DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes mění elektroniku obou vozů, trénink si vyzkouší bez systému DAS

Mercedes vyměnil před prvním tréninkem v Portugalsku řídicí elektroniku u obou svých pohonných jednotek, v tréninku si otestuje vůz bez systému dvouosého řízení (DAS).

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Mercedes mění elektroniku obou vozů, trénink si vyzkouší bez systému DAS

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 32, poslední 24.10.2020 12:34 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Jirka_1 (Hlasovali 3 lidé) 23.10.2020 08:36
DAS - jojo, jste moc šikovní a chytří, tak… »
» daaviid23 (Hlasoval 1 člověk) 23.10.2020 10:43
Třeba tam je domluva a tentokrát opravdu tajná … »
» Jirka_1 (Hlasoval 1 člověk) 23.10.2020 10:45
V F1 platí, že co není zakázáno, je povoleno - na… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

          • Situs

            Situs

            88.102.38.XXX
            Kdepak, tam kde nedošlo k porušení pravidel to jde bez tajných dohod a tajných sankcí 03

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
    • Kaša

      Kaša

      82.142.123.XXX
      Souhlasím, od Mercedesu skvělá inovačnost a interpretace pravidel. Tohle nespadá skoro ani do šedé zóny, Das je prakticky "bílý". Nechapu ty škarohlídy kteří kvůli tomu bečí .... 02 13

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Jirka_1

        Jirka_1

        217.30.64.XXX
        ... a co mi tam nasázeli hromadu mínusů... 12 12 12

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • daaviid23

        daaviid23

        90.182.169.XXX
        Smysl pravidel byl jiný, akorát to nebylo definováno správně. Podle mě to šedá zona je.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Jirka_1

          Jirka_1

          217.30.64.XXX
          V F1 platí, že co není zakázáno, je povoleno - na rozdíl od některých amerických sérií, kde je to přesně naopak. Nic jako DAS zakázáno nebylo, proto ho FIA povolila. A teď ho najednou zakazuje jen proto, že to ostatní neumí nebo si na to netroufají. Takže žádná šedá zóna, naprosto regulérní a schválené zařízení.
          Jak říkám - Mercedes opdvádí lepší práci, i když přiznávám, že na tyto věci má, na rozdíl od ostatních stájí, dostatečně kapacity a prostředky. Takový Williams je rád, že žije a ještě by měl něco takového vyvíjet.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Ferda

            Ferda

            46.47.176.XXX
            Co peče Williams neví nikdo. Noví majitelé se ještě neráčili ukázat na denním světle, natož aby řekli co mají v plánu.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • daaviid23

            daaviid23

            90.182.169.XXX
            No FIA upřesnila pravidla kolem DAS (=zakázala od příštího roku) už na jaře, takže moc nechápu tu poznámku o tom, že teď to najednou zakázala.
            Jinak ano, našli díru v pravidlech a využili jí jako mnozí před nimi, gratuluju. Ale jako mnohým jiným byla tahle vychytávka později zakázaná. Konec příběhu.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • juras

            juras

            88.103.92.XXX
            Je to tak...DAS je legitimní...Mercedes prostě našel technické řešení v souladu s platnými technickými regulemi. Proto taky FIA správně letos DAS musí tolerovat.
            Jak postupovat v těchto případech je složitý...F1 už je enormě drahá...správně jsi napsal že Mercedes má kapacity a prostředky...což 3/4 startovního pole nemá. Fanoušek by jistě chtěl vidět větší kreativitu...zlatá doba kdy Colin Chapman neustále přicházel s novými nápady a technické regule byly proti současnému stavu velmi volné. Ale problém spočívá v těch nákladech...asi nikdo nechce F1 kde by jezdilo po 5 monopostech Ferrari, Mercedes, Redbull a Renault...a nebo dokonce aby skončila jako CART v americe s jednotnými auty.
            Zdá se že snaha o unifikaci některých částí (řídící jednotka, pneumatiky) hatí nesmyslně složité a drahé hybridní motory. Naoko to tak neyvpadá...ale podle mě důkazem je to že v F1 není žádný nový motorář krom od krize a odchodu automobilek kolem roku 2010, naopak skončil Cosworth (hybridy byly nad jeho možnosti), Honda se vrátila aby zas odešla...podle mě všechno kvůli vysokým nákladům.
            Já osobně bych byl pro návrat klasických atmosférických motorů a ponechal bych možnost rekuperace energie z brzd...ale s tím že bych uvolnil víc hranici povoleného výkonu získaného z rekuperace...muselo by se to udělat v součinnosti s min. povolenou váhou monopostu...aby nešlo vyždímat lehce max. z rekuperace, ale bylo by dilema mezi získaným výkonem a váhou monopostu (čím víc výkonu, tím vyšší hmostnost baterií) a baterie k rekuperaci unifikované.
            Není to jednoduché, ale šlo by udělat změny v technických regulích tak aby se eliminovali negativní dopady současné složité aerodynamiky a hlavně se zaměřit na to aby monoposty mohli jezdit v těsném závěsu a nepotřebovali tak k předjetí berličku typu DRS.
            Jenže právě týmy jako Mercedes které utrácejí ohromné částky...nechtějí takové změny...skoro se až divím že už není problém s tím neustálým vítězením Mercedesu...ale když se to tak vezme...vždyť on je jediná automobilka která se F1 věnuje na 100%, Ferrari zdaleka nemá kapacity a prostředky Mercedesu, Redbull je jen výrobce limonády...a pak už jsou tam týmy které jsou buď béčka a nebo McLaren s Williamsem...klasické týmy které ale za současné podoby F1 nemají nárok. Takže Mercedes de-fakto jede vlastní ligu...

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Ferda

              Ferda

              46.47.176.XXX
              01

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Jirka_1

              Jirka_1

              217.30.64.XXX
              Pokud vím, tak Mercedes podmínil svou další přítomnost hybridními technologiemi, protože závodění s klasickými agregáty mu nedávalo žádný smysl. Spalovací motor uměl vyrobit každý a cesta cestovních aut se začala ubírat k nějakému druhu hybridů.
              Obecně se F1 přežila už před dvaceti lety, všechno už tu bylo, jen v různém objemu a provedení jak motorů, tak aut. Původní smysl závodění ukázat potenciálním kupujícím kvalitu značky, že umí postavit výkonná, spolehlivá a hodně rychlá auta byla reklama jako čuník. Dnes umí postavit výkonné cestovní auto s perfektním podvozkem každý výrobce aut a zákazníky nějaké závodění zajímá jen okrajově a zcela jistě si podle F1 auto nekupuje. Dnešní F1 je pouze hodně drahá zábava, která toho společnosti moc nepřináší. Spočítejte si, kolik peněz se díky F1 promrhá...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • juras

                juras

                88.103.92.XXX
                Tak,tak...vidím to prakticky stejně.

                Přiznám se že jsem zvědavej až vyplavou na povrch podmínky nové komerční smlouvy.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
          • jumpman

            jumpman

            178.255.168.XXX
            právě že DAS jde přímo proti pravidlům, ale mercedes to dokázal "okecat" a FIA jim to povolila. Jinak DAS nemysleli u mercedesu, ale donesl to alison od ferrari, ale tam to nepoužili, protože jim bylo řečeno že je to v rozporu s pravidly. Asi tolik k pravidlům a FIA. Proti pravidlům je to jen když řekně FIA že to tak je...

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Signifikantní záběr hlavních hrdinů letošního ročníku

Sezóna F1 v číslech, souvislostech i názorech - shrnutí ročníku tentokrát vzácně vyrovnaného

Gilles Villeneuve byl pro Waltera Wolfa ikonou

Walter Wolf po letech prozradil, proč Villeneuve nejezdil za Wolf

Mistr světa Max Verstappen

"Norris opravdu nahnal Verstappenovi strach," říká se Rosberg

Fanoušci týmu Ferrari - Tifosi

Vánoční výzva pro naše čtenáře, debatéry a vůbec všechny, co chodí rádi na www.F1NEWS.cz

Jediné představení „ventilátoru“ na trati - Grand Prix Švédska 1978

Legendární „ventilátor“ Brabhamu většina fanoušků F1 zná. Ale víte o jeho konkurentovi?

Guanyu Zhou je jedním z několika pilotů, které příští rok už ve startovním poli neuvidíme (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Gratulace vítězům, odhodlání do roku 2025

Vyhráli sice „jen“ Pohár konstruktérů, ale McLaren a oba jeho piloti patřili k nejvýraznějším v letošním roce (ilustrační foto)

Zázraky se nekonaly, penalizacemi a kolizemi provázený závod vyhrál Norris, slaví i McLaren

Checo Pérez se tentokrát vyvaroval chyb, ale zase doplatil na zmatky kolem traťových limitů (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: je znát, že sezóna se chýlí ke konci

Charles Leclerc si v kvalifikaci musel připadat jako oběť nějakého „spiknut“ (ilustrační foto)í

Kvalifikace přála oranžové barvě, Leclerc odstartuje poslední

Připravil si Piastri výkonem ve třetím tréninku půdu pro své první pole-position v Grand Prix? (ilustrační foto)

Poslední trénink v režii McLarenů, vytáhly se oba Haasy, Leclerc nebyl v dobrém rozpoložení

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama