Koukni na ten přehled závodní simulace, co sem dával Graham. Počítám s tím, že Mercedes a Ferrari zrychlí v Melbourne cca o vteřinu (nová křídla a difuzor) a Red Bull o vteřinu a půl (vývoj šasí mají prostě stále lepší než fabriky, o tom žádná). I kdyby McLaren dokázal zázrak, musel by najít skoro 3 vteřiny, aby byl tam, kde ho vidíš. Což mi vzhledem k neustálým problémům přijde opravdu nereálné. I kdyby jim to jelo jako z praku, pořád bych si připadal jako troufalý snílek uvažovat o tom, že v oblasti šasí jsou schopni toho, co Red Bull. Red Bull jsem nikdy neměl rád, ale musím uznat, že už v roce 2009 ukázali, že prostě jedou ve vývoji jinou ligu. McLaren měl výhodu motoru Mercedes s KERS a přesto nebyli schopni doladit dvojitý difuzor tak rychle, jako Red Bull. Nemluvě o faktu, že i přes nasazení dvojitého difuzoru často stále nestačili Brawnu, který celou sezónu jel s původním návrhem. V roce 2012 tam byl menší záblesk, ale stejně to nestačilo. Do této sezóny to ale nemohlo být porovnatelné. Výkon motorů může být někdy hodně relativní, spíš jde o charakteristiku a jeho možnosti.
Už na konci minulé sezóny jsem mluvil o tom, že McLaren bude až za továrním Renaultem a sklidil jsem za to posměch. Realně jsem nečekal, že ani stáj s kapacitami McLarenu zvládne za pár měsíců přepracovat koncept a konkurovat fabrickému designu, který továrna vyvíjí minimálně o rok déle. Neříkám, že měli loni špatnou šasí, ale letošní testy mě utvrzují v myšlence, že jeli loni vysoký přítlak.
Každopádně první moment pravdy přichází za necelých 16 dní (kvalifikace). Do té doby můžeme všichni doufat a spekulovat.
Jen abych ujasnil můj postoj, byl jsem aktivní fanda McLarenu od dob Ayrtona do odchodu Jensona do "důchodu". Alonsa jsem nikdy nemusel, takže teď jim přeji, ale můj favorit sedí ve voze číslo 44. Lewise pozoruji již od motokár, takže jemu jsem přál a fandil všude, kde byl. A jsem McLarenu neskutečně vděčný, že dali F1 takového pilota. Jen mi v McLarenu přijde od roku 2009 spousta věcí špatně. A letošní rok to nejspíš podtrhne. Jen doufám, že si to konečně akcionáři uvědomí a zbaví se marastu. Věřil jsem, že se to tam zvedne s návratem Rona Dennise, ale bohužel se ho zase rychle zbavili a nahradili ho cirkusákem, který tam teď vedle Brojlera dělá absolutně iracionální rozhodnutí. Trochu mi to připomíná double Montezemolo a Domenicali u Ferrari. Sympaťáci každým coulem, ale u Ferrari to byla bída s nouzí. Přijde rázný týpek od Marlborek a během pár let je Ferrari stabilně nahoře. A to je dnes úplně jiná situace. Od roku 2006 (2005 bylo o pneu) to bylo vždy jen v šasí. Motor měli špičkový. Tedy ještě v roce 2014 malinko zaspali, ale velice rychle to napravili. Podobnou medicínu potřebuje i McLaren. A pak to zase půjde.