DISKUZE K ČLÁNKU Ecclestone by se na místě Liberty Media zachoval jinak
Bernie Ecclestone byl poprvé po svém odchodu vyzpovídán ve formálním rozhovoru, který zajistila britská satelitní stanice Sky Sports. Šestaosmdesátiletý Brit se tak více rozpovídal o zákulisí akvizice komerčních práv F1 společností Liberty Media.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Ecclestone by se na místě Liberty Media zachoval jinak
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» huhukoktejl
(Hlasovalo 7 lidí)
18.03.2017 10:32
Z hlediska CVC jiste odvedl dobrou praci. Mereno… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
odin
17:55 18.03.2017 77.240.103.XXXJak tady čtu diskuzi, tak mě napadá otázka. Je tu vůbec někdo, kdo by zalitoval, že Ecclestonea odstavili? Komu budou chybět jeho nápady, které pěkně shrunul Pepan?
Nebo se všichni těšíme a doufáme v konstruktivnější přístup nového vedení? U mě jsou očekávání docela velká, jelikož si myslím, že BE skončil pět minut po dvanácté a teď je třeba zachránit tradice F1 které BE pohřbíval.-
rock
09:27 19.03.2017 82.117.159.XXXJsem z toho dost rozpačitej. Liberty Media nemá zkušenosti vůbec s ničím, co by třeba jenom vzdáleně připomínalo F1 a sport obecně (s výjímkou baseballu, ale to je poněkud jiný svět) - a začnou tím, že se odstřihnou od největšího guru (což nemíním jako adoraci, ale jako prostý fakt) posledních 30 let, kterej má s velkým náskokem největší přehled o tom, jak a co v tomhle světě funguje?
Ta firma má byznys postavenej především na TV stanicích a to v severní Americe. Samozřejmě můžeme doufat, že se budou vracet ke kořenům F1, který jsou v Evropě, ale 1.sám nevím, v čem ty kořeny spočívají a 2.nevidím nic, co by tu víru podložilo, viz předchozí věta.
Nemám z toho dobrej pocit. Věřím tomu, že se budou snažit zvednout sledovanost, zlepšit show, třeba i přiblížit diváky k dění na okruhu - ale nevěřím v nějaký návrat ke starým dobrým časům, ať už si pod tou frází kdokoliv představuje cokoliv.-
Pepan
10:02 19.03.2017 89.24.157.XXXOno je možná dobře že nepůsobili v motoristickém sportu. Možná bude lepší pohled z venku. Zatím se tam dosazovali činovníci, kteří v motoristickém sportu působili a ne vždy to bylo ku prospěchu věci. Stačí se podívat na předsedu FIA. Bývalý soutěžák a přes to jeho přístup je katastrofální. Ve FIA si vytvořily staré struktury teploučké zázemí a výsledky vidíme na závodech. Nekonzistentní rozhodování, složitá pravidla a tomu šéfuje sbírka senilních staříků. No a ty si Bernie kupoval a táhli spolu za jeden provaz. Asi je třeba nový svěží vítr (jako ve filmu Jáchyme, hoď ho do stroje), aby vyfoukal ta páchnoucí zákoutí a tlačil na FIA, aby se spousta věcí změnila. Jinak pořád budou celému kolotoči F1 šéfovat senilní staříci, kteří se bojí udělat zásadní změnu, kteří jsou mimo realitu a výsledkem bud další padání kvality závodů a klesání sledovanosti.-
rock
14:57 19.03.2017 82.117.159.XXXVšechny ty "starý struktury" ve FIA zůstaly, v tom se nic neměnilo. Stejně tak dění v F1 ovlivňoval Bernie jenom minoritním počtem hlasů, zástupci týmů, motorářů, pořadatelů, FIA a já nevím kdo všechno je ještě v tom rozhodovacím procesu F1 zapojenej, ti všichni ho stejně byli schopni přehlasovat. Myslet si, že Bernie sám je zodpovědnej za stav F1 považuji za mylné a proto jsem skeptickej k tomu, že by jeho prostá náhrada znamenala viditelný krok k lepšímu.-
odin
17:50 19.03.2017 77.240.103.XXXNo rocku nevím. Na jedné straně píšeš o Berniem jako o "guru F1" na druhé straně tvrdíš, že za stav F1 není zodpovědný? Trošíčku protimluv, nezdá se ti?
Já BE vnímám jako šedou eminenci F1 se vším všudy. A i když ho všichni mohli přehlasovat (jak píšeš), tak k tomu stejnak nedocházelo a Ecclestone si prosazoval co potřeboval. Proto vidím, jako dobrou věc, že byl odstřihnut. Jak se to celé vyvine, je ve hvězdách. Možná tu budu za pár let psát "zlatej Bernie". Ale prozatím očekávám změny a těším se na ně.
Ono je to na delší diskuzi a já nejsem schopen na pár řádcích přesně vykreslit všechny moje pohledy na dění v F1 v souvislosti s BE. Přesto bych se chtěl pokusit o jeden příklad. Asi se shodneme, že F1 je na úbytě a je ji třeba oživit, přitáhnout fanoušky. Jeden ze způsobů je reklama. Ta bývá většinou draze placená (což si Bernie velmi ostražitě hlídal). Ale lze přeci provádět reklamu i částečně zdarma. Např. nechat vyrábět hračky-věrné modely vozů F1 a nechtít za to přemrštěné licenční poplatky. Dostaneš tím F1 do povědomí malých dětí a některé se o ni začnou přes počítačové hry zajímat i v reálu.
Já netvrdím, že BE je ten jediný, kdo může za současný upadající stav F1, ale tvrdím, že on byl tou žábou na prameni.-
rock
19:19 19.03.2017 82.117.159.XXXJenom k tomu prvnímu odstavci: tvrdím, že ten, kdo tam má nejvíc známostí a největší přehled a nejvíc otevřených dveří je opravdu Bernie. A fakt považuji za nemoudré zbavit se někoho takového.
A na druhé straně si nejsem jistý, jaká rozhodnutí, určující směřování celého tohodle cirkusu, mohl protlačit sám proti vůli ostatních.
Já si vlastně ani nejsem jistej, jestli chci nárůst počtu fanoušků F1. Co se stane, když bude fanoušků dvojnásobek? Co když díky tomu budou dvojnásobný i příjmy z reklamy? Bez rozpočtovýho stropu se zvednou dvojnásobně i náklady (protože týmy vždycky utratí všechno co seženou) a tak leda se zdvojnásobí rozdíl mezi prvním a posledním.
Mně se prostě nechce řvát Hurá, revoluce!, protože v tuto chvíli netuším, kam by ta revoluce mohla vést.-
odin
20:53 19.03.2017 77.240.103.XXXK první větě: přesně o tom samém jsem přesvědčen taky. Jenom závěry k této skutečnosti máme oba nejspíše jiné. Já si myslím, že právě díky tomu ovlivňoval dění v F1 více než jaký měl procentní podíl. Někomu takovému se totiž těžko říká NE.
Možná se oba bavíme o trochu jiné zodpovědnosti. Ty nejspíše vše vidíš spíše po právní stránce, já přihlížím i na morální stránku odpovědnosti.
Já si nárůst fanoušků přeji. A klidně ať mají v F1 větší příjmy z čehokoliv. Nemusí to nutně znamenat dvojnásobný rozdíl mezi prvním a posledním. Je to o přerozdělení zisků. A tady Ecclestoneův model selhává na celé čáře. Tak že za mne další důvod proč si do toho nenechávat kecat od BE.
K poslednímu odstavci: Věř, nebo ne, ale mnohokrát v minulosti (i té dávnější), mě napadlo, že by nebylo od věci v F1 zmáčknout reset a začít znova. A i když to nyní není zrovna tento případ, tak to vnímám jako šanci na změnu k lepšímu. Jestli bude využita, nebo ne? To ukáže čas. Věř, že ani mně se nechce řvát hurá revoluce, nicméně jsem potěšen změnou, která možná přináší onen výše zmíněný "svěží vítr".
A ještě si neodpustím poznámku. V minulosti tu někteří diskutující pěli chválu na ostatní formulové série, zvláště pak na ty na Americkém kontinentu. Pokud si Media Liberty vezme za poradce někoho z těchto sérií místo Bernieho a podaří se jim dostat trošku toho závodění také do F1, pak mi, ale vůbec nebude připadat odstavení BE nemoudré.
-
-
-
-
-
-
-
Pepan
15:16 18.03.2017 89.24.157.XXXStrejda Bernie pořád nechápe, že F1 by měla aspoň budit zdání, že se jedná o sport. Jeho výmysly pořádání závodů v nových destinacích, případně takové výmysly jako změna formátu kvalifikace, kropení trati nebo obrácené pořadí by sice krátkodobě zvýšily pozornost a zvedly návštěvnost, ale chybí tomu dlouhodobá koncepce. Vidíme to na pořádání závodů v exotických krajinách. Ze začátku velký zájem, protože se jedná o něco nového, pak začne návštěvnost dramaticky klesat a posléze závod zajde na úbytě. Na druhé straně chybí podpora pořadatelům v tradičních zemích, kde by dlouhodobý zájem ze strany návštěvníků byl, jenže chybí finanční motivace. Vidíme to třeba na GP Velké Británie, která přežívá s nulovým ziskem navzdory velké návštěvnosti. Bernie se nažral a pořadatelská země si nemůže vydělat ani pronájmem míst pro stánkaře, ani prodejem reklam. Pokud to tak půjde dál, může se stát, že při nižší návštěvnosti se Britové dostanou do deficitu a prostě ten závod odpískají. Doufám že nový majoritní akcionář bude mít "normálnější" pohled na věc a tuto paradoxní situaci změní.-
rock
09:04 19.03.2017 82.117.159.XXXTohle je strašně černobílý; zájem klesá i v některých tradičních zemích, třeba v Německu - a tam se zrovna nedá říct, že by cena vstupenek byl při jejich platech zásadní problém.
Že se závod v exotické destinaci jede třeba jenom 4x a pak to tam skončí? A co na tom? Za mne pořád lepší, než aby se jezdilo na zakonzervovaných 16 tratích každý rok pořád dokola. Navíc kdyby se nejezdilo do exotických destinací i v preBerniovské éře, tak dneska nemáme třeba Brazílii nebo Japonsko, nevrátili bychom se do Mexika (i když zrovna tohle za výhru nepovažuju) a proč se vlastně jezdí v Kanadě, která je ve vztahu k automobilkám nebo k evropskému stylu závodění exotická víc než třeba Indie nebo Turecko? A tak máme třeba Singapur, Malajsii nebo Čínu, což jsou závody, na který se já těšívám hodně. Víc, než kdyby se jelo v Imole nebo ze současných třeba Španělsko - nebo třeba Silverstone, kde když nezaprší, tak je to jedna velká placatá letištní nuda. -
rock
09:08 19.03.2017 82.117.159.XXX...a jinak teda nesouhlasím s tím, že by se mělo jednat o sport. Možná závod o to, kdo sežene největší budget, možná -když budu optimista- inženýrské zápolení, možná částečně show, ale sport? To F1 nikdy nebyla. Možná GP2, možná IndyCar, ale F1 ani jen vzdáleně.
-
-
uzivatel002255
12:16 18.03.2017 185.14.233.XXXUvidíme co Liberty vymyslí, ale zatím se mi jejich náznaky zamlouvají víc než to co za poslední léta udělal Bernie.. -
huhukoktejl
10:32 18.03.2017 37.48.40.XXXZ hlediska CVC jiste odvedl dobrou praci. Mereno vydelanymi penezi. Ale nejsem si jisty, ze jeho kroky v poslednich letech byly koncepcni.-
Lahva
12:07 18.03.2017 91.114.45.XXXSe nedivím že ho hned LM odstřihli, jak do toho viděli. Bernie už jel ze sezony na sezonu, zatímco LM je jasné, že potřebují teď jet hodně propagaci a ten sport nadopovat, aby to mělo ještě větší potenciál do budoucna. Na tohle už starý pán kašlal.
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek