DISKUZE K ČLÁNKU Rosberg má o budoucí sestavě Mercedesu jasno
Po maďarském závodě Nico Rosberg rozebíral jezdeckou situaci u Mercedesu. K jakým závěrům dospěl?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Rosberg má o budoucí sestavě Mercedesu jasno
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» spinelesssheep
(Hlasovali 4 lidé)
07.08.2019 18:51
Má ho v oněch místech a chová k němu respekt...ty… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
Situs
17:53 06.08.2019 85.70.164.XXXAle tam jde přece o zkušenosti, vůbec jsem nemyslel jen výsledek jako takový. Ve Williamsu se jednoduše sbírají ty zkušenosti hůře když jezdíš většinou sám na chvostu, nebo jen s Kubicou. Leclerc podle mě v poli posbíral za ten rok zkušeností více než doposud nabízel Williams.-
jon
13:26 07.08.2019 90.176.154.XXXTak ještě jinak ...
Proč někdo dává 10-20 milionů EUR za sezónu, aby se mladík svezl na chvostu? Podle toho, co píšeš, jsou to vyhozené peníze. Ty peníze tedy potom musí někdo zaplatit. Varianta 1 je Carlos Slim, starej Stroll, anonymní Švéd, Polský Orlen nebo kdokoli, kdo je ochoten sponzorovat daného pilota. To je kategorie platič, kde je kolikrát osobní, národní nebo politický zájem. Myslíš, že představenstvo schvaluje tyto peníze na základě lepší image? Ale jdi ...
Situace je tedy trochu jiná. Russell je sice pilotem Williamsu, ale ... Má přístup do továrny Mercedesu, kde může testovat na simulátoru, kde (světe div se) není problém přidat i virtuální protivníky. Dokonce mohou být i nevirtuální a může si s ním zablbnout Lewis, Valteri nebo testovači. Je to taková dražší verze Gran Turisma. Věc další je taková, že každý pilot umí jezdit v hustém poli. Podívej se na Youtube, jak vypadá závod WSK nebo ME motokár. Případně Italský nebo Anglický mistrák. Po kárách jedou většinou pohárové formule, které jsou k sobě také výkonnostně blíže. Takže tam si také zablbne v chumlu.
Takže kde je vlastně ten smysl? Už se k tomu dostaneme. F1 je od jakékoli jiné série odlišná tím, že každý pilot má kolem sebe tým inženýrů. Jestli čekáš, že je to jako když přijdeš do hospody a za hodinu s každým najdeš společné slovo - omyl. Tento tým si na sebe zvyká delší dobu. Pilot navíc musí přijít na to, jak si vyvážit monopost na svůj jezdecký styl. V F1 je to docela věda, jedná se o stovky detailů. To u pohárovek též nehrozí.
Tím se tedy dostáváme k tomu, co chci v Tvém příspěvku označit za totální nesmysl - sbírání zkušeností. Paradoxně se na konci pole sbírají daleko lépe, než v poli. Proč? Protože už je hodně dlouho zakázané testování a mlaďák potřebuje kroužit a kroužit. Když Tě sejme ve třetím kole Péro nebo jinej šašek, tak to vývoji asi moc nepomůže.
Stačí to takto nebo chceš ještě více zasvětit do toho, jak to v motorsportu chodí?-
Situs
16:13 07.08.2019 85.70.164.XXXDle tebe se snad na Mercedes může připravit i bez toho aby vkročil do jiného týmu. No klidně si to mysli, pointou je že si myslím že Mercedesu to stačit nebude! Po sezoně vzalo Ferrari Leclerca a přišlo mi to od Marchionneho trochu jako zázrak že na to našel odvahu. Od Wolffa jsem to z Williamsu prostě nečekal, i když já bych Russela bral z trojlístku Bottas Ocon Russel asi nejvíce Nepřesvědčil jsi.-
jon
18:43 07.08.2019 90.176.154.XXXHle, Mike má pravdu. Ty opravdu umíš vymyslet větu, která je v textu výše jasně popřena. Konkrétně v předposledním odstavci. Celou dobu tam píši o tom, že si pilot musí ohmatat monopost F1 a sladit si tým inženýrů kolem sebe.
Ve zkratce pro laika - mezi Williamsem a Mercedesem není po stránce nastavení monopostu až takový rozdíl. Byť by tomu relativní výkonnost nenapovídala. A každý najetý kilometr i ve Williamsu je přínosný.
Není to nic o sympatiích, je to čistě pragmatický tah. Stejně jako byl od Marchionneho s LeClercem. Jestli na to Russell má, může být on tím vyvoleným. Jestli má přesvědčivější data Ocon, bude to on. A jestli je Bottas udělá oba, tak zůstane.
Výkon stáje je odpovědnost, na které se získává, ale také ztrácí důvěra představenstva. Jistou roli tam hraje i image, ale není to tak zásadní. Pokud by si Toto byl jistý, že Alonso je Lewisovi schopen naložit 3 desítky na kolo, tak ho klidně povolá z důchodu. Realita je taková, že mají GPS data a moc dobře vědí, že by to nebyla žádná hitparáda a nejspíš by to přineslo jen problémy.-
Situs
19:23 07.08.2019 85.70.164.XXXTo ty spíš nedokážeš pochopit že si myslím že Wolffovi nestačí jedna sezona ve Williamsu aby ho vzal do A-týmu, to je vše. Klidně s tím nesouhlas, máš na to právo, dle mě chtějí v reálu více zkušeností, mě to přijde opodstatněné i když bych ho tam viděl nejraději. A mimochodem, povahové rysy při volbě koho k Hamovi jsou možná ještě důležitější parametry pro Wolffa. Ale je překvapivé jak se daří třeba Gaslymu když ho měl RedBull proklepnutého skrz na skrz, to je jenom asi šaráda od nich při tom tenhle výkon čekali Všechno vědí a vyberou tak zle, možná to není tak jednoduché jak to máš ty. Jo a jak dokonce už píšeš že z GPS zjistili že Alonso by nebyl hitparáda, takovýhle bulíky, to už je silný level-
jon
20:07 07.08.2019 90.176.154.XXXPokud to bude ryzí talent, tak klidně stačí i ta jedna sezóna. Jen by to musel prosadit před představenstvem.
Co se týká Gaslyho, bylo to dílo zoufalství. Nikdo lepší nezůstal. Marko vymetl všechny talenty a daroval je ostatním. Sám pochody Dr. Marka někdy nechápu a po pravdě přesně netuším, jakou má RB nastavenou politiku a jak moc v tom hraje třeba i image národnosti pilota. Co si budeme povídat, on i Kuvajt ve své době nebyl úplně super, ale přesto se dostal do áčka. Shodou okolností, když už byla jistá VC Ruska. Ale to jsou jen kupecké počty, možná si to opravdu vydupal záblesky talentu, kdo ví ... Vím pouze jak to chodí v McL a Mercedesu. Tam jde o pragmatický přístup. V RB mi to někdy přijde jako obhajoba nějaké voloviny, kterou Marko udělá a už si ji musí dostát. A Dietrich tomu očividně věří a platí to, tak je to tak asi v pohodě.
Ad GPS ... A jak myslíš, že si stáje ověřují potenciál pilotů? Jako že si zajdou do vedlejší stáje a poprosí o telemetrii? Už toho nech, pořád Tě mám za diskutéra, který není úplně mimo mísu (jako Hellogr, Ovce a spol.). Tyhle věci jdou mimo Tebe, tak je radši nekomentuj.-
Situs
20:38 07.08.2019 85.70.164.XXXJistě že by ho mohl vzít, nebo si může ještě počkat, je to jeho volba a my nevíme jak přesně smýšlí, tak nevím proč se tváříš jako by jsi to věděl. Já z jeho slov pochopil že Russel je moc mladý a nevyježděný, jestli ty to bereš tak že ho teď zavrhl kvůli datům kde vidí že není tak dobrý tak o tom já mám své pochybnosti., Pro tebe je to možná nesmysl ale nenechám si tu od tebe nabulíkovat něco co není zaručená věc. Dle tvých slov teda Russela neodepíši.
Potenciál pilotů dle mě především vidí na trati v porovnání s ostatními, mě teda data GPS absolutně nestačí k tomu abych třeba porovnal Ricciho v Renaultu s Perezem v RP. Můžeš mi říci co z toho vyčtu když neznám parametry jednotlivých aut? Nevím koho máš mimo mísu ale trochu se zaměř na sebe zda náhodou dneska něco nepřeháníš.-
jon
21:08 07.08.2019 90.176.154.XXXJá jsem naprosto v pohodě. Celou dobu se alespoň snažím držet tématu, které Ty jsi ohnul někam, aby jsi se vymanil z toho, na co jsem reagoval.
Tak jen pro připomenutí:
"Jenže rok ve Williamsu asi přijde Mercedesu málo, není to zrovna nejlepší pro to určit jak dobrý opravdu je."
Tuhle větu myslíš vážně?
1) Nikde jsem Russella neposazoval do Mercedesu příští rok, to sis někde vsugeroval. Toto je mimo mísu.
2) Shromážděná data jsou pro inženýry daleko více, než jakou barvu má pilot rád a jestli poslouchá Led Zeppelin. Pokud chceš názorný příklad, vzpomeň na Spa 2012. Proběhla tam po kvalifikaci zajímavá aféra, kterou tehdy dokonale zastínil pojančený Grosjean dalšího dne.
3) Potenciál pilota na trati v mistrovské třídě je hodně zavádějící. To se dá určit leda v poháru. Toto je tedy také mimo mísu.
4) Parametry jednotlivých aut jsou možná známější, než se Ti může zdát. Jediné, co falíruje je aerodynamická efektivita/trakce, ale to se dá vcelku přesně určit podle rychlostí v zatáčkách a podle délky brzdné dráhy. Jedná se o obecný odhad, ale stáje jsou schopné si udělat hodně dobrý obrázek o tom, jak na tom pilot je. Proč jinak myslíš, že by Renault vysolil za Ricciho tak nehorázné peníze? (zde je to téma k zajímavé diskuzi, pokud přijdeš s nějakými zajímavými fakty)
-
Situs
21:31 07.08.2019 85.70.164.XXX1) Jak mimo mísu? Já v té větě prostě popisuji že rok je málo.
2) Já data nezpochybňuji, ale neřeknou vše a zkušenosti jsou stejně tak důležité, zejména pro TOP týmy.
3) O potenciálu pilota mluvím co by jeho výkonnost, o tom je přece řeč. Jestli chceš slovíčkařit nech to být.
4) Ricci svůj talent prokázal svým porovnáním s ostatními, na to nepotřebuješ GPS kterým se oháníš. Mě zajímá to GPS o kterém mluvíš a je z něho vše jasné. Týmy často nevědí jak si budou stát v porovnáním s konkurencí na různých tratí a často jsou překvapeni či zklamáni, a ty mi tu budeš psát že o autech toho konkurenti znají tolik že jen z GPS bez porovnání s ostatními jezdci poznají jak dobře jede daný jezdec v autě konkurence? Blouzníš? Bez Verstappena by jsi těžce spekuloval jak moc špatný je Gasly a jak moc auto.
Ricci dostal hodně peněz protože umí, prosadil se a obstál v konkurenci, byl dostupný, ublížili RedBullu, chtěli mít špičkového jezdce, a možná mnoho dalších a dalších věcí-
jon
22:01 07.08.2019 90.176.154.XXX1) Rok je málo pro Tota a pro Mercedes. To jsem nikde nezpochybnil. Ale tvá původní věta hovoří o tom, že je to málo na to, aby si někdo udělal obrázek, jak dobrý je. To rozhodně není pravda a to bylo opravdu mimo mísu.
2) A podle čeho soudíš, že Russell není zkušený již teď? Koukni se na jeho kariéru. Určitě by se nevyhnul pár kiksům jako LeClerc, ale rychlost má velice dobrou a zkušeností má také na rozdávaní. V jeho případě jde opravdu jen o vypovídající data. Když k tomu budou i výsledky nad očekávání, bude to jedině k dobru.
3) Potenciál pilota je opravdu jeho výkonnost, která je ovšem limitována monopostem, ve kterém jede. Což jsi i výše sám připustil v souvislosti s Williamsem. Jak jinak, než podle dat jsem schopen určit jeho potenciál, když vůz jede bídu? Nechci slovíčkařit, jen čekám na nějakou faktickou odpověď místo stáleho uhýbání.
4) Zkusím ještě poslední reakci. Očividně jsou Tvé znalosti prostředí F1 omezeny na tisková prohlášení, takže to asi nemá cenu. Nehledě na to, jak je špatné auto (případně v jakém je setupu - motorovém, trakčním a aero), tak se dá podle GPS a zvukových stop určit opravdu hodně. Tvá hypotéza vychází z předpokladu, že kolem okruhu sedí parta strejdů se stopkami, další parta u televize a z toho něco luští. Realita je taková, že se sbírají veškerá možná data a porovnávají se, skládají se do ucelené informace, která o lecčem vypovídá. Když zmiňuješ Gaslyho, tak nevědomky přesně narážíš na pointu. Gasly má rychlost, ale je lopata na setup. Dostal Maxův setup a hle, už to jelo. Jenže přišel Hungaroring. Techické tratě vždy byly Maxova doména a data se začala hodně rozcházet. Gasly trochu ztratil půdu pod nohama a sesypal se. Což prokázal i ten podělaný start, protože na startovní rošt přijížděl s tím, že prostě musí před Ferrari, když je tam i Max.
Ad Ricci - bylo tam více faktorů. To porovnání je hodně relativní. Nerad se Vettela zastávám, ale v roce 2014 si vybral mizerný rok, který zdaleka nevypovídal o jeho schopnostech. Být ti dva spolu vedle sebe ve Ferrari, bylo by to hodně těsné. Neříkám, že by to nedopadlo opět pro Ricciho, ale nebyl by to takový obklad, jako v roce 2014. Ale to byl jen můj dodatek, jinak s Tvým tvrzením naprosto souhlasím. Rychlost má minimálně jako Vettel. Nemá 4 tituly, ale asi bych si vsadil na to, že by je v těch vozech vedle Webbera získal taky. Takže není důvod, proč by měl brát násobně méně, než Vettel.-
Situs
22:20 07.08.2019 85.70.164.XXXNení důležité co si myslím já, ale Wolff! A ten to sám řekl že je nezkušený a Mercedes na získávání zkušeností není dobré místo. Já si myslím že by to bylo dobré jako s Leclercem, chápeš?! Asi ne, prostě on chce více než já, tomu rozumím a zkušenosti jsou součástí toho jak dobrý je, jestli to tak nemáš je to fuk. On ano, a proto jsem to napsal.
Jak dobře jede poznáš hlavně v jeho porovnání s konkurencí a sledováním jeho jízdy kde si můžeš udělat obrázek mimo jiné o tom jak umí řešit dané situace. Konkurence je hlavní měřítko tvé výkonnosti. Leclerc si proti Vettelovi nevede zle, to je prostě vypovídající. Jestli si myslíš že Wolff teď z GPS pozná že Leclerc jede líp než Russel, nepozná, to žiješ v iluzi Dej je do stejného auta a přijde realita. Kdyby to bylo jak říkáš tak vybrat skutečně nejlepšího není problém, ale on je a je to sakra individuální.
Když spojíš 2 jezdce tak co vzejde je před realitou jen teorie, a je krásné jak často nevyjde. Tolik k tvému GPS v jiných autech a porovnání jak si kdo vede. Měl by jsi si uvědomit že jde u jezdců o desetiny! Porovnávat 2 jezdce z různých týmů bez přítomnosti jejich kolegů, nemožná věc. Týmy nepoznají dopředu ani jejich přesnou konkurenceschopnost na daných tratích, často je to jinak, uvědom si to!-
jon
22:46 07.08.2019 90.176.154.XXXNemá to cenu. Porovnání s týmovým kolegou je liché. Jde také o to, do jakého monopostu je posadíš. Jestli přijde LeClerc do Williamsu nebo Russell do Ferrari. Nebo se oba sejdou třeba v Mercedesu. Další věc je vývoj, kterým se směřuje (běžně podle rychlejšího pilota).
Nikde jsem nepsal, že GPS je dogma. Ale moc dobře podle toho poznají, co v pilotovi je. Nenutím Ti to, třeba se někdy dostaneš k informacím zevnitř a budeš valit oči, co všechno každá stáj ví a kolik toho ví velké stáje. Obecně to není o tom, kdo jede lépe než druhý, ale o zmapování pilotova chování s daným monopostem, o kterém vědí více než dost.
Srovnání s kolegou je fajn, jen tedy pak nechápu, proč pro rok 2015 sáhlo Ferrari po pomalejším od RB?
S čím souhlasím je fakt, že nejlepšího určit nelze. Určitě si umí vybrat nejlepšího pro svůj koncept (nebo vědí, kdo by to mohl být), ale F1 není WRC. Přesně z tohoto důvodu by Lewis v letošním Ferrari také moc nepředvedl. A ostatně ani Max. Oba potřebují hodně přítlaku a to Ferrari letos nemá. Ale dovolím si tipnout, že Riccimu by toto naopak hodně vyhovovalo, protože on je daleko citlivější a uměl by více vytěžit z výhod rychlosti.
Co se týká výkonnosti na trati. Víš čím to je? Jsou to aktuální klimatické a povětrností podmínky, které hodně zamíchají sterilními výpočty laboratoří. Toť celé.
Jen ještě dodatek k tomu Totovi. On podle GPS neřeší, jestli má někdo super formu. Jen má obrázek o profilu pilotů a má jednodušší volbu, koho by tam případně chtěl posadit. A pak kdo bude volný, respektive koho má k dispozici. Russell je samozřejmě nezkušený, ale Toto mluví o jablkách a Ty pořád řešíš hrušky. A u těch hrušek Tě nechám, nebudu Ti kazit iluze o pohádce F1.-
Situs
23:09 07.08.2019 85.70.164.XXXTy píšeš že porovnání s kolegou je liché, že záleží na monopostu, na koho jde vývoj, fajn, ale to se přece týká i toho GPS! Tvrdíš mi že dle dat GPS z konkurenčního auta vědí že Alonso není žádná hitparáda Jestli tohle není jen předpojaté tvrzení tak nevím co. S tím tu může přijít uplně každý. Je jedno jak obstojí v konkurenci, GPS má špatný, stojí za houby-
jon
07:55 08.08.2019 90.176.154.XXXPokud půjde jezdit zadarmo do Williamsu, aby si mohli ta data ověřit telemetrií, tak by s tím určitě Mercedes neměl problém. Ale to by asi pro Alonsa nebylo důstojné, protože jeho kvality jsou přeci zřejmé.
Apropo, mysliš, že za jeho vypoklonkováním z Ferrari byla pouze ta jeho aura? Kdyby jezdil to, co říkal před médii a snažil se ze sebe dělat, proč ho nechali odejít? On přeci chtěl pokračovat.-
Situs
09:03 08.08.2019 85.70.164.XXXJeho jezdecké výkony jsou v poho, Wolff ho ale nespáruje s Hamem když to minule tak neklaplo. Zejména proto co si zažil s Rosbergem. On nechce mít tento druh souboje v týmu. Podle mě on nechce ani pořádnou jezdeckou konkurenci pro Hama, i Ricci se pro ně zdá moc. Mě by vůbec nepřekvapilo kdyby tam teď zůstal Bottas, je to jistota kterou z uvedených důvodů může preferovat.
Na jeho odchod z Ferrari je tu celý článek, přečti si ho. Jestli snad chceš naznačit že se ho zbavili kvůli jeho osobním jezdeckým výkonům, tak se zase uklidni, nabízeli mu smlouvu na 5 let které řekl ne-
jon
22:19 08.08.2019 90.176.154.XXXPo příchodu Maurizia? 5-ti letou? Safra, to mi nějak uniklo a asi i vševědoucímu Googlu, protože na Maurizio Arrivabene offers 5 years contract to Fernando Alonso nějak nezná odpověď.
Nehledě na fakt, že by to nemělo význam, protože už měli podepsaného Vettela. Další zajímavost je to, že sám Alonso ještě v září 2014 zářil spokojeností a povídal, jak by rád zůstal v Maranellu. Zajímavé, že by Ferrari během měsíce tak otočilo, viď?
Realita je taková, že byl Mauriziem odejit. Nabídl mu kontrakt odpovídající jeho kvalitám, pan Alonso si připadal nedoceněn, tak mu Maurizio ukázal východ.
Tím začal příběh, kdy na sebe zbyli s Hondou. Ferrari chtělo stavět budoucnost na dvojici Vettel - Kimi. A hned jim to začalo lépe šlapat než v roce 2014. Ale jasně, Ferrari mělo v roce 2014 pekáč a v roce 2015 raketu a v tom to celé bylo. Stejně jako Honda stála celou dobu za starou belu (GP2 GP2) a on s ní Max letos vyhrává.
Všichni zde samozřejmě víme, že Alonso je pouze a jen neuvěřitelný smolař. (ironie, jen pro jistotu )
Můžeš ho tady hájit jak chceš, jak jsi uvedl jinde, nejde to jednoduše srovnat. Vše je tedy subjektivní názor se sympatiemi. Stejné nesmysly, jako se tu tradují o Alonsovi v podstatě můžeme vytáhnout na kohokoli. Vettel zajezdil Kimiho též rozdílem třídy a má 4 tituly. Logicky je tedy lepší než Alonso. Lewis i Alonso prohráli s Jensonem, ale Alonso i s Lewisem. Vettel je tedy logicky na úrovni Jensona, kdy za nimi jede Lewis následován Alonsem. Takhle nějak se to skládá podle týmových kolegů a jejich srovnávání? Já jen abych v tom měl už jasno. Je to velice zajímavý způsob, tak bych se o tom rád dověděl více.-
-
Situs
23:41 08.08.2019 85.70.164.XXXTo že mu Mattiacci nabízel další smlouvu do roku 2019 je známá věc a psalo se to i tady, vydrž najdu to
... jo třeba tady, jak poklička na hrnec
"Zatímco Briatore pracoval na svém plánu, Mattiacci se snažil přimět Alonsa k prodloužení smlouvy o další tři roky po jejím vypršení v sezóně 2016. Chtěl si udržet špičkového pilota, ten však neustále odmítal jakékoliv prodloužení."
Zdroj: [odkaz na stránku]
... a zase se ti to rozsypalo jak domeček z karet, chce to mít více faktů a méně dojmů, nic víc -
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek