DISKUZE K ČLÁNKU Dramatickou mokrou kvalifikaci na GP Belgie vyhrál Hamilton před Vettelem. Překvapil nový tým
GP BELGIE - KVALIFIKACE; Sobotní měření ve Spa Francorchamps začal nejlepším časem Kimi Raikkonen. Finále na mokré dráze však ovládl lišák Hamilton, který překonal Vettela. Výborným výsledkem se dnes blýskl nový tým Racing Point Force India.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Dramatickou mokrou kvalifikaci na GP Belgie vyhrál Hamilton před Vettelem. Překvapil nový tým
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
Petr Hloušek
23:28 25.08.2018 89.203.220.XXXJasně, všechno co má v sobě Renault mimo RB je od 15. místa níž, dokonce daleko za Hondou , ale ty tady budeš pořád tvrdit jak má RedBull šasi na nic a zachraňuje ho jen motor Renault. To je už diagnóza
-
-
-
-
-
-
Mike17
18:20 26.08.2018 193.165.236.XXXProtože by je mohli vyměnit během závodu, což má mnohem větší smysl, než potápět někoho v kvaldě, když netušíte, jak se to během závodu vyvine a jestli ho nebudete potřebovat? Aneb jsme opět u toho, že TR existuje, ale měla by dávat aspoň nějaký smysl, že?-
odin
19:33 26.08.2018 77.240.103.XXXTak alespoň malý posun. Mike17 uznal existenci TR (doufám že u Ferrari).
A smysl? Co když v Monze oznámí konec Kimiho učinkování u Ferrari. Co když to už Kimi ví a chce ještě předvést, že je stejně rychlý (ne-li rychlejší), než Vettel? Spa je jeho trať, tam on umí. A co když Ferrari vědělo, že Kimi Sebovu pozici ve Spa mohl vážně ohrozit? Dává ti to smysl?
Vždyť je jasné, že Kimi v závodech Vettela podporuje už jen na příkaz týmu. Proto ty podrazy.-
Mike17
09:30 27.08.2018 193.165.236.XXXHodně slabý Odine. O tom, že TR existuje píšu vždy. Že se ti to číst nechce není můj problém.
A ne smysl mi to nedává. Během závodu mohli kdykoliv pozici prohodit jako v Německu. Tak proč se připravit o možnou pomoc už v kvaldě. Prostě něco takového by udělal jen blbec a Odin. Bez ohledu na tvoje teoreticky možné nesmyslné scénáře.
A jasné. Kimi se Seben se veřejné podpoří a chválí a ty z toho děláš Kimiho frustraci.-
odin
13:04 01.09.2018 77.240.103.XXXAno o existenci TR píšeš, ale vidíš ji jenom v případě, kdy je uplatněna ve prospěch tebou neoblíbených pilotů, nebo stájí.
Jak můžou být moje scénáře zároveň možné a zároveň nesmyslné??? To mi vysvětli.
Během závodu je jistě prohodit mohli, ale museli by to jasně říci do rádia, tak aby i Mike a Easy nemohli TR, kterou Ferrari praktikuje od začátků sezón pochybovat. Což se jim příliš nechce. A o obrovské inteligenci u Ferrari svědčí, že si nejsou schopni spočítat, kolik času potřebují k natankování pár litrů pohonných hmot a k puštění Kimiho k poslednímu kvalifikačnímu kolu. Čas na zajetí kvalifikačního kola tam ještě byl, to věděl Kimi i Odin. Jen inteligenti jako tým Ferrari a Mike17 jsou přesvědčeni o opaku.-
Mike17
13:52 01.09.2018 185.149.130.XXX-Zase lžeš, až se ti od huby práší. Týmovou režii jsem přiznával ve prospěch Vettela už u jeho dominance v RB a přiznal jsem ji několikrát i u Ferrari, jak loni, tak letos. Dobře to víš, protože jsme o tom dlouze diskutovali. Prostě jsi v koncích, tak opět vytáhneš tuto stupidní frázi, abys plácl aspoň něco. Prostě ji jen nevidím tam, kde nedává žádný smysl. Jako třeba ve Spa.
-Jak? To, že je něco proveditelné neznamená, že to dává smysl. Je těžké to pochopit? Tak třeba v prvním závodě udělal Haas oboum jezdcům špatnou výměnu. Je teoreticky možné, že chtěl Haas oba své piloty potopit. Asi každý inteligentní tvor od orangutana výš, si asi domyslí, že k tomu nemají důvod. Tedy asi jako ve Spa. Technicky je možné Kimimu úmyslně natankovat málo paliva, logicky většina tvorů pochopí, že k tomu nemají důvod. Během závodu můžou nejen použít radio, což udělali kupúodivu i v Německu a tedy nevidím žádný důvod to neudělat znovu. Ale mohli by použít spoustu "alternativních" technik, které si sám jindy vytváříš. Třeba pitstop navíc, hlášku o potřebě šetření motoru, nepovedený pitstop, obutí nevhodné směsi..... Stačí? Všechno je mnohem efektivnější, než podělat kvaldu. Protože to můžou použít až v případě potřeby a když bude potřeba Kimiho rychlosti ve prospěch Seba, můžou obrat Mercedes o body. A že by se celkem ve Spa hodily co? Kdyby Kimi startoval z první nebo druhé řady, vyhnul by se kolizi a mohli mít u Ferrari double, že? Nebo to ti nedošlo? Že by pro Seba byl lepší náskok o 10b, než o těch 7b? Nad tím ses asi ani nezamyslel, protože by to dávalo smysl a nemohl bys opět kydat hnůj na Ferrari a vymýšlet si TR v "každém" závodě a v "každé" strategii. Prostě zase si vytváříš TR tam, kde z toho Vettel neměl vůbec žádný prospěch.-
odin
14:30 01.09.2018 77.240.103.XXXTak tebou přiznanou TR ve prospěch Vettela u RBR si nevybavuji vůbec. Přiznanou TR pro Seba u Ferrari si jednou vybavuji a to loni v Maďarsku.
Tady nejde o natankování malého množství paliva (což se stát může). Ale o nápravu chyby a dotankování. Stihnout to šlo a Kimi mohl na trať vyjet a zajet ještě jedno kvalifikační kolo. Se stále se zlepšujícím stavem dráhy, by měl šanci na PP. Proč se nikdo ani nepokusil?
Tak tady je jasně vidět, jak přemýšlíš a manipuluješ s argumenty. Když Ferrari předvede jeden z mnoha svých podrazů, aby uplatnil TR, tak tu vymýšlíš nesmysly a zdůvodňuješ to tím, že nejsou hloupí a chtějí získat maximum bodů. A najednou mi zde přednášíš o způsobech, kterými mohli poslat Kimiho za Vettela? Ale vždyť ho tak už poslali mockrát a ty jsi v tom TR nechtěl vidět? Tak proč najednou by to tentokrát TR nebyla? Protože by to v tomto případě Mikovi smysl dávalo? Tak to si právě nejsem jistý, protože bys zase vymýšlel nesmysly, abys TR vyvracel.
Já kydám hnůj na Ferrari?? Tak si to pamatuj, cos napsal. Až mi budeš zase vyčítat, že kydám hnůj na RedBullíčky, nebo Mercedes a triky Ferrari mi připadají vpořádku. (Tohle jsou tvoje slova, v dobách, kdy v RBR jezdil Vettel a u Merglu Schumacher, ale za Ferrari nenáviděný Alonso)
-
Mike17
16:00 01.09.2018 185.149.130.XXX-Aha, tak problémy s pamětí.... Takže jsme se vůbec nebavili o Webberově křídle pro Vettela, vůbec jsme se nebavili o Markově podpoře Vettela na konci sezon 2011-2013? Vůbec jsme se nebavili o TR pro Seba v Silverstone 2011?
A letos taky nic? O pouštění Seba v Německu jsem psal co? Nepsal jsem náhodou, že to TR byla? A logická?
Našlo by se toho mnohem víc, jen se mi nechce hledat v diskusích. Myslím, že jako příklad tvé lži to postačuje.
-Jasně, ty víš nejlépe, jestli měli připravené tankovací zařízení, nebo nějaký jiný problém. Jediné, co tě napadne je podraz. Žádné jiné vysvětleníé neexistuje. Ikdyž ten podraz postrádá logiku. A já manipuluju argumenty. Jasně a dělají pouze podrazy na Kimiho a když je nejjednodušší příležitost TR udělat, tak nechají Kimiho dojet 1,5s ped Sebem. A celé to dává smysl. Tedy tobě.
-Tak když už to udělali takto mockrát, proč úplně stupidně pokazili Kimimu kvaldu??? Vždyť mohli udělat to, co udělali už mockrát. Vždyť to sám píšeš. Zase si protiřečíš v jednom postu??? Já tu netvrdím, že to dělají, ale že KDYBY CHTĚLI, MOHLI BY TO DĚLAT:
Ty kdyáš hnůj na Ferrari, protože tam jezdí VETTEL. Když jezdil u RB, kydal jsi na RB. Když jezdil Schumi u Ferrari, kydal jsi opět na Ferrari, když jezdil u merglu, kydal jsi na Mergl. Prostě jak se někde objeví němec, jsi z něj na prášky. Ať už z těch dvou, Rosberga, nebo minula z Hulka.-
odin
19:14 01.09.2018 77.240.103.XXXWebberovo křídlo jsi uznal za TR až následující sezónu. Ty vůbec ve většině případů TR popíráš a zpochybňuješ, abys pak s ročním zpožděním TR, jen tak mimochodem, přiznal. Platí to i o lžích Marka a Hornera. Tam ses jich také vždycky bezprostředně zastával a až mnohem později uznal, že říkali nesmysly.
Letošní Německo mi příliš z tvé strany jako přiznání TR nepřipadá. Tam jsi vše omlouval "jinou" strategií. Měli bychom se domluvit, co TR je a co není. J8 uznávám jinou strategii, pokud pilot startuje na vzdálené pozici, než kolega a dostane jiné pneu do začátku. Pak jde o evidentně jinou strategii již od začátku závodu. Pokud startují na podobných pozicích a se stejnými pneu, pak se jeden, či druhý ocitá na "jiné" strategii jen kvůli TR. A to je kámen úrazu v Německu. Ty mluvíš o TR v případě puštění Seba Kimim. Já o TR v případě brzké zastávky a nakonec nutně dvouzastávkové jízdy Kimiho.
Připravené a nepřipravené tankovací zařízení? Co to meleš za nesmysly? To jako když chtějí natankovat, musí tankovací zařizení od někud přivézt a připravit? Snad to mají v garáži a jen natáhnou hadici a tankují. Co v tom vidíš za přípravu, která trvá tak dlouho? Tady jde o to, že se nikdo ani nesnažil tu hadici natáhnout a tankovat. Proto v tom vidím podraz. Logiku to postrádá pouze tobě.
Kimi musel Vettela pouštět a dělal to. Pak byl zván na kobereček a kárán za malý bodový přinos. Když jezdil lépe, než Seb, tak Ferrari okamžitě hledalo způsob, jak Seba dostat před svého kolegu. A připravovalo Kimimu nesmyslné strategie.
Pokažená kvalda Kimiho je jen další z variant podrazů Ferrari. Ostatně si vzpomínám i na další způsoby jak pokazili Kimimu kvaldu. Rozhodně bych dal dohromady více chyb Ferrari v kvalifikacích u Kimiho, než u Vettela. Náhoda??? V žádném případě. Tak, jako tobě vadilo rozjíždění Alonsa Massou, či poškozená pečeť u Massova auta, tak mně vadí nenatankování, spálené pneu, vyslání Kimiho do deště v kvaldě atp. To vše považuji za stejné známky TR ve prospěch kolegy. A to mluvím jen o kvalifikaci.
S těmi Němci jsi na obrovském omylu, ale to už jsem ti tu jednou psal. Nedělej ze mne xenofoba. S Massem, Stommelenem, Stuckem, Sutilem, Heidfieldem Bellofem, Frentzenem, dokonce ani s Ralfem Schumacherem či Rosbergem jsem problém neměl. Já nesnáším nepotrestané podrazy a prasárny. V případě Nica Rosberga jen nesouhlasím s názorem, že byl TOP pilot. A co je za kydání na Hulka? Tobě připadá normální co předvedl? (Kdyby to udělal nějaký nováček, tak prosím, ale i tak by to bylo na pentli). Grosjean byl proti Hulkenbergovi v F1 (v té době) naprostý novic a přesto ho osolili exemplárně. Proč tak zkušený pilot udělá něco tak nesmyslného a ještě za to je potrestán jen "jako" ve srovnání s Grosjeanem? To není o Němcích, to je o nkonzistenci komisařů. Bohužel v posledních letech z této nekonzistence těží především Němci. Ale psal jsem i o jednoznačném trestu, který nebyl v případě Hamiltona. Jen jeho fans to nějak asi cítili podobně a tak se se mnou nedohadovali. To jen ty a tobě podobní stále hledají výmluvy a omluvy. Až se naučíte přiznat chyby svých miláčků a uznat odpovídající tresty, ubyde nesmyslných pří.-
Mike17
20:43 01.09.2018 185.149.130.XXXZase kecy. O křídle jsme se bavili už v roce 2010. Že se mělo dá Webberovi jsem tvrdil od začátku. Jen jsem vám oponoval, když jste to používali jako příklad toho, o kolik bodů Mark díky TR přišel, protože v tom závodě vyhrál. Pokud jsem někde změnil názor, tak to uveď. Ale to je pořád do kolečka. Vždycky mne obviníš ze změn názorů a nikdy to nedoložíš. Prostě si to vymýšlíš.
O Něměcku jsme toho napsali dost. Jasný a logický pitstop, který generoval další logickou zastávku. Proto je to jiná strategie a oprávněná TR. Tečka.
Pouštění Vettela jsem nezaznamenal (kromě rozdílných strategií), vždy sis stěžoval na "podivné" pitstopy. Nějaký příklad?
Ano Odine, to zařízení nestojí před garáží a já netuším, kolik v něm měli paliva, nebo kde ho měli. Možná to v tom nebylo, ale rozhodně k tomu důvod měli. Tebe mezi několika možnými důvody napadne vždy jen jediný. Čím to je? Podle tebe chtěli jen ponížit Kimiho a proto ho nechali v domácím prostředí vyhrát. No to rozhodně dává smysl, jen netuším, jestli kromě tebe ještě někomu jinému.
A kdy mi vadilo Massovo rozjíždění? Prosím, ocituj mne. Já to jen použil jako příklad TR, když jsi obviňoval z toho samého RB a nějak jsi druhou stranu neviděl. Ale porušená plomba mi vadila. To máš pravdu. Ovšem nikoliv pro TR, ale pro ovlivnění jiných jezdců, kterým tímto krokem pokazili závod a kteří startovali na mnohem horší stopě jen kvůli machinacím Ferrari. ještě, že Kimi obětovat pozici na roštu ve prospěch Vettela nemusel co?
A nevím, co máš zase proti Hulkovi. Jo, udělal chybu. Takovou velkou pokud vím první. A dostal trest. Grosjean dostal větší, ale ne za Spa, ale jako následek mnoha předchozích kolizí, které zavinil. Je to uvedeno ve zdůvodnění tehdy, stejně jako to zmínili letos. Pouze ty jsi to opět vytěsnil, protože chceš obviňovat komisaře z machinací a zoufale potřebuješ nějaký příklad. Kdybych chtěl někoho protekčního zmínit já, určitě bych nejmenoval ani Schumi, ani Vettela.-
odin
22:21 01.09.2018 77.240.103.XXXNechce se mi probírat diskuzemi z roku 2010, ale vím, že jsi TR ve prospěch Vettela tehdá popíral.
Letošní Německo? Uveď v čem byla Kimiho první zastávka logická a jasná? Měl zničené gumy? Neměl. Tak v čem to bylo logické? Opět to dává logiku jenom tobě.
Zařízení mají v garáži, jinak by nemohli mezi jednotlivými stinty v tréniku, nebo v kvalifikaci dotankovávat. A určitě v něm palivo mají. To jsou zase pitomosti kterými se snažíš zoufale zpochybňovat a popírat. Není ti to už trapný?
A kde zas nechali Kimiho vyhrát? Co tu meleš za nesmysly?
Kimi musel kvůli Vettelovi obětovat mnohem více pozic a také bodů v cíli, než jedno místo na startu.
Proti Hulkovi nemám nic, jen proti nekonzistentnímu posuzování velmi podobných prohřešků. A Grosjean byl za své kolize vždy potrestán a tresty si odpykal. Tak proč ho trestali exemplárně, nepochopím. Buď ten jeho manévr byl natolik závažný, že si diskvalifikaci v dalším závodě zasloužil, ale pak musí disknout i Hulkenberga. Nebo měl dostat deset míst na startu a bylo by vyřešeno. A já bych neměl nic proti Hulkenbergovi, Grosjeanovi ani komisařům.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek