DISKUZE K ČLÁNKU Red Bull chce, aby FIA prověřila roli Mercedesu v případu kopírování Racing Pointu, Wolff půjde k soudu rád

Red Bullu se nelíbí, že Mercedes poskytl svá data Racing Pointu, který okopíroval jejich loňský vůz W10. Žádá proto Mezinárodní automobilovou federaci (FIA), aby v této kauze prověřila také roli mistrovské stáje. Její šéf Toto Wolff nicméně uvedl, že k soudu půjde rád - podle něj se oni ani jejich zákazník proti pravidlům nikterak neprovinili.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Red Bull chce, aby FIA prověřila roli Mercedesu v případu kopírování Racing Pointu, Wolff půjde k soudu rád

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 91, poslední 17.08.2020 08:52 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • Situs

    Situs

    88.102.38.XXX
    Pravidla v Concordské smlouvě jasně uvádějí, kdo je konstruktér. Třeba se u soudu něco dozvíme ale jinak počítám že text Concordské smlouvy je neveřejný 17

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Ferda

      Ferda

      46.47.176.XXX
      Kdyby se šlo podle Concordské dohody, tak nezůstane kámen na kameni. Změnu pravidel dělá FIA a ta na nějakou Concordskou dohodu seje.

      + 0 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        88.102.38.XXX
        Jenže pro týmy znění Concordské dohody může být velká zbraň a pokud tam je definován soutěžící jako konstruktér a je tam popsáno více co to pro dané soutěžící znamená tak se mohou dožadovat toho že Racing Point není takový konstruktér a proto ho nelze považovat za soutěžícího. Tudíž samozřejmě nemá právo na finanční odměny. Ale já to znění neznám takže jen spekuluji z toho co tam tvrdí Horner.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Ferda

          Ferda

          46.47.176.XXX
          Mi se tohle kopírování vůbec nelíbí, takže bych se přimlouval za rázné řešení. Tím nemyslím nějaké pokuty a pentle, které by mohly pár týmů zlikvidovat, ale návrat ke konstruktérské aktivitě, případně Copy týmy z PK vyloučit.

          + 0 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Situs

            Situs

            88.102.38.XXX
            Já vidím jen 2 řešení, buďto toto kopírování nepovolit nebo povolit ale odebrat většinu částí z toho co si můžeš koupit. Pak ti totiž to kopírování bude téměř k ničemu.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • jumpman

            jumpman

            178.255.168.XXX
            jenže tohle může být cesta, jak dokázat udržet některé slabší týmy v F1. Je to těžké, ale současnými pravidly zakázané a hlavně to bude představovat obrovský problém z hlediska rozpočtového stropu. Já bych pochopil, kdyby FIA pravidly umožnila nákup výkresů k rok starým vozům, ale za definovaných podmínek, např. první 3 roky účasti aby se nováček lépe chytil, nebo když je tým reálně před krachem, ale v tom případě by např. museli ten vůz homologovat před prvním závodem a celý rok jezdit se stejnou specifikací.
            A ještě jedna věc, bylo by velice zajímavé, kdyby FIA mercedes odměnila stejnou "chybou" jako ferrari, když měl mcl k dispozici jejich kompletní dokumentaci k aktuálnímu vozu a stejně tak ji zpřístupnila všem týmům v poli...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Ferda

              Ferda

              46.47.176.XXX
              Jednoznačný souhlas. Ale je třeba se rozhodnout tak, aby to nezabilo týmy jako je Williams a McL.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Ferda

              Ferda

              46.47.176.XXX
              Když to naplní startovní pole na maximum průjezdností tratí, tak nebudu proti. Ale Copy série by měla být od té konstruktérské oddělená.
              Ty bys jen trestal Mercedes. Co takhle měřit stejným metrem i podvody Ferrari?

              + 0 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • jumpman

                jumpman

                178.255.168.XXX
                sorry, ale o podvodu ferrari nemůže být řeč. Pořád se do nich navážíš, ale i z historie je zřejmé, že pokud týmu porušení pravidel nebylo prokázáno, tak jejich řešení bylo legální. FIA nebyla v žádném případě sama schopna zjistit co ferrari vůbec dělá, takže je jejich motor stejně legální, jako byly legální flexibilní křídla red bullu včetně jejich pružné podlahy, kdy to bylo naprosto zřejmé každému, kdo se na jejich vůz podíval při jízdě, ale prošel všemi předepsanými testy FIA a tím to bylo legální. Zajímalo by mě, v čem podvádí mercedes, protože je zřejmé, že to úplně netuší ani konkurenční týmy
                A k těm copy týmům, bylo by potřeba ošetřit jejich množství a zvýhodnit ty, co ten vůz staví sami

                + 1 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • jon

                jon

                90.176.154.XXX
                To je jednoduché. Kopíruješ nebo kupuješ - body jen do PJ. PK je pohár konstruktérů ne pohár kopírovačů. 04 Zohlední to i ty obrovské náklady s vývojem, které kopírovač ušetří. Ať si tedy bohatý sponzor koupí pro svého pilota tovární techniku a postaví kolem toho tým, ale celé si to musí táhnout za své. 04

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • jumpman

                  jumpman

                  178.255.168.XXX
                  až JEDNOU pochopíš o čem je F1, tak ti dojde, že pravidla neporuší ten, který splní všechny náležitosti pravidly dané. Jenže ty zde pouze trolíš

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Ferda

                    Ferda

                    46.47.176.XXX
                    A když chtěly týmy po FIA vysvětlení a hrozily žalobou, tak taky trolily?

                    + 0 / − 2

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • jumpman

                      jumpman

                      178.255.168.XXX
                      neslyšel jsem, že by týmy hrozily žalobou a ano, tahle akce ze strany FIA byla dost podivná, ale opakuji, pokud jejich motor vyhověl všem předepsaným kontrolám, tak byl legální a toho si byla velice dobře vědoma i FIA. Rozdíl mezi nimi a např. red bullem byl v tom, že ferrari s FIA spolupracovalo a přiznalo co dělali, ovšem bez jejich spolupráce nebyla FIA schopná zjistit co přesně dělají. Mnohem čistčí řešení by bylo, kdyby FIA prohlásila že z hlediska pravidel byl ten motor OK a provedla pouze tu úpravu pravidel, ta dohoda byla hodně nešťastná a pokud FIA chtěla trestat zpětně svoji vlastní neschopnost zajistit a zjistit dodržení pravidel, to by měla toho másla na hlavě mnohem víc. A jak jsem psal již dřív, je velkou otázkou v čem podvádí mercedes, protože za současných pravidel je evidentně velice těžké získat až tak velký náskok legální cestou, ale tam FIA evidentně nemá snahu cokoliv zjišťovat

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Ferda

                        Ferda

                        46.47.176.XXX
                        Chápu že všechno slyšet nemůžeš a ty nepříjemné záležitosti ani slyšet nechceš, ale nevěřím, že články o Ferrari nečteš.
                        https://f1news.autoroad.cz/novinky/98833-fia-nemela-o-tajne-dohode-s-ferrari-nic-rikat-mysli-si-ecclestone-red-bull-se-pravnich-kroku-nevzdava

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                      • jon

                        jon

                        90.176.154.XXX
                        Drží si motorový náskok a mají nejlepší šasí?
                        Bude to asi podobný podvod, jako u Ferrari v letech 2002 a 2004. Ale podle všeho je to asi v rámci pravidel, když zatím nepodepisují tajné dohodičky s FIA. 03

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

  • Pátek

    • Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:30 - 23:14)
  • Sobota

    • Závod (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (22:00 - 23:00)
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama