Jirka_1
15:51 15.11.2019 217.30.64.XXXPokud tedy otázkou položíme jinak, pak jména jako Max a možná Charles budou na špici, svého času byl takovou osobou Alonso a i když k němu jako člověku zrovna dvakrát sympatie nemám, co se týká jeho závodnických kvalit má můj obrovský respekt. Pamatuji si jako dnes, když v Imole před sebe Schumiho nepustil, i když ten dělal doslova psí kusy, ale Alonso chybu neudělal, což po závodě sám Schumi přiznal. Obecně dělal Alonso málo chyb, spíš jsem se divil, že nějakou udělal. A skutečně uměl z auta, v kterém seděl (pokud tedy bylo schopné dojet do cíle), vždycky dostal víc, než na kolik skutečně mělo. Nikdo nechápe jak to dělal. Jeho chybou byly blbé kecy a špatné rozhodování ohledně týmu, do kterého přešel. Vydržet u Renaultu déle, mohlo těch titulů být víc, ovšem opět je to otázka, jak kvalitní by mu Rencek dokázal postavit vůz.
Pokud bych měl v dnešní bezalonsové době posuzovat podle tohoto kritéria ostatní piloty, skutečně tak výraznou osobnost tam nevidím, ale něco na tom Maxovi je. A možná Charlesovi. Seb uměl jezdit na prvním místě když měl dobré auto, ale vyrazit ze současného Ferrari víc neumí, to je spíš parketa Leclerca. Lewis - v porovnání s týmovým kolegou minulém a současném byl a je skutečně rychlejší. Tedy pokud chce závodit. Je otázkou, jak dlouho ho to ještě bude bavit. Ovšem že by dokázal z pomalejšího auta vyrazit víc, než v něm je, se mi nezdá. To dokázal svého času Schumi, když dokázal porážet v r. 98-99 McLareny, které byly skutečně lepšími vozy, než tehdejší Ferrari. Ovšem zde se musí přihlédnout také k fenomenálním strategiím Brawna.
A teď úplně jinak - byla doba, kdy se pneumatiky neřešily, nějaká okna provozních teplot neexistovaly nebo byly dostatečně velké, aby se jimi nemusel tým dvakrát zabývat. A nevyráběly se schválně tak, aby toho moc nevydržely. Prostě se více závodilo a méně inženýrovalo. Dnes je to o talentu umět šetřit gumy, abych na nich najel víc, než ostatní a navíc byl ještě dostatečně rychlý. Dřív se jezdci snažili skutečně jet rychle, což je dnes obecně problém. A byla doba, kdy je spotřeba paliva nezajímala, prostě se držel plný knedlík a litr sem, litr tam, správně měla být na konci závodu nádrž prázdná. Dnes sice také, ale sleduje se jak celková, tak okamžitá spotřeba, což není F1, ale economy rallye. Takže skutečně porovnat, kdo je nejlepší je otázkou.
Moje odpověď na otázku, kterou dostal Alonso, je prakticky shodná s tou jeho. Otázkou je, nakolik bude talent Maxe přetvořen v počet titulů. Aby nakonec neskončil "věčně druhý". Leclerc je totiž také rychlý a má (zatím) lepší auto.