DISKUZE K ČLÁNKU Helmut Marko zná lék na Vettelovy problémy
Získali spolu čtyři mistrovské tituly. Helmut Marko zná Sebastiana Vettela tak jako málokdo. Co mu radí?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Helmut Marko zná lék na Vettelovy problémy
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Pinďa
15:47 21.07.2019 77.111.247.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
Duncan66
15:45 21.07.2019 212.96.178.XXX
Podle me to neni jedno a to same, ale chapu, ze pripade VEttela tveho dlouhodobeho milacka nebudes uplne objektivni.
Vettel mel urcite funkcni zrcatka a v prvnim kole takto zavrit zatacku, kdyz tam jede cely balik aut, no proste byla to i jeho chyba, ze se takto rozhodnul. Kdyz se podivas na ten zaznam, co jsi postnul, tak mnozi piloti jeli mnohem otevrenejsi stopu a to jim ani nehrozilo, ze jim tam nekdo vleti. Zkratka je nekdy lepsi pouzit mozek a nechovat se jako Massa, ze jsi vepredu a tak se chovam jako by kolem me nebyla zadna jina auta a potom je velke riziko kolize.
Pokud jde o chyby, tak s PP to samozrejme souvisi, protoze kdyz jsi prvni, mas mnohem mensi pravdepodobnost zaplest se do kolize na startu a taky kdyz jedes prvni a urcujes si tempo je mnohem snadnejsi kontrolovat zavod a nedelat chyby, nez kdyz jsi v provozu a vidis, ze ti v predu se ti nezadrzitelne vzdaluji a ty musis hodne riskovat, abys to napravil.
A jinak dela jich vice proto, ze nema tak dominantni auto jako v RB, ale titul by chtel tak jako tak a hlavne to auto podle me minimalne v sezone 2017 mozna i 2018 na titul melo.
U me osobne Vettel skoncil v Baku, kdy behem SC faze umyslne narazil do Hamiltona a v letosni Kanade to svoje trapacke a krivacke chovani pouze potvrdil. Ve 32 letech stale nedospel a chova se jako rozmazleny trilety fracek. Bohuzel.
I proto jeho 4 tituly skonci v propadlisti dejin a mnozi sampioni, kteri maji titulu mene budou i v budoucnu vyzdvihovani daleko vice, nez Vettel.
Vettel mel urcite funkcni zrcatka a v prvnim kole takto zavrit zatacku, kdyz tam jede cely balik aut, no proste byla to i jeho chyba, ze se takto rozhodnul. Kdyz se podivas na ten zaznam, co jsi postnul, tak mnozi piloti jeli mnohem otevrenejsi stopu a to jim ani nehrozilo, ze jim tam nekdo vleti. Zkratka je nekdy lepsi pouzit mozek a nechovat se jako Massa, ze jsi vepredu a tak se chovam jako by kolem me nebyla zadna jina auta a potom je velke riziko kolize.
Pokud jde o chyby, tak s PP to samozrejme souvisi, protoze kdyz jsi prvni, mas mnohem mensi pravdepodobnost zaplest se do kolize na startu a taky kdyz jedes prvni a urcujes si tempo je mnohem snadnejsi kontrolovat zavod a nedelat chyby, nez kdyz jsi v provozu a vidis, ze ti v predu se ti nezadrzitelne vzdaluji a ty musis hodne riskovat, abys to napravil.
A jinak dela jich vice proto, ze nema tak dominantni auto jako v RB, ale titul by chtel tak jako tak a hlavne to auto podle me minimalne v sezone 2017 mozna i 2018 na titul melo.
U me osobne Vettel skoncil v Baku, kdy behem SC faze umyslne narazil do Hamiltona a v letosni Kanade to svoje trapacke a krivacke chovani pouze potvrdil. Ve 32 letech stale nedospel a chova se jako rozmazleny trilety fracek. Bohuzel.
I proto jeho 4 tituly skonci v propadlisti dejin a mnozi sampioni, kteri maji titulu mene budou i v budoucnu vyzdvihovani daleko vice, nez Vettel.
Mike17
15:12 21.07.2019 185.149.130.XXX
Promiň, ale na jednu stranu mne tu srovnáváš s Hellhohrem a na druhou jsi to asi neviděl hodně dlouho.
Vettel Sennu nepředjížděl. Nepředjížděl nikoho. Vůbec!!! Naopak. Předjížděl Senna. A nepředjížděl primárně Vettela, ale předjížděl 2 piloty (nechce se mi hledat, kdo to byl) za Vettelem. Kolize s Vettelem byla pouze důsledkem toho, že to nedobrzdil. Místa měl dost, vzhledem k tomu, že Senna byl všemi 4-mi koly na trati a dokonce nepoužil ani obrubník. On ani nemohl, když jeho přední kola směřovala kamsi na vnějšek zatáčky. Asi by sis to měl pustit. Vinit Vettela, že si nehlídal 3-tí vůz za sebou a zatáčku mu nenechal celou je pro mne podobné, jako vinit Alonsa, že nenechal dost místa Grosjeanovi. Mně osobně nedává moc smysl nechávat zatáčku volnou, kdyby se odněkud z dalekého zadu objevila raketa, co smete vše před sebou.
https://www.youtube.com/watch?v=oczIYZ1c8QA
Pokud jde o téma: Samozřejmě, že dělal chyby i předtím. Jen od poloviny roku 2017 jich začal dělat hrozně moc. Od té doby vidím rozdíl (možná se můžeme bavit o posunutí této hranice). Ale rozdíl v tom vidím. Nebo ty nemáš pocit, že poslední dobou je těch jeho incidentů nesrovnatelně víc? Evidentně postavením na PP to asi nebude.
Vettel Sennu nepředjížděl. Nepředjížděl nikoho. Vůbec!!! Naopak. Předjížděl Senna. A nepředjížděl primárně Vettela, ale předjížděl 2 piloty (nechce se mi hledat, kdo to byl) za Vettelem. Kolize s Vettelem byla pouze důsledkem toho, že to nedobrzdil. Místa měl dost, vzhledem k tomu, že Senna byl všemi 4-mi koly na trati a dokonce nepoužil ani obrubník. On ani nemohl, když jeho přední kola směřovala kamsi na vnějšek zatáčky. Asi by sis to měl pustit. Vinit Vettela, že si nehlídal 3-tí vůz za sebou a zatáčku mu nenechal celou je pro mne podobné, jako vinit Alonsa, že nenechal dost místa Grosjeanovi. Mně osobně nedává moc smysl nechávat zatáčku volnou, kdyby se odněkud z dalekého zadu objevila raketa, co smete vše před sebou.
https://www.youtube.com/watch?v=oczIYZ1c8QA
Pokud jde o téma: Samozřejmě, že dělal chyby i předtím. Jen od poloviny roku 2017 jich začal dělat hrozně moc. Od té doby vidím rozdíl (možná se můžeme bavit o posunutí této hranice). Ale rozdíl v tom vidím. Nebo ty nemáš pocit, že poslední dobou je těch jeho incidentů nesrovnatelně víc? Evidentně postavením na PP to asi nebude.
Duncan66
14:48 21.07.2019 212.96.178.XXX
"Než začal dělat chyby (beru zhruba druhou půlku 2017)" - to jsou tvoje vlastni slova, tak jsem jen chtel reagovat.
Srovnavat Spa 2012, kdy Grosjean sestrelil Alonsa a Brazilii, kdy Vettel chtel velmi optimisticky predjet Sennu a doslo ke kolizi, protoze mu Senna poslusne neuhnul, protoze by tim prisel o radu dalsich pozic, to te stavi na uroven trolla HellHogra a to doufam nejsi, leda ze bys za ty roky, co jsme tady travili desitky spise stovky hodin v debatach, zacal blbnout a to doufam nenastalo.
Navic to srovnavani PP vuci odjetym zavodum, kdy do toho zapocitavas i sezony, kdy na PP nemel auto v zadnem pripade je trochu divne, ale to ja neresim.
Stejne tak nebudu resit nesmysly trolla HellHogra, to je pod mou uroven. Ja se chci jen bavit s tebou a tematem ohledne chyb Vettela. A tys napsal, ze chyby zacal delat az 2017, tak jsem jen chtel i na prikladu sezon 2010 ukazat, ze je delal vzdy.
Me osobne by zajimalo, jaky vztah v realu mel Vettel s Raikonenem, zvlaste ve druhe polovine 2017 a potom v sezone 2018, protoze na trati mi to zejmena v uvodnich kolech pripominalo drama Vettel Webber napr. Brazilie 2012, kdy Webber na startu Vettela zadrel atp.
Na jednu stranu v rozjetem zavode poslusne uhybal a plnil pokyny tymu, na druhou stranu nepamatuju tolik kolizi tymovych kolegu ani kteri bojovali o titul nazvajem, natoz kdy o titul bojoval jenom jeden a druhy mu mel pomahat. 2016-2018 mel Vettel s Raikonenem mozna i deset ruznych kolizi, do kterych se vetsinou pripletl i Verstapen. A to spolu o titul nebojovali, jako treba Hamilton s rosbergem, Senna s prostem atp.
Srovnavat Spa 2012, kdy Grosjean sestrelil Alonsa a Brazilii, kdy Vettel chtel velmi optimisticky predjet Sennu a doslo ke kolizi, protoze mu Senna poslusne neuhnul, protoze by tim prisel o radu dalsich pozic, to te stavi na uroven trolla HellHogra a to doufam nejsi, leda ze bys za ty roky, co jsme tady travili desitky spise stovky hodin v debatach, zacal blbnout a to doufam nenastalo.
Navic to srovnavani PP vuci odjetym zavodum, kdy do toho zapocitavas i sezony, kdy na PP nemel auto v zadnem pripade je trochu divne, ale to ja neresim.
Stejne tak nebudu resit nesmysly trolla HellHogra, to je pod mou uroven. Ja se chci jen bavit s tebou a tematem ohledne chyb Vettela. A tys napsal, ze chyby zacal delat az 2017, tak jsem jen chtel i na prikladu sezon 2010 ukazat, ze je delal vzdy.
Me osobne by zajimalo, jaky vztah v realu mel Vettel s Raikonenem, zvlaste ve druhe polovine 2017 a potom v sezone 2018, protoze na trati mi to zejmena v uvodnich kolech pripominalo drama Vettel Webber napr. Brazilie 2012, kdy Webber na startu Vettela zadrel atp.
Na jednu stranu v rozjetem zavode poslusne uhybal a plnil pokyny tymu, na druhou stranu nepamatuju tolik kolizi tymovych kolegu ani kteri bojovali o titul nazvajem, natoz kdy o titul bojoval jenom jeden a druhy mu mel pomahat. 2016-2018 mel Vettel s Raikonenem mozna i deset ruznych kolizi, do kterych se vetsinou pripletl i Verstapen. A to spolu o titul nebojovali, jako treba Hamilton s rosbergem, Senna s prostem atp.
Mike17
14:32 21.07.2019 185.149.130.XXX
Já nepsal, že ve zbytku kariéry neudělal jedinou chybu. Takového pilota asi nenajdeš, nebo ano? Asi lze těžko srovnávat loňskou sezonu s rokem 2012, kdy i ta jedna kolize je hodně sporná. To už se můžeme bavit o tom, jak si zavinil Alonso Spa. Když někdo zezadu prolítne zatáčku rovně, je pak otázka jestli se má obviňovat ten, co mu stojí v cestě. Ale jo, klidně to můžeš vidět jinak. Pointou je, že měl Vettel řekněme 2 sezony dominantní auto (2011 a půlky 2009 a 2013). Někdo řekně víc. OK. Ale každopádně může mít STR 2007, RB 2008 a 2014, nebo Ferrari 2015 a 2016 za dominantní pouze zoufalec, snažící se najít nějakou špínu (není myšleno na tebe).
Čísla můuví jasně. Počet PP v zhruba 1/4 závodů dřív i v poslední době. Počet nehod tehdy a teď je nesrovnatelný. Takže počtem PP to asi nebude.
Čísla můuví jasně. Počet PP v zhruba 1/4 závodů dřív i v poslední době. Počet nehod tehdy a teď je nesrovnatelný. Takže počtem PP to asi nebude.
Mike17
14:22 21.07.2019 185.149.130.XXX
No v těch letech 2010 a 2012 (podle tebe dominantních) měl jen 11 PP z téměř 40-ti velkých cen. To je do poloviny daleko. Blíž je to opět k té čtvrtině.
Takže z celé té kariéry 11-ti sezon, děláš závěry jen ze dvou sezon. Ty ostatní se nějak nehodí, protože ukazují opak.
No, je to jasný.
Takže z celé té kariéry 11-ti sezon, děláš závěry jen ze dvou sezon. Ty ostatní se nějak nehodí, protože ukazují opak.
No, je to jasný.
Jindrich K.
22:19 20.07.2019 89.103.12.XXX
No vždyť ... není špatný, jen není tak skvělý jak by se mohlo zdát když má 4 tituly a 52 výher. Musíš mít dost skillu na to abys to dokázal i když máš úplně nejlepší auto. Podle mě je někde na úrovni Rosberga či Raikkonena ( myslím toho Raikkonena než získal titul ) , ale úrovně Alonsa či Hamiltona nedosahuje. Není bojovník, je kroužič. Ale to by se dalo napsat třeba i o Prostovi (ve srovnání se Sennou) a není to špatná vizitka. Prostě Vettel byl jednu dobu opravdu ve správný čas na správném místě, no teď už to tak jednoduché nemá
Duncan66
20:18 20.07.2019 212.96.178.XXX
Ale on chyby dela celou karieru a neni jich malo. I ve 2010 musel bojovat o titul az do konce, protoze v Turecku vlastni chybou prisel o 18-25 bodu a stejne tak v Belgii kdy torpedoval Buttona prisel minimalne o 15 bodu. Ja mu dnes za to dekuji, aspon byla sezona napinava az do konce a mohl jsem zit v nadeji, ze Mcl urve titul, ale ty chyby proste delal vzdy, viz. Brazilie 2012, kdy se pasoval do nejvetsiho haluzaka F1 21. stoleti, protoze vlastni chybou zpusobil kolizi, ktera by v 99,9% pripadu znamenala konec v zavode, ale on s nejakym zazrakem mel provozuschopny vuz i s takovou brutalni dirou v aute. Button ve SPA 2010 od nej mel diru daleko mensi, ale bylo to K.O., likvidacni zakrok, ktery znemoznil Buttonovi bojovat o titul az do konce, jak se ukazalo.
Duncan66
20:12 20.07.2019 212.96.178.XXX
Pises, ze Vettel neni spatny pilot a pak napises, ze bez podpory je nula. Podle me se prave zrno od plev oddeluje ve chvili, kdy dokazes vymacknout maximum i ve chvili, kdy ti nehraje vse do karet. Startovat prvni a dojet prvni s nejlepsim autem umi kazdy druhy pilot.
Aktuálně
Poslední závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (22:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek