DISKUZE K ČLÁNKU Newey o "zelených" motorech: FIA může srovnat výkony díky čidlům krouticího momentu

Hlavní konstruktér Red Bullu Adrian Newey kritizuje zmražení motorů. FIA má přitom jednoduchý prostředek k tomu, aby zajistila větší vyrovnanost. Nelíbí se mu ani to, že jsou současné hybridní jednotky automaticky považovány za "zelené." Kompromisy v F1 nejsou zvoleny správně.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Newey o "zelených" motorech: FIA může srovnat výkony díky čidlům krouticího momentu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 45, poslední 27.10.2014 20:24 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel001569 (Hlasovalo 42 lidí) 20.10.2014 14:07
Motory Tento systém současné F-1 zdá se mi… »
» mi88ki (Hlasovalo 32 lidí) 21.10.2014 10:20
Naprostý souhlas. Zrovna včera večer jsem se… »
» Lord Mystic (Hlasovalo 15 lidí) 20.10.2014 11:36
jinými slovy pokud jste vynaložili 100 miliónů… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

          • Kubyk002

            85.207.90.XXX
            Ale ano, protože mají i nejlepší monopost, nejen motor a hlavní výhodou jejich motoru je management energie v závodě, jinak kvalifikační rychlost nemají zase tak úžasnou...
            Proč potom nevyhrává i Williams a FI, když mají motor Mercedes? McLaren nepočítám, ti nedostávají nejlepší motory.
            Prostě udělali výborný monopost, kterého jediná vada je ta, že je poněkud nespolehlivý no...

            + 6 / − 5

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000397

      uzivatel000397

      90.178.29.XXX
      Zjednodušit pravidla se dají různě. Z mého skromného pohledu by bylo zjednodušením, stanovení maximální ceny motoru a povinnost výrobců za tyto ceny prodávat ostatním týmům a potom by rozhodoval trh. Také rozvázat systém aby měl tým dvě auta, či jakýsi schvalovací a protekční systém aby byl tým zařazen do soupisky pro sezónu. Nevidím jediný rozumný důvod, proč by tým nemohl jezdit třeba jen s jedním autem, nebo ev. jet na "divokou" kartu, pokud pochopitelně splní všechny kriteria jako je superlicence pilota, vklady a homologace vozu. Ten krpatý skřet a parta globálních svazarmovců sedí na F1 jako žába na prameni aby co nejvíce těžili a pak se diví, že jim ubývají diváci. Přitom stále lepší snímací a zobrazovací technika hraje atraktivitě do noty. Myslím, že Newey se snažil hovořit hodně opatrně diplomaticky, jeho vnitřní názor bude asi více radikální. I tak by se některé citáty měly tesat do kámene. Tedy kolem zelené energie. Mně osdobně přijde komické, jak globální svazarmovci si vychvalují úsporu pár litru benzínu a přitom se promrhájí tisinásobky energie na pneu pro pár kilometrů i technické změny. Mám stejný názor jako Newey, že motory jsou fantastické kousky technologie, ovšem do F1 trochu neúčelné, perfektní závodění by bylo i s brutální jednoduchou technikou. ekoformule mohou testovat někde na vytrvalostních závodech nebo rallye.

      + 8 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • mi88ki

      mi88ki

      165.72.200.XXX
      Zrovna rovná podlaha je podle mě důvod, proč vozy nemohou jezdit blízko za sebou a musí se vymýšlet kraviny jako DRS, aby se auta "objela" na rovince. Já jsem pro omezení horní aerodynamiky, tedy hlavně zmenšení a zjednodušení předních a zadních křídel, zákaz všech přídavných křidelék na šasi a přesměrování přítlaku na podlahu. Přítlak generovaný podvozkem je totiž mnohem méně náchylný na špinavý vzduch při jízdě za jiným vozem a dovoluje jezdit v bezprostřední blízkosti i v zatáčkách a pak není potřeba vymýšlet kraviny jako DRS objíždění 03

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Fernando Alonso se pokouší pozvednout týmovou morálku

Alonso burcuje: Méně slibujme, předveďme více!

Nico Hülkenberg si pochvaloval výkon, ale s umístěním pochopitelně spokojen nebyl (Ilustrační foto)

GP ŠPANĚLSKA: Prohlášení po závodě - Verstappen září, Norris lituje, Hamilton je spokojen

Lewis Hamilton sice nevyhrál, ale připomněl své lepší dny

GP ŠPANĚLSKA: Verstappen na pro něj úspěšné trati vítězí, hrdinou dne opět Norris

Valtteri Bottas je jedním z těch, kdo si po kvalifikaci nemálo důvěřuje (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci GP Španělska: Všichni hovoří o minimálních rozdílech

Hvězda Landa Norrise stále stoupá - ve Španělsku získal druhé pole-position (ilustrační snímek)

KVALIFIKACE GP ŠPANĚLSKA: Smíšené pocity u McLarenu, Norris triumfuje, Piastri zahodil šanci

Carlos Sainz v tuenlu v závodě v Monaku

Třetí trénink byl mimořádně vyrovnaný. Nejrychlejší Sainz

Pierre Gasly se na katalánském okruhu vytáhl (ilustrační foto)

Druhý trénink kořistí Hamiltona, překvapením bezesporu Alpine

Lando Norris v závodě v Bahrajnu

První trénink pro Norrise. Alonso způsobil červenou vlajku

George Russell v GP Kanady

"Jak jsme mohli být tak hloupí?" Allison o objevu, díky kterému se teď Mercedes dotáhl na špici

Nico Hülkenberg v Kanadě

Bearman nastoupí s Haasem v Barceloně, nahradí v roce 2025 Hülkenberga? Zamíří Sainz k Williamsu?

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • Kvalifikace (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (12:30 - 13:30)
    • 1. Závod (16:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama