DISKUZE K ČLÁNKU Exkluzivně: Může mít Cosworth opravdu na boj s Mercedesem? Proč neměl dobrou pověst?
Mark Gallagher, který šéfoval F1 divizi Cosworthu, pro F1news.cz uvádí důvody, proč britský nezávislý výrobce motorů může opravdu mít na to, aby bojoval se současnou špičkou v podobě Mercedesu a Ferrari. Také nás zajímalo, proč na sklonku své poslední epizody v F1 neměl špičkovou pověst.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Exkluzivně: Může mít Cosworth opravdu na boj s Mercedesem? Proč neměl dobrou pověst?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001639
(Hlasovali 2 lidé)
21.07.2017 12:14
"Zaprvé, současné hybridy obrovsky popohnali… »
» uzivatel000792
(Hlasoval 1 člověk)
21.07.2017 14:48
On to podla mna celkom vhodne vysvetluje dalej v… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
airwar1939
16:55 21.07.2017 185.15.111.XXXTak především každý manager je především politik, a ti jak známo neříkají pravdu, ale to co se zrovna hodí. Za druhé si myslím,,že techničtí inženýři týmů Formule 1 jsou velice schopní lidé a z GPS dat které mají jsou schopni posoudit jak si který motor stojí. Tudíž pokud v roce 2010 měl ve své první sezoně Cosworth čtyři týmy, a po každé sezoně opustil tohoto výrobce jeden tým, a týmy které tým Cosworth zásoboval byly na chvostu pole, nehledal byxch v tom spiknutí týmů proti Coswortu, ale naopak jejich rozumné uvažování. A pokud jde o samotnou výkonnost, vzpomeň me si že v letech o kterých se bavíme, byl zmražen vývoj motorů, což logicky znevýhodňovalo automobilky proti nezávislým výrobcům motorů.-
jumpman
17:35 21.07.2017 178.255.168.XXXtak hlavně s nima jezdil williams a jaké měl výsledky viděli všichni a jak dopadl po přechodu k mercedesu byla taky vidět. Cosworth měl problém hlavně s velikostí a žíznivostí svého motoru oproti konkurenci
Obecně rozdíly v době V8 byli malé hlavně z toho důvodu, že FIA dohlížela na vyrovnání výkonosti, kdežto teď dohlíží na zakonzervování výhody mercedesu oproti konkurenci-
airwar1939
18:48 21.07.2017 185.15.111.XXXPřesně tak, rozdíly byly malé díky umělému srovnávání výkonů a klíčové byly jiné faktory, například váha PU, spotřeba, a nebo třeba foukání PU.
Za zmínku stojí že v roce 2010 jezdil s PU Coswortu například Lotus a skončil desátý, v letech 2012 a 2013 s papírově horší PU Renaultu bral vždy čtvrté místo v PK a dokázal dokonce vyhrát dvě VC.
Také argument že Cosworth vyvíjí PU pro jiné série není úplně relevantní, Formule 1 je svou technologickou a finanční náročností zcela někde jinde, což je vidět i na Hondě, která rovněž dělá PU i pro jiné série.
Určitě budu rád když ve Formuli 1 bude více výrobců PU, ale pokud v ní zůstanou automobilky se svým technologickým zázemím a finančníma možnostma, nejsou šance nezávislích výrobců PU vysoké. Jedině že by FIA chtěla opět uměle výkon PU dorovnávat, ale to jak víme vedlo k hrozbě odchodu automobilek z Formule 1, což by se asi nelíbilo majitelům Formule 1.-
rock
21:56 21.07.2017 82.117.159.XXXTo si děláš srandu, nebo fakt vůbec netušíš, o čem píšeš? Ten tvůj druhej odstavec měl znít
Za zmínku stojí, že v roce 2010 jezdil s PU Cosworthu například Lotus a skončil desátý, v roce 2011 přešel na Renault a skončil zase desátý, od r. 2012 se přejmenoval na Caterham, poháněl ho pořád Renault a skončil postupně 10., 11. a 11.
Lotus, který v letech 2012 a 2013 s PU Renaultu bral vždy čtvrté místo v PK, byl úplně jiný tým, bývalý a budoucí tovární tým Renaultu.
-
-
rock
22:02 21.07.2017 82.117.159.XXXTak jezdil s nima hlavně Williams a skončil 6. (2010) a 9. (2011). Pak přešel na Renault - a skončil 8. (2012) a znovu 9. (2013). Jinak řečeno s Renaultem to Williamsům jezdilo hůř než s Cosworthem.
Až když přišla finanční injekce od Martini a hybridy od Mercedesu, nastalo zlepšení. Ale to už se srovnat nedá, to už byly úplně jiné motory.
-
-
-
-
-
uzivatel001639
12:14 21.07.2017 89.111.73.XXX"Zaprvé, současné hybridy obrovsky popohnali vývoj ICE (motoru s vnitřním spalováním), který představuje základní schopnost Cosworthu, obzvlášť v souvislosti s návrhem spalování, efektivitou a se současnými technologiemi. Pokud jde navíc o přeplňované motory, tak pochybuji, že existuje na světě jiné společnost s tak rozsáhlými odbornými znalostmi ze závodění."
Tady bych rekl, ze si trochu fandi. Je pravda, ze vsechny mozne souteze nesleduji, ale nejak se mi nezda, ze by zrovna Honda v porovnani s Cosworthem byla nejak pozadu v tom, ze by neumela navrhovat spalovani, efektivitu a nezvladala soucasne technologie a nebo ze by nemela obrovske zkusensoti z mnoha zavodnioch serii cehokoli. Proste tady to vidim na podobny optimismus co predvadela Honda v roce 2013/14 a vsichni vime jak to dopadlo. nerikam, ze se to nemusi Cosworthu povest, ale dokud neuvidim neuverim-
uzivatel000792
14:48 21.07.2017 206.123.17.XXXOn to podla mna celkom vhodne vysvetluje dalej v rozhovore
"A nakonec, na rozdíl od Hondy, Cosworth nepřišel o svou závodní kulturu ani hluboké porozumění požadavkům, které jsou kladeny na dodavatele motorů Formule 1. Vedoucí personál má v tomto oboru třicetileté zkušenosti. Proto nepodcení technické výzvy ani časovou náročnost."-
uzivatel001639
22:01 21.07.2017 37.188.146.XXXNevim, ale myslim si ze u Hondy take ted byli, kteri byly v F1 pred 10lety a ono ted nic. A co to je zavodni kultura a porozumneni zakaznikum? To jako Honda dela ted motory a kulturu zavodni nema? Ona nerozumi zakaznikum a nevi snad co chteji? Je to proste o motoru a zbytek se odviji od nej, bud se povede a je vse ok nebo motor stoji za ho.no a je jasne ze je to kulturou a neporozumnenim zakaznikovi Proste to chce spickovy vyvoj a zbytek jde ruku v ruce
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek