DISKUZE K ČLÁNKU Měla to být velká jízda. Ale tohle je definitivní konec

Měl být jedním ze základních stavebních kamenů renesance kdysi veleúspěšného Wiliamsu. Nyní však respektovaný technický inženýr Paddy Lowe anglickou stáj se sídlem v Grove definitivně opouští.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Měla to být velká jízda. Ale tohle je definitivní konec

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 24, poslední 29.06.2019 11:13 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Jindrich K.

Jindrich K.

89.103.12.XXX
To je pravda. S tím se nedá nesouhlasit.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

90.177.218.XXX
Letosni manko souvisi s rozkolem uvnitr tymu...Lowe se nejspis dostal do sporu s ostatnimi v tovarne (pamatujes jak na zacatku sezony 2018 skoncil DeBeer a Wood...pote co nove auto bylo pomale?)...ja mam takovy pocit ze Lowe byl zvykly resit veci razne...kdyz mel za to ze nekdo neudelal maximum...jenze Williams neni Mercedes...kdyz vyhodi dva predni techniky...nema dost penez na to aby hned na trhu preplatil jiny dva na ktery Lowe ukaze prstem. A takhle to asi bylo i co se investic do auta tyce...ono neni jednoduchy ve formuli 1 odvest spickovou praci s dostatecnym mnozstvim penez...natoz s omezenym rozpoctem.

Kdyby Williams (respektive Lowe) vsadili na konzervativnejsi pristup...nejspis by jezdili ve stredu pole.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jindrich K.

Jindrich K.

89.103.12.XXX
Já neříkám, že prachy v tom nehrajou roli. Ale jak sám říkáš, ani Ferrari i přes svůj rozpočet si neštrejchlo. A to určitě nemají výrazně menší rozpočet nebo výrazně horší piloty. RB i Mercedes dělali nebo dělají top co dělají efektivně. Rozpočet Williamsu by jistě měl stačit na víc než dno tabulky s 2 vteřinovou ztrátou na druhého nejpomalejšího. Dlouhodobě něco dělají špatně a myslím, že zdvojnásobení rozpočtu a pár chytrých hlav to nevytrhne. Možná až další změna pravidel ...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

90.177.218.XXX
Urcite nejde jen o penize...ale od prekvapiveho vitezstvi Brawnu v roce 2009 uz deset let sledujeme vitezeni nejdriv Redbullu a nasledne Mercedesu...dvou tymu ktere disponuji ohromnym potencialem vychazejicim z vyse rozpoctu.

Dokonce ani Ferrari si nestrejchlo...natoz ostatni.

Nechci tvrdit ze je u Williamsu vsechno v poradku...ale tak trochu mi to pripomina treba nasi Bohemku ve fotbale...pamatu ji za trenera Pospichala...a ted klub s tradici, malym ale peknym stadionem ktery se musel znovu postavit na nohy po totalnim bankrotu...a hrahe o titul? Ne, jen v lepsim pripade stred tabulky...a co jim chybi? V prvni rade penize...bez nich proste nemaji sanci.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

90.177.218.XXX
Podle me se v Grove upnuli k nove smlouve...k slibovanemu rozpoctovemu stropu, no emu prerozdeleni penez. Myslim ze v tu chvili az se bude jednat o penezich chteli byt hlavne financne zdravi...jako 3. nejuspesnejsi tym historie maji slusnou sanci dostat treti nejvetsi podil za historicke vysledky.

Co se Grove tyce...jestli to vim dobre...maji dva tunely...po strojirenske strance jsou porad na dobre urovni (vyrabeji si max. dilu monopostu sami), co se vypocetni techniky maji technologickou podporu od firem ktere asi neplati penize, ale dodavaji hardware a software.
Nemyslim ze na to jsou zas tak spatne, jiste by Grove investice potrebovalo...ale ukaz mi nekoho s vyjimkou Mercedesu, Redbullu a Renaultu kdo v poslednich 10 letech vyrazne investoval do infrastruktury...docela nedavno se psalo ze i Ferrari zaspalo (a to ma penize)...a McLaren taky prisel s tou investici do noveho tunelu az ted.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jindrich K.

Jindrich K.

89.103.12.XXX
Možná nejde jen o peníze. Osobně si myslím, že to, že je někdo dobrý motorář/manažer/konstruktér atd ještě nic neznamená. V době svázaných pravidel je problém něco udělat opravdu jinak a jeden člověk moc nezmění. Nemyslím, že kdokoliv je automaticky elixír na úspěch. Protože kdyby to tak bylo, tak by třeba alespoň v začátku sezony Williams měl alespoň záblesky rychlosti a pak by to šlo dolů - třeba kvůli těm financím. Buď jak buď u Williamsu postavili nefunkční vergl a s tím nikdo zázraky neudělá. A vzhledem k postupnému sestupu se zdá, že ve Williamsu je něco dlouhodobě špatně, možná chyba v aerotunelu, chyby v cestě kterou se vydali atd.Williams prakticky nemá výkyvy, jen se to prostě jednou zlepší a pak je postupný pád. A zas znova a znova.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

90.177.218.XXX
Vis...kolik je Williams v zisku? 10 mil.?
Myslis ze kdyby tech 10 mil. investovali zmenilo by se neco?
Maji rozpocet cca 135 mil., kdyby meli 145 mil., jaka je pravdepodobnost ze se neco zmeni oproti tymum s rozpoctem cca 300 mil.?
Matika nuda je, ma vsak cenne udaje...
Nic zasadniho by se nezmenilo.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

90.177.218.XXX
Ze by proto...ze existovala dvojice Frank Williams - Patrik Head?

Kdyby Colin Chapman vedel ze snahou o dalsi vylepsovani wing-caru zabredne do krize z niz uz se Lotus nevyhrabe...pouzival by jen kontinuelni vyvoj vitezneho monopostu z roku 1978. Takovej Williams FW-07 byl jen zdarilou kopii Lotusu 78...a mirne upravovany vitezil 3 sezony.

Co se Franka tyce...kazdy jednou zestarne...myslim ze tohle podcenil...nezacal vcas hledat koncept vlastniho tymu ktery bude muset fungovat bez nej...Head je stejna generace...myslim ze tam byl Adam Parr a Sam Michael...ti tehdy vypadali jako naslednici. Ale nevim co se stalo...oba ve Williamsu skoncili...a nasledne zacal Frank protlacovat Claire...ze by zjistil ze se neda dnes nikomu verit? Takze zbyla jen vlastni krev?

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

90.177.218.XXX
Je jedno jaky mas pravomoci...kdyz nemas penize.

Ja vim ze je to davno...ale dobre si pamatuju jak si mi libil monopost March...kterej navrhoval jisty Adrian Newey...auto vystrcilo obcas drapky...ale tym se placal kdyz uz, tak v prumeru. Ale Adriana si vsiml Frank s Patrickem...a trvalo dva roky a Williams uz s Neweym na palube vyhral titul.

Ani sebelepsi jedinec v soucasne F1 nic nezmuze.

Podle toho co jsem cetl tlacil Lowe na Williams aby sehnal vic penez...a chtel agresivni vyvoj...zmenil zcela koncepci monopostu...v letosnim voze prisel s prednim zavesenim ala Mercedes...nejspis ale narazil na neochotu riskovat...Frankovi trvalo nekolik let kdyz zabredl do velkych dluhu v roce 2008...tehdy mu tehdejsi krize paradoxne ublizila nejvic ze vsech klasickych tymu F1...zatimco Ferrari, McLaren a Redbull vyuzili toho ze financne meli vse vyrovnane...Frank musel podepsat Berniemu za nejmensi bonus a jeste si od nej pujcit vyplacenim podilu dopredu. A tak si definitivne zavrel cestu mezi top tymy.
Jen porad nevim proc nezuzitkovali dve velmi slusne sezony 2014 a 2015...misto aby navrat do top 3 vyuzili k ziskani vice penez od novych sponzoru (mimochodem jeste meli skvelou image diky Martini) dal klesali...to je mi zahadou.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
skejpa

skejpa

90.182.38.XXX
N2co dostanou z výhry ale pořád potřebuješ peníze zvenku. Ferrari, Mercedes a RedBull nejsou živý jen z odměn z F1. Williams je na tom životně závislej a to je problém.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
To můžeme jen spekulovat. Rob Smedley taky odešel, ač v dobrém, protože věděl, že posuny ve výkonosti nebudou. Asi nebyla motivace....možná i ta rodina. Odchod Pata Smondse byla taky rána pro Willimas, ten ho hodně tehdy posunul, na to se zapomíná.... Střípek ke střípku a je z toho tohle.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
ale potom je otázkou, jak a proč tam skončil...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Je potřeba Skejpo to promyslet dál, než že je AN jen technik. 12

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Bingo. Jenže zničit tým a dostat ho do krachu, by byla taky hloupost.Nemaji to jednoduché. Udělali logickou věc.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
daaviid23

daaviid23

90.182.169.XXX
Však to souvisí. Kdyby Adrian zůstal u Williamsu, tak je pravděpodobné, že by na tom byli výsledkově lépe což by znamenalo víc peněz a byli na tom ještě lépe. Tenhle kruh v F1 funguje.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
jenže kdyby zůstal newey, tak má williams o nějaký ten titul víc (a mcl s red bullem o nějakej míň) a byl by stále někde na špici a dostával by mnohem víc peněz z konkordu, ono jde jedno s druhým...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
to se ale moc neslučuje se sportovní stránkou, což?

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
skejpa

skejpa

90.182.38.XXX
To těžko. Adrian je technik, ne obchodník. Bez zdrojů by neudělal nic.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Priorita byla být v zisku a čekat jak dopadnou pravidla pro rok 2021.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Kdyby tenkrát Frank dal pár akcií Williamsu Adrianovi N, bylo by spoustů věcí jinak. Jeho životní chyba.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  • Pátek

    • Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:30 - 23:14)
  • Sobota

    • Závod (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (22:00 - 23:00)
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama