elektrárny. Do těch se navalilo peněz. A vrací se to pomalu a jistě. Pracuje se na fúzních elektrárnách. Navalily se do toho stovky miliiard eur a nedávno ohlásili obrovský úspěch, že z té elektrárny už dostali víc proudu, než do ní vložili. Po desítkách let výzkumu, z toho už dostali nějaký kW. A vidíš, vědci jsou z toho štěstím bez sebe. Tak proč nemít radost, že zvýšili o polovinu účinnost motoru, který se bude jednou používat běžně. Dovolím si tvrdit, že to bude mnohem dřív, než začnou pracovat opravdové fúzní elektrárny.
Mike17
13:39 08.04.2016 93.99.87.XXX
Ale chvíli to trvalo, než se to vrátilo. Tady to bude trvat dýl. OK. Ale jednou se to vrátí.
Určitě se najdou i vynálezy, které od počátku nebyly drahé, ale pokud se bavíme o takovýchto větších technologiích, drtivá většina byla drahá a vracela se dlouho.
Určitě se najdou i vynálezy, které od počátku nebyly drahé, ale pokud se bavíme o takovýchto větších technologiích, drtivá většina byla drahá a vracela se dlouho.
Duncan66
13:25 08.04.2016 89.29.32.XXX
Nemas pravdu, ze kazda nova technologie byla vzdy na zacatku draha a nerentabilni. Treba takovy parni stroj je prave dukazem, ze tomu tak v historii nebylo. Mel vysoke porizovaci naklady, ale za urcitou dobu provozu se ty naklady vratily., To se dnes v oblasti elektromotoru, hybridu apod. zatim proste nekona. Ty drahe a nerentabilni technologie se silou tlaci az v moderni dobe pomoci vsemoznych dotaci, kriveni trhu apod. A nezridka jde o slepe ulicky.
Mike17
13:22 08.04.2016 93.99.87.XXX
Ale autor přece zmínil, že je to v závislosti na použitém zdroji energie. Tak co je na tom za polopravdu? Jen řekl, že v běžné zemi jako je ČR, je ta účinnost nižší. Že by se dala zvýšit, v tom článku je. Dalo by se využít odpadní teplo (částečně se to dělá a dělat to víc je opravdu komplikované a spojené s dalšími ztrátami) a dalo by se přejít víc na obnovitelné zdroje. To v tom článku je. Nevím, proč ses tak pohoršil.
Mike17
13:17 08.04.2016 93.99.87.XXX
Celkem chápu co myslíš, ale je to jen otázka času.
Kdysi dávno někdo postavil parní stroj a určitě se našel někdo, kdo řekl: "Proč vrážet spousty peněz do vývoje a koupi tak drahého stroje, když můžu koupit za zlomek ceny pár živých koní".
To samé se dělo pak dál s dalšími technologiemi a každá byla zpočátku drahá a nerentabilní. Zatím jsem u civilních vozů zastánce atmosferického motoru. Ale je to jen otázka času, kdy výhody nových technologií převáží na starými. A F1 by neměla být pozadu. Samozřejmě o nastavení ceny se mělo nejdřív trochu popřemýšlet.
Kdysi dávno někdo postavil parní stroj a určitě se našel někdo, kdo řekl: "Proč vrážet spousty peněz do vývoje a koupi tak drahého stroje, když můžu koupit za zlomek ceny pár živých koní".
To samé se dělo pak dál s dalšími technologiemi a každá byla zpočátku drahá a nerentabilní. Zatím jsem u civilních vozů zastánce atmosferického motoru. Ale je to jen otázka času, kdy výhody nových technologií převáží na starými. A F1 by neměla být pozadu. Samozřejmě o nastavení ceny se mělo nejdřív trochu popřemýšlet.
Duncan66
13:05 08.04.2016 89.29.32.XXX
jj, kdyby neco takoveho meli v LeMans 24 hodin, takze by auta proste nemusela tak casto tankovat, tak by to melo smysl, proste by to pomohlo vyhrat zavod. Ale v F1 se zmensila nadrz o 50%, ale auta jsou o metrak a vic tezsi tak jako tak.
Duncan66
13:03 08.04.2016 89.29.32.XXX
Ale to je preci burt. Tady jde o to, ze je to pro bezny zivot silne neekonomicke. Ty elektrarny by taky byly schopne vyuzit "odpadni teplo" a dalsi energii, ale bylo by to proste za cenu zvyseni ceny energie. To srovnani F1 vs Elektromobily dobijene z elektrarnami je demagogicka polopravda.
Duncan66
13:00 08.04.2016 89.29.32.XXX
Cena klesne, ale kolik dekad bude trvat, nez se naklady na porizeni + naklady na provoz vyrovnaji dnesnim levnym technologiim? A co naklady na vyvoj apod,? Jsme opravdu v dobe, kdy maji elektromobily skutecny smysl v sirokem pusobisti? Podle me zatim je to pouze uzkoprofilova vec, byly by fajn v ruznych megamestech, kde smog dela problemy beznym obcanum, ale ten sajrajt se proste misto v tom meste vypusti nekde jinde, kde to lidem tolik nevadi. Jenom je treba nezit v iluzi, ze kdyz neco nevidim a necitim, ze to neexistuje a je vse v poradku.
S tou F1 je to ta sama politicka prasarna. Pokud by pouzivali neekologicke deseti ci lepe dvanactivalce a poradne by to buracelo, tak by si divaci prisli na sve a penize, co dali na vyvoj hybridu pokud by se daly na skutecne ekologicke projekty, tak by to ekologii prospelo radove vice. Uvidime, za kolik desetileti se ty technologie rozsiri do bezneho zivota.
S tou F1 je to ta sama politicka prasarna. Pokud by pouzivali neekologicke deseti ci lepe dvanactivalce a poradne by to buracelo, tak by si divaci prisli na sve a penize, co dali na vyvoj hybridu pokud by se daly na skutecne ekologicke projekty, tak by to ekologii prospelo radove vice. Uvidime, za kolik desetileti se ty technologie rozsiri do bezneho zivota.
fifo
12:05 08.04.2016 213.94.78.XXX
ucinnost je uzasna, ale. Zabudol dodat kolkonasobne je tato PJ drahsia ako stary spalovaci motor.
Cize normalne benzinove auto s ich technologiou by nezralo 7 litrov benzinu ale 4,2. A nestalo by 20 000 eciek ale 120 000. A samozrejme muselo by mat specialne palivo (a mazivo) nie za 1 euro ale za 5 euro/liter.
Parada, Paddy palec hore .
Cize normalne benzinove auto s ich technologiou by nezralo 7 litrov benzinu ale 4,2. A nestalo by 20 000 eciek ale 120 000. A samozrejme muselo by mat specialne palivo (a mazivo) nie za 1 euro ale za 5 euro/liter.
Parada, Paddy palec hore .
uzivatel001924
10:48 08.04.2016 178.17.92.XXX
Zajímavé, ale ještě jsem neslyšel že by se někomu závod líbil díky efektivitě.
Aktuálně
Poslední závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (22:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek