DISKUZE K ČLÁNKU Whiting se vyjádřil k incidentu Ocona s Verstappenem. Kdo je na vině? +VIDEO

Ředitel závodů Formule 1 Charlie Whiting vyjádřil svůj názor na kolizi o kolo zpět jedoucího Estebana Ocona s průběžným lídrem Velké ceny Brazílie Maxem Verstappenem. Podle něj byl manévr pilota Force Indie zcela nepřijatelný.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Whiting se vyjádřil k incidentu Ocona s Verstappenem. Kdo je na vině? +VIDEO

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 75, poslední 19.11.2018 17:42 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • Fanda.LH

    Fanda.LH

    95.82.135.XXX
    Situs... O co mi jde...

    1. Od začátku mi je proti srsti, že jezdec o kolo zpátky kolidoval s lídrem závodu. Ti by dle mého neměli ovlivňovat boj na čele...

    2. Chtěl jsem vysvětlit na základě čeho Ocona potrestali... Protože to co konkrétně Charlie říka skutečně v pravidlech oporu nemá... Je to jen vysvětlení konkrétního potrestání... Příště to může být naopak, protože v pravidlech je jen, že v připadě kolize rozhodují komisaři... A něco jako precedent v F1 nefunguje...

    3. Vede to k ne konzistencím... Ano to mi vadí už spoustu let, našel bych x případů, které si vzájemně odporují... Ale současně jsem smířený s tím, že to nejde dělat jinak... Možná to jednou bude posuzovat UI na základě vstupů všech možných dat a učení se z minulosti, ale do té doby tam budou lidi... A ti se budou rozhodovat na základě citů a pocitů... Zamysli se nad tím, jak bys ty pravidla definoval, aby platila obecně...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Situs

      Situs

      85.70.164.XXX
      "Jezdec který se chce dostat před jiného jezdce a má kolo či více ztráty si musí počínat s nejvyšší opatrností a musí udělat vše proto aby zamezil případnému incidentu"

      ... jistě to jde vymyslet i lépe, ale jako základ abych věděl že se nejedná o rovnocenný souboj to plně postačí. Ocon neměl právo na prostor, když to má být trestné je dobré definovat proč. Nevidím na tom nic zlého a jak jsem psal, fakticky nevím jak měl Ocon vědět že tam nemohl takto bojovat. Já to tak cítím že by ten jezdec měl mít maximální respekt a břemeno je čistě na něm, ale tohle by nemělo být o pocitech.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        95.82.135.XXX
        Jenže tohle je jen text, nic uchopitelného / měřitelného... Ocon by se mohl bránit tím, že udělal maximum, ale MV ho absolutně nerespektoval, takže mu neměl v dané chvíli kam uhnout... Nesmíš zapomenout, že vždy tam jsou dva... A někdo by stejně jako v tomto případě musel rozsoudit, zda nemohl udělat víc...

        Aby to fungovalo, tak jak si představuješ, tak musíš říct jasně za těchto a těchto okolností můžeš, za těchto a těchto ne... A musíš být co nejkonkrétnější, abys předešel tomu, že to komisaři musí posuzovat...

        Nebo pokaždé když dojde k takové kolizi, tak za to bude moc jezdec o kolo zpět ?

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Situs

          Situs

          85.70.164.XXX
          Jak nic uchopitelného, naopak je to docela jasné, stejně jako s tím vracením se na trať. Ocon nemůže prakticky nic a když se něco semele je vinen a tak se na to dle textu Charlieho pohlíží ne? Ocon by se bránit mohl ale těžko by uspěl, protože udělat maximum neznamená stát Maxovi v jeho ideální linii a tím došlo k incidentu. Ale je zajímavé jak říkáš že by se proti mému laickému textu mohl bránit když teď se může bránit mnohem víc, protože v pravidlech podle mě o tom co udělal teď špatně není opora žádná.

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            95.82.135.XXX
            Tvůj text nic nemění... Definuj nejvyšší opatrnost... Tj v každé situaci něco jiného, stejně by to museli komisaři posuzovat... Nicméně... Kdyby to tam bylo, tak by se na to mohl Ocon odvolávat a požadovat, ať mu dokáží, že neudělal maximum = Mohl by se bránit. Teď se bránit nemůže = O vině rozhodují komisaři, proti penalizaci se nelze odvolat a ani se nemá na co odvolat...

            Něco jiného by bylo, kdyby tam bylo napsáno... Může předjet, ale v případě kolize je vinen jezdec o kolo zpátky... Tj jasné a nezpochybnitelné jenže... Představ si, že se něco semele, jezdec z top týmu jedoucí o titul se propadne hluboko polem... Závod nevzdá, ale koliduje při předjíždění vozu o kolo vpřed, který mu evidentně zkřížil cestu, aby pomohl svému spřízněnému týmu (Což teď taky pěkně smrdělo)...

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Situs

              Situs

              85.70.164.XXX
              Komisaři budou rozhodovat nadále, ale na rozdíl od současné situace budou mít alespoň nějakou oporu v pravidlech, jejich rozhodnutí nebude na vodě 03 Nebo čím je teda Ocon vinen?! Já tomu chci dát alespoň nějakou formu a řád. Ptal jsem se tě jak Albon může vědět co teda může při takovém předjíždění dělat a kdo mu to má vlastně říci. Jak to měl vědět Ocon že nemá nárok na prostor v té zatáčce s Verstappenem? Proč se může předjíždět pod SC v tom nájezdu do boxů? Kde teda zjistím co je zakázáno a co dovoleno?

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Hwrychlik H.

                Hwrychlik H.

                46.234.161.XXX
                Bohužel pravidla jsou taková jaká jsou, možná úmyslně. Úplně stejně jako ve fotbale, taková že si komisař (rozhodčí) obhájí to svoje.
                Pravidla by měla být taková, aby pokryly naprosto jasně většinu základních situací které nastávají. Jednou z nich je předjíždění kde není vůbec nijak ošetřeno dnes oblíbené zavření soupeře a defenzivní stopa s následným vyvezením soupeře.
                Pokud toto není, tak se pak rozhoduje tak jak se rozhoduje.
                A v tomto případě vlastně Verstappen mohl před Oconem kličkovat jak králík, vyvážet ho mimo trať, blokovat a nakonec zavřít, vždyť byl přeci o kolo zpět a vrátit se mohl jen bezpečně. Ale na to musí být dva, ne jeden bezmozek, druhý možná trochu taky, ale ten to řešil alespoň s týmem, který mu řekl předjeď ho.

                + 2 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Situs

                  Situs

                  85.70.164.XXX
                  Přesně tak, pravidla nikdy nebudou 100%, to neznamená že se nesnažím podchytit většinu. Já myslím že takto je to opravdu záměrně, téměř neomezený prostor posuzování má spoustu výhod, především v moci a možné manipulaci. A vede to pochopitelně k nekonzistenci.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
              • Fanda.LH

                Fanda.LH

                95.82.135.XXX
                A já ti zase říkám, že to striktně vymezit nejde... Ocon je vinen tím, že byl určen viníkem kolize a vysvětleno je to Charliem... Ale jeho vysvětlení nemá oporu v pravidlech, ani nevytváří precedent. Každá situace je posuzovaná zvlášť...

                Další věc je, že kdyby byly nějakým způsobem definovány pravidla, kdy smíš předjíždět, nesmíš... Kdy můžeš pokračovat v manévru, kdy se musíš stáhnout... Tak zda je v lidských silách rozpoznat, zda se v nich v danou chvíli pohybuji v limitech či nikoli... Což si myslím, že vždy za všech okolností nelze => Jezdci se stejně musí řídit instinkty => Mohl bys je soudit spravedlivě, ale za věci, které nemohli vyhodnotit 100% správně... Tj. jako bys v autě neměl tachometr cca víš jak vypadá, když jedeš 50, 90, 130, ale se 100% jistý si nebudeš... Pak by tě trestali za něco co je dané, ale tys objektivně nemohl vědět, že to porušuješ...

                Když se podíváš co vidí jezdec z kokpitu, tak obvykle velké h... Proto je žádoucí, aby mezi komisaři byl závodník, který do toho je schopný zapojit ten instinkt a rozhodnout, na čí straně je vina... Jenže to logicky vede k tom, že jednou je zavření na vnitřku penalizace pro toho, podruhé pro toho... Vytlačení z trati jednou pro toho a podruhé pro toho... Není to ideální, ale funguje to asi lépe, než kdyby bylo x stran papíru o tom co můžeš, co už ne, pravděpodobně by si to vzájemně odporovalo a nakonec se tu stejně hádali o tom, že jezdec x nemohl vědět, že v dané situaci měl být o 0,5m více vpředu => Takže je to stejně blbý pravidlo a chybí tomu lidskost... 12

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Situs

                  Situs

                  85.70.164.XXX
                  Na to aby jsi byl určen viníkem kolize ale potřebuješ pravidla. Někdy to není černobílé, ale tady z toho černobílej scénář dělaj, tak nevím proč to nehodit na papír. Soudce tě jen těžko odsoudí k trestu bez daného zákona, komisař by tě měl jen těžko potrestat bez nějakého pravidla, a ty bys měl mít nárok ty pravidla znát, stejně jako zákony. Ano, i v zákoně máš spoustu nedostatků které se zadělávají, upravují a vznikají nová práva a povinnosti, to je věčný proces. Já ve sportu nepožaduji takové extrémní detaily jako v trestním právu, ale svévoli komisařů bez podložení pravidly smrdí až na půdu. Hrubé hlavní rysy počínání jezdce na trati by měly existovat, a jezdec by měl mít hlavní představu jak se při jízdě neprovinit. Oconova vina v pravidlech oporu nemá asi vůbec žádnou, podle mě je to škoda a možný prostor k nespravedlnosti a nekonzistenci. Pro tebe je to ok protože komisař a jeho rozhodnutí je zákon. Já bych ten prostor pro svévoli chtěl minimalizovat, proto jsem se pozastavil nad vysvětlením Charlieho s kterým souhlasím, ale z hlediska pravidel tam nevidím nic.

                  + 2 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • badys

                    badys

                    46.13.68.XXX
                    Naprosto souhlasím ....... jenom dodám, že Ocon se před předjetím ptal týmu jestli může Verstappena předjet -dostal souhlas . A Verstappen před manévrem Ocona dostal informaci , že je zaním Ocon na nových rychlejších gumách a zajíždí rychlejší časy než Verstappen.

                    + 1 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        176.74.141.XXX
        A ta věta v uvozovkách na začátku příspěvku je znění pravidel? Mě to spíše příjde jako slohového cvičení žáka páté třídy. 02

        + 0 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          95.82.135.XXX
          Je vcelku vtipné že uvádíš trestní právo jako příklad... Tam bych řekl, že existuje tolik rozporuplných rozsudků, že z toho zůstává rozum stát a to jde doslova o život...

          Takové napadení může být jen výtržnost s podmínkou, zrovna tak pokus o vraždou s odsouzením na 10+let... Vem si jaké jsou zmatky v přiměřené obraně... V tomhle už se motáme v kruhu, to jsem zmínil v jednom z předchozích příspěvků... Ty chceš něco co je v praxi spíše vzácnost...

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama