DISKUZE K ČLÁNKU Šéf Haasu se Grosjeana zastává: "Snažil se jen uhnout, havárie mohla být ještě horší"

Romain Grosjean způsobil krátce po startu Velké ceny Španělska kolizi, při níž vyřadil další dva vozy. Místo brzdy sešlápl plyn, vytvořil kouřovou clonu, a překřížil dráhu Nicovi Hülkenbergovi a Pierrovi Gaslymu. Jeho šéf Günther Steiner se ho i přes hloupý manévr zastává.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Šéf Haasu se Grosjeana zastává: "Snažil se jen uhnout, havárie mohla být ještě horší"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 24, poslední 25.05.2018 17:59 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • Pikaso

    Pikaso

    62.240.164.XXX
    Závod jsem neviděl, ale tohle jsem si našel a pustil a musím říci, že jsem asi koukal na zcela něco jiného než většina z vás. (většina proto, protože jsem neměl náladu číst vše a nevím zda tu někdo neměl "normální" objektivní názor) Jednoduše se tedy zeptám. Za co FIA (a skoro vy všichni) právě zde trestá RG ???? To je přeci trapnost nad trapnost. Byl to zcela obyčejný závodní incident, který měl bohužel obrovské následky, ale za co vlastně RG trestají - te ??? A abych jenom nerejpal vysvětlím svůj pohled.
    V Barceloně je zcela nový povrch. Tak pitomý i podle vyjádření jezdců a podle chování aut v trénincích a kvaldě (což jsem viděl), že udržet auto na trati bylo dost těžké, i když byl každý pilot sám na trati.
    No a jestli tedy nejsem slepej, tak prvotním činitelem celé hávárie, nebyl RG, ale KM. Ten dostal smyk první, ale protože byl na středu dráhy, ještě to vykormidloval, ale svým smykem se zádí řítil na RG. RG byl bohužel na skoro nepogumovaném vnějšku a chtěl zabránit kolizi mezi týmový parťáky a tak korigoval pohyb tím, že na chvilku pustil auto rovně, tedy ještě více ze zatáčky a na její špinavou část. Tam bohužel při akceleraci dostal smyk a bylo hotovo. To, že se to snažil ukorigovat plynem není nic nepochopitelného, prostě to chtěl zachránit, ale shodou okolností z toho vzniklo to co vzniklo. Nikdo z nás neví co by se stalo, kdyby to nezkusil možná by ten kolotoč byl ještě větší a sestřelil by i někoho dalšího. Každopádně jsem osobně přesvědčen, že pokud je něco závodní incident, tak to bylo právě zde. Mimochodem, např. FA při reakci na tuto událost dostal rovněž smyk, protože to prostě v Barceloně letos neobvykle klouže. Celé to bylo smutné a pro NH a PG tragické, ale to se občas stává. FA taky mohl dojet lépe, kdyby nemusel kvůli té nehodě ubrat a propadnout se asi na 13 místo.
    Jednoduše bych toto hodnotil jako závodní incident a NH a PG bych umožnil vyměnit beztrestně součástky. Hlavně tedy NH, ten jí dostat na zadek a tam to poškození mohlo klidně vzniknout.
    Skoro se divím, že tu někdo nenavrhnul, že NH a PG mohli uhnout do trávy, to je totiž to jediné nesmyslné co jsem v té části reakcí, kterou jsem přečetl nenašel.
    Jediné co asi opravdu nemusel byl ten druhej plyn, když byl kolmo na trať, tam by nejspíš skončil sám zadkem v bariéře a měl po závodě jenom on, ale jak jsem psal je to pochopitelné. Má slušné auto a chce výsledky tak to zkusil jinak, ale na penaltu to podle mě není.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Duncan66

      Duncan66

      194.228.76.XXX
      Vzdyt tam byla tuna dymu diky RG a proto mnozi ani nevideli co se vlastne deje a kde je pripadny problem. Stejne tak uhnout v te 250 kilometrove rychlosti na travu na vnejsek ti udajne prijde jako normalni a spravne reseni tech, ktere RG smetl, ale neprijde ti normalni, ze RG mel svuj vuz dostat pod kontrolu mimo trat, kde se nachazel a prijde ti zcela normalni, ze delal donuty uprostred trati ve chvili, kdy kolem nej projizdela vetsina startovniho pole. opravdu zajimavy a "objektivni" pohled na vec 11

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • jon

      jon

      46.135.82.XXX
      Nemá cenu na to celé reagovat. Vše je již řečeno jinde. Snad jen jedna poznámka za všechny. Monopost F1 není WRC nebo RX speciál. Tímto způsobem se smyk opravdu korygovat nedá. 03

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pikaso

        Pikaso

        62.240.164.XXX
        Trošku nechápu, kde tam píšu to co tu máš ty a vkládáš mi to do úst. Tak např. ti co byli smeteni, jeli po vnitřku a ven neměli kam uhnout, protože tráva tam je na vnitřku a ne na vnějšku. Tak pokud to bylo "špatně" napsáno, dám za tyto podle mě zcela jasně napsané věty vysvětlivky. Vložím ti jí sem HALÓ to byl SARKASMUS a myslím, že je to čitelné, ale asi jsi měl něco pod kůží když jsi to četl a nepochopil.
        Tak speciálně pro tebe a asi i jona. Nepsal jsem nic o tom, že je normální pálit gumy uprostřed trati a startovního pole dvě zatáčky po startu, psal jsem jenom, ŽE HO (rg) CHÁPU. Je v těžké situaci a prostě se špatně rozhodl. No a to je podle mě závodní incident. Když RG šlápl na plyn, byl totiž již zcela kolmo na trať a do středu startovního pole by zajel tak jako tak. Prostě to jenom špatně vyhodnotil, osobně bych taky nečekal, že po přidání plynu pojede formule najednou rovně, tak jak se stalo, očekával bych, že vlastně n místě dokončí plynule smyk a možná se i otočí do směru jízdy. Kdyby to dopadlo takhle, tak by pravděpodobně v té rychlosti sestřelil FA a StV a možná i SP, ale to už jsou dohady. Takže 13 11 13 nejprve pořádně čti.
        A mimochodem, NH i PG to i přes tu trávu zkusili, ale stejně jim to bylo prd platný.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Pikaso

        Pikaso

        62.240.164.XXX
        Tak proč reaguješ, když to nemá cenu. Já ale zareaguju. To co se stalo po sešlápnutí plynu podle mě bylo nezvyklé v F1, ale bylo to typické právě spíš pro WRC a jejich pohon 4x4, jak jsem popsal pro Duncan66.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jon

          jon

          194.228.59.XXX
          Ano, bylo to nezvyklé. Ale bylo to nezvyklé proto, že se Grosjean pokusil o nemožné. Monopost F1 není driftovací speciál. Tento manévr lze udělat se stojícím monopostem, ne v rychlosti, ve které to zkoušel on. V tu chvíli už se do toho vkládá i nemalý aerodynamický přítlak, který opět výrazně mění chování monopostu oproti soutěžním vozům.
          Ve zkratce. V F1 není nikdo jiný takový idiot, aby to zkoušel. Proto to bylo nezvyklé. Ale hloupost nikdy nemůže dostat zastání. Ta nehoda byla možná ještě hloupější, než to co provedl ve Spa 2012. Tam to mělo šílené důsledky jen kvůli tomu, že se ten karambol šířil z vně startovního pole. Podobné důsledky mohla mít klidně nehoda Lewise a Nica v Barceloně v roce 2016. Jen se to stalo dvěma vpředu a ostatní na to měli šanci reagovat.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama