DISKUZE K ČLÁNKU "Hodně se soustředíme na příští auto," potvrzuje sportovní šéf McLarenu. Jak tým funguje uvnitř?
Sportovní ředitel McLarenu Gil de Ferran prozradil, že se s McLarenem po problémech s letošním MCL33 již nějakou dobu hodně soustředí na vývoj vozu pro příští ročník Formule 1. Tým uvnitř podle něj teď funguje dobře.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "Hodně se soustředíme na příští auto," potvrzuje sportovní šéf McLarenu. Jak tým funguje uvnitř?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» airwar1939
(Hlasovali 2 lidé)
17.10.2018 15:44
Spalování oleje je možné využít jen v kvalifikaci… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
kakaa
22:21 20.10.2018 46.135.12.XXX
Tohle byla specialita ferrari, odpískat to v půlce sezony, že makaj na káře pro příští rok, prakticky posledních 10let a letos se jim to nakonec povedlo, ikdyž bych řekl, že výsledky v první půlce sezony zkreslovala špatná práce s pneu u mercedesu, ale i tak jsem měl pocit, ze to ferko letos snad dá. No zítra možná bude hotovo, tak se na to můžou zase vybodnout
Situs
15:43 18.10.2018 85.70.164.XXX
Některé věci ale nejdou změnit postupně, někdy je potřeba udělat věci více jinak a najednou jako celek a tam je to o tom vrátit se k rýsovacímu prknu. A ano, je s tím spojené riziko že z bláta stoupneš do louže, ideální stav kdy máš dobrý základ a vylepšuješ kousíček po kousku, a stále máš kam, je ideální stav, McLaren tam ale očividně není. Vzpomínám si třeba jak RedBull dvojitý diffusor nebyl jen tak schopen nasadit a jednalo se jen o improvizaci, protože koncept byl jiný a nehodil se jim na to, to nepřekopeš hned, někdy je potřeba měnit základy aby jsi se dostal k jádru pudla nebo z dané věci dostal víc. A když musíš měnit základy, pak je to často dvojí rozdílná cesta mezi současností a budoucností, kde se k cíli postupně efektivně nejsi schopen dostat, musíš volit. Ale nevím jak to má přesně McLaren a jak moc rozdílné nové auto bude, hlavní problém je že autu nejspíše nerozumí a zasekli se ve vývoji v aerodynamickém tunelu, a realita jim hapruje. Podle mě to není jen o jiném autě, ale hlavně o pochopení tohoto.
airwar1939
14:00 18.10.2018 176.74.141.XXX
Jsem zcela mimo, ale nijak to co píšeš ty nerozporuji.
Zcela standartní jev to je, ale není to ku prospěchu věci. Pokud dokážeš vyvíjet celosezonně je to mnohem výhodnější, protože změny nasazuješ postupně a okamžitě vidíš co jak funguje. Malovat si novinky půl roku do šuplíku a pak zjistit, že to celé nefunguje je na bolení hlavy, což letos dokazuje Williams.
Zcela standartní jev to je, ale není to ku prospěchu věci. Pokud dokážeš vyvíjet celosezonně je to mnohem výhodnější, protože změny nasazuješ postupně a okamžitě vidíš co jak funguje. Malovat si novinky půl roku do šuplíku a pak zjistit, že to celé nefunguje je na bolení hlavy, což letos dokazuje Williams.
airwar1939
11:18 18.10.2018 176.74.141.XXX
Nezlob se, ale opět mám pocit že čteš jen jednu větu příspěvku. Pokud si ho přečteš celý, tak zjistíš, že jsem ti už dopředu odpověděl na tvůj dotaz.
airwar1939
11:15 18.10.2018 176.74.141.XXX
Myslím že u McLarenu je to skutečně poprvé... což ale není dobrá zpráva, k tomuto "triku" se obvykle uchylují týmy co jsou ve finanční tísni. A stav letošního vývoje vozu těmto úvahám nahrává.
Adi
10:17 18.10.2018 37.48.32.XXX
Chiméra šetření u Mercedesu. Kdyby tomu tak opravdu bylo, prepl by Valteri knoflík na par kol, odjel by Maxovi na 10s a zase by otočil knoflík zpátky ;) Nebo snad mas pocit, ze Mercedes nechal Maxe na zádech schválně a riskovali tím nějaký kamikadze manévr ze strany Maxe a tím i případné odstoupení?! To asi opravdu ne. Každopádně parkrat v sezóně došlo hlavně u Hama opravdu k šetření (napr. Poslední kola v Monze, či nyní poslední kola v Japonsku), ale to děla každý. Díky bohu je již dávno pryč doba, kdy Mercedes odjel cely závod na 95% a i přesto dal zbytku světa minimálně 20s. Loni a letos definitivně do toho šlapou naplno.
airwar1939
09:04 18.10.2018 176.74.141.XXX
Já netipuji, protože je v tom velké množství proměnných. Ale také se domnívám, že mají plus mínus podobně dobrý vůz jako M a F.
A pak jsou zde ty proměnné, z jednou z nich je, že každému šasi sedí jedna trať více a jiná méně, další problém je správná strategie ohledně volby pneu, teplota trati v den závodu a fungování pneu v daný den, což opět ovlivní to jak který vůz funguje. Ono se klidně může stát že další týden, při jiné teplotě trati by poměr sil vypadal jinak.
A další věc jsou motory, M a F jedou o titul, tudíž se snaží odjet sezonu se třemi PU, což vyžaduje omezení výkonu v závodě aby to motor snesl. RB naproti tomu nejede o titul, ale o úspěch v jednotlivých závodech, takže klidně nasadí cca. pět PU, dva závody si vybere penalizace, ale v dalším může motory více týrat, a je pak díky přetěžování motoru k M a F blíže, než by byl pokud by jel stejnou strategii jako konkurence.
V neposlední míře porovnání značně komplikuje průběh závodu, v Japonsku po kolizích a problémech Ferrari bylo jasně vidět jak Mercedes ubral na výkonu a soustředil se jen na dojetí do cíle na získané pozici. Proto se RB jevilo v závodě velmi konkurenceschopně, což ale v reálu nemusela být pravda.
A pak jsou zde ty proměnné, z jednou z nich je, že každému šasi sedí jedna trať více a jiná méně, další problém je správná strategie ohledně volby pneu, teplota trati v den závodu a fungování pneu v daný den, což opět ovlivní to jak který vůz funguje. Ono se klidně může stát že další týden, při jiné teplotě trati by poměr sil vypadal jinak.
A další věc jsou motory, M a F jedou o titul, tudíž se snaží odjet sezonu se třemi PU, což vyžaduje omezení výkonu v závodě aby to motor snesl. RB naproti tomu nejede o titul, ale o úspěch v jednotlivých závodech, takže klidně nasadí cca. pět PU, dva závody si vybere penalizace, ale v dalším může motory více týrat, a je pak díky přetěžování motoru k M a F blíže, než by byl pokud by jel stejnou strategii jako konkurence.
V neposlední míře porovnání značně komplikuje průběh závodu, v Japonsku po kolizích a problémech Ferrari bylo jasně vidět jak Mercedes ubral na výkonu a soustředil se jen na dojetí do cíle na získané pozici. Proto se RB jevilo v závodě velmi konkurenceschopně, což ale v reálu nemusela být pravda.
airwar1939
08:48 18.10.2018 176.74.141.XXX
Těžko říct zda je to dobře. Pokud měli zásadní problém a nevěděli jak dál, tak je asi lepší řešení dát tomu čas, a pokusit se v testech příští rok představit radikálně změněný vůz. Tento postup skýtá velké nebezpečí, v loňském roce utnul Williams vývoj vozu také velice brzy a letos přišel s radikální změnou, která se ovšem nepovedla. Ten půl roku během kterého nebudou vyvíjet a zároveň při závodech testovat jim ale bude chybět, takže těžko představí špičkový vůz. Spíše jde o to aby řešení s kterým přijdou, bylo správnější, a šlo ho dále rozvíjet.
Jirka_1
06:23 18.10.2018 217.30.64.XXX
Tipovat můžeš, pokud nemáš k dispozici relevantní data z měření rychlosti v daných úsecích, je to jen subjektivní dojem. V rychlých zatáčkách už totiž záleží na výkonu motoru, pokud nebude mít RB (ke srovnání) PJ Mercedes, je to o dohadech. Mercedes ví, že kdyby dodal svoji PJ RB, měl by velký problém s dobýváním titulů. RB stále platí Neweye.
Situs
20:14 17.10.2018 85.70.164.XXX
Koukám teď na USA má McLaren trochu upravený nos, boční lištičky jsou pryč. Prý si ohledně toho něco ověřoval už v Japonsku. [odkaz na stránku]
Aktuálně
Nadcházející závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
-
Sobota
- Závod (18:00 - 19:00)
- Kvalifikace (22:00 - 23:00)
-
Neděle
- Závod (22:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek