DISKUZE K ČLÁNKU Newey o "zelených" motorech: FIA může srovnat výkony díky čidlům krouticího momentu

Hlavní konstruktér Red Bullu Adrian Newey kritizuje zmražení motorů. FIA má přitom jednoduchý prostředek k tomu, aby zajistila větší vyrovnanost. Nelíbí se mu ani to, že jsou současné hybridní jednotky automaticky považovány za "zelené." Kompromisy v F1 nejsou zvoleny správně.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Newey o "zelených" motorech: FIA může srovnat výkony díky čidlům krouticího momentu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 45, poslední 27.10.2014 20:24 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel001569 (Hlasovalo 42 lidí) 20.10.2014 14:07
Motory Tento systém současné F-1 zdá se mi… »
» mi88ki (Hlasovalo 32 lidí) 21.10.2014 10:20
Naprostý souhlas. Zrovna včera večer jsem se… »
» Lord Mystic (Hlasovalo 15 lidí) 20.10.2014 11:36
jinými slovy pokud jste vynaložili 100 miliónů… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

    • anonym

      82.144.130.XXX
      Ne, když jste měli lepší auto, foukaný difuzor atd, tak to FIA pravidly zakázala nebo omezila...

      + 3 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        176.74.128.XXX
        Nepochopil jsi podstatu mého vyjádření. Newey chce motory se stejným výkonem (laicky řečeno). Ajá se ptám zda chtěl i stejně výkonnou aerodynamiku?

        To že FIA čas od času něco zakáže (foukané difuzory, hmotové tlumiče) ještě neznamená že všešchny vozy se stávají z hlediska mechanického a aerodynamického přítlaku rovnocené.

        Newey si v tom článku přímo protiřečí, na jednu stranu by chtěl větší volnost pokud jde o aero - a tedy rozdélnou účinnost aera napříč polem, ale na druhou stranu stejně výkonné motory pro všechny.

        + 5 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Lord Mystic

    Lord Mystic

    79.110.38.XXX
    jinými slovy pokud jste vynaložili 100 miliónů dolarů na vývoj nového motoru, tak vám FIA přiškrtí výkon aby jste spadli na úroveň výrobce motorů, který do vývoje vrazil "pouze" 50 miliónů. to je prostě férová nabídka, no neberte to :)

    + 15 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • mi88ki

      mi88ki

      165.72.200.XXX
      A o to Neweyimu jde, aby vyhrával ten kdo upřednostnil investici do aero před motorem, tedy RedBull 18 V aeru žádné narovnání nežádá, naopak 18

      + 4 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Duncan66

    Duncan66

    89.29.32.XXX
    motory ktere klicove casti motoru jsou zmrazeny uz navzdy a nelze je vylepsit pouzitim tech bodu, ktere maji tymy k dispozici, ze ted ke konci roku Ferrarri i RB neustale breci a chteji uplne rozmrazeni?

    + 4 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kubyk002

    85.207.90.XXX
    No to je zase rozhovor... Neweyho jsem považoval za rozumného člověka a spolu s Hornerem jako jediného normálního v Red Bullu, ale tenhle rozhovor? Omezit některým motorům výkon(krouťák)? Si dělá srandu? Mercedes vráží peněz jako prase do toho motoru aby nakonec přišla FIA a řekla, že to není fér vůči ostatním, a že jim sníží výkon. To je jak kdyby ve škole učitelka řekla, že na konci roku dá všem 3, aby se ty děti co měly dostat 4 nebyly smutné, ale co sakra ti jedničkáři, kteří se celý rok učili jak hňupi (redakce hňup není sprosté slovo a tím neporušuje kodex uživatele :) ) a nakonec dostanou taky 3? Nebo v práci, že by například celé oddělení dostalo stejné platy, i když někteří se celou pracovní dobu jen škrábou tužkou v rozkroku... Tohle nemůže nemůže rozumně uvažující člověk vypustit z huby! Tohle je komunismus a socialismus, FUJ!
    No jsem rád, že Newey odchází, asi už na něj leze ta stařecká deb/l/ta... A navíc je dle mého názoru jeden z nejpřeceňovanějších lidí v F1, společně s Vettelem. Prostě celá aerodynamika není jeho práce, je to práce desítek možná i stovek lidí, jen on shrábne tu smetanu, protože je na vrcholu ledovce, ale proč když je tak dobrý nedokázal postavit každý rok co působil v F1 dobré auto, některé jeho auta byly pěkné křápy, i letošní Red Bull aRe BeaTEN museli na začátku roku fixovat kladivem aby nepřehřáli motor :/

    + 19 / − 17

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • XR

      109.81.245.XXX
      Rozhovor pěkný. Nechce nikomu omezovat krouťák, to sis asi špatně přečetl. Pouze chce, aby FIA využila data z těch. senzorů krouťáků pro jemné rozmrazení či povolení úprav za současných pravidel tak, aby situace byla vyrovnanější (ne aby měli všichni stejný výkon).

      + 15 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kubyk002

        85.207.90.XXX
        OK, je to v podstatě to samé, jestli někomu omezí, nebo tomu druhému přidá... Je jako dát ve škole jedničkáři příklad navíc(těžší) nebo hlupákovi dát tahák aby měli stejnou známku... prostě to samé :/

        + 11 / − 15

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          188.175.162.XXX
          Ne, to teda neni. Analogie se skolou je, ze jednickar dostane vzdycky jednicku a dvojkari/trojkari nedostanou vubec sanci na opravu ani pri nasledujici pisemce i kdyz vi, jak se muzou zlepsit.

          + 7 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Kubyk002

            85.207.90.XXX
            Ale oni mají šanci se zlepšit, to jsou ty upravy mezi sezonami, při kterých můžou vyměnit půlku motoru...
            Navíc i Renault se zlepšil v průběhu sezony, a nevím proč by měl Rencek hned po tom co zjistí, že udělali na prd jednotku říct FIA aby jim řekli, kde ztrácí a aby to oni mohli vylepšit, za polovinu peněz co do toho dal Mercedes...Proč bychom měli dávat hlupákovi do ruky tahák jen proto, že se nenaučil správnou látku?

            + 8 / − 6

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
    • mi88ki

      mi88ki

      165.72.200.XXX
      Nerad tahám "politiku" do diskusí u F1, ale sám si začal. Co je prosím tě za systém, kdy banka vyžebrá po státu (daňových poplatnících) miliardy $, aby si redukovala ztrátu, kterou si zavinila vlastní neschopností ? Trochu mi to připomíná Ferrari v F1, kde oni jsou moc velký na to, aby jezdili vzadu, proto je potřeba je dotovat a utrhnout tím ostatním.
      Takže ne že bych byl nějaký obhájce socialismu (v komunismu nikdo ještě nežil) ale ten korporátní zkorumpovaný kapitalismus je taky pěkný hnůj. - FUJ

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Chufu

    94.112.132.XXX
    trochu nechápu Proč by měl nějaký komisař srovnávat výkony motorů? Kde je pak soutěž? Prostě někdo vyvine motor líp a má právo užívat si úspěch. To je jako lepšímu pracovníkovi sebrat část zisku, kterou si zasloužil svou prací a dát jej tomu méně schopnému. To už můžou rovnou dát všem motory od jednoho výrobce, ušetří se a socialismu bude dosaženo. Akorát, kdo se pak na to bude dívat?
    F1 má být královnou motorsportu, takže uvolnit pravidla, zjednodušit je, striktně omezit zásadní věci (např rovná podlaha po celém půdorysném průmětu auta na vozovku mimo závěsů kol), atd. A nechat schopné a nápadité lidi tvořit a vymýšlet. Oni na to mají!

    + 16 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • eR

      62.245.107.XXX
      Souhlas. Na co by v F1 byli 4 výrobci motorů, když by to FIA srovnala tak, že všichni budou mít stejný výkon. Newey se mi poslední rok moc nelíbí, celý rok remcá jak FIA omezuje aerodynamiku a potom přijde s omezením motorů. 20

      + 15 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • anonym

      188.175.162.XXX
      A jak dlouho by si mel Mercedes uzivat ochranu plodu sve dobre prace? 1 sezonu? 2,3,5?
      Newey nekritizuje Mercedes a nechce ani nikomu sebrat cast zisku. Chce presne to same co pisete vy (o zjednoduseni pravidel). Dodava ale, ze pokud to FIA neudela (=to uvolneni pravidel), mohla by alespon vyrobucm motoru dat nejaky prostor dohnat ztratu.
      Situaci, kdy MCD jezdi o 2s na kolo rychleji nez vsichni ostatni, fakt nepovazuju za buhvi jak zabavnou..

      + 7 / − 10

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        77.240.188.XXX
        1 sezonu, v zimě mohou připravit nové motory které budou zmraženy opět k únoru 2015. Tak jsou nastavena pravidla.

        + 5 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • MeVo

      MeVo

      94.112.98.XXX
      V první řadě by bylo nejlepší když by mohli všichni na motorech normálně pracovat.Je přece hloupost zmrazit motory tak jak jsou a nechat jednomu výrobci jasnou výhodu nad ostatníma po několik let.Není to tak správně výrobci by měli mít šanci bojovat a napravit svoje chyby.V jiných spotrech když se vám nepovede jeden závod nebo zápas tak taky máte zase šanci ukazat co ve vás je v tom dalším.Ferrari i Renault neudělali tak dobrý motor jako Mercedes a mají za to pikat na jak dlouho?To měla bejt jako jejich jediná šance na několik let? To je blbost a na to koukat by jistě nebavilo ani nás fanoušky.
      Jinak ale pro umělé srovnávání výkonu motorů ze strany Fia rozhodně taky nejsem.

      + 9 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kubyk002

        85.207.90.XXX
        Však můžou přes zimu vyměnit půlku motoru, to se ti zdá málo? Navíc i během sezony dokázali Mercedes stáhnout více než dost, a v celkovém výkonu Renault moc nezaostává ze Mercedesem, jen tovární tým Mercedesu má bezkonkurenční management kinetické energie a možná nižší spotřebu než Renault, takže má ohromný náskok v závodech, ale v kvalifikacích zase tak ostaatní týmy nezaostávají :)

        + 11 / − 12

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          195.113.111.XXX
          "zase tak nezaostávají", ale když vyhraje někdo jiný než mercedes je to náhoda a pomalu formulový svátek. :D

          + 5 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • anonym

            77.240.188.XXX
            V posledních čtyřech letech to platilo mnohdy podobně, ale místo Mercedesu sis dosadil RedBull... i to je Formule 1.

            + 7 / − 5

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              Nějaký příklad, kdy RB vyhrál 15 ze 16-ti kvalifikací. Nebo kdy ze 16-ti závodů vyhrál jiný tým výhradně kvůli problémům obou vozů vedoucího týmu? 03
              U RB šanci nemáš, pokud budeš hledat jiný příklad, budeš muset zabrousit přes 20-let zpátky. 04

              + 2 / − 6

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Šampionát 1983 s jedním palivovým škraloupem

Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

Max Verstappen ve vedení GP Kanady

Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Esteban Ocon s vozem Alpine A524

Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Max Verstappen po GP Kanady

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

Kvalifikace v Kanadě skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

Alex Albon si nárazem do Zdi šampionů zkomplikoval situaci (ilustrační foto)

V třetím tréninku Mercedesy jako kdysi, triumf jim "pokazil" Verstappen

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama