DISKUZE K ČLÁNKU Honda otevřeně o vývoji motoru: Proč nezjistila problémy už na dynamometru?
Honda se do F1 vrátila v roce 2015, o rok později, než vstoupila v platnost nová pravidla pro motory. S čím vším se ve svém vývoji potýkala a proč letos zvolila zcela nové řešení pohonné jednotky, to přibližuje šéf jejího projektu Jusuke Hasegawa.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Honda otevřeně o vývoji motoru: Proč nezjistila problémy už na dynamometru?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
jumpman
14:27 23.07.2017 178.255.168.XXXnejlepší podvozek v poli rozhodně nemají. Je jasné, že podvozek je lepší než část pole kde se pohybují v současnosti, ale je právě otázkou, zda by problémy se spolehlivostí nezmizely v okamžiku, kdy by podvozek mcl dal motoru víc prostoru pro chlazení a zároveň byl tužší. Jenže to by zase ztratili na aerodynamice a byli by těžší, takže by jim šla výkonost dolů a je otázkou, zda je mcl ochoten snížit výkonost vozu pro zvýšení spolehlivosti (podle mě ani omylem) nebo raději háže špínu jen na Hondu a pro zvýšení spolehlivosti a pomoci Hondě nehnou brvou - proto bych chtěl vidět, jak se bude honda chovat v sauberu a jak by to vyšlo v porovnání s mcl...-
Jirka_1
14:50 23.07.2017 217.30.64.XXXMísta pro chlazení už teď mají dost, koncept zero skončil s loňským autem, pokud vím, tak auto kolabuje na PJ, nejčastěji na nějaké ložisko hybridného systému (problém vibrací).
Kdyby neměli velmi dobrý podvozek, s tím motorem by neudělali jediný bod. Ano, mají zatím dva, ale podívej se, z jakých míst Alonso vypadával. Pokud jim skutečně chybí 110 k, nemají s průměrným šasi šanci se dostat do Q3. Alonso si nestěžuje na auto, naopak ho chválí, ale na PJ. Když už to vypadá na slušný výsledek, PJ zkolabuje a jde do boxů pěšky... A ty výpadky neokecáš, nejsou to upadlá kola nebo křídla...
Nevím, jak jsi vydedukoval, že má McLaren málo tuhý podvozek. Nějak jsem se o tom nikde nedočetl a vyvozovat z jedné věty, týkající se motorové brzdy, takový závěr, je trochu úlet. Motor 6V 90° je z uspořádání nevyvážený (tudíž navenek vibruje) a lze ho možná dovyvážit pomocí vyvažovacích hřídelů. Pokud vím, tak tyto hřídele nikdo v F1 nepoužívá, jelikož a protože a tudíž komplikují konstrukci, překáží a zvyšují hmotnost.
Honda a Sauber: zatím to podepsané není a je otázkou, jestli bude. Jsem na to také zvědavý, ovšem předpokládám, že nastanou úplně stejné problémy, jako u McL. U Sauberu to teď konečně povede chlap, tak uvidíme...-
jumpman
08:47 24.07.2017 178.255.168.XXXno, pokud dokážeš číst, tak to najdeš v článku, japonci jsou příliš korektní, aby to řekli na rovinu, ale konstrukce mcl jim příliš se spolehlivostí nepomáhá a pokud na stolici spolehlivost mají a v autě nikoliv, tak by měli jít oba konstrukcí naproti, ne že jen mcl hodí špínu po hondě.
A pokud je ten motor takovej shit, proč mají celkem slušný výsledky v kvalifikacích, kdy by měli teoreticky nejvíc ztrácet??? Mcl tvrdí, že honda nemá žádný mod na zvýšení výkonu pro kvalifikaci, ale poslední dobou atakují top10, ale v závodě to už tak slavné není - dokud teda nevypadnou...
... já nechci všechno házet jenom na mcl, ale nemyslím si, že ta chyba je pouze u hondy a proto sem zvědavej, jestli budou stejné problémy pokračovat i u sauberu. Apropo sauber má na příští sezonu s hondou smlouvu...-
Jirka_1
11:13 24.07.2017 217.30.64.XXXNejen, že umím číst, ale dokonce jsem z oboru a vím, co bylo myšleno tou tvrdostí a měkkostí. Na brzdě se nepoužívá převodovka, motor je tam uložen relativně na tvrdo a výkon se odebírá přímo na výstupním hřídeli (spojce). Jenže když ho pak strčíš do auta, máš tam převodovku a rozvodovku, všechno jsou to soukolí s vůlemi a určitou tuhostí. Když z taháš z šestnáctistovky velmi nízké hmotnosti výkon někde na hranici 800 k (nevím přesně kolik mají, jen odhaduji), tak se ten nevyvážený šestiválec bude kroutit a všelijak vibrovat.
V kvaldě jsou dobří kvůli podvozku a prakticky je dobrý jen Alonso, v závodě mají problém hned po startu, většinou hodně ztratí tím, že jim chybí akcelerační výkon a propadnou se hned na startu. Pak se dostanou do provozu a je to v zadeli, protože díky chybějícím kobylám nejsou schopni přejíždět.
Když jsem u Hondy, ani jeden z těch tří zbývajících výrobců takové problémy se spolehlivostí neměl. Aby auta pravidelně nedojížděla, to nebylo ani u pomlouvaného Renaultu. Honda nemá ani výkon, ani spolehlivost, takže jestli je někdo na tom špatně, McLaren to určitě není. Uvidíme příští rok, jenže příští rok může být Honda u velký kus dál...-
jumpman
15:09 24.07.2017 178.255.168.XXXto možná platí u seriového motoru, že na brzdě je bez převodovky, ale současné agregáty jsou tak komplexní, že pochybuju o tom, že by na brzdě měli jenom samotný motor. Navíc týmy v dnešní době používají velice pokročilé simulátory jak pro motor tak pro celý vůz. Nepochybuju o tom, že pokud chtěla honda do F1, že testuje na zařízení z 80-tých let jak naznačuješ...
a že jim chybí akcelerační výkon? To je co za pojem? Proč tedy na staru vydělávají průměrně nejvíc pozic?
Ano, žádný z výrobců takovéto problémy neměl, ale to je otázkou tlaku ze strany mcl a japonské mentality, kde evidentně nejsou schopni správně reagovat, jak již bylo v této diskuzi napsáno-
Jirka_1
16:02 24.07.2017 217.30.64.XXXBrzdí se jen motor bez převodovky. Simulace nepomohou, dokud nemáš dost relevantních dat, z který simulační program vytvoříš. brzda je stále brzda, jen se na ni navěší víc snímačů, ale převážně jde o tenzometry, ty jsou stejné od doby, kdy byly vynalezeny...:-)
Akceleračním výkonem jsem chtěl říct, že když nemáš dost výkonu na kolech, nemáš akceleraci. Honda má nejslabší motor, tedy na akceleraci to nebude žádná sláva. A nějak jsem si nevšiml, že byl McLareny po startu získávaly pozice, spíše naopak.
A o čem jiném se zde bavíme? Přece o tom, že Honda nestíhá a je to její problém a ne McLarenu. Problém McL byl s konceptem Zero, tam by vybouchl i Mercedes...-
jumpman
16:55 24.07.2017 178.255.168.XXXty mě nechápeš. Musí nabzdit celej agregát a jelikož systém MGU-h potřebuje kooperaci s brzdovým systémem, tak pochybuju, že to nemají na brzdě celý včetně převodovky. Podle mě ta honda není tak blbá, že by dělala něco až tak jinak, než konkurence, že by to netestovali jako celek. Podle mě, problém s vibracema je jinde - v současné F1 je motor zároveň nosným prvkem zadní nápravy a integrální součástí zadní části šasi a tady se do hry dostává konstrukce mcl - pokud to hondě na brzdě chodilo, ale problémy nastaly až v autě, tak si myslím, že konstrukce auta na tom má nemalý vliv a pokud není s kým porovnat, lehce se ukáže na hondu, protože ano, selže jejich motor...
S tou akcelerací se podívej, jak mcl startují a zjistíš, že v žádném případě se na staru nepropadají, pokud neudělá chybu přímo pilot...
Otázkou je, čí nápad ten projekt zero byl... myslím, že hondy nikoliv ale kývli na to...
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek