Pikaso
15:29 16.05.2018 62.240.164.XXXV Barceloně je zcela nový povrch. Tak pitomý i podle vyjádření jezdců a podle chování aut v trénincích a kvaldě (což jsem viděl), že udržet auto na trati bylo dost těžké, i když byl každý pilot sám na trati.
No a jestli tedy nejsem slepej, tak prvotním činitelem celé hávárie, nebyl RG, ale KM. Ten dostal smyk první, ale protože byl na středu dráhy, ještě to vykormidloval, ale svým smykem se zádí řítil na RG. RG byl bohužel na skoro nepogumovaném vnějšku a chtěl zabránit kolizi mezi týmový parťáky a tak korigoval pohyb tím, že na chvilku pustil auto rovně, tedy ještě více ze zatáčky a na její špinavou část. Tam bohužel při akceleraci dostal smyk a bylo hotovo. To, že se to snažil ukorigovat plynem není nic nepochopitelného, prostě to chtěl zachránit, ale shodou okolností z toho vzniklo to co vzniklo. Nikdo z nás neví co by se stalo, kdyby to nezkusil možná by ten kolotoč byl ještě větší a sestřelil by i někoho dalšího. Každopádně jsem osobně přesvědčen, že pokud je něco závodní incident, tak to bylo právě zde. Mimochodem, např. FA při reakci na tuto událost dostal rovněž smyk, protože to prostě v Barceloně letos neobvykle klouže. Celé to bylo smutné a pro NH a PG tragické, ale to se občas stává. FA taky mohl dojet lépe, kdyby nemusel kvůli té nehodě ubrat a propadnout se asi na 13 místo.
Jednoduše bych toto hodnotil jako závodní incident a NH a PG bych umožnil vyměnit beztrestně součástky. Hlavně tedy NH, ten jí dostat na zadek a tam to poškození mohlo klidně vzniknout.
Skoro se divím, že tu někdo nenavrhnul, že NH a PG mohli uhnout do trávy, to je totiž to jediné nesmyslné co jsem v té části reakcí, kterou jsem přečetl nenašel.
Jediné co asi opravdu nemusel byl ten druhej plyn, když byl kolmo na trať, tam by nejspíš skončil sám zadkem v bariéře a měl po závodě jenom on, ale jak jsem psal je to pochopitelné. Má slušné auto a chce výsledky tak to zkusil jinak, ale na penaltu to podle mě není.