DISKUZE K ČLÁNKU Voní benzín Ferrari po grapefruitu? "Z ničeho je nepodezírám, dá se jím ale hodně získat," říká Horner
Šéf Red Bullu Christian Horner tvrdí, že Ferrari z ničeho nelegálního nepodezřívá, v oblasti vývoje paliva však podle něj jde hodně získat.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Voní benzín Ferrari po grapefruitu? "Z ničeho je nepodezírám, dá se jím ale hodně získat," říká Horner
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» airwar1939
(Hlasovali 4 lidé)
21.04.2019 18:10
Polobůh je kdo? Pokud ten kterého myslím, tak ten… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Mike17
15:30 21.04.2019 185.149.130.XXX
Tradičně. Žádný odkaz, pouze tupé plácnutí do prázdna.
Až tu budeš zase plácat něco o tom, jak Ferrari získalo 40k tím, že snížili množství oleje na polovinu, tak si konečně nalej do nádrže olej. Ať zjistíš, jaká "raketa" se z tvýho autíčka stane. Jako fanoušek Renaultu kouřové efekty jistě oceníš.
Až tu budeš zase plácat něco o tom, jak Ferrari získalo 40k tím, že snížili množství oleje na polovinu, tak si konečně nalej do nádrže olej. Ať zjistíš, jaká "raketa" se z tvýho autíčka stane. Jako fanoušek Renaultu kouřové efekty jistě oceníš.
Mansell_fan
15:29 21.04.2019 37.188.170.XXX
Proč je mi truchlivo? No vzhledem k tomu že Ferrari fandím mohu jen těžko jásat Ale zas na druhou stranu jsou to pořád jen závěry ze tří závodů, úplně jasno bude až po Barceloně. A to už bude Seb usazen pevně na prvním místě celkového pořadí a jistým krokem bude směřovat k pátému jezdeckému titulu
airwar1939
14:42 21.04.2019 176.74.141.XXX
Už loni (2018) se po prvním závodě tvrdilo, že Mercedes spaluje olej... FIA upravila pravidlo ohledně maximální spotřeby oleje ze závodu na závod, zároveň zpřísnila kontroly motorů, olejů a paliv... počet přistižených hříšníků byl NULA.
Letos došlo ještě k většímu omezení spotřeby oleje, FIA stále kontroluje oleje a paliva, a počet hříšníků je stále NULA. Takže zatím je to stále v oblasti spekulací, podobně jako na jaře loňského roku.
Prostě se ptám, zda není něco novějšího, kromě SPEKULACÍ... třeba kdo byl přistižen, že spaluje olej, kdo byl přistižen s nelegálním palivem či olejem?
Letos došlo ještě k většímu omezení spotřeby oleje, FIA stále kontroluje oleje a paliva, a počet hříšníků je stále NULA. Takže zatím je to stále v oblasti spekulací, podobně jako na jaře loňského roku.
Prostě se ptám, zda není něco novějšího, kromě SPEKULACÍ... třeba kdo byl přistižen, že spaluje olej, kdo byl přistižen s nelegálním palivem či olejem?
HellHogr
14:41 21.04.2019 37.48.7.XXX
Proč je ti truchlivo? sorry, ale Ferrari dělá ty samé chyby od 2008 dokola, tohle je prostě .. 2009 - špatně postavené auto, špatný koncept, 2010 navrh auta, který fungoval jen na některých tratí a Ferrari kazilo strategie, 2011 špatný koncept auta, 2012 špatný koncept auta a Ferrari kazilo strategie, 2013 nedokázali vyvijet během sezony a špatné strategie, 2014 velmi špatný motor a koncept auta, 2015 špatné strategie, ne nejlepší koncept auta, 2016 Vettel zahodil moc bodů, auto nemělo výkon na všech tratích, 2017 - Vettel, strategie, 2018 - Vettel, strategie, vývoj během sezony ... sorry, ale tohle je rpostě to samé dokola, a Binotto, jakožto vedoucí oddělení vývoje motoru místo toho, aby loni na tom makal, tak bojoval o post šéfa, tak .. na co ten post chtěl, když musel tušit, že budou problémy ..
Mike17
13:58 21.04.2019 185.149.130.XXX
Znovu!!! Neříkám, že olej nehoří. Ale je dobrý důvod k tomu, proč se do nádrží leje benzín a ne olej. A fakt to není kvůli ceně. Můžeš to zkusit, schválně jak dobře ti to pojede a jak dlouho ti motor vydrží, než klekne. Klidně to zkus v dieselu, když myslíš, že svíčka je to jediné, co se v motoru může olejem zničit. ;)
Pointou je, že si klidně můžeš zvýšit spotřebu o 0,5% a jsem zvědavý na ten 5-ti% nárůst výkonu.
Pointou je, že si klidně můžeš zvýšit spotřebu o 0,5% a jsem zvědavý na ten 5-ti% nárůst výkonu.
Mansell_fan
13:30 21.04.2019 37.188.170.XXX
Ať už Ferrari spaluje grepy, jahody nebo řepkový olej, jeho fundamentální problém je asi opravdu to přední křídlo a celkový přítlak na přední nápravě. Opět hezká analýza od Marka Hughese, kde tvrdí že ani v Bahrajnu to od Ferrari nebyla žádná hitparáda a získalo jen díky tomu že Mercedes musel auto nastavit víc na zadní přítlak kvůli charakteru trati. Ostatně připomínám sektorové časy Hama v závodě. Kdyby je poskládal do jednoho kola, má fastest race lap sedm desetin před Lecem.
Otázka je jestli s tím konceptem jde do budoucna něco rozumně dělat. Pokud ne, nebude to o tom bojovat o titul s Mercedesem, ale spíš se ubránit RB. Je mi neveselo truchlivo
Otázka je jestli s tím konceptem jde do budoucna něco rozumně dělat. Pokud ne, nebude to o tom bojovat o titul s Mercedesem, ale spíš se ubránit RB. Je mi neveselo truchlivo
Miroslav D.
12:55 21.04.2019 194.228.59.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
Mike17
12:50 21.04.2019 185.149.130.XXX
Fakt??? Odkaz na to, že tvrdím, že se olej nespaluje, by nebyl? Nebyl že? Jako vždy.
Ale abys věděl, jak to funguje: Palivo je na pohon, olej je na mazání. Proč se nepoužívá benzín na mazání a olej jako palivo? Protože benzín blbě maže a olej blbě hoří a zasírá motor. Nicméně u každého motoru se spálí nějaké minimální množství.
Blbost je věřit, že spálení 0,5% nekvalitní sra.ky (jako paliva), zvýší výkon o 5%.
Důkaz máš v tom, že se omezila spotřeba oleje na polovinu a výkon Ferrari proti Mercedesu vzrostl. Upozorňuji na nepřímou úměru. Ne přímou.
Ale samozřejmě můžeš věřit na zázračné vlastnosti grapefruitu. Počkej až přijdou s borůvkama, to bude fičák.
Ale abys věděl, jak to funguje: Palivo je na pohon, olej je na mazání. Proč se nepoužívá benzín na mazání a olej jako palivo? Protože benzín blbě maže a olej blbě hoří a zasírá motor. Nicméně u každého motoru se spálí nějaké minimální množství.
Blbost je věřit, že spálení 0,5% nekvalitní sra.ky (jako paliva), zvýší výkon o 5%.
Důkaz máš v tom, že se omezila spotřeba oleje na polovinu a výkon Ferrari proti Mercedesu vzrostl. Upozorňuji na nepřímou úměru. Ne přímou.
Ale samozřejmě můžeš věřit na zázračné vlastnosti grapefruitu. Počkej až přijdou s borůvkama, to bude fičák.
HellHogr
10:53 21.04.2019 37.48.7.XXX
Hned první věta - Kauza se znovu otevřela v Baku ... sorry, ale letos se Baku už jelo, nebo se jede tenhle víkend? já tu dávám jasný zprávy od týmu a FIA, že se spalování oleje v oblasti válců dělo a děje, že to nedokážeš pochopit je tvoje mínus
airwar1939
20:57 20.04.2019 176.74.141.XXX
Tak tohle o tom palivu a oleji už jsem četl loni v květnu... něco novějšího by nebylo.
HellHogr
15:35 20.04.2019 37.48.7.XXX
Kauza se znovu otevřela v Baku, ale s jinými aktéry. Mercedes FIA požádal, aby mu definovala slovo palivo v technických předpisech. Odpověď zaslaná všem týmům zněla, že palivem může být pouze benzin, a to pouze takový, který vyhovuje technickým pravidlům F1. Spolu s vysvětlením bylo zasláno upozornění, že úmyslné obohacování oleje o složky určené pouze k efektivnímu spalování bude považováno za porušení pravidel, a to s okamžitou platností. Do velké míry se tak vyplnila mezera mezi zbytkem sezony a rokem 2018. Ale proč Mercedes upozornil na tuto nejasnost ve výkladu pravidel? Podle zahraničních médií proto, že tím, kdo dosud nejvíce těžil ze spalování oleje, bylo Ferrari. Má se za to, že Scuderia už ve Velké Británii nasadí nové pohonné jednotky, které budou přizpůsobeny skutečnosti, že úmyslnému spalování oleje je konec.
Jak Mike neví co jak funguje, tak bude tvrdit, že je to nesmysl
Jak Mike neví co jak funguje, tak bude tvrdit, že je to nesmysl
Miroslav D.
12:21 20.04.2019 194.228.59.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
Jirka_1
10:04 20.04.2019 217.30.64.XXX
Někdy se do plynů, které nejsou cítit, úmyslně přidávají různé smradlavé látky typu merkaptanů kvůli okamžitému rozpoznání úniku netěsnostmi, to je třeba případ zemního plynu, metan není cítit. Čistý acetylen také cítit není. Smrad po sulfanu je dán výrobní technologií technického acetylénu, ale není to jeho vlastnost.
Jirka_1
09:58 20.04.2019 217.30.64.XXX
Totéž - my si něco myslíme, že Honda dělá, ale jsou to skutečně jen domněnky. Článek je docela letitý a dnes může mít Honda v F1 něco úplně jiného, třeba přišli na to, že tudy cesta nevede. Ani Mazda u sériovky, kde nejsou tak velké nároky, HCCI bez zapalovací svíčky nerozchodila. A celkový výkon také nebyl špičkový, čekalo se od toho objemu víc.
Ale jaksi jsme odbočili od grapefruitu - jak říkám, oktanové číslo je předepsané a větší výkon dosáhneš vyšší výhřevností paliva, Snížením hydraulických a mechanických ztrát a nakonec získáním energie z odpadního tepla, tedy nějaké to turbo atd. Mercedes se pochlubil 50% účinností, ale nikde jsem nečetl kde ho vzal a jak. Ano, správným nastavením všech elementů PJ, kdy tvrdě využívá brzdící režimy atd. k dobíjení aku a následně vysoká účinnost elektromotoru mohou udělat procenta navíc. Kdysi před cca 25 lety už snad Scania nebo Volvo vyráběly turbokompaudní diesely s účinností 48%. A nešlo o žádné bičování výkonu, v první řadě je životnost a spolehlivost. Prakticky jen přidali dvě turba do série, za války se to používalo s úspěchem u leteckých motorů. Ano, diesel má vyšší účinnost už z principu konstrukce, takže dosažení takového čísla nebylo složité. Když vezmu, že diesel má bez turba účinnost okolo 40% a benzínový motor 33%, je zisk 17% docela zajímavé číslo.
Ale jaksi jsme odbočili od grapefruitu - jak říkám, oktanové číslo je předepsané a větší výkon dosáhneš vyšší výhřevností paliva, Snížením hydraulických a mechanických ztrát a nakonec získáním energie z odpadního tepla, tedy nějaké to turbo atd. Mercedes se pochlubil 50% účinností, ale nikde jsem nečetl kde ho vzal a jak. Ano, správným nastavením všech elementů PJ, kdy tvrdě využívá brzdící režimy atd. k dobíjení aku a následně vysoká účinnost elektromotoru mohou udělat procenta navíc. Kdysi před cca 25 lety už snad Scania nebo Volvo vyráběly turbokompaudní diesely s účinností 48%. A nešlo o žádné bičování výkonu, v první řadě je životnost a spolehlivost. Prakticky jen přidali dvě turba do série, za války se to používalo s úspěchem u leteckých motorů. Ano, diesel má vyšší účinnost už z principu konstrukce, takže dosažení takového čísla nebylo složité. Když vezmu, že diesel má bez turba účinnost okolo 40% a benzínový motor 33%, je zisk 17% docela zajímavé číslo.
Aktuálně
Nadcházející závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
-
Sobota
- Závod (18:00 - 19:00)
- Kvalifikace (22:00 - 23:00)
-
Neděle
- Závod (22:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek