DISKUZE K ČLÁNKU Proč jsou vozy F1 energeticky efektivnější než elektromobily

Monoposty F1 jsou díky obrovským pokrokům v oblasti pohonných jednotek energeticky efektivnější, než průměrné elektromobily. Jejich účinnost již překonala 45 %, o významu tohoto úspěch žel televize mlčí a moc se o něm nepíše.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Proč jsou vozy F1 energeticky efektivnější než elektromobily

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 58, poslední 12.04.2016 18:30 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovalo 18 lidí) 08.04.2016 13:39
Ale chvíli to trvalo, než se to vrátilo. Tady to… »
» Mike17 (Hlasovalo 15 lidí) 08.04.2016 12:51
Všechno nové je z počátku drahé. Až se to začne… »
» Mike17 (Hlasovalo 15 lidí) 08.04.2016 13:17
Celkem chápu co myslíš, ale je to jen otázka času… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Vem si jaderné elektrárny. Do těch se navalilo peněz. A vrací se to pomalu a jistě. Pracuje se na fúzních elektrárnách. Navalily se do toho stovky miliiard eur a nedávno ohlásili obrovský úspěch, že z té elektrárny už dostali víc proudu, než do ní vložili. Po desítkách let výzkumu, z toho už dostali nějaký kW. A vidíš, vědci jsou z toho štěstím bez sebe. Tak proč nemít radost, že zvýšili o polovinu účinnost motoru, který se bude jednou používat běžně. Dovolím si tvrdit, že to bude mnohem dřív, než začnou pracovat opravdové fúzní elektrárny. 03

+ 8 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
armyk

armyk

212.10.82.XXX
No, využívají právě ten odpad, výfukové plyny a kinetickou energii, kterou prostě doteď auta nezužitkovaly. Není problém dosáhnout takové efektivity i v elektrárně, ale tam se jede na ekonomickou efektivitu...

+ 1 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Ale chvíli to trvalo, než se to vrátilo. Tady to bude trvat dýl. OK. Ale jednou se to vrátí.
Určitě se najdou i vynálezy, které od počátku nebyly drahé, ale pokud se bavíme o takovýchto větších technologiích, drtivá většina byla drahá a vracela se dlouho. 03

+ 18 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Duncan66

Duncan66

89.29.32.XXX
Ale proc bych mel byt tedy sokovany, ze tisickrat drazsi technologie je lepsi? Sokovany bych naopak byl, kdyby lepsi nebyla. Ze lepsi bude je tak nejak automaticke a i kazdemu laikovi jasne.

+ 2 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Duncan66

Duncan66

89.29.32.XXX
Ze nam tvrdi, jak bychom z toho meli byt fascinovani. Pritom, pokud bychom platili za elektrinu 100x tolik, tak je ta ucinnost elektromobilu treba 60%. A porad bychom byli o rad levnejsi.

+ 0 / − 7

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Duncan66

Duncan66

89.29.32.XXX
Nemas pravdu, ze kazda nova technologie byla vzdy na zacatku draha a nerentabilni. Treba takovy parni stroj je prave dukazem, ze tomu tak v historii nebylo. Mel vysoke porizovaci naklady, ale za urcitou dobu provozu se ty naklady vratily., To se dnes v oblasti elektromotoru, hybridu apod. zatim proste nekona. Ty drahe a nerentabilni technologie se silou tlaci az v moderni dobe pomoci vsemoznych dotaci, kriveni trhu apod. A nezridka jde o slepe ulicky.

+ 6 / − 10

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Ale autor přece zmínil, že je to v závislosti na použitém zdroji energie. Tak co je na tom za polopravdu? Jen řekl, že v běžné zemi jako je ČR, je ta účinnost nižší. Že by se dala zvýšit, v tom článku je. Dalo by se využít odpadní teplo (částečně se to dělá a dělat to víc je opravdu komplikované a spojené s dalšími ztrátami) a dalo by se přejít víc na obnovitelné zdroje. To v tom článku je. Nevím, proč ses tak pohoršil. 03

+ 5 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Promiň, ale kolik ty motory stojí se tu mluvilo řekl bych cekem dost. Nikdo to sdělit neopomněl. 03

+ 3 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Celkem chápu co myslíš, ale je to jen otázka času.
Kdysi dávno někdo postavil parní stroj a určitě se našel někdo, kdo řekl: "Proč vrážet spousty peněz do vývoje a koupi tak drahého stroje, když můžu koupit za zlomek ceny pár živých koní".
To samé se dělo pak dál s dalšími technologiemi a každá byla zpočátku drahá a nerentabilní. Zatím jsem u civilních vozů zastánce atmosferického motoru. Ale je to jen otázka času, kdy výhody nových technologií převáží na starými. A F1 by neměla být pozadu. Samozřejmě o nastavení ceny se mělo nejdřív trochu popřemýšlet. 03

+ 15 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Duncan66

Duncan66

89.29.32.XXX
Stejne jako kdyz rekne, ze se osobaky zasekly na 30%. Jen zapomnel rict, ze motor F1 stoji tisickrat vice, nez motor v osobnim aute. Typicka "zemanovka". Reknu A, ale to zcela zasadni B uz tak nejak opomenu sdelit 17

+ 0 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Duncan66

Duncan66

89.29.32.XXX
jj, kdyby neco takoveho meli v LeMans 24 hodin, takze by auta proste nemusela tak casto tankovat, tak by to melo smysl, proste by to pomohlo vyhrat zavod. Ale v F1 se zmensila nadrz o 50%, ale auta jsou o metrak a vic tezsi tak jako tak.

+ 2 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Duncan66

Duncan66

89.29.32.XXX
Ale to je preci burt. Tady jde o to, ze je to pro bezny zivot silne neekonomicke. Ty elektrarny by taky byly schopne vyuzit "odpadni teplo" a dalsi energii, ale bylo by to proste za cenu zvyseni ceny energie. To srovnani F1 vs Elektromobily dobijene z elektrarnami je demagogicka polopravda.

+ 2 / − 8

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Duncan66

Duncan66

89.29.32.XXX
Cena klesne, ale kolik dekad bude trvat, nez se naklady na porizeni + naklady na provoz vyrovnaji dnesnim levnym technologiim? A co naklady na vyvoj apod,? Jsme opravdu v dobe, kdy maji elektromobily skutecny smysl v sirokem pusobisti? Podle me zatim je to pouze uzkoprofilova vec, byly by fajn v ruznych megamestech, kde smog dela problemy beznym obcanum, ale ten sajrajt se proste misto v tom meste vypusti nekde jinde, kde to lidem tolik nevadi. Jenom je treba nezit v iluzi, ze kdyz neco nevidim a necitim, ze to neexistuje a je vse v poradku.
S tou F1 je to ta sama politicka prasarna. Pokud by pouzivali neekologicke deseti ci lepe dvanactivalce a poradne by to buracelo, tak by si divaci prisli na sve a penize, co dali na vyvoj hybridu pokud by se daly na skutecne ekologicke projekty, tak by to ekologii prospelo radove vice. Uvidime, za kolik desetileti se ty technologie rozsiri do bezneho zivota.

+ 6 / − 10

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Všechno nové je z počátku drahé. Až se to začne vyrábět ve větších sériích, cena klesne. Jako u všeho. 03

+ 15 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Ano i díky elektromotorům, ale to co pohání ty elektromotory produkuje opět ten spalovací motor. 03

+ 6 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
fifo

fifo

213.94.78.XXX
ucinnost je uzasna, ale. Zabudol dodat kolkonasobne je tato PJ drahsia ako stary spalovaci motor.
Cize normalne benzinove auto s ich technologiou by nezralo 7 litrov benzinu ale 4,2. A nestalo by 20 000 eciek ale 120 000. A samozrejme muselo by mat specialne palivo (a mazivo) nie za 1 euro ale za 5 euro/liter.
Parada, Paddy palec hore . 11

+ 5 / − 11

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
armyk

armyk

130.226.139.XXX
Těch 45% dosáhli jen díky elektromotorům... Elektrárny mají takovou účinnost, kvůli tomu, že odpadní teplo se nevyužívá, respektive málo... Jednoduše proto, že by se to ekonomicky nevyplatilo.

+ 3 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001924

uzivatel001924

178.17.92.XXX
Zajímavé, ale ještě jsem neslyšel že by se někomu závod líbil díky efektivitě.

+ 8 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama