DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes mění elektroniku obou vozů, trénink si vyzkouší bez systému DAS
Mercedes vyměnil před prvním tréninkem v Portugalsku řídicí elektroniku u obou svých pohonných jednotek, v tréninku si otestuje vůz bez systému dvouosého řízení (DAS).
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Mercedes mění elektroniku obou vozů, trénink si vyzkouší bez systému DAS
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
Jirka_1
10:45 23.10.2020 217.30.64.XXXV F1 platí, že co není zakázáno, je povoleno - na rozdíl od některých amerických sérií, kde je to přesně naopak. Nic jako DAS zakázáno nebylo, proto ho FIA povolila. A teď ho najednou zakazuje jen proto, že to ostatní neumí nebo si na to netroufají. Takže žádná šedá zóna, naprosto regulérní a schválené zařízení.
Jak říkám - Mercedes opdvádí lepší práci, i když přiznávám, že na tyto věci má, na rozdíl od ostatních stájí, dostatečně kapacity a prostředky. Takový Williams je rád, že žije a ještě by měl něco takového vyvíjet.-
daaviid23
11:48 23.10.2020 90.182.169.XXXNo FIA upřesnila pravidla kolem DAS (=zakázala od příštího roku) už na jaře, takže moc nechápu tu poznámku o tom, že teď to najednou zakázala.
Jinak ano, našli díru v pravidlech a využili jí jako mnozí před nimi, gratuluju. Ale jako mnohým jiným byla tahle vychytávka později zakázaná. Konec příběhu. -
juras
11:56 23.10.2020 88.103.92.XXXJe to tak...DAS je legitimní...Mercedes prostě našel technické řešení v souladu s platnými technickými regulemi. Proto taky FIA správně letos DAS musí tolerovat.
Jak postupovat v těchto případech je složitý...F1 už je enormě drahá...správně jsi napsal že Mercedes má kapacity a prostředky...což 3/4 startovního pole nemá. Fanoušek by jistě chtěl vidět větší kreativitu...zlatá doba kdy Colin Chapman neustále přicházel s novými nápady a technické regule byly proti současnému stavu velmi volné. Ale problém spočívá v těch nákladech...asi nikdo nechce F1 kde by jezdilo po 5 monopostech Ferrari, Mercedes, Redbull a Renault...a nebo dokonce aby skončila jako CART v americe s jednotnými auty.
Zdá se že snaha o unifikaci některých částí (řídící jednotka, pneumatiky) hatí nesmyslně složité a drahé hybridní motory. Naoko to tak neyvpadá...ale podle mě důkazem je to že v F1 není žádný nový motorář krom od krize a odchodu automobilek kolem roku 2010, naopak skončil Cosworth (hybridy byly nad jeho možnosti), Honda se vrátila aby zas odešla...podle mě všechno kvůli vysokým nákladům.
Já osobně bych byl pro návrat klasických atmosférických motorů a ponechal bych možnost rekuperace energie z brzd...ale s tím že bych uvolnil víc hranici povoleného výkonu získaného z rekuperace...muselo by se to udělat v součinnosti s min. povolenou váhou monopostu...aby nešlo vyždímat lehce max. z rekuperace, ale bylo by dilema mezi získaným výkonem a váhou monopostu (čím víc výkonu, tím vyšší hmostnost baterií) a baterie k rekuperaci unifikované.
Není to jednoduché, ale šlo by udělat změny v technických regulích tak aby se eliminovali negativní dopady současné složité aerodynamiky a hlavně se zaměřit na to aby monoposty mohli jezdit v těsném závěsu a nepotřebovali tak k předjetí berličku typu DRS.
Jenže právě týmy jako Mercedes které utrácejí ohromné částky...nechtějí takové změny...skoro se až divím že už není problém s tím neustálým vítězením Mercedesu...ale když se to tak vezme...vždyť on je jediná automobilka která se F1 věnuje na 100%, Ferrari zdaleka nemá kapacity a prostředky Mercedesu, Redbull je jen výrobce limonády...a pak už jsou tam týmy které jsou buď béčka a nebo McLaren s Williamsem...klasické týmy které ale za současné podoby F1 nemají nárok. Takže Mercedes de-fakto jede vlastní ligu...
-
Jirka_1
13:46 23.10.2020 217.30.64.XXXPokud vím, tak Mercedes podmínil svou další přítomnost hybridními technologiemi, protože závodění s klasickými agregáty mu nedávalo žádný smysl. Spalovací motor uměl vyrobit každý a cesta cestovních aut se začala ubírat k nějakému druhu hybridů.
Obecně se F1 přežila už před dvaceti lety, všechno už tu bylo, jen v různém objemu a provedení jak motorů, tak aut. Původní smysl závodění ukázat potenciálním kupujícím kvalitu značky, že umí postavit výkonná, spolehlivá a hodně rychlá auta byla reklama jako čuník. Dnes umí postavit výkonné cestovní auto s perfektním podvozkem každý výrobce aut a zákazníky nějaké závodění zajímá jen okrajově a zcela jistě si podle F1 auto nekupuje. Dnešní F1 je pouze hodně drahá zábava, která toho společnosti moc nepřináší. Spočítejte si, kolik peněz se díky F1 promrhá...
-
jumpman
12:34 24.10.2020 178.255.168.XXXprávě že DAS jde přímo proti pravidlům, ale mercedes to dokázal "okecat" a FIA jim to povolila. Jinak DAS nemysleli u mercedesu, ale donesl to alison od ferrari, ale tam to nepoužili, protože jim bylo řečeno že je to v rozporu s pravidly. Asi tolik k pravidlům a FIA. Proti pravidlům je to jen když řekně FIA že to tak je...
-
-
Aktuálně
Poslední závod 8.12.2024
GP Abú Zabí58 kol (306,183 km)
Abú Zabí
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí